Top kina ČR: Jak vycvičit draka nemá konkurenci. Nová pixarovka totálně vyhořela

Top kina ČR: Jak vycvičit draka nemá konkurenci. Nová pixarovka totálně vyhořela
Jak vycvičit draka | CinemArt

5. místo

Mission: Impossible - Poslední zúčtování
Mission: Impossible - Poslední zúčtování
75%
Tržby 796 tisíc Kč / návštěvnost 3 627 diváků / 56 kin
Na pátém místě nám už pomalu finišuje svou pouť kiny poslední Mission: Impossible. Světové tržby jsou v rámci série spíše průměrné (což vzhledem k přepálenému rozpočtu není vůbec dobrá zpráva) a odpovídá tomu i návštěvnost u nás. Poslední mise Ethana Hunta má sice nízké propady, ani tak však stále nepřekonala kýženou hranici 100 tisíc diváků, čímž by dohnala úspěch minulých dílů. Aktuálně jsme na 91 tisících a bude to velmi těsné.
Mission: Impossible - Poslední zúčtování: 2. trailer | CinemArt

4. místo
Elio
Elio
65%
Tržby 1 milion 214 tisíc Kč / návštěvnost 6 913 diváků / 207 kin
Až na čtvrtém místě nám startuje snímek, který má svým odpichem zaděláno na největší propadák léta. Nová pixarovka Elio nepřesvědčila svým startem ani v USA, českými kiny ale vyloženě prošuměla a dalo by se říct, že vůbec nikoho nezajímá. Start za necelých 7 tisíc diváků z více než dvou stovek kin je totální provar, zejména u tak velkého animáku od prověřeného studia. Sluší se ostatně připomenout, že minulá pixarovka V hlavě 2 se stala s 883 tisíci diváky druhým nejnavštěvovanějším filmem loňského roku u nás. Elio si mezitím připsal jeden z nejhorších tuzemských startů v pixarovské historii. Hůře u nás začaly pouze filmy Duše a Luca, ty se ale objevily v kinech během covidu, kdy bylo velmi těžké k nim najít cestu. Elio si vede špatně i ve srovnání s ostatními animáky a bude rád, když překoná aspoň hranici 30 tisíc návštěvníků.
Elio: 2. trailer | Falcon

3. místo

Lilo & Stitch
Lilo & Stitch
71%
Tržby 2 miliony 003 tisíc Kč / návštěvnost 11 206 diváků / 98 kin
Na třetím místě si pořád jede svoje rodinný hit Lilo & Stitch. Příchod draků mu nesebral vítr z plachet v takové míře, jak se čekalo a pořád mezivíkendově klesá o akceptovatelných 30 %. Meta 300 tisíc diváků se snímku možná překonat nepodaří (aktuálně je na 246 tisících návštěvníků), úspěšnou rodinnou trvalkou je však tento hraný remake už nyní.
Lilo & Stitch: trailer | Falcon

2. místo

28 let poté
28 let poté
78%
Tržby 3 miliony 166 tisíc Kč / návštěvnost 15 210 diváků / 199 kin
Na druhé pozici odstartovala novinka 28 let poté, která nejspíš naplňuje očekávání. Společně s nedávným Nezvratným osudem si připisuje nejlepší hororový start roku a vzhledem ke své nekompromisnosti a ne úplně prvoplánovému diváckému přístupu se asi o moc větší otvírák u nás čekat nedal. Ne každý je pak z neortodoxního přístupu Dannyho Boylea nadšený. Bude proto zajímavé sledovat, jak si postapokalyptická nálož povede v následujících týdnech.
28 let poté: trailer | Sony Pictures

1. místo

Jak vycvičit draka
Jak vycvičit draka
83%
Tržby 5 milionů 422 tisíc Kč / návštěvnost 27 634 diváků / 151 kin
První příčku stále bez problémů hájí předělávka Jak vycvičit draka. Start s 40 tisíci diváky možná malinko zaostal za očekáváním, i přesto roste ze snímku solidní trvalka, což již v následujících dnech překoná hranici 100 tisíc diváků. Pokles o pouhých 30 %, vyhoření nové pixarovky a nulová konkurence na obzoru pak dávají tušit, že drak Bezzubka bude pečlivě přisypávat diváky po celé léto.
Jak vycvičit draka: trailer | CinemArt
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak