Sedíme, sedíme, hore na dědině... Otec, matka a mladší dcera mlčí a významně se dívají. Trpí. Všichni. A nezasmějí se, jak je rok dlouhý.
Ten scénář je tak vybroušený, že vůbec nedýchá životem! A příliš málo depresivní, aby oslovil festivalové poroty. Evidentně talentovaná scenáristka a režisérka by příště měla o něco upřednostnit emoce před rozumem.
Kajínek není ani dobrý, ani špatný film. Po neúnosně dlouhém a rozpačitém začátku následují scény buď jalově kýčovité (zamilované chichotání Boguslawa Lindy a Táni Vilhelmové je k nepřežití) nebo jen obyčejně nudné (nic se nikam neposouvá). Pak se na chvíli zdá, že film chytil dech, ale sráží ho neschopnost kamery a střihu udržet delší a pevnější záběr tak, aby podpořil nějakou emoci. Navíc fetišistické záběry chození po vězeňských či jiných chodbách brzy začnou otravovat. Opravdu akčních scén je ve filmu překvapivě málo a konec tak nějak upadne.
Ačkoliv je ve filmu spousta kvalitních herců, dobrých hereckých výkonů tu moc není. Lavroněnko jako by neměl co hrát, Táňa se zuby nehty pere s postavou, která se zmítá ode zdi ke zdi a od ničeho k ničemu, Vladimír Dlouhý si s neodolatelnou rozkoší užívá českého kmotra, Michal Dlouhý se ze své postavy navzdory plochému scénáři snaží vydolovat hloubku a docela se mu to daří, Boguslaw Linda je smutnou karikaturou sama sebe (díky děsnému dabingu?)...
Jak říkám - ani ryba, ani rak, stačilo vidět jednou.
Krádež! Pearl Harbor je vykradený Tmavomodrý svět, Toy Story 3 je vykradený Kuky se vrací! Růžový plyšák! Mazel! A na skládce! To přece nemůže být náhoda! :-)))
Jinak další super film od Pixaru, který mě až nechutně bavil, děsil i dojímal. Andy jde na vysokou a hračky řeší, co s nimi bude dál. Skončí na půdě, na skládce nebo ve Sluneční školce? A co z toho je horší?
První polovina je ještě velmi slibná, protekce, plagiátorství, které se snaží vyšší místa přikrýt, protože nestojí o problémy. Jenže místo aby se koule nabalovala do katarzního finále, tvůrci ve druhé polovině uhnou k "filmu z výrobního prostředí" a sledu snadno předvídatelných normalizačních klišé. Ale letecké záběry za rozestavěnou dálnici D1 jsou fajn. Tenhle film má dnes spíš dokumentární než jakoukoliv jinou hodnotu.