Psisko59
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 85%
    1
    0
    7. 4. 2021

    Zvláštní, působivý, místy až mystický film. Titulní roli bezelstného mladíka Lazzara skvěle ztvárnil mladý italský herec Adriano Tardiolo. Lazzaro je ztělesněním nevinnosti (v mezních okamžicích života ho provází snový Vlk, symbol neovlivnitelné přímočarosti a syrovosti). Pokorný Lazzaro, neprávem posmívaný pro svou neschopnost přetvářky a kalkulu ve vlastní prospěch, nakonec svůj altruismus dovede až k naprostému sebeobětování ... Velice působivé filmové dílo s hlubokým vnitřním přesahem, přitom velmi "italské", plné zjevné i skryté symboliky - prozrazuje filosofické vzdělání režisérky a scénáristky Alice Rohrwacher.

  • 60%
    0
    0
    18. 3. 2021
    Ženy (1969)

    Film Jeana Aurela z období vrcholící sexuální revoluce patří k tomu průměrnějšímu, co Brigitte Bardot natočila, ale jistě přispěl k její pověsti sexsymbolu šedesátých let: Slavný spisovatel Jérôme celý život píše romány o "svých" ženách. Všechny ho zbožňují, ale také se všechny chtějí za něj provdat, což on rozhodně nemá v úmyslu. Najednou je ženami přesycen - kdykoliv si zamane, jsou mu k dispozici. A tak Jérôme prchá od žen, ale aby mohl psát, na cestu si bere svoji sekretářku Claru (Brigiitte Bardot). Ani ve snu by ho nenapadlo, jak silně na něj po kratším půstu Clara zapůsobí.

  • 60%
    0
    0
    18. 3. 2021

    Spisovatel Emilio (Johan Leysen) se začne zajímat o fotomodelku Giulii (Serena Grandi), což naruší dřívejší blízký vztah s jeho sestrou (Valeria d´Obici). Sestra žárlí a rozhodne se jednat ... Otevřené milostné scény zařídily jinak nepříliš dobrému filmu ve své době značnou popularitu a herečce Sereně Grandi pověst sexsymbolu (velmi dočasně).

  • 75%
    0
    0
    18. 3. 2021

    Romance o milostném trojúhelníku: mladíci Jaime a Marcos a dívka José se potkávají na kursech kreslení v umělecké škole. A hledání uměleckého stylu se prolíná s hledáním vlastní sexuality. Velmi otevřený filmový výraz s mnoha sexuálními scénami vyvolal v bigotně katolickém Španělsku pozdvižení a představitelce hlavní ženské role Adrieně Ugarte přisoudil pověst sexsymbolu. Jinak umělecky nic moc přínosného.

  • 85%
    0
    0
    6. 1. 2021
    Vzkaz (2008)

    Zajímavý pořad odhalující pomocí sebeprezentace osobní odkaz významných českých osobností z uměleckého, vědeckého i politického prostředí. Nabídnutý prostor využívá každý z nich po svém, ale výsledné výstupy jsou většinou adekvátně vypovídající. Asi bylo dáno nadlidským úsilím štábu rozpovídat některé introverty, ale celkově je pořad (i díky své kratší metráži) sledovatelný skoro pokaždé.

  • 70%
    0
    0
    29. 12. 2020

    Pro někoho (nebo spíš pro většinu) průměrná vánoční komedie zajímavá právě jenom osobou režiséra (Arnold Schwarzennegger) - ovšem s výjimkou příznivců žánrů tradiční country a bluegrass: jednu z hlavních rolí totiž hraje Kris Kristofferson a epizodní role si pak zahráli členové tehdy populární bluegrassové kapely California, mandolinista a kovboj John Moore, houslista Byron Berline a kytarista Dan Crary. Jinak pro ostatní asi nepříliš zajímavé.

  • 5%
    0
    0
    27. 12. 2020

    Sto kilo amatérismu, neumětelství a těžkopádnosti. U každého filmu Tomáše Magnuska si říkám, že horší už to nebude, protože to nejde - a hle, ono to jde. Nepochopím, kde na další a další filmy bere peníze (asi ho sponzoruje nějaký úchylný milionář) a jak se mu daří angažovat mezi svou obvyklou třetiligovou skvadru i slušné herce (zde Ilja Racek!), ale ať mu tam hraje kdokoliv, úroveň filmu nepozvedne ani o píď. Ani zde.

  • 35%
    0
    0
    17. 12. 2020
    Slunečná (2020)

    Ještě větší předvídatelná nuda, než jsme čekali. Všechno stojí a padá s partnerskými zápletkami. Zelené vdovy a dámy 70+ budou nadšeny.

    • Dana Batulková a Eva Holubová v záporných rolích
    • slaboučký scénář
  • 70%
    0
    0
    29. 11. 2020

    Režisér Gore Verbinski realizoval absurdní nápad - přesadit Jacka Sparrowa z Karibiku na Divoký západ. Nic proti crazy westernové komedii, ostatně spagetti westerny taky začínaly jako parodie a dnes je z nich regulérní žánr. Podmínkou je zachování reálií a určitých rituálů (byť v parodické podobě) - to se tvůrcům povedlo, ale vzápětí to zadusali pod zem příšernou rozvleklostí. Spousta vtipných hlášek a nápadů se tak ztratila v nudně dlouhé stopáži, kterou neocení ani skalní fandové Johnny Deppa. Chtělo to ostré nůžky na max stopáž 110-120 minut a mohlo být líp.

  • 5%
    0
    0
    29. 11. 2020
    Kameňák 4 (2013)

    Každý národ má takové komedie, jaké si zaslouží (a dokud bude chodit do kina na další a další díly Kameňáků a Babovřesk, nezlepší se to). Bylo to ubohé za Trošky, je to ještě ubožejší po něm - a většina konzumentů ani nepostřehne rozdíl. Jen herecká topornost Vydrů, Pásků, Lauferů a jim podobných je čím dál bolestnější. Nechápu, co tam pohledává Vincent Navrátil - vlastně chápu, za peníze v Praze dům.

  • 60%
    0
    0
    29. 11. 2020

    Asi to chtělo rozdělit zde dvojjedinou roli scénáristy a režiséra - prostě to chtělo jedny oči a jedny nůžky navíc. Jako by před dokončením filmu došly peníze, tak se to prostě utnulo, bez pointy - a ta tam vážně chybí. Přitom našlápnuto bylo hodně dobře, každý z herců dal své postavě slušně vyhraněný charakter. Potenciál byl, promarněná šance.

    • casting (moc se povedli David Vávra, Jana Synková, Tereza Ramba)
    • scénáristická bezradnost v konci příběhu
  • 35%
    0
    0
    17. 11. 2020

    Velká očekávání, ještě větší zklamání. Spolehnout se na Cibulkovou v jedné z hlavních rolí byl neopodstatněný risk, přehrává jako obyčejně a ruší, ruší ... Vetchý a Hartl to nezachránili - jako by měl film kamsi nakročeno, ale ten závěrečný krok vyšel do vzduchoprázdna. Škoda, chtělo to pevnější a méně milosrdné režijní vedení.

  • 45%
    0
    0
    12. 8. 2020
    Bestiář (2007)

    Nesvadbová (a s ní kdysi i Monyová) - typické představitelky žánru "emancipace po česku". Jejich knihy mě vesměs neoslovovaly, nebaví mě vědět s předstihem, co bude na následujících pěti-deseti stranách. Zato schopný režisér a vhodní herečtí představitelé dokážou z mála vykřesat poměrně ucházející film - dodat zápletku i gradaci. Roden a Jurčová jako ústřední dvojice film zvedli alespoň o 20%.

  • 90%
    0
    0
    20. 7. 2020
    Boychoir (2014)

    V ČR distribuci pod matoucím názvem Životní šance; Boychoir (= Chlapecký sbor) je příběhem chlapce, jehož domácí zázemí předurčuje k životní roli losera; on se ovšem vzepře a na prestižní škole chlapeckých zpěváckých talentů dokáže navzdory dětičkám zbohatlíků zúročit svůj výjimečný chlapecký soprán. Film má perfektní charakteristiku na Rotten Tomatoes: „Film Boychoir spočívá těžce - a ne vždy pohodlně - na bedrech Dustina Hoffmana, jehož typicky vynikající práce není vždy dost poutavá na to, aby kompenzovala příliš předvídatelné drama.“ Podepisuji s jednou výhradou - tou je výkon dětského herce Garretta Wareinga v hlavní roli Stetsona "Steta" Tatea. Také sountrack filmu je výjimečný.

  • 85%
    0
    0
    19. 7. 2020

    Pro fanoušky spolku Monty Python Flying Circus a herečky Jamie Lee Curtis docela dortíček - skvělá odnož britského humoru a situační komiky, sled nesouvislých, ale zábavných a skvěle vypointovaných gagů, absurdní scénář a hravost. John Cleese si vyhrál, ale nemůžu se zbavit dojmu, že si to měl režírovat sám. A veliká škoda i nevyrovnanosti ústřední dvojice, když Kevin Kline povlává za skvělou Jamie Curtis jako na gumičce a hodně se u svého výkonu potí, až je to divákovi nepříjemné.

  • 20%
    0
    0
    14. 7. 2020
    Helena (2012)

    Dost úděsný původní český sitcom s nudným scénářem a nepřesvědčivým režijním vedením. Samotné situování těžiště děje do "domácího prostředí" je problematické, nenabízí velký akční prostor a stojí na několika málo hereckých osobnostech - tedy zde na Sandře Pogodové (je poněkud třeskutá a má nakřáplý hlas, který není po ránu moc dobře snesitelný), Leoši Nohovi a Petře Hřebíčkové vděčí sitcom za jakous takous kvalitu. No, snad to nebudou opakovat příliš často.

  • 70%
    0
    0
    12. 7. 2020

    Tradiční western postavený na příběhu "skutečných chlapů" natočený podle povídky Elmora Leonarda 3:10 to Yuma (česky Vlak ve 3:10 do Yumy) z roku 1953 v hlavní roli s Glennem Fordem a Vanem Heflinem. Film pojednává o farmáři vyčerpaném tříletým suchým obdobím, který z nouze a potřeby peněz vezme riskantní práci jako doprovod při vlakovém transportu hledaného psance k soudu. V roce 2012 byl film vybrán do národního filmového registru knihovny Kongresu Spojených států jako „kulturně, historicky či esteticky významný“. Film se dočkal remaku v roce 2007 v režii Jamese Mangolda s Russellem Crowem a Christianem Balem v hlavních rolích.

  • 85%
    0
    0
    11. 7. 2020

    Dost povedený remake stejnojmenného pozapomenutého westernu z padesátých let (3:10 Train to Yuma, 1957), s poněkud pozměněným scénářem, výrazně postavený na hereckém výkonu dvou ústředních antagonistů Christiana Balea (Dan Evans) a Russella Crowea (Ben Wade). V menších rolích jsou nepřehlédnutelní Peter Fonda a Ben Foster. V mnoha ohledech působivější než originál.

  • 40%
    0
    0
    6. 7. 2020

    Unylá Linda Rybová by se snad v nic jiného než v ovci proměnit nemohla - potud je děj výstižný, ale jinak klopýtá, kulhá, vleče se ... Nejlepší hodnotitelé, děti, po půlhodince utekly od monitoru - a já se jim nedivím. Ani obvyklý hlavní klaďas Jan Čenský s tím nic nezmohl.

  • 85%
    0
    0
    6. 7. 2020
    VALL-I (2008)

    Nejlepší animáky jsou ty, které vzbuzují pozitivní emoce - a to je právě tento případ. Občasné "výpůjčky" (Číslo 5, E.T. mimozemšťan, Do oblak)jsou dobře zakomponované do děje, ale ústřední myšlenka - život bez lásky nemá smysl - je původní a zřetelná. Robotický "uklízeč" VALL-I se zamiluje do robotky Eve, ale jejich vzájemné city narážejí na úkoly zadané zlenivělými lidmi, za které už roboti dělají téměř všechno ... Milý rodinný animák.

  • 0%
    0
    0
    4. 7. 2020
    Premiér (2019)

    Až doposud se mi zdálo, že absolutního dna při výrobě českých filmů dosáhl jistý pan Tomáš Magnusek. Omyl. Omnia vincit Jaromír Soukup.

  • 85%
    0
    0
    4. 7. 2020
    Na střeše (2019)

    Inspirace Eastwoodovým Gran Torinem z toho čouhá v každé druhé scéně, ale nevadí - ústřední herecká dvojice se s tím popasovala zdařile a táhne film úspěšně nahoru. Zvláště u Aloise Švehlíka se pendant s Eastwoodem daří - taky čím je starší, tím je lepší. Mádl se jako režisér pomalu vyprofilovává, zatím jeho filmy tak nějak samozřejmě plynou, než aby tomu z režisérského křesla nějak úporně velel - a vyložený průšvih (ale ani nějaké velké umění) se zatím nekoná. Uvidíme, co dál.

  • 35%
    0
    0
    1. 7. 2020

    Film odnikud nikam. Mladý rozvedený veterinář Pavlica (Mirek Etzler) náhodou sveze městskou paničku (Ivana Chýlková) a pak se začnou hrnout poněkud křečovité zápletky, pro které Ona neodcestuje do Vídně a On si ji přes její "nenápadné" výzvy netroufne svést. Návrat někdejší filmové partnerské dvojice Chýlková-Etzler po patnácti letech (předtím Díky za každé nové ráno) se pro slabý scénář a nepevnou režii příliš nevydařil, ale Etzlerovi to s vousy a před dvaceti kily hodně slušelo :-) Nejvěrohodnější postavou z celé tragikomedie je veterinářova stará maminka (excelentní Věra Kubánková).

  • 90%
    0
    0
    28. 6. 2020
    MASH (1970)

    Kdo srovnává s kultovním seriálem, je vedle - toto je rozehrání jiné hry, kde na spoustu skvělých nápadů bylo mnohem méně času. Ani přezdívky se neshodují ... Ze všech pozdějších hrdinů můžete vidět jediného - Garyho Burkhoffa jako "Radara" O´Reillyho. Ovšem Donald Sutherland vůbec není špatný ... A nápad s vyléčením sebevražedných sklonů Plombaře byl výborný :-) (Mimochodem, ve filmu i textem zazní ústřední melodie pozdějšího seriálu Suicide Is Painless od Johnnyho Mandela.) Oba počiny, seriálový i filmový, stojí za shlédnutí - jenom nesrovnávat!

  • 50%
    0
    0
    28. 6. 2020

    Dobrá (a dobře využitá) šance pro herce titulní role Lance Hendriksena jako Pistolníka (v originále Gunfighter´s Moon - Pistolníkův měsíc), stárnoucího střelce a utajovaného otce dcery hlavní hrdinky, který se na poslední chvíli snaží dát svému životu smysl. Romantická, a přitom mírně ironická westernová gangsterka (otevřeně cituje z mnoha filmových předobrazů) není žádný zázrak, ale tehdy pětapadesátiletý Hendriksen, muž se zářícíma pronikavýma očima, tentokrát přesvědčivě vystoupil ze stínu.

  • 85%
    0
    0
    8. 4. 2020

    Perfektně využitá herecká příležitost pro Cubu Goodinga Juniora (CG senior byl výborný jazzový zpěvák) v roli vojenského záchranáře i jeho protipól Roberta de Niro jako velitele školy pro potápěče. Scénář filmu je založený na skutečné biografii Carla "Maxie" Brasheara (1931 - 2006), jenž byl prvním americkým námořním potápěčem-Afroameričanem, a který se až do roku 1970 udržel na své pozici, přestože mu byla amputována levá noha. Film nese mezinárodní titul Muži cti a bez příkras popisuje nelehké začátky talentovaného potápěče, který zažívá už na akademii příkoří jako jediný černý student, ale drží se svého hesla Nikdy se nevzdat - a postupně si získává respekt a nakonec i přátelství.

  • 35%
    0
    0
    4. 4. 2020

    Film, který potěší golfové fanoušky, zelené vdovy s oblibou ronící slzy do hrnce polévky a další vyznavače sentimentu. Příběh je vystavěn důstojně a pochopitelně, ale hlavní hrdina je tak přízračně vypočitatelný, že to až uráží dobrý vkus a nezaujatému divákovi nedává ani kousek prostoru se těšit na další pokračování. Příště méně polopatisticky.

  • 95%
    0
    0
    1. 3. 2020

    Velice milé překvapení: moderátor nevymýšlí na své hosty (které si mimochodem s velkou uvážlivostí vybírá sám) pastičky, nevytahuje se na ně ani se nestylizuje do role hloupého diváka, aby se ptal za něj. Otevřeně přiznává "potrefenost" psychiatra a spousta otázek má co dělat s pocity dotazovaného v různých exponovaných situacích. Když už koukám na televizi, chci se něco dozvědět - a tady mám vzácnou příležitost. Madam Spáčilová tuto talkshow smetla příkrým odsudkem - dle mého naprosto neprávem. Uvidíme dál, zatím se dobře bavím.

  • 80%
    2
    0
    10. 2. 2020
    Veterán (2020)

    Překvapivě silný televizní film - stačilo dotáhnout pár pouze naznačených detailů, a mohl z toho být regulérní celovečerák. Hlavní předností uvěřitelného příběhu zdánlivého neotesance, dlouholetého vojáka v první linii, je málomluvnost logicky korespondující s jeho uzavřenou povahou. Přesto se dokáže zamilovat - jenže jaksi "mimo svou třídu", do dcery místních zbohatlických snobů Kadlecových. Sára (přirozená Marie Poulová) je ovšem překvapivě upřímná a opravdová a dokáže jeho pomalu se rodící cit vášnivě opětovat. Ovšem Kadlec starší (Pavel Kříž) si pro svou dceru představoval někoho podobnějšího sobě samému, a začne pátrat v Martinově minulosti ...

    • dialogy ("Je ti jasné, že my dva jsme tu vlastně navíc - nedomazlený diblík a problematický teplouš. Záleží mu jenom na ní ..."), též Martinův nejdelší monolog týkající se zkušenosti s výtěžky charitativních benefic
    • herecké obsazení (velmi dobří hlavně všichni mladí: Poulová, Navrátil a především vycházející slovenská hvězda Milan Ondrík je velmi uvěřitelný)
    • kamera
    • nedotažený a místy těkavý scénář (chtělo to dopracovat, pane Epsteine)
    • bezbarvé obsazení rolí starších postav (Johnu Bokovi neherectví odpustím, ale Kadlecovi, zvláště Alena Antalová, toporní až hrůza, a nadějná, plnokrevná role alkoholika v podání Jana Kolaříka zcela bez šťávy)
    • až příliš rozplizlý konec (čeho se vlastně Sára dopátrala? dokázala odejít od rodiny? atd.)
  • 80%
    0
    0
    13. 1. 2020

    To vypadá dobře! Přeji dobrou roli Pavle Beretové (šéfka kriminálky Ema Grodská), skvěle doplňovanou Karlem Dobrým a Standou Majerem, postavenou na kvalitním scénáři vycházejícím z reálných případů, které ostravská kriminálka doopravdy řešila. Vypadá to nadějně (po druhém dílu), takže uvidíme, řekl slepý.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni

OMůj oblíbený uživatel

2 ×

Poslední aktivita