Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: čekání

  1. Hačikó - Příběh psa
    Hačikó - Příběh psa (2009)
    Film
    82%
    1
  2. Cléo od pěti do sedmi
    Cléo od pěti do sedmi (1962)
    Film
    • MUBI
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    78%
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    2
  3. Holubice
    Holubice (1960)
    Film
    Lidé v Belgii vypouštějí stovky poštovních holubů, kteří ihned zamíří ke svým domovům. Bílá holubice z německého ostrova Fehmarn, která patří dvanáctileté dívce Susanne, se však v bouři ztratí a objeví se daleko od cíle, nad střechami Prahy. Tam po ní vystřelí desetiletý chlapec Michal, který po úraze zůstal ochrnutý na obě nohy a zanevřel na celý svět. Ale díky jeho sousedovi - sochaři - se v něm probudí cit a potřeba zraněného tvora uzdravit. Susanne zatím doma odolává posměchu ostatních a věří, že se její holubice jednou vrátí... První celovečerní film Františka Vláčila vznikl na námět Otakara Kirschnera, na kterém Vláčil pracoval bezmála dva roky. Výsledkem je dílo plné lyriky, obracející se k vnitřnímu světu diváka a hovořící jazykem básnických obrazů, a přesto nanejvýš srozumitelně. Právem se zařadilo mezi nejvýznamnější díla naší kinematografie. Vláčil staví do kontrastu svět chlapce, který je kvůli nemoci silně omezen, se světem Susanne, jenž je naplněn sluncem, volností a takřka nemá hranice. Přesto dochází ke splynutí a prolnutí obou dětských duší, i když se protagonisté příběhu fakticky nikdy nesetkají. (Česká televize)
    74%
    Lidé v Belgii vypouštějí stovky poštovních holubů, kteří ihned zamíří ke svým domovům. Bílá holubice z německého ostrova Fehmarn, která patří dvanáctileté dívce Susanne, se však v bouři ztratí a objeví se daleko od cíle, nad střechami Prahy. Tam po ní vystřelí desetiletý chlapec Michal, který po úraze zůstal ochrnutý na obě nohy a zanevřel na celý svět. Ale díky jeho sousedovi - sochaři - se v něm probudí cit a potřeba zraněného tvora uzdravit. Susanne zatím doma odolává posměchu ostatních a věří, že se její holubice jednou vrátí... První celovečerní film Františka Vláčila vznikl na námět Otakara Kirschnera, na kterém Vláčil pracoval bezmála dva roky. Výsledkem je dílo plné lyriky, obracející se k vnitřnímu světu diváka a hovořící jazykem básnických obrazů, a přesto nanejvýš srozumitelně. Právem se zařadilo mezi nejvýznamnější díla naší kinematografie. Vláčil staví do kontrastu svět chlapce, který je kvůli nemoci silně omezen, se světem Susanne, jenž je naplněn sluncem, volností a takřka nemá hranice. Přesto dochází ke splynutí a prolnutí obou dětských duší, i když se protagonisté příběhu fakticky nikdy nesetkají. (Česká televize)
    3
  4. Neukdae sonyeon
    Neukdae sonyeon (2012)
    Film

    Sun-yi Kimová se vrací do vesnice, kde kdysi žila se svou rodinou. S návratem se jí vybaví i vzpomínky na chlapce, kterého před 47 lety potkala. Chul-soo byl válečný sirotek, který se choval jako zvíře. Sun-yi s ním navázala silné pouto a jejich vztah rostl spolu se stráveným časem, kdy Sun-yi opuštěného a zanedbaného chlapce učila všem potřebným dovednostem jako číst, psát, mluvit, ale i se chovat jako člověk a ne zvíře. Žárlivost však jejich vztah před lety zničila, o to větší překvapení na ni čeká, když Chul-sooa najde u svého domu. Zatímco jí je ale přes 60 let, on nezestárl ani o rok...

    73%

    Sun-yi Kimová se vrací do vesnice, kde kdysi žila se svou rodinou. S návratem se jí vybaví i vzpomínky na chlapce, kterého před 47 lety potkala. Chul-soo byl válečný sirotek, který se choval jako zvíře. Sun-yi s ním navázala silné pouto a jejich vztah rostl spolu se stráveným časem, kdy Sun-yi opuštěného a zanedbaného chlapce učila všem potřebným dovednostem jako číst, psát, mluvit, ale i se chovat jako člověk a ne zvíře. Žárlivost však jejich vztah před lety zničila, o to větší překvapení na ni čeká, když Chul-sooa najde u svého domu. Zatímco jí je ale přes 60 let, on nezestárl ani o rok...

    4
  5. Tranzit
    Tranzit (2018)
    Film
    • Edison
    Německý režisér Christian Petzold ve filmu Tranzit prozkoumává fantomy evropské migrace a identity. Jeho neobvykle pojatý film s řadou melodramatických i politických motivů zasazuje příběh z doby německé okupace Francie do současných reálií. Hlavní postavou filmu je Georg, který postupně přijímá totožnost lidí, se kterými ho tragické okolnosti seznamují. To mu sice umožňuje dostat víza a odplout jednou z posledních lodí, které Marseille opouštějí, ale spolu s tím na sebe bere i některé tíživé důsledky. V Marseille totiž nachází „svou“ ženu, kterou zná jen z dopisu. Vezme na sebe s novou identitou i nový vztah a novou budoucnost? (Film Europe)
    Žánry:Drama
    66%
    Německý režisér Christian Petzold ve filmu Tranzit prozkoumává fantomy evropské migrace a identity. Jeho neobvykle pojatý film s řadou melodramatických i politických motivů zasazuje příběh z doby německé okupace Francie do současných reálií. Hlavní postavou filmu je Georg, který postupně přijímá totožnost lidí, se kterými ho tragické okolnosti seznamují. To mu sice umožňuje dostat víza a odplout jednou z posledních lodí, které Marseille opouštějí, ale spolu s tím na sebe bere i některé tíživé důsledky. V Marseille totiž nachází „svou“ ženu, kterou zná jen z dopisu. Vezme na sebe s novou identitou i nový vztah a novou budoucnost? (Film Europe)
    Žánry:Drama
    5
  6. Přízrak
    Přízrak (2017)
    Film
    • iTunes
    Když na společné pouti životem ztratíte milovanou osobu, zpomalí se čas. Zrovna ve chvíli, kdy si ze všeho nejvíc přejete, aby rychle pádil kupředu a odplavil všechny jitřivé vzpomínky. A jste-li přízrak, jenž po předčasné smrti nedokáže opustit náš svět, hodiny se leckdy zastaví úplně, nebo se dokonce rozběhnou pozpátku. V tomto neobvyklém příběhu o životě, lásce a smrti se muž po své smrti vrací jako duch, který má formu prostěradla a vrací se domů, aby se znovu spojil se svou ženou.
    62%
    Když na společné pouti životem ztratíte milovanou osobu, zpomalí se čas. Zrovna ve chvíli, kdy si ze všeho nejvíc přejete, aby rychle pádil kupředu a odplavil všechny jitřivé vzpomínky. A jste-li přízrak, jenž po předčasné smrti nedokáže opustit náš svět, hodiny se leckdy zastaví úplně, nebo se dokonce rozběhnou pozpátku. V tomto neobvyklém příběhu o životě, lásce a smrti se muž po své smrti vrací jako duch, který má formu prostěradla a vrací se domů, aby se znovu spojil se svou ženou.
    6
  7. Přípitek
    Přípitek (2020)
    Film
    • KVIFF TV
    Adrien trčí na otravné rodinné večeři. Otcovy historky se opakují posté, matka se vyžívá v nudných konverzacích a sestřin snoubenec je jako vždy přechytralý. Adrienova expřítelkyně mu navíc neodpovídá na zprávu. Naděje, že ji získá zpátky, se zmenšuje. Minuty se vlečou a Adrien má jasno – horší už to být nemůže. Pak ale přijde poslední rána. Budoucí švagr Adriena požádá, aby pronesl přípitek na svatbě. Adrien nesnáší svatby. A mluvení na veřejnosti. A svého budoucího švagra. Ale říci ne nedokáže. V hlavě se mu okamžitě začínají rozjíždět barvité scénáře toho, co všechno by se při jeho přípitku mohlo pokazit... V hravé francouzské komedii, vybrané do programu festivalu v Cannes, září v hlavní roli Benjamin Lavernhe (Dokud nás svatba nerozdělí). (Aerofilms)
    Žánry:Komedie
    62%
    Adrien trčí na otravné rodinné večeři. Otcovy historky se opakují posté, matka se vyžívá v nudných konverzacích a sestřin snoubenec je jako vždy přechytralý. Adrienova expřítelkyně mu navíc neodpovídá na zprávu. Naděje, že ji získá zpátky, se zmenšuje. Minuty se vlečou a Adrien má jasno – horší už to být nemůže. Pak ale přijde poslední rána. Budoucí švagr Adriena požádá, aby pronesl přípitek na svatbě. Adrien nesnáší svatby. A mluvení na veřejnosti. A svého budoucího švagra. Ale říci ne nedokáže. V hlavě se mu okamžitě začínají rozjíždět barvité scénáře toho, co všechno by se při jeho přípitku mohlo pokazit... V hravé francouzské komedii, vybrané do programu festivalu v Cannes, září v hlavní roli Benjamin Lavernhe (Dokud nás svatba nerozdělí). (Aerofilms)
    Žánry:Komedie
    7
  8. Na konci cesty
    Na konci cesty (2017)
    Film

    Březen roku 1918. C-company, vedená válkou znaveným kapitánem Stanhopem, přijíždí převzít štafetu v přední zákopové linii na severu Francie. Zatímco se německá ofenziva neúprosně blíží, vojáci a jejich kuchař se snaží rozptýlit jídlem a vzpomínkami na své životy před válkou. Stanhope utápí strach ve whisky, neschopen vypořádat se s vidinou nevyhnutelného. Mladý důstojník Raleigh přijíždí přímo z výcviku a překypuje vzrušením ze svého prvního skutečného nasazení – v neposlední řadě proto, že má sloužit pod Stanhopem, bývalým dozorcem ze školy a objektem zájmu své sestry. Všichni muži jsou v pasti, dny plynou, napětí roste a útok je stále blíž... (Cinemax)

    Režie:Saul Dibb
    59%

    Březen roku 1918. C-company, vedená válkou znaveným kapitánem Stanhopem, přijíždí převzít štafetu v přední zákopové linii na severu Francie. Zatímco se německá ofenziva neúprosně blíží, vojáci a jejich kuchař se snaží rozptýlit jídlem a vzpomínkami na své životy před válkou. Stanhope utápí strach ve whisky, neschopen vypořádat se s vidinou nevyhnutelného. Mladý důstojník Raleigh přijíždí přímo z výcviku a překypuje vzrušením ze svého prvního skutečného nasazení – v neposlední řadě proto, že má sloužit pod Stanhopem, bývalým dozorcem ze školy a objektem zájmu své sestry. Všichni muži jsou v pasti, dny plynou, napětí roste a útok je stále blíž... (Cinemax)

    Režie:Saul Dibb
    8
  9. Osmdesát dopisů
    Osmdesát dopisů (2011)
    Film
    • HBO Max
    • DaFilms

    Československo, 29. březen 1987. Jeden den v komunistickém Československu inspirovaný životem režiséra. Čtrnáctiletý Vašek vyráží se svou matkou po úřadech, aby získali povolení odejít za otcem, který emigroval do Velké Británie. Režisér Václav Kadrnka vypráví osobní příběh o odloučení a touze být s milovaným člověkem navzdory těžkým okolnostem, o vytrvalosti a nezlomnosti, s jakou mnoho lidí v bývalém režimu čelilo absurdnímu byrokratickému systému. Na jedné straně mrazivá a zároveň niterná atmosféra filmu je budována senzitivní kamerou, detailní prací se zvuky a autentickými výkony představitelů hlavních rolí (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš). Atmosféra lhostejnosti a ošumělosti kontrastuje s upřímností a hloubkou vztahu Vaška s matkou a jejich otcem.

    Václav Kadrnka v autobiografickém rodinném dramatu, k němuž spolu s Jiřím Soukupem napsal i scénář, rekonstruuje jeden den ze života své matky, která se je oba snažila dostat za manželem z komunistického Československa do Velké Británie. Musela kvůli tomu vytrvale docházet na množství úřadů a získat bezpočet povolení a razítek. Svému muži vše sdělovala prostřednictvím dopisů. Než československé úřady svolily s jejich vycestováním za cenu ztráty občanství, napsala jich několik desítek. Zkušenost nuceného odloučení od otce vtěsnal nakonec Václav Kadrnka do jediného dne, jenž se mu vepsal silně do paměti. Maminka, která po odjezdu manžela onemocněla, se pomalu zotavovala a nabírala sil i kuráže. Jednoho rána vzala všechny možné dokumenty v přesvědčení, že její odhodlání bude nakonec silnější než neprůchodnost totalitní byrokracie. Nevlídná a neosobní atmosféra na ulici, v autobuse, kterým čtrnáctiletý Vašek s matkou jede do města, a především na samotných úřadech kontrastuje s upřímnými a přitom nesentimentálními rodinnými momenty. Scény společného čtení dopisu otci, kupování tenisek nebo trénování anglických slovíček mají v sobě velkou míru empatie. Film Osmdesát dopisů nezobrazuje osmdesátá léta v komunistickém Československu pomocí obehraných symbolů (rudé hvězdy, nápisy VB a uniformy), ale spíš monotónní barevností, „chladem“ a ostře vnímanými zvuky zabouchávaných dveří.


    Václav Kadrnka natočil svůj celovečerní debut bez podpory televize či grantu. Obklopil se ale zkušeným štábem (např. scenárista Jiří Soukup a kameraman Braňo Pažitka). Zvolil neherce (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš) z hudebního prostředí, kteří prokázali zvláštní cit pro ztvárnění intimního vztahu mezi matkou a synem. Loni na MFF v Karlových Varech se při prezentaci nových filmových projektů zalíbil Kadrnkův snímek pořadatelům berlínské přehlídky Berlinale a poslali mu pozvánku do oficiálního programu. Film tak získal následně finance na dokončení a výrobu kopií a mohl vyrazit za svou světovou premiérou v prestižní sekci Forum mezinárodního filmového festivalu Berlinale, kde soutěžil také o cenu pro nejlepší debut.

    56%

    Československo, 29. březen 1987. Jeden den v komunistickém Československu inspirovaný životem režiséra. Čtrnáctiletý Vašek vyráží se svou matkou po úřadech, aby získali povolení odejít za otcem, který emigroval do Velké Británie. Režisér Václav Kadrnka vypráví osobní příběh o odloučení a touze být s milovaným člověkem navzdory těžkým okolnostem, o vytrvalosti a nezlomnosti, s jakou mnoho lidí v bývalém režimu čelilo absurdnímu byrokratickému systému. Na jedné straně mrazivá a zároveň niterná atmosféra filmu je budována senzitivní kamerou, detailní prací se zvuky a autentickými výkony představitelů hlavních rolí (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš). Atmosféra lhostejnosti a ošumělosti kontrastuje s upřímností a hloubkou vztahu Vaška s matkou a jejich otcem.

    Václav Kadrnka v autobiografickém rodinném dramatu, k němuž spolu s Jiřím Soukupem napsal i scénář, rekonstruuje jeden den ze života své matky, která se je oba snažila dostat za manželem z komunistického Československa do Velké Británie. Musela kvůli tomu vytrvale docházet na množství úřadů a získat bezpočet povolení a razítek. Svému muži vše sdělovala prostřednictvím dopisů. Než československé úřady svolily s jejich vycestováním za cenu ztráty občanství, napsala jich několik desítek. Zkušenost nuceného odloučení od otce vtěsnal nakonec Václav Kadrnka do jediného dne, jenž se mu vepsal silně do paměti. Maminka, která po odjezdu manžela onemocněla, se pomalu zotavovala a nabírala sil i kuráže. Jednoho rána vzala všechny možné dokumenty v přesvědčení, že její odhodlání bude nakonec silnější než neprůchodnost totalitní byrokracie. Nevlídná a neosobní atmosféra na ulici, v autobuse, kterým čtrnáctiletý Vašek s matkou jede do města, a především na samotných úřadech kontrastuje s upřímnými a přitom nesentimentálními rodinnými momenty. Scény společného čtení dopisu otci, kupování tenisek nebo trénování anglických slovíček mají v sobě velkou míru empatie. Film Osmdesát dopisů nezobrazuje osmdesátá léta v komunistickém Československu pomocí obehraných symbolů (rudé hvězdy, nápisy VB a uniformy), ale spíš monotónní barevností, „chladem“ a ostře vnímanými zvuky zabouchávaných dveří.


    Václav Kadrnka natočil svůj celovečerní debut bez podpory televize či grantu. Obklopil se ale zkušeným štábem (např. scenárista Jiří Soukup a kameraman Braňo Pažitka). Zvolil neherce (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš) z hudebního prostředí, kteří prokázali zvláštní cit pro ztvárnění intimního vztahu mezi matkou a synem. Loni na MFF v Karlových Varech se při prezentaci nových filmových projektů zalíbil Kadrnkův snímek pořadatelům berlínské přehlídky Berlinale a poslali mu pozvánku do oficiálního programu. Film tak získal následně finance na dokončení a výrobu kopií a mohl vyrazit za svou světovou premiérou v prestižní sekci Forum mezinárodního filmového festivalu Berlinale, kde soutěžil také o cenu pro nejlepší debut.

    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Zahradnictví: Rodinný přítel
    Zahradnictví: Rodinný přítel (2017)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • iTunes
    • +1
    Filmová trilogie ZAHRADNICTVÍ se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky. Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. RODINNÝ PŘÍTEL je melodrama odehrávající se ve 40. letech za německé okupace. Tři mladé ženy a dvě děti čekají na návrat svých vězněných mužů a otců. Válkou vynucenému rodinnému společenství obětavě pomáhá rodinný přítel a lékař Jiří. Film je příběhem lásky, která nesměla být naplněna, vypráví o věrnosti, touze, vině a lásce, o odchodech a návratech, o rodině, rodičích a dětech. Jde o rodinný portrét viděný pohledem žen, které osud svedl dohromady. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    53%
    Filmová trilogie ZAHRADNICTVÍ se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky. Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. RODINNÝ PŘÍTEL je melodrama odehrávající se ve 40. letech za německé okupace. Tři mladé ženy a dvě děti čekají na návrat svých vězněných mužů a otců. Válkou vynucenému rodinnému společenství obětavě pomáhá rodinný přítel a lékař Jiří. Film je příběhem lásky, která nesměla být naplněna, vypráví o věrnosti, touze, vině a lásce, o odchodech a návratech, o rodině, rodičích a dětech. Jde o rodinný portrét viděný pohledem žen, které osud svedl dohromady. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    10
  12. Miranda
    Miranda (1985)
    Film
    48%
    11
  13. Ztraceni v přístavu
    Ztraceni v přístavu (2003)
    Film
    Natočeno na motivy románu Jean-Clauda Izzo. Melancholický film o třech námořnících, kteří jsou poslední z posádky na lodi v marseillském přístavu. Poté, co majitel prodal Aldébaran, zůstávají zde pouze libanonský kapitán Aziz, Řek Diamantis a Turek Nelim, kteří žijí ze dne na den. Aziz se nechce vrátit ke své ženě, Diamantis se snaží najít dívku, kterou opustil, když mu bylo 20, a Nelim je mladý pošuk, který se chce prostě jen bavit.
    47%
    Natočeno na motivy románu Jean-Clauda Izzo. Melancholický film o třech námořnících, kteří jsou poslední z posádky na lodi v marseillském přístavu. Poté, co majitel prodal Aldébaran, zůstávají zde pouze libanonský kapitán Aziz, Řek Diamantis a Turek Nelim, kteří žijí ze dne na den. Aziz se nechce vrátit ke své ženě, Diamantis se snaží najít dívku, kterou opustil, když mu bylo 20, a Nelim je mladý pošuk, který se chce prostě jen bavit.
    12
Které jsou top filmy na téma čekání? Ve filmovém žebříčku pro téma čekání s celkovým počtem 12 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Hačikó - Příběh psa, Cléo od pěti do sedmi, Holubice, Neukdae sonyeon, Tranzit, s hlavními hvězdami, jako jsou: Richard Gere, Joan Allen, Sarah Roemer, Cary-Hiroyuki Tagawa, Erick Avari, Robbie Sublett. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.