Top kina ČR: Jak vycvičit draka to u rodin vyhrálo. Dál válí i disneyovka Lilo & Stitch

Top kina ČR: Jak vycvičit draka to u rodin vyhrálo. Dál válí i disneyovka Lilo & Stitch
Jak vycvičit draka | CinemArt

5. místo

Vyšehrad Dvje
Vyšehrad Dvje
  • Netflix
  • Oneplay
  • iTunes
50%
Tržby 531 116 Kč / Návštěvnost 2 655 diváků / 65 kin
Imbecilní fotbalová hvězdička Lavi (Jakub Štáfek) ve své druhé celovečerní sezóně opět vykopala jarní hit. Peripetie narcistického čutálisty, jenž po skandálním angažmá v Anglii shazuje přebytečná kila a učí se týmovému pojetí na vesnici pod Lukášem Vaculíkem, přilákaly skoro dva měsíce po premiéře dalších dva a půl tisíce diváků. Přivýdělek v hodnotě 531 tisíc korun pozvedl celkové tržby na 87 milionů a 333 tisíc korun, celkem už přišlo 431 tisíc diváků. Třetí díl tedy jistě brzy vstoupí do tréninkové přípravy.
Vyšehrad Dvje: trailer | Bioscop

4. místo

Mission: Impossible - Poslední zúčtování
Mission: Impossible - Poslední zúčtování
  • iTunes
  • Rakuten
  • SWEET.TV
73%
Tržby 1 milion 23 tisíc Kč / Návštěvnost 4 495 diváků / 80 kin
O dva tisíce diváků víc než na Laviho přišlo na poslední misi Ethana Hunta, kvůli níž se Tom Cruise věšel na divoce manévrující dvouplošníky. Osmá Mission: Impossible už po celém světě vydělala přes půl miliardy, u nás ale přispíváme po drobných. Ve čtvrtém týdnu se z 80 kin vytěžilo málo přes milion korun, celkové české tržby pro jeden z nejdražších filmů historie činí necelých devatenáct milionů.
Mission: Impossible - Poslední zúčtování: 2. trailer | CinemArt

3. místo

Balerína
Balerína
  • Canal+
  • iTunes
72%
Tržby 1 milion 369 tisíc Kč / Návštěvnost 6 386 diváků / 125 kin
Druhý týden v českých kinech se největší akční hrdince ze světa Johna Wicka extra nepovedl. Ana de Armas sice jako Balerína sbírá pochvalné reakce a v zámoří si také slušně vydělává, ale u nás přes víkend přišlo do 125 kin 6 386 lidí. Film napěchovaný akcí tak ztrácí diváky dost rychle, ačkoli zejména v jednosálových kinech se mu daří a může žánrové fandy ještě nějakou dobu potěšit. Nepočítáme-li červencového Supermana, podobné prvoligové akčňáky ve výhledu schází.
Balerína: finální trailer | Vertical Entertainment

2. místo

Lilo & Stitch
Lilo & Stitch
  • Disney+
  • iTunes
  • Rakuten
  • +1
75%
Tržby 2 miliony 907 tisíc Kč / Návštěvnost 15 683 diváků / 116 kin
Další hraný remake Disneyho animovaného produktu pobývá v českých kinech čtvrtým týdnem a stále se mu daří. Oproti minulému víkendu sice návštěvnost klesla o 66 %, ale třímilionový nášup od patnácti tisíc diváků nelze podceňovat. Rodinné filmy po tragické Sněhurce znovu dominují, už tento týden nastoupí pixarovka Elio a příběh o mimozemském modrém parťákovi se opět o něco propadne. Konkurence je ostatně v červnu tuhá, což dokumentuje i úspěch vítězného titulu.
Lilo & Stitch: trailer | Falcon

1. místo

Jak vycvičit draka
Jak vycvičit draka
  • iTunes
  • Rakuten
  • SWEET.TV
82%
Tržby 7 milionů 796 tisíc Kč / Návštěvnost 40 941 diváků / 232 kin
Chválená předělávka animovaného filmu z roku 2010 si uchovala emoční náboj, univerzální poselství i fantastický soundtrack svého předchůdce, tudíž vysoký divácký zájem po celém světě by neměl nikoho překvapovat. Skoro doslovný přepis relativně nedávného hitu možná nepotřebujeme, ale 40 tisíc platících návštěvníků svědčí o rodinných diváckých buňkách. Jak vycvičit draka sedlo rodičům i dětem a bude zajímavé sledovat, zda jeho čísla ovlivní jednak Elio, jednak blížící se premiéry dospělých velkofilmů jako 28 let poté či F1.
Jak vycvičit draka: trailer | CinemArt
Aktuální program tuzemských kin si můžete prohlédnout zde.