Gillian Hills: Nejlepší filmy a seriály

6.7

Gillian Hills: Filmy a seriály

  • Mechanický pomeranč
    Mechanický pomeranč (1971)
    FilmRole: Sonietta
    • iTunes
    Alex deLarge je vodcom brutálnej bandy pubertálnych výtržníkov, ktorí chodia poza školu, po nociach popíjajú chemicky obohatené mlieko v bare Korova a agresivitu si vybíjajú bitkami, znásilňovaním a prepadávaním slušných občanov. Len jediné Alex miluje viac ako sex a rabovanie: hudbu Ludwiga van Beethovena. Tá ho dokáže nabudiť k poriadnym dávkam ultranásilia. Všetko sa však náhle zmení, keď Alex padne do rúk zákona a skončí vo väzení. Jeho jedinou šancou, ako sa čo najskôr dostať na slobodu, je podstúpiť radikálnu odvykaciu kúru, ktorá mu má pomocou najnovších experimentálnych metód raz a navždy znechutiť násilie. Procedúra vymývania mozgu je natoľko úspešná, že Alex sa stane fyzicky alergický nielen na násilie, ale aj na milovanú Beethovenovu hudbu. Po prepustení na slobodu mu nezostáva nič iné, ako žiť životom slušného človeka. Ale ako sa má brániť proti násiliu, ktoré číha v mestskej džungli? Režisér Stanley Kubrick nakrútil podľa rovnomennej predlohy Anthonyho Burgessa temnú víziu neďalekej budúcnosti. Zaznieva z nej satira na studenú vojnu, establishment i malomeštiactvo, ktoré spoločne vytvárajú živnú pôdu nielen pre brutálnych násilníkov, ale aj inštitucionalizované násilie štátneho aparátu. V mene ochrany poriadku sú ľudia v tomto svete premieňaní na mechanické pomaranče, zbavené slobodnej vôle a konania.
    83%
    Alex deLarge je vodcom brutálnej bandy pubertálnych výtržníkov, ktorí chodia poza školu, po nociach popíjajú chemicky obohatené mlieko v bare Korova a agresivitu si vybíjajú bitkami, znásilňovaním a prepadávaním slušných občanov. Len jediné Alex miluje viac ako sex a rabovanie: hudbu Ludwiga van Beethovena. Tá ho dokáže nabudiť k poriadnym dávkam ultranásilia. Všetko sa však náhle zmení, keď Alex padne do rúk zákona a skončí vo väzení. Jeho jedinou šancou, ako sa čo najskôr dostať na slobodu, je podstúpiť radikálnu odvykaciu kúru, ktorá mu má pomocou najnovších experimentálnych metód raz a navždy znechutiť násilie. Procedúra vymývania mozgu je natoľko úspešná, že Alex sa stane fyzicky alergický nielen na násilie, ale aj na milovanú Beethovenovu hudbu. Po prepustení na slobodu mu nezostáva nič iné, ako žiť životom slušného človeka. Ale ako sa má brániť proti násiliu, ktoré číha v mestskej džungli? Režisér Stanley Kubrick nakrútil podľa rovnomennej predlohy Anthonyho Burgessa temnú víziu neďalekej budúcnosti. Zaznieva z nej satira na studenú vojnu, establishment i malomeštiactvo, ktoré spoločne vytvárajú živnú pôdu nielen pre brutálnych násilníkov, ale aj inštitucionalizované násilie štátneho aparátu. V mene ochrany poriadku sú ľudia v tomto svete premieňaní na mechanické pomaranče, zbavené slobodnej vôle a konania.
    1
  • Upstairs, Downstairs
    Upstairs, Downstairs (1971)
    Seriál
    83%
    2
  • Casanova
    Casanova (1971)
    Seriál
    Italský dobrodruh a libertin Giovanni Jacopo Casanova žil v letech 1725 až 1798. V tomto šestidílném seriálu se Dennis Potter pokusil najít současný význam prostřednictvím ústředních témat sexu a náboženství. Prohlásil, že Casanova se "zabýval náboženskou a sexuální svobodou, a to jsou věci, kterými se musíme zabývat i my dnes." Casanova byl v roce 1755 uvězněn v Benátkách a Potter tuto událost použil jako ústřední motiv, neustále ji prokládal, aby kontrastoval Casanovovy milostné eskapády, zářivé, radostné a jasně osvětlené, s jeho tíživou samotkou v ponuré, polozatemněné cele.
    Žánry:Drama
    76%
    Italský dobrodruh a libertin Giovanni Jacopo Casanova žil v letech 1725 až 1798. V tomto šestidílném seriálu se Dennis Potter pokusil najít současný význam prostřednictvím ústředních témat sexu a náboženství. Prohlásil, že Casanova se "zabýval náboženskou a sexuální svobodou, a to jsou věci, kterými se musíme zabývat i my dnes." Casanova byl v roce 1755 uvězněn v Benátkách a Potter tuto událost použil jako ústřední motiv, neustále ji prokládal, aby kontrastoval Casanovovy milostné eskapády, zářivé, radostné a jasně osvětlené, s jeho tíživou samotkou v ponuré, polozatemněné cele.
    Žánry:Drama
    3
  • Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    FilmRole: dívka ve studiu

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    74%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-royce a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    4
  • Play of the Month
    Play of the Month (1965)
    Seriál
    69%
    5
  • Nebezpečné známosti
    Nebezpečné známosti (1959)
    FilmRole: une amie de Cécile
    68%
    6
  • Parisiennes, Les
    Parisiennes, Les (1962)
    FilmRole: Theodora (segment "Sophie")
    Film se skládá ze čtyř povídek. V Marc Allégretově příběhu *Sophie* si naivní středoškolačka vymyslí milostný vztah s milencem své matky, ale nakonec se zamiluje do kytaristy. V *Françoise* od Clauda Barmy se mladá žena vracející do Francie po pobytu v USA zaplete s milencem své nejlepší přítelkyně. V *Antonii* od Michela Boisronda se žena středního věku snaží přesvědčit svého bývalého milence, že stále má co nabídnout a dokáže okouzlit. V *Elle* od Jacquese Poitrenauda se tanečnice z Pigalle setká v taxíku s mužem.
    Žánry:Drama
    61%
    Film se skládá ze čtyř povídek. V Marc Allégretově příběhu *Sophie* si naivní středoškolačka vymyslí milostný vztah s milencem své matky, ale nakonec se zamiluje do kytaristy. V *Françoise* od Clauda Barmy se mladá žena vracející do Francie po pobytu v USA zaplete s milencem své nejlepší přítelkyně. V *Antonii* od Michela Boisronda se žena středního věku snaží přesvědčit svého bývalého milence, že stále má co nabídnout a dokáže okouzlit. V *Elle* od Jacquese Poitrenauda se tanečnice z Pigalle setká v taxíku s mužem.
    Žánry:Drama
    7
  • Goldene Göttin vom Rio Beni, Die
    Goldene Göttin vom Rio Beni, Die (1964)
    FilmRole: Aloa
    58%
    8
  • Three
    Three (1969)
    FilmRole: Ann
    57%
    9
  • Beat Girl
    Beat Girl (1960)
    FilmRole: Jennifer Linden
    55%
    10
  • Demons of the Mind
    Demons of the Mind (1972)
    FilmRole: Elizabeth
    • Netflix
    54%
    11
  • Nana
    Nana (1970)
    FilmRole: Tina
    47%
    12
  • Lana - Königin der Amazonen
    Lana - Königin der Amazonen (1964)
    Film
    40%
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.