87%

Komentáře a recenze 85

Punisher
Punisher
847 bodů
10
Nejlepší díl z celé Alien série. Jeden z málo případů, kdy je pokračování ještě lepší než první díl. Přesun z žánru horor -> akční rozhodně povedená volba. Film plnej skvělých hlášek především od Hudsona v podání Billa Paxtona. Rozhodně doporučuji shlédnout film v rozšířeném director´s cut.
  • celej film je jedno velký plus
sugi
752 bodů
10
… výborné pokračování Vetřelce , které se ujal dnes již všemi uznávaný James Cameron
TomSti
TomSti
583 bodů
9.5
Cameron skvěle navázal na jedničku a i díky silnému hereckému obsazení, strhujícímu závěru tento snímek konkuruje i možná převyšuje první díl.
memphistto
499 bodů
9
Pokračování, které je stejné nebo možná i lepší než první díl. Tohle srovnání snese opravdu jen velmi málo dalších serií. Kulisy lepší než v prvním díle, atmosféra více akčnější a scénář stejně překvapivý. Prostě klenot tehdejší doby a ještě dnes na špičce.
Liki12
446 bodů
6
oproti Vetřelci ubylo tajemno, ale zase to vynahrazuje akce, díkybohu, že se toho chopil James Cameron, takže ta pořádně hustá vyvražďovačka má hodně do sebe, což se třeba o Vzkříšení rozhodně říct nedá - navíc jsem sehnal Special Edition a nechápu, proč ty scény např. z LV-426 nebo velmi luxusní strážní jednotky :-) z té původní verze vystřihli...suma sumárum - stejně jako "jednička" to nemá chybu i když trošku jinak - ale dost cool!
Llucinka
411 bodů
9
Ano, je tu více akce. A dějově to krásně navazuje a ukazuje nové skutečnosti, třeba jako tajné plány společnosti, které se v jedničce nastínily. Vetřelčí predátoři tu mají trochu jiný vzhled, ale moc to nevadí. James Cameron spustil skutečné gladiátorské hry. Jen by mě zajímalo, jestli lidé v budoucnu budou tak silní, aby se dokázali udržet na žebříku během vyrovnávání tlaku, jako se udržela Ripleyová v závěrečný scéně...
polopaticky
361 bodů
9
Dvojka je naprosto jiná než jednička. Je tu daleko více akce, atmosféra není tak hustá, ale pořád se na to dá koukat. Dokonce velmi dobře. Nesmíme to brát optikou jedničky, pak je to skvělý film. A Ripleyová je pořád dobrá...nejpovedenější díl podle mého názoru.
jadsk
jadsk
333 bodů
10
Tak tento film mal takú úžasnú atmosféru, že ešte aj po 2 hodinách od dopozerania mám stiahnutý žalúdok. Výborne napísané, zrežírované a zostrihané. Pán Cameron sa s tým "nebabral" a na rozdiel od Scotta stavil na rýchlejší a svižnejší dej, čo bolo obrovské plus. Tento diel možno nemá až takú veľkú umeleckú hodnotu ako jednotka, ale vo všetkom ostatnom ju predčuje. Poslednú trištvrťhodinu som ani nemohol dýchať, tak som sa bál o Ripleyovú a Newt. Určite film hoden zhliadnutia a takisto svojho mena. 90%
Narcipes Freak
Narcipes Freak
308 bodů
8
Horší než jednička, ale to nic neznamená. Všechno je horší než jednička. Prim tu dostala akce a ta se povedla urevsky. Vaskézová je prostě klasika a přílivi tupě nabíhajících vetřelců kosí solidně. Škoda absence hororovejch prvků, ale i tak pořád velkej nadstandard.
mirakom
mirakom
282 bodů
10
Konečně jsem uviděl Vetřelce a musím říct, že oproti jedničce je to sto a jedno. Jednička mě nikdy tak nenadchla a neměl jsem po ní chuť se dívat na další díly, přinesla sice něco nového, ale chyběla tam akce a postrádala nějakou větší nápaditost ve vizi budoucnosti. Ridleymu jdou více historické snímky. James Cameron je na sci-fi prostě borec a má neuvěřitelné nápady (exoskeletony, zbraně, technika atd.). Cameron má propracovanější i charaktery postav. Parádní úvod, kde se dozvíme více o lidské rase, děj se posune o 57 let dále, což dává také smysl z hlediska technologického vývoje, protože Cameron má ve dvojce právě mnohem lepší nápady, jak budou budoucí technologie jednou vypadat. Ty zbroje lidských vojáků s tím světýlkem za ramenem, mi připomněli nedávný film Martian (2015) nebo hru Death Stranding (2019) a to je snímek Aliens z roku 1986. Postavy se chovají logičtěji než postavy z jedničky. Ve filmu nechybí skenery, termovize, kamery atp. což v jedničce chybělo a působila pak strašně hloupě. Plus ta parádní akce, se kterou film utekl rychleji než kratší první díl. Vymazlený, musím si pustit Director's Cut. EDIT: Po shlédnutí nezkrácené verze, kde přibylo několik důležitých scén, včetně atmosferických hororových, dále scéna s obrazovkou přes celou zeď, ta záležitost s dcerou (podobně jako ve filmu Interstellar), nelze opravdu ohodnotit jinak než 10/10. || Režie: 10/10 | Scénář: 10/10 | Hudba: 8/10 | Kamera&Střih: 10/10 | Art: 10/10 | VFX: -/10 | Masky&Kostýmy&Kulisy: 10/10 | Obsazení: 9/10 | Akce: 10/10 | Napětí: 10/10 | Romance: -/10 | Humor: -/10 || Celkem: 96,67 % ~ 10/10 || Disney+ | Theatrical Cut: 138 min | 2Dtit | FullHD | 5.1 || ČSFD: mirakom
  • Výborné nápady
  • James Cameron
  • Vizuál