Fenomén Smyslu pro tumor i po finále překonává očekávání. Seriál oslovil 3 miliony diváků

Fenomén Smyslu pro tumor i po finále překonává očekávání. Seriál oslovil 3 miliony diváků
Smysl pro tumor | Česká televize
Již jsme vás informovali, že nedělní finále sledovalo přes 1,2 milionů diváků. Celková čísla seriálu jsou ale ještě podstatně větší. Podle dat ATO-Nielsen a vyjádření České televize totiž každou epizodu Smyslu pro tumor viděl v průměru 1,35 milionu diváků a seriál si tak držel podíl na nedělní sledovanosti ve výši 31,05 % v kategorii 15+.
Velkou zásluhu na tom mělo zpětné sledování. Tzv. odložená sledovanost, kdy si diváci zpětně přehrají pořad na své televizi či set-top boxu, bývá pro celkovou sledovanost pořadů stále důležitějším kritériem. A čísla Smyslu pro tumor to pouze potvrzují. Oproti tzv. živé sledovanosti jich odložené zhlédnutí přidalo 48 %.
Smysl pro tumor
Smysl pro tumor
88%
Zásah celé série se pak podle dat ATO-Nielsen vyšplhal na 2,97 milionů diváků a vzhledem k dalšímu zpětnému zhlédnutí opozdilců, kteří budou chtít chválenou dramedii se zpožděním na iVysilání dohnat, se dá očekávat ještě mírný nárust. Na webu České televize si ostatně seriál průměrně pustilo 110 tisíc diváků starších 4 let. Česká televize se též může pochlubit úspěšným oslovením všech důležitých věkových kategorií.
Smysl pro tumor
Smysl pro tumor | Česká televize
„Seriál vyhledávaly více ženy než muži. Z věkových skupin pak nejvíce bavil diváky ve věku 45-64 let a také mladé diváky 15-24 let. Nejvyššího podílu dosáhl Smysl pro tumor u vysokoškoláků, zájem s dosaženým vzděláním prudce stoupal. Regionálně je nadprůměrný zájem u diváků z Prahy, východních Čech a Střední Moravy,“ uvádí podrobnosti vedoucí výzkumu a analýz ČT Renata Týmová. Smysl pro tumor je zkrátka úspěchem po všech stránkách. Diváci ho chválili, brečeli u něj a tvůrce za jejich mix dojemného a vtipného seriálu po zásluze odměnili.
Podívejte se také na žebříček nejlepších českých seriálů.
Zdroj: Česká televize, MediaGuru, Marketing & Media