Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: debata

  1. Vlci na hranicích
    Vlci na hranicích (2021)
    Film
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    • +1

    Vlci na hranicích vypráví příběh o návratu vlků do české krajiny a obecněji také o našem rozpolceném vztahu k přírodě. Na Broumovsku byly tyto šelmy vyhubeny před více než dvěma sty lety a začali se postupně vracet až v poslední době. V tomto kraji je také soustředěna největší koncentrace ovcí v celé České republice. Sledujeme tak příběhy konkrétních lidí – ekologické farmářky, starosty jedné z obcí, či velkochovatele ovcí, kterým všem do života zasáhli vlci. Veřejnost je rozdělená – na jedné straně stojí statkáři a další obyvatelé, kteří se cítí ohroženi a chtějí se vlků zase zbavit. Na druhé straně jsou ti, kdo je považují za přirozené predátory nutné pro znovunastolení rovnováhy v přírodě. Podle nich by se lidé měli vzdát absolutní nadvlády nad životním prostředím a měli by změnit svůj způsob přemýšlení o lidské bezpečnosti a majetku. Dokážeme a chceme vlky opět přijmout? (Bontonfilm)

    77%

    Vlci na hranicích vypráví příběh o návratu vlků do české krajiny a obecněji také o našem rozpolceném vztahu k přírodě. Na Broumovsku byly tyto šelmy vyhubeny před více než dvěma sty lety a začali se postupně vracet až v poslední době. V tomto kraji je také soustředěna největší koncentrace ovcí v celé České republice. Sledujeme tak příběhy konkrétních lidí – ekologické farmářky, starosty jedné z obcí, či velkochovatele ovcí, kterým všem do života zasáhli vlci. Veřejnost je rozdělená – na jedné straně stojí statkáři a další obyvatelé, kteří se cítí ohroženi a chtějí se vlků zase zbavit. Na druhé straně jsou ti, kdo je považují za přirozené predátory nutné pro znovunastolení rovnováhy v přírodě. Podle nich by se lidé měli vzdát absolutní nadvlády nad životním prostředím a měli by změnit svůj způsob přemýšlení o lidské bezpečnosti a majetku. Dokážeme a chceme vlky opět přijmout? (Bontonfilm)

    1
  2. Děkujeme, že kouříte
    Děkujeme, že kouříte (2005)
    Film

    Nick Naylor je úspěšný zaměstnanec velké tabákové společnosti a má v popisu práce velebit před veřejností a médii krásy kuřáctví. Díky své pohotovosti, cynickému vtipu a zkušenosti je schopen – jako každý správný ďáblův advokát – každou námitku svých odpůrců interpretovat ve prospěch zaměstnavatele. S dvojicí svých nejlepších přátel, pracujících pro společnost vyrábějící alkohol a pro jistou zbrojní korporaci, tvoří Nick trio známé jako Obchodníci se smrtí. Kovboj s cigaretou je na tom však momentálně špatně a souvislosti mezi omamnou bílou tyčinkou a bolestivou smrtí jsou stále zřetelněji na pořadu dne – a Nick by navíc chtěl být vzorem pro svého milovaného dvanáctiletého syna Joeyho. „Pozitivní“ prezentace vlastní práce před synovou školní třídou je jen prvním z řady kousků testujících Nickovu připravenost. A co když mu někdo začne vyhrožovat, že ho unese a podrobí zkázonosné protikuřácké léčbě? Autorem hvězdně obsazené satirické komedie je syn úspěšného amerického režiséra Ivana Reitmana, debutující Jason Reitman.

    75%

    Nick Naylor je úspěšný zaměstnanec velké tabákové společnosti a má v popisu práce velebit před veřejností a médii krásy kuřáctví. Díky své pohotovosti, cynickému vtipu a zkušenosti je schopen – jako každý správný ďáblův advokát – každou námitku svých odpůrců interpretovat ve prospěch zaměstnavatele. S dvojicí svých nejlepších přátel, pracujících pro společnost vyrábějící alkohol a pro jistou zbrojní korporaci, tvoří Nick trio známé jako Obchodníci se smrtí. Kovboj s cigaretou je na tom však momentálně špatně a souvislosti mezi omamnou bílou tyčinkou a bolestivou smrtí jsou stále zřetelněji na pořadu dne – a Nick by navíc chtěl být vzorem pro svého milovaného dvanáctiletého syna Joeyho. „Pozitivní“ prezentace vlastní práce před synovou školní třídou je jen prvním z řady kousků testujících Nickovu připravenost. A co když mu někdo začne vyhrožovat, že ho unese a podrobí zkázonosné protikuřácké léčbě? Autorem hvězdně obsazené satirické komedie je syn úspěšného amerického režiséra Ivana Reitmana, debutující Jason Reitman.

    2
  3. Síla slova
    Síla slova (2007)
    Film
    • Filmbox+
    • iTunes
    James Farmer mladší popsal texaský Marshall jako "poslední město, které kapitulovalo v občanské válce". Sídlí zde škola Wiley College, ve které profesor Melvin Toslon vede debatní kroužek během jeho úspěšné sezóny v roce 1936. Jedná se prakticky o první spolek v Americe, ve kterém spolu debatují bílí a černošští studenti. Jejich úspěchy vyústí až v pozvání na národní šampionát na Harvardově univerzitě. Pro čtyřčlenný tým, kde je mimojiné i studentka a velice mladý James Farmer, je připravena zkouška ohněm v podobě debatních témat, jako jsou Jim Crow, sexismus, lynčování davu, zatýkání a výtržnosti, milostné aféry, žárlivost a posluchači státního rozhlasu. (Filmbox)
    74%
    James Farmer mladší popsal texaský Marshall jako "poslední město, které kapitulovalo v občanské válce". Sídlí zde škola Wiley College, ve které profesor Melvin Toslon vede debatní kroužek během jeho úspěšné sezóny v roce 1936. Jedná se prakticky o první spolek v Americe, ve kterém spolu debatují bílí a černošští studenti. Jejich úspěchy vyústí až v pozvání na národní šampionát na Harvardově univerzitě. Pro čtyřčlenný tým, kde je mimojiné i studentka a velice mladý James Farmer, je připravena zkouška ohněm v podobě debatních témat, jako jsou Jim Crow, sexismus, lynčování davu, zatýkání a výtržnosti, milostné aféry, žárlivost a posluchači státního rozhlasu. (Filmbox)
    3
  4. Ochranné zbarvení
    Ochranné zbarvení (1977)
    Film
    Morální a etické konflikty tu Zanussi analyzuje v úzce uzavřené společenské skupině na letním soustředění studentů lingvistiky. Diskuse na téma volby životního modelu se koncentruje v opozici dvou etických koncepcí, zosobněných mladým idealistickým docentem Jaroslavem a uštěpačným cynikem, docentem Jakubem, prosazujícím teorii svérázného etického naturalismu - přizpůsobování vlastní morálky měnícím se situacím podle vzoru zvířat, která si chrání vlastní existenci ochranným zbarvením. Jaroslav, vedoucí soustředění, posuzuje všechny jako rovnoprávné partnery. I konkurs jejich vědeckých prací se snaží vést podle regulí absolutní spravedlnosti. Jakub jako vědecký garant akce jeho počínání zpochybňuje a jejich spory vyústí do ostrého střetu. Jaroslav je zmítán pochybami, zda jeho názory nepramení jen ze snahy být lepší než ostatní. Jakub zjistí, že cynismus není dostatečným zbarvením na skrytí jeho vnitřní prázdnoty a vědomí morální prohry. Když kalich nenávisti přeteče, zůstávají sokové osamoceni, vytrženi z okolí, s pocitem určité vzájemné spolupatřičnosti.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    73%
    Morální a etické konflikty tu Zanussi analyzuje v úzce uzavřené společenské skupině na letním soustředění studentů lingvistiky. Diskuse na téma volby životního modelu se koncentruje v opozici dvou etických koncepcí, zosobněných mladým idealistickým docentem Jaroslavem a uštěpačným cynikem, docentem Jakubem, prosazujícím teorii svérázného etického naturalismu - přizpůsobování vlastní morálky měnícím se situacím podle vzoru zvířat, která si chrání vlastní existenci ochranným zbarvením. Jaroslav, vedoucí soustředění, posuzuje všechny jako rovnoprávné partnery. I konkurs jejich vědeckých prací se snaží vést podle regulí absolutní spravedlnosti. Jakub jako vědecký garant akce jeho počínání zpochybňuje a jejich spory vyústí do ostrého střetu. Jaroslav je zmítán pochybami, zda jeho názory nepramení jen ze snahy být lepší než ostatní. Jakub zjistí, že cynismus není dostatečným zbarvením na skrytí jeho vnitřní prázdnoty a vědomí morální prohry. Když kalich nenávisti přeteče, zůstávají sokové osamoceni, vytrženi z okolí, s pocitem určité vzájemné spolupatřičnosti.
    Žánry:DramaKomedieSatira
    4
  5. Side by Side
    Side by Side (2012)
    Film
    Keanu Reeves a světoví filmaři o historii a budoucnosti kinematografie aneb Je lepší klasika, nebo digitál? Pohyblivé obrázky provázejí lidstvo déle než sto let. A nejen provázejí – ony přitahují, fascinují, magnetizují. Od vynálezu kinematografu už nikdy nic nebylo „jako dřív“. Lidem se otevřely netušené možnosti, jak si plnit vlastní sny. Po století byl klasický filmový materiál výhradním nosičem k natáčení, vyvolávání, promítání i archivování pohyblivých obrázků. To se ovšem v posledních desetiletích změnilo, ba co víc, stále se neuvěřitelně rychle mění. Digitální technologie se nám takřka vyvíjejí před očima, skýtají nové a nové možnosti, a filmaři stojí na křižovatce dějin: kam se dál vydat? Je lepší „malba světlem“, nebo hledání dalších možností digitálních triků? Na tuto a mnoho podobných otázek souvisejících s vývojem kinematografie se pokusí odpovědět průvodce dnešním dokumentem, slavný americký herec Keanu Reeves a s ním mnohé další legendy světového filmu: David Lynch, George Lucas, Lana Wachowski, James Cameron, Vittorio Storaro, Lars von Trier a další.
    73%
    Keanu Reeves a světoví filmaři o historii a budoucnosti kinematografie aneb Je lepší klasika, nebo digitál? Pohyblivé obrázky provázejí lidstvo déle než sto let. A nejen provázejí – ony přitahují, fascinují, magnetizují. Od vynálezu kinematografu už nikdy nic nebylo „jako dřív“. Lidem se otevřely netušené možnosti, jak si plnit vlastní sny. Po století byl klasický filmový materiál výhradním nosičem k natáčení, vyvolávání, promítání i archivování pohyblivých obrázků. To se ovšem v posledních desetiletích změnilo, ba co víc, stále se neuvěřitelně rychle mění. Digitální technologie se nám takřka vyvíjejí před očima, skýtají nové a nové možnosti, a filmaři stojí na křižovatce dějin: kam se dál vydat? Je lepší „malba světlem“, nebo hledání dalších možností digitálních triků? Na tuto a mnoho podobných otázek souvisejících s vývojem kinematografie se pokusí odpovědět průvodce dnešním dokumentem, slavný americký herec Keanu Reeves a s ním mnohé další legendy světového filmu: David Lynch, George Lucas, Lana Wachowski, James Cameron, Vittorio Storaro, Lars von Trier a další.
    5
  6. Zákon lásky
    Zákon lásky (2021)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +2
    Spolurežisérka úspěšného dokumentu V síti, Barbora Chalupová, debutuje tragikomickou dokumentární roadmovie, která sleduje cestu zákona, jenž může ovlivnit život statisíců lidí. „Zákon lásky“ zajistí manželství všem bez ohledu na jejich sexuální orientaci a podporuje ho většina obyvatel České republiky. Komu tedy návrh vzbuzující vášně a nebývalé emoce vadí? Jaký je vlastně rozdíl mezi manželstvím a registrovaným partnerstvím? S napětím sledujeme vypjatou výpravu napříč společností, která vede od sběru petičních podpisů, přes televizní půtky až po diskuse na půdě parlamentu směřující ke klíčovému hlasování. Střet progresivní a konzervativní části obyvatel ilustrují politici při svých vystoupeních a exhibicích. Nevzdělanost, obavy, strach a neschopnost udělat jakékoliv rozhodnutí však nejsou to jediné, co legislativnímu přijetí brání. Jsme skutečně tak liberální, jak se prezentujeme? A zvítězí nakonec láska nad lží a nenávistí? (Bontonfilm)
    71%
    Spolurežisérka úspěšného dokumentu V síti, Barbora Chalupová, debutuje tragikomickou dokumentární roadmovie, která sleduje cestu zákona, jenž může ovlivnit život statisíců lidí. „Zákon lásky“ zajistí manželství všem bez ohledu na jejich sexuální orientaci a podporuje ho většina obyvatel České republiky. Komu tedy návrh vzbuzující vášně a nebývalé emoce vadí? Jaký je vlastně rozdíl mezi manželstvím a registrovaným partnerstvím? S napětím sledujeme vypjatou výpravu napříč společností, která vede od sběru petičních podpisů, přes televizní půtky až po diskuse na půdě parlamentu směřující ke klíčovému hlasování. Střet progresivní a konzervativní části obyvatel ilustrují politici při svých vystoupeních a exhibicích. Nevzdělanost, obavy, strach a neschopnost udělat jakékoliv rozhodnutí však nejsou to jediné, co legislativnímu přijetí brání. Jsme skutečně tak liberální, jak se prezentujeme? A zvítězí nakonec láska nad lží a nenávistí? (Bontonfilm)
    6
  7. Marat - Sade
    Marat - Sade (1967)
    Film
    Britský filmový přepis slavné divadelní hry o názorovém střetu dvou velkých osobností francouzské historie. Píše se 13. červenec 1808 a v charentonském ústavu pro choromyslné se schází početné, vzácné obecenstvo, aby zhlédlo mimořádně zajímavou produkci. Markýz de Sade, jeden z chovanců, napsal a režijně se zdejšími pacienty připravil hru o události, k níž došlo právě před patnácti lety. Hru o zavraždění Jeana-Paula Marata, velké postavy francouzské revoluce, jehož 13. července 1793 ubodala ve vaně mladá fanatička Charlotta Cordayová. Pacienti-herci jsou na místě, ředitel ústavu vítá diváky, prolog je uvádí do děje... Divadlo na divadle může začít...
    67%
    Britský filmový přepis slavné divadelní hry o názorovém střetu dvou velkých osobností francouzské historie. Píše se 13. červenec 1808 a v charentonském ústavu pro choromyslné se schází početné, vzácné obecenstvo, aby zhlédlo mimořádně zajímavou produkci. Markýz de Sade, jeden z chovanců, napsal a režijně se zdejšími pacienty připravil hru o události, k níž došlo právě před patnácti lety. Hru o zavraždění Jeana-Paula Marata, velké postavy francouzské revoluce, jehož 13. července 1793 ubodala ve vaně mladá fanatička Charlotta Cordayová. Pacienti-herci jsou na místě, ředitel ústavu vítá diváky, prolog je uvádí do děje... Divadlo na divadle může začít...
    7
  8. Poslední večeře
    Poslední večeře (1995)
    Film
    • iTunes
    Americká černá komedie o chutném jídle, dobrém víně a pádných názorech vypráví o trojici vysokoškoláků, kteří se rozhodnou, že zbaví společnost těch nejútočnějších osob a osvobodí svět od hypotetických hrůz budoucnosti. Jude (Cameron Diazová), Paulie (Annabeth Gishová) a Pete (Ron Eldard) jsou liberálové, kteří o víkendech pořádají večírky, na něž zvou pečlivě vybrané, politicky kontroverzní hosty (Jason Alexander, Bill Paxton, Mark Harmon, Ron Perlman). Bez ohledu na konverzaci je jídlo vždy delikátní, příjemné a smrtící... Pozoruhodná satira režisérky Stacy Titleové dává ostrou a elegantní rotaci tématu, co je v současné americké politice napravo a co nalevo, co je v ní správné a co špatné. (oficiální text distributora)
    66%
    Americká černá komedie o chutném jídle, dobrém víně a pádných názorech vypráví o trojici vysokoškoláků, kteří se rozhodnou, že zbaví společnost těch nejútočnějších osob a osvobodí svět od hypotetických hrůz budoucnosti. Jude (Cameron Diazová), Paulie (Annabeth Gishová) a Pete (Ron Eldard) jsou liberálové, kteří o víkendech pořádají večírky, na něž zvou pečlivě vybrané, politicky kontroverzní hosty (Jason Alexander, Bill Paxton, Mark Harmon, Ron Perlman). Bez ohledu na konverzaci je jídlo vždy delikátní, příjemné a smrtící... Pozoruhodná satira režisérky Stacy Titleové dává ostrou a elegantní rotaci tématu, co je v současné americké politice napravo a co nalevo, co je v ní správné a co špatné. (oficiální text distributora)
    8
  9. Noc v Miami
    Noc v Miami (2020)
    Film
    • Amazon Prime Video
    63%
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Nevěřící
    Nevěřící (2013)
    Film
    62%
    10
  12. Vrah vedle nás
    Vrah vedle nás (1987)
    Film
    60%
    11
  13. God's Not Dead
    God's Not Dead (2014)
    Film
    54%
    12
  14. Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba
    Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba (2000)
    Film
    • DaFilms

    Psychologické drama režisérky a scénáristky Drahomíry Vihanové pojednávající o vině a trestu zavede diváky na slovenskou vesničku a až do vyumělkovaného studentského prostředí. Dvojici kamarádů, studentovi práva Petrovi a studentovi filozofie Jakubovi zkříží jejich prázdninový výlet mladý Rom Imro a ovlivní tím výrazně jejich dosavadní hodnotový život. Imro totiž zabije svou dívku, která porušila slib věrnosti. A slib pro Imra znamená zákon. Imro bude muset stanout jak před soudem své komunity, tak před soudem klasickým. Jeho čin rozdmýchá diskuzi mezi Petrem a Jakubem, kteří se ve svých názorech na celou věc rozcházejí. Petr, jakožto budoucí právník, zastává názor, že okolnosti nic nemění na tom, že to byla vražda, zatímco Jakub vidí celou záležitost v širších souvislostech a ne tak jednoznačně. Zničí tato nenadálá událost přátelství obou mladých mužů, nebo to ustojí?

    Žánry:Drama
    44%

    Psychologické drama režisérky a scénáristky Drahomíry Vihanové pojednávající o vině a trestu zavede diváky na slovenskou vesničku a až do vyumělkovaného studentského prostředí. Dvojici kamarádů, studentovi práva Petrovi a studentovi filozofie Jakubovi zkříží jejich prázdninový výlet mladý Rom Imro a ovlivní tím výrazně jejich dosavadní hodnotový život. Imro totiž zabije svou dívku, která porušila slib věrnosti. A slib pro Imra znamená zákon. Imro bude muset stanout jak před soudem své komunity, tak před soudem klasickým. Jeho čin rozdmýchá diskuzi mezi Petrem a Jakubem, kteří se ve svých názorech na celou věc rozcházejí. Petr, jakožto budoucí právník, zastává názor, že okolnosti nic nemění na tom, že to byla vražda, zatímco Jakub vidí celou záležitost v širších souvislostech a ne tak jednoznačně. Zničí tato nenadálá událost přátelství obou mladých mužů, nebo to ustojí?

    Žánry:Drama
    13
  15. Vyhnání z ráje
    Vyhnání z ráje (2001)
    Film

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci. Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká: „Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    36%

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci. Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká: „Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    14
  16. Tichý společník
    Tichý společník (2021)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    • DaFilms
    Lenka se vrací z Prahy do své rodné vesnice kdesi na Slovácku. Život i čas tady plynou trochu jinak a Lenka si po rozvodu potřebuje odpočinout a dobít baterky. Trefí se do doby, kdy se její otec rozhodne potopit na dno přehrady, aby na zahradě zatopeného domu našel zakopanou bednu se slivovicí. Na místním hřbitově navíc právě došlo místo. Rozšíření není možné, zpopelnění zcela nemyslitelné! Božský klid tak naruší debaty o nápadu místního pobudy začít pohřbívat na stojáka. Každý k tomu má co říct a takhle živo tu dlouho nebylo. A Lenčino cvičení tai-chi na zahradě taky působí hodně nepatřičně. Co nakonec čeká příštího nebožtíka? A hlavně – kdy a kdo to bude? (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedie
    35%
    Lenka se vrací z Prahy do své rodné vesnice kdesi na Slovácku. Život i čas tady plynou trochu jinak a Lenka si po rozvodu potřebuje odpočinout a dobít baterky. Trefí se do doby, kdy se její otec rozhodne potopit na dno přehrady, aby na zahradě zatopeného domu našel zakopanou bednu se slivovicí. Na místním hřbitově navíc právě došlo místo. Rozšíření není možné, zpopelnění zcela nemyslitelné! Božský klid tak naruší debaty o nápadu místního pobudy začít pohřbívat na stojáka. Každý k tomu má co říct a takhle živo tu dlouho nebylo. A Lenčino cvičení tai-chi na zahradě taky působí hodně nepatřičně. Co nakonec čeká příštího nebožtíka? A hlavně – kdy a kdo to bude? (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedie
    15
Které jsou top filmy na téma debata? Ve filmovém žebříčku pro téma debata s celkovým počtem 15 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Vlci na hranicích, Děkujeme, že kouříte, Síla slova, Ochranné zbarvení, Side by Side, s hlavními hvězdami, jako jsou: . Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.