Po Hojerovi dorazí Studna. Režisérka Smyslu pro tumor natáčí jeden z nejděsivějších kriminálních případů

Po Hojerovi dorazí Studna. Režisérka Smyslu pro tumor natáčí jeden z nejděsivějších kriminálních případů
Smysl pro tumor | Česká televize
„Otec byl toho večera poněkud neklidný.“ Tak zní legendární věta z asi nejslavnějšího dílu 30 případů majora Zemana, který jako jediný dokázal šokovat. Výjev starého Brůny, jenž se kymácí se sekyrou, mají do paměti vryty všechny starší generace. Epizoda vychází ze skutečného hrozivého případu, který se stal v roce 1968 v rodině Jelínkových ve středočeských Vonoklasech a šokoval celé Československo. Dodnes panují pochybnosti, co se vlastně osudného dne odehrálo a co k rodinné tragédii vedlo. Právě to se bude snažit rozluštit režisérka Tereza Kopáčová v nové šestidílné minisérii Studna, která se natáčí v produkci Voyo Originál.
Studna
Studna
AI
62%
Seriál bude rámovat období téměř pěti dekád od roku 1932, kdy se mladý voják Standa začne dvořit mladičké Marii, až po krvavé události v roce 1968, které přežil pouze jejich syn Slávek. Tvůrci se budou snažit vyprávět, co tragédii předcházelo, co po ní následovalo a jaké byly pohnutky a motivace jejích aktérů. Projekt vzniká podle scénáře Kristiny Májové a Mira Šifry, který si letos díky Úsvitu připsal již druhou nominaci na Českého lva.
„I po padesáti letech je příběh Studny stále živý. Proto pro nás bylo důležité projít si všechny spisy a dostupné materiály o rodině, která velkou část společného života prožila v izolaci. V první řadě pro nás bylo stěžejní najít verzi, které sami věříme, a která podle nás nejlépe vystihuje to, co se doopravdy stalo. Ale i když si člověk vše nastuduje, existují stále některé věci, které se nedozví nikdy. S Jelínkovými jsme neseděli u rodinného stolu, nebyli jsme svědky jejich běžných životních situací. Proto jsme vše konzultovali s psychology, vytvářeli si profily jednotlivých postav, snažili jsme se do nich vcítit, zjistit, co se jim mohlo honit hlavou. Aby příběh o nich, o jejich blízkých, rodině i sousedech byl co nejkomplexnější, ale především nejvěrnější. Proto jej vyprávíme od začátku, kdy se Máňa se Standou do sebe zamilovali,“ popisuje scenárista.
Studna
Studna - Johana Matoušková a David Švehlík | TV Nova
Úspěšná režisérka Tereza Kopáčová se pak zdá být na první pohled ideální volbou. S temnými příběhy na motivy skutečných událostí má zkušenosti díky Případu Roubal či výtečné minisérii Metanol. „Která holka by se nezamilovala do šarmantního, vtipného Standy? Byl okouzlující, uměl velká gesta. Ale někde hluboko uvnitř v něm od začátku doutnal problém. Máňa ho nejdříve nevidí, pak ho nechce vidět, a nakonec už nechce odejít. Žila totiž v době, kdy se od rodiny neodcházelo, měla pocit, že ji musí držet pohromadě za každou cenu. Studna pro mě není jen fenomén, který stále fascinuje, senzace i noční můra několika generací. Našla jsem v ní právě toto silné téma, kterému rozumím, a které považuji za důležité převyprávět,“ říká režisérka.
Důležitou složkou bude samozřejmě i obsazení rodiny Jelínkových, která se od ostatních izolovala, a již kromě manželů Standy a Marie tvořil i jejich syn Slávek. Toho si zahraje Filip Červenka, jeho rodiče ztvární David Švehlík a Johana Matoušková. Natáčení dobové minisérie bude probíhat do června a je tedy otázkou, zda se výsledku dočkáme ještě letos. Voyo má však s příběhy podle skutečných událostí už bohaté zkušenosti, Studna by navíc mohla velmi jednoduše navázat na současný úspěch výborné Metody Markovič, na jejíž druhou řadu si asi ještě chvíli počkáme. Nechme se tedy překvapit, zda bude známý případ napodruhé minimálně stejně znepokojivý jako před lety.
Podívejte se také na žebříček nejlepších českých seriálů podle databáze Kinoboxu.
Zdroj: Voyo