-
65%
Gran Torino MADE IN CZECH REPUBLIC. Ta podobnost je zcela očividná- Máme zde nerudného starce a mladého asijského kluka,kterého vezme pod svá křídla. Bohužel od již zmíněného Gran Torino mi zde přijde vše až příliš uspěchané a tudíž nedůvěryhodné. Na mysli mám hlavně vývoj charakteru hlavní postavy. Tady by snad mohly výtky k filmu končit. Jinak se totiž jedná o velmi dobře natočený a zahraný snímek,který by si zasloužil v naších končinách větší pozornost. Mádl se ukazuje jako velice zdatný režisér a rád si počkám na jeho další počin.
-
85%
Inspirace Eastwoodovým Gran Torinem z toho čouhá v každé druhé scéně, ale nevadí - ústřední herecká dvojice se s tím popasovala zdařile a táhne film úspěšně nahoru. Zvláště u Aloise Švehlíka se pendant s Eastwoodem daří - taky čím je starší, tím je lepší. Mádl se jako režisér pomalu vyprofilovává, zatím jeho filmy tak nějak samozřejmě plynou, než aby tomu z režisérského křesla nějak úporně velel - a vyložený průšvih (ale ani nějaké velké umění) se zatím nekoná. Uvidíme, co dál.
-
80%
-
80%
-
60%
Tentokrát tam "to" prostě není, i když bych Jirkovi moc přál, aby bylo. První polovinu filmu jsem měl pocit, že dost scén chybí. Všechno je náhlé, hrozně po srsti, neuhlazené. Situace ani nevydechnou a už se běží do další scény. Postupem času si naštěstí postavy sednou a v druhé půli už se daří, aby věci přirozeně vyplynuly sami (geniální a přitom tak jednoduché je například panické zavření dveří). Jirka potvrzuje, že si umí fantasticky vést herce, postavit si scénu a má ohromné filmové cítění. Ale příběh by si v tomhle případě zasloužil pečlivější expozici i nějaké to výraznější finále. Nejde ani tak o to, že se mnohé linie nedořeší, jen na konci chybí něco jasnější, drobnost, po které by člověku v hlavně bliklo „FIN“. Takhle byl pro mě náhlý příchod závěrečných titulků stejně překvapivý, jako sebejistota Aloise Švehlíka v podobně (ne)vděčné roli.
- výborní herci
- dobrá režie
- skvělý soundtrack
- nedotažený vývoj děje
- konec hrozně vyšumí
-
80%
Klasicky rozehrané schéma polidštění starého mrzouta, od kterého utekla manželka se synem. Děda se opevnil nepropustnou zdí a divák sleduje, jak postupně se zeď nenápadně drolí. Přihrává tomu mladý Vietnamec, uprchlý nevolník z marihuanové pěstírny, který skoro neumí česky. Všechno se postupně poddá, jak u lehce černohumorné komedie očekáváme. Schéma je sice stokrát obehrané, rozhodně však považuji za velký přínos Jiří Mádla, že umí krásné lidské postavy. Mádl má prostě rád lidi. To bylo moc dobře vidět u jeho prvního filmu Pojedeme k moři, a zde opět nezklame. Jen Na střeše je méně patetické.
-
85%
Film je super, zvláště si myslím, že si najde kladný ohlas u diváka spíše střední generace (já jsem napsal starší , ale žena říkala ať napíšu střední) Zvláštní je, že to režíroval Mádl ale to je mlaďas, kde na to přišel ... Snímek je velice
obyčejný ale neobyčejný ... Mádl si dobrej a pan Švehlík to perfektně zahrál... (žena říkala, že ten vietnamec - Duy Anh Tran ale taky) -
65%
Ucházející pokus o české Gran Torino. Milý malý film na mé oblíbené téma (sbližování dvou velmi rozdílných lidí), který táhnou především herci a některé podzápletky (systematické snahy o ulovení sousedky jsou roztomilé). Celkově nic nového pod sluncem, ale kouká se na to dobře, protože všechna ta klišé podobných filmů Mádl umí prodat bez větších problémů. Evidentně chce točit snímky se "srdíčkem" - nic proti tomu, ale Pojedeme k moři bylo (navzdory nedokonalostem) originálnější a osobitější. Každopádně jsem zvědav, s čím přijde příště. Nepochybně totiž patří mezi ty lepší současné české filmaře.
-
50%
-
85%
-
40%
Po skvělém Pojedeme k moři mě Jiří Mádl tentokrát zklamal. Film neměl tempo a spíše mi připomínal studentské absolventské filmy. Mám rád pana Švehlíka, ale zde dostal roli, kterou mnozí budou srovnávat s geniálním Jackem Nicholsonem v Lepší už to nebude a tuhle bitvu nemůže pan Švehlík nikdy vyhrát. Scénář obsahuje hodně nelogičností a zakončení je také slabé.