81%

Komentáře a recenze 96

Meky
Meky
1 419 bodů
6.5
Po 13 letech opět návrat na Pandoru. No... rozhodně nesdílím totální nadšení zdejších recenzentů. Říkal jsem si: král Cameron a Cesta vody, vždyť on je jako ryba ve vodě, takže to musí být ještě o level výš, než první Avatar... no, není. Jasně, dal si záležet a po technické stránce je to opět lahodná podívaná, ale to už tu bylo před 13 lety. Jedinečná a topová vizuální orgie to možná je, ale v Imaxu v rakouském Linci (nebo alespoň v Imaxu v Praze), na obřím plátně, ale ne 3D+HFR v Cinestaru, tam z toho prostě nelze vyždímat maximum. Vizuál je "jenom" krásný. Tečka. Ale nejvíc mi vadí scénář, který je v podstatě avatar jednička přefiltrovaný vodou. Stejná posloupnost událostí, podobné dialogy i zápletka. Gro Avataru 2 je rodina, kolem které se točí celý příběh, což je změna to ano, ale mladí Na´vi na to, kolik prostoru dostávají, jsou nezajímaví, zaměnitelní a snadno zapomenutelní. Výjimkou je Kiri, mladší verze Sigourney, která jako jediná, má zajímavý a vyvíjející se charakter. Strašně jsem byl zvědavý na Kate Winslet a až v poslední třetině filmu mi došlo, že je to vlastně avatarka Ronal, jaaaj. Nic moc. Také mě mrzí, že Cameron nevymyslel vlastní scény, ale pouze kopíruje již natočené z Titanicu, Terminátora či Propasti. Možná to byl úmysl a chtěl potěšit diváka nostalgií, ale tohle mu fakt nežeru, mě to bilo do očí! Hudba Jamese Hornera hodně chybí. Závěr? Žádný převrat se nekoná, jedná se o původní Avatar, přefiltrovaný vodní hladinou. Dále se vše opakuje, nic nového. Což o to, do kina to lidi nažene a vytříská to miliardy, a to je ok, lepší blockbuster letos už stejně nebude a pořád lepší, než se koukat doma na nějakou shit kinoverzi. Ale na to, jak Cameron usilovně 13 let pracoval na pokračování je to málo. Zvažuji účast v kinosále na dalších dílech. Zamrzí to...
Steven47
Steven47
1 361 bodů
8
Avatar The Way of Water se v mnoha ohledech podobá prvnímu dílu, někdy možná až moc. Změnilo se sice prostředí a celá zápletka se točí hlavně kolem rodiny, ale příběh i struktura jsou téměř totožné. Zvlášť druhá třetina mě v tomhle ohledu trochu zklamala. Naštěstí to vynahradí třeba podmořský svět, který je nádherný a pro oko snad ještě přitažlivější než lesy. Sledovat prozkoumávání oceánu bych vydržel klidně několik hodin. Nový díl představí hodně postav, jen málo z nich však dostane více prostoru a jde spíše o připravení půdy pro následující roky. I z toho důvodu někdy hůře fungují emoce. Jsou zde však scény, typově návrat tulkunů z migrace či „lov na velryby“, které na mě dokázaly fakt silně zapůsobit. A potom je tu samozřejmě celé finále, jež je opět pomyslným vrcholem nabízejícím naprosto všechno včetně pasáže jako vystřižené z Titanicu. Samotná akce je precizně natočená, a když se k ní přidá nádherný vizuál s perfektně zvolenou a pasující hudbou, je to radost sledovat. Přesto mám pocit, že to, co v jedničce fungovalo, tady občas drhne. Ať už to jsou postavy, emoce či jakýsi wow efekt. Ačkoliv druhý Avatar nabízí ještě větší vizuální porno a k tomu paradoxně nedělá moc věcí jinak než jednička, jako celek podle mě nefunguje tak dobře. S troškou nadsázky je totiž The Way of Water jeden velký teaser na pokračování. A já se přiznám, že jsem asi čekal ještě o něco víc. Pokud má nicméně film přes 3 hodiny a po celou dobu dokáže bavit, je to ukázka skvěle odvedené práce, a to se Cameronovi upřít nedá. 7/10
Foltest
Foltest
1 304 bodů
6
Nebyl to určitě nejlepší filmový zážitek všech dob, přesto jsem moc rád, že jsem film viděl. Ano, příběh je slabý, ano, je to celé kýčovité, ale kvůli tomu se na Avatara nechodí. Na Avatara se chodí pro vychutnání si přímo technologie budoucnosti, úžasné vize lidského ducha a ukázky, co všechno je lidstvo schopné vytvořit. Protože po stránce obrazu, grafice, byl snímek nesmírně fascinujícím a zajímavým zážtkem. Ono ani děj a tak nemá moc smysl komentovat. Avatar je jenom o tom přijít do kina, sednout si a dívat se s otevřenou pusou, a skutečně ta podívaná stojí za to.
orionn
orionn
1 289 bodů
10
Mistr se vrátil a to opravdu v namakané formě. Od prvního záběru je znát, že Avatar 2 je opět Cameronovo nadčasové dílo. Nadpozemsky dokonalý vizuál s perfektním 3D a vypiplanými detaily, postavy boží - miluju všechny charaktery, jejich humor, chování a sympatičnost čišící ze všech stran. I přes poměrně přímočarý děj dokáže film dojímat, zejména díky rodinné atmosféře. Láska ke všem postavám mi každým zamyšlením stoupá výš. 3 hodiny jsou znát, ale v dobrém slova smyslu. Kdo si neužíval táhlé záběry na postavy, jak prožívají euforické momenty a učí se v novém prostředí, či detailní snímání pozemské a podvodní Pandory... ten zkrátka nemá srdce. A musím vyzdvihnout hodinový konec, což je asi nejepičtější akční sekvence, jakou jsem kdy viděl. Střih je přirozený a nechaotický - ohledně vizuálu, akce a obecně kinematografie Cameron nemá konkurenci. Každý frame bych si dokázal zarámovat. James Cameron byl, je a bude navždy král.
majka02
majka02
1 222 bodů
8
Ačkoliv původní Avatar a The Way of Water nejsou ve své podstatě o tolik rozdílné filmy, tak ve mně TWoW v jakožto relativním fanouškovi jedničky zanechává překvapivě vlažné pocity. O zjevných kvalitách audiovizuální stránky tohoto filmu není třeba dlouze polemizovat, jen málokdo by před návštěvou kina uváděl jinou hlavní motivaci k jeho zhlédnutí než právě vizuál. Na tom filmu je vidět, že do něho někdo vložil svoji duši, a to je zkrátka něco, od čeho se divák i napříč dlouhé stopáži nedokáže ani na jediný okamžik odtrhnout. To, na čem film opětovně upadá, je bohužel slabý scénář, který zde nelze přehlížet s takovou lehkostí, jako to šlo u prvního dílu. Příběh TWoW se člení do 3 dějství, kdy každé by mohlo s lehkostí vystupovat jako samostatný film, jejich pospolitá funkčnost je ale něčím, co mě už v průběhu sledování filmu trochu znepokojovalo. První hodina se jednak snaží představit změny v životě Jakeovy rodiny, a jednak očima hlavního záporáka nostalgicky připomenout cestu, skrze kterou se Jake k tomuto životu dopracoval. Použití těchto linek je zcela logické, avšak zkratkovitý scénář vyvolává dojem, že tvůrci chtěli mít tuto pasáž co nejdříve z krku, a proto se vše děje velice rychle a shodou velkého množství náhod. Druhé dějství je představením nového světa, vůči kterému nelze nic vytknout, vše vypadá úchvatně a nové postavy do příběhu vplouvají zcela přirozeně. Ždímání emocí skrze zabíjení mořských tvorů zde působilo trochu nuceně, Cameron jako by zde recykloval naprosto stejné poselství o lidské hanebnosti, jako tomu bylo před 14 lety; na druhou stranu přiznávám, že tyto pasáže byly ty jediné, které na mě skutečně emocionálně působily, takže by nejspíš bylo pokrytecké jejich využití kritizovat. Třetí dějství obsahuje bitvu, která seč je vydařená, tváří se výrazně epičtěji, než jak tomu ve skutečnosti je. Osobně jsem si mnohem více užila finální konflikt jeden na jednoho, kdy se veškerá destrukce a vojáci vypařili za účelem vymezení osobního sporu mezi Jakem a hlavním záporákem... Ve věci druhého dílu a navazujících pokračování jsem se upřímně nejvíc obávala toho, jak bude příběh vlastně fungovat, bude-li upozaděn Jake coby vypravěč, protože z ukázek na mě nový herecký ansámbl nepůsobil vůbec charismaticky. V konečném důsledku ale musím uznat, že ta změna úhlu pohledu byla relativně osvěžující. Jedinou mojí drobnou výtkou by bylo místy až nepřirozené střídání pohledů mezi jednotlivými hlavními hrdiny způsobené nepříliš vhodným střihem. V prvním dílu byl Jake jediným vypravěčem a fázování jednotlivých scén tak bylo hezky plynulé, tady se příběh ale člení do vícera větví, což je výrazně náročnější na ukočírovaní… Druhý díl hodnotím z pozice náročnějšího diváka a zároveň dospělého člověka, jsem tak vůči němu i přirozeně kritičtější. A ano, ke druhému dílu mám výrazně víc výhrad, než jsem měla k jeho předchůdci. I přes uvedené skutečnosti ale hodnotím The Way of Water shodným počtem hvězd, jako jsem před lety hodnotila první díl, protože napříč všem chybám je to stále jen umělecké dílo s ambicí zahřát na duši, a tak je třeba jej brát. Napříč tomu, co si dnes mnozí s oblibou myslí, Avatar si nikdy na nic víc nehrál, a bylo by tak při nejmenším nešťastné jej soudit za nenaplnění ohromných očekávání, jež si sám ale nikdy nevytyčil. Ve smyslu barvitého, avšak jednoduchého příběhu o rodině, film funguje výborně, a slabší čtyři hvězdy tak považuji za adekvátní hodnocení.
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Avatar, film, který bezmezně miluji už od útlého věku, film, na který sem neměl tu možnost jít do kina, a slíbil sem si, že až James Cameron natočí pokračování tak na to půjdu ať se stane cokoliv. A mé čekání je u konce, máme tu pokračování a návrat na planetu Pandora. Můj neskutečný hype se v posledním roce stupňoval každou další ukázkou, každým odkrytým materiálem, každým rozhovorem jak s herci, tak s režisérem, až se vyšplhal do absolutního maxima. Usedl sem do křesla v kině a netrpělivě vyčkával. Objevil se první záběr a mě bylo jasné, že ten film prostě nebude špatný, a měl sem pravdu, Avatar: The Way of Water je absolutní nálož všeho, co jsme milovali na prvním dílu. Vizuál je jak z jiné planety, tady není o čem, absolutně bez konkurence, hlava vám to nepobere jak to může vypadat takhle neskutečně dobře. Ta voda mi jednoduše vyrvala oči z důlků a já je do konce stopáže nedokázal vrátit zpět. Tohle se musí prostě vidět v kině, doma ten film bude působit polovičně, věřte mi. Takže to bychom měli vizuál. Příběhově je to dostačující a zkrátka se jedná o právoplatný druhý díl. Rozvětvují se nám tady příběhy všech postav, ukazuje nám to další zákoutí a lokality Pandorské přírody, další zvířata a příšerky, další témata ohledně ochrany přírody a tak dále. Pokud čekáte stejně velkolepou a kulervoucí akci jako v prvním dílu, tak to tady nenajdete, jedná se o více komorní a přízemní akci, která ovšem je nádherně natočená, má kvalitní choreografii a není zde jen tak. Není jí tu tolik a to je to, co možná bude dost lidem vadit, tento díl je prostě spíše o poznávání Pandory a o představení nám rodiny Jakea a Neytiri. Já byl z toho také nejdříve zklamán, ale rozleželo se mi to v hlavě a jsem s tím neskutečně spokojen, čekal jsem od toho totiž něco, co to nikdy nemohlo být a je mi naprosto jasné, že tento díl funguje jako jakási výstavba pro budoucí filmy a Cameron si to schovává na příště. Ten chlap má prostě pod čepicí a je to absolutní génius, který nad každým svým filmem stráví hromadu času a svým perfekcionismem neustále dopiplává všechny scény a materiály. A momentálně mi jeho fráze: ‚‚Druhý díl je pouze předkrm, čtyřka vás odpálí,‘‘ dává smysl. Všichni herci odvádí skvělé výkony a je nad slunce jasné, že natáčení určitě nebylo snadné, takže všechna čest. Film je to úžasný, to ale neznamená, že nemá žádné chyby, kupříkladu výskyt určité předvídatelnosti a nesrovnalostí v příběhu, jak říkám, scénář není oscarový, kdyby tu byl scénář hodný třeba Duny, tak se jedná o jeden z nejlepších filmů, co sem viděl. To se nestalo, bohužel, to ale nic nemění na tom, že tohle je určitá velká filmová událost, která nesmí nikoho minout, která všechny opět ohromí a která absolutně nakopává prdel všem ostatním akčním blockbusterům dnešní doby. Kdybyste se mě ptali na silné emocionální scény, tak bych vám odpověděl, že tu jsou, kdo viděl tak určitě ví o čem mluvím. Nechci nic spoilerovat, ale pokusím se pouze nastínit pár příkladů. Lov velryb někde zhruba v půlce filmu bylo něco, co úplně vystihuje to, co se nám James Cameron snaží tímto filmem předat, ochrana přírody. Ta scéna je fakt hodně silná a v tu chvíli sem měl vážně pocit, že jsme jako lidstvo selhali. Další, sekvence na lodi, k tomu nebudu nic říkat, jen, že je zde několik dílčích soubojů s tou perfektní akcí o které sem mluvil. A posledním příkladem budiž scéna se smrtí určitého Na'vi důležitého pro příběh. Tak, řekl bych že jsem řekl vše, co jsem chtěl. Dále musím zmínit hudbu, která je opět opulentní a dodává většině scén na síle, speciálně píseň od Weeknda u konečných titulků byla tak dobrá, že se mi v sále podařilo nechat pití a je to jedna z nejlepších písní k filmu za poslední rok. Doufám, že sem vám dokázal popsat jak dobrým a silným filmovým zážitkem Avatar: The Way of Water je a jak moc je potřeba na něj zavítat do kina a vidět to na vlastní oči, tohle je totiž ten film, kvůli kterému kina existují. 83%
davsuch
davsuch
1 057 bodů
7.5
Musím říct, že mám z tohoto filmu rozporuplné dojmy. + parádní vizuální show + super pro fandy Avataru - zajímavé pokračování a rozvíjení postav z prvního dílu a dozvíte se mnohé o Pandoře, co vás zajímá + pokrokové vizuální efekty - asi nejpůsobivější výprava, která se dá vidět na plátně + spousta akčních scén, hlavně střílečky + značný pokrok v scénáři, i když to ze začátku tak nevypadá - celou dobu jsme se nemohl zbavit dojmu, že se kopíruje předchozí Avatar jen v jiných kulisách - dost zvláštní směs témat a "point". Dle mého by stačilo zaměřit se na jedno téma a k tomu rozvést příběh a nemíchat několik témat nezávisle na sobě - plno filmových klišé, scén a dialogů, které jsme už viděli milionkrát ve spoustě podob. Nevšiml jsem si v tomto ohledu ničeho co by vybočovalo ze všednosti - velmi málo humoru - zbytečné silácké řeči a machrování postav, které ve výsledku nestojí za nic. V tohle ohledu jsou postavy děsně předvídatelné Doporučuji každému kdo má rád 3D filmy, show, parádu a vizuál s "whau" efektem a baví ho takové ty kultovní merchové záležitosti. Kdo chce získat něco víc, než jen podmanivý zážitek, tak ať je připraven na více nudy a méně obsahu, i když téma ekologie a rodiny, je tu vcelku dobře zpracované. Pod čarou: Ať teď si uvědomuji, že ten film stojí za vyšší hodnocení (což je pří takovém hitu dost tristní. Mělo by to být jasné hned po zhlédnutí). Mám taky v hlavě: "zase jedna záležitost plná efektů a prázdného sdělení".
HNTR
HNTR
1 037 bodů
8
Druhý avatar je famózní podívaná, nefalšovaný skvělý vizuálem, který určitě nedělá ostudu prvnímu dílu a obohacuje ho o nové vodní prostředí, které je prvotřídní CGI, sakra hezčí digitální vodu jsem ještě neviděl. Škoda jen, že obraz je občas trhaný, díky poklesu snímků. Příběh zásadně opisuje od staršího bráchy a v mnoha ohledech doslova. Něják si představuji, že by Avatar mohl mít na víc než ždímání toho samého konceptu a že v dalších dílech se opravdu nějakého příběhového obohacení dočkáme. Postavy známé z prvního dílu dostávají méně prostoru na úkor potomků. Obecně se zde rozvíjí oproti prvnímu dílu rodinné pouto. I přes občasné zaškobrtnutí je ale Avatar 2 blockbusterem s velkým B, který v kině odsýpá a delší stopáž není na škodu a film jí ve výsledku plně obhajuje.
RadimH
RadimH
1 011 bodů
9
Avatar The Way of Water jsem viděl první v 2D a po 3 týdnech ještě v IMAX v Berlíně v té nejlepší kvalitě a musím říct, že rozdíl je opravdu značný. Skutečně nemá moc smysl chodit na Avatara 2 v 2D a čekat, že film bude nějaký úžasný a okouzlující, v tomto formátu se jedná o lehce nadprůměrný blockbuster ale v 3D, ve vysokém rozlišení vás kouzelný svět Pandory vtáhne a pohltí. Překvapivě mi druhá projekce utekla rychleji než první.
Vidly10
Vidly10
996 bodů
8
Druhý Avatar se moc neliší od svého 13 let starého předchůdce. V jednoduchém příběhu není třeba hledat něco příliš přelomového, aby na vás fungoval. Vše se táhne přes velkou Sullyovic rodinu, která se stěhuje do nádherných pláží a vod Pandory. A je to právě to krásné prostředí, které je největším tahákem celého filmu a důvod proč většina z nás šla do kina. Film dokázal představit nové postavy, z nichž Lo‘ak a Kiri na mě zapůsobili nejvíce a prohloubit vztahy mezi těmi, které známe z prvního dílu. Rozhodně se nejedná o film roku, ale o zážitek, který je třeba vidět v kině. 8/10