Edgar Sherrod: Nejlepší filmy a seriály

7.1

Edgar Sherrod: Filmy a seriály

  • Kid
    Kid (1921)
    FilmRole: Priest (uncredited)
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    83%
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    1
  • Pošťák vždy zvoní dvakrát
    Pošťák vždy zvoní dvakrát (1946)
    FilmRole: Minor Role (uncredited)
    Film vycházející z příběhu od Jamese M. Caina se točí kolem destruktivního vztahu dvou milenců. Jejich problémy se nakupí poté, co skoncují s manželem, který jim překáží. Nick Smith, majitel restaurace u silnice, si najme Franka Chamberse jako pomocníka. Frank se zaplete s Nickovou krásnou ženou Corou. Ta přemluví Franka, aby jí pomohl zabít Nicka, "nešťastnou náhodou". Ale i ty nejlépe promyšlené plány dopadají špatně... Řadou filmových verzí proslavený kontroverzní román Jamese M. Caina se stal předmětem zájmu velkých studií ihned po vydání v roce 1934. Nakonec jej získalo MGM, které však následně vyčkávalo celou dekádu, než se uvolní cenzorská opatření. Po boku úchvatné Lany Turner byl obsazen John Garfield, jehož sedmiletý kontrakt u Warner Bros. se pomalu chýlil ke konci. Těsně po skončení druhé světové války vznikl film noir par excellence v čele s temně charismatickým antihrdinou z okraje společnosti, který podlehne svůdnému půvabu femme fatale a přistoupí na radikální návrh, jak uvolnit cestu jejich pohlcující vášni. Frank Chambers a Cora Smith patří dodnes k nejpřitažlivějším filmovým párům všech dob. (KVIFF)
    75%
    Film vycházející z příběhu od Jamese M. Caina se točí kolem destruktivního vztahu dvou milenců. Jejich problémy se nakupí poté, co skoncují s manželem, který jim překáží. Nick Smith, majitel restaurace u silnice, si najme Franka Chamberse jako pomocníka. Frank se zaplete s Nickovou krásnou ženou Corou. Ta přemluví Franka, aby jí pomohl zabít Nicka, "nešťastnou náhodou". Ale i ty nejlépe promyšlené plány dopadají špatně... Řadou filmových verzí proslavený kontroverzní román Jamese M. Caina se stal předmětem zájmu velkých studií ihned po vydání v roce 1934. Nakonec jej získalo MGM, které však následně vyčkávalo celou dekádu, než se uvolní cenzorská opatření. Po boku úchvatné Lany Turner byl obsazen John Garfield, jehož sedmiletý kontrakt u Warner Bros. se pomalu chýlil ke konci. Těsně po skončení druhé světové války vznikl film noir par excellence v čele s temně charismatickým antihrdinou z okraje společnosti, který podlehne svůdnému půvabu femme fatale a přistoupí na radikální návrh, jak uvolnit cestu jejich pohlcující vášni. Frank Chambers a Cora Smith patří dodnes k nejpřitažlivějším filmovým párům všech dob. (KVIFF)
    2
  • Zelená léta
    Zelená léta (1946)
    FilmRole: Johnson
    68%
    3
  • Letter for Evie, A
    Letter for Evie, A (1946)
    Film
    Evie pracuje v továrně na uniformy a její neschopný snoubenec ji inspirují k tomu, aby vložila dopis do košile velikosti 42 pro neznámého vojáka. Ten dopis obdrží "Vlk" Larson, který ho okamžitě zahodí. Ale jeho citlivý, zasněný – a malý – kamarád John McPherson ho sebere a začne si s Evie dopisovat, přičemž předstírá, že je Vlk. Vše se ale zkomplikuje, když se Evie chce se svým vysokým a pohledným vojákem setkat. A ještě víc, když Vlk Evie uvidí a zalíbí se mu.
    68%
    Evie pracuje v továrně na uniformy a její neschopný snoubenec ji inspirují k tomu, aby vložila dopis do košile velikosti 42 pro neznámého vojáka. Ten dopis obdrží "Vlk" Larson, který ho okamžitě zahodí. Ale jeho citlivý, zasněný – a malý – kamarád John McPherson ho sebere a začne si s Evie dopisovat, přičemž předstírá, že je Vlk. Vše se ale zkomplikuje, když se Evie chce se svým vysokým a pohledným vojákem setkat. A ještě víc, když Vlk Evie uvidí a zalíbí se mu.
    4
  • Walking Dead, The
    Walking Dead, The (1936)
    Film
    67%
    5
  • Platinová blondýnka
    Platinová blondýnka (1931)
    FilmRole: Party Guest (uncredited)
    • iTunes
    Platinová blondýnka je příběhem novináře Stewa Smitha, který podlehne kouzlu blondýnky z vyšších kruhů Anne Schuylerové, ale život ve zlaté kleci přepychového sídla ho pranic netěší, a tak nepřestává pošilhávat po novinářské profesi i svých kamarádech, zvláště po kolegyni Gallagherové... Klasik světové kinematografie Frank Capra (1897-1991) proslul především svými komediemi z třicátých let, v nichž uvedl do popředí prostého človíčka, kterého konfrontoval s penězi, slávou a lidskou přezíravostí a vždy ho nechal zvítězit. Poněkud neprávem je dnes opomíjena jeho raná zvuková tvorba, která vykazuje rysy jeho pozdějších filmů, i když ještě ne v tak propracované podobě. Snímek nabízí řadu motivů, rozvedených později v Caprových slavnějších dílech (Stalo se jedné noci, Úžasná událost), a také svým vyústěním úzce souzní s dobou, ve které vznikl (vrchol velké hospodářské krize). Platinová blondýnka patřila k prvním velkým diváckým úspěchům tehdy živořícího studia Columbia a dodnes je svěží komedií, která vedle vtipných dialogů (na scénáři se podílel pozdější pravidelný Caprův spolupracovník Robert Riskin) nabízí i dobré herecké výkony. Vedle známějších Jean Harlowové a Loretty Youngové vyniká zejména Robert Williams, herec, který přišel na začátku třicátých let do Hollywoodu z vaudevillových jevišť a stačil během krátké kariéry natočit jen čtyři celovečerní filmy. Postava novináře v Platinové blondýnce byla bohužel jeho poslední rolí. Čtyři dny po premiéře filmu zemřel v pouhých 34 letech na zánět pobřišnice, způsobený prasklým slepým střevem.
    67%
    Platinová blondýnka je příběhem novináře Stewa Smitha, který podlehne kouzlu blondýnky z vyšších kruhů Anne Schuylerové, ale život ve zlaté kleci přepychového sídla ho pranic netěší, a tak nepřestává pošilhávat po novinářské profesi i svých kamarádech, zvláště po kolegyni Gallagherové... Klasik světové kinematografie Frank Capra (1897-1991) proslul především svými komediemi z třicátých let, v nichž uvedl do popředí prostého človíčka, kterého konfrontoval s penězi, slávou a lidskou přezíravostí a vždy ho nechal zvítězit. Poněkud neprávem je dnes opomíjena jeho raná zvuková tvorba, která vykazuje rysy jeho pozdějších filmů, i když ještě ne v tak propracované podobě. Snímek nabízí řadu motivů, rozvedených později v Caprových slavnějších dílech (Stalo se jedné noci, Úžasná událost), a také svým vyústěním úzce souzní s dobou, ve které vznikl (vrchol velké hospodářské krize). Platinová blondýnka patřila k prvním velkým diváckým úspěchům tehdy živořícího studia Columbia a dodnes je svěží komedií, která vedle vtipných dialogů (na scénáři se podílel pozdější pravidelný Caprův spolupracovník Robert Riskin) nabízí i dobré herecké výkony. Vedle známějších Jean Harlowové a Loretty Youngové vyniká zejména Robert Williams, herec, který přišel na začátku třicátých let do Hollywoodu z vaudevillových jevišť a stačil během krátké kariéry natočit jen čtyři celovečerní filmy. Postava novináře v Platinové blondýnce byla bohužel jeho poslední rolí. Čtyři dny po premiéře filmu zemřel v pouhých 34 letech na zánět pobřišnice, způsobený prasklým slepým střevem.
    6
  • Black Cat, The
    Black Cat, The (1941)
    FilmRole: Minister (uncredited)
    66%
    7
  • Tower of London
    Tower of London (1939)
    FilmRole: Priest
    V 15. století Richard, vévoda z Gloucesteru, s pomocí svého hrbatého kata Morda, odstraňuje všechny, kdo mu stojí v cestě k trůnu, který tehdy okupoval jeho bratr, král Eduard IV. Anglický. Po každé vraždě si s obzvláštní radostí odstraňuje malé figurky, z nichž každá se podobá jednomu z následníků, z domečku pro panenky v trůnním sále, dokud nezůstane sám. Po Eduardově smrti se stává Richardem III., králem Anglie, a k udržení moci mu stačí porazit jen vyhnaného Jindřicha Tudora.
    Žánry:DramaHoror
    65%
    V 15. století Richard, vévoda z Gloucesteru, s pomocí svého hrbatého kata Morda, odstraňuje všechny, kdo mu stojí v cestě k trůnu, který tehdy okupoval jeho bratr, král Eduard IV. Anglický. Po každé vraždě si s obzvláštní radostí odstraňuje malé figurky, z nichž každá se podobá jednomu z následníků, z domečku pro panenky v trůnním sále, dokud nezůstane sám. Po Eduardově smrti se stává Richardem III., králem Anglie, a k udržení moci mu stačí porazit jen vyhnaného Jindřicha Tudora.
    Žánry:DramaHoror
    8
  • Fallen Sparrow, The
    Fallen Sparrow, The (1943)
    Film
    Pod poetickým názvem Padlý vrabčák se skrývá špionážní noir podle stejnojmenného románu Dorothy B. Hughes, jinak také autorky předloh k Osedlej růžového koně a Na opuštěném místě. John Garfield v něm hraje veterána ze španělské občanské války, který po mnohaměsíčním věznění a mučení trpí posttraumatickým stresovým syndromem. Mimo jiné jej všude provází zvuk šoupajících nohou patřící jednomu z jeho věznitelů. Po návratu ze sanatoria jej čeká další rána v podobě záhadné smrti blízkého přítele, kterou se pokouší vyšetřit. Garfieldovi se velmi dobře daří vystihnout stav psychicky nalomeného člověka, který vlivem traumatu a paranoie není schopen rozlišovat mezi realitou a představami. Atmosféra je také sugestivní, což je jistě zásluha zejména kameramana Nicholase Musuracy, který zde používá některé postupy, jež později uplatnil ve filmech jako The Locket (1946) a Pryč od minulosti (1947). (Noir film festival)
    65%
    Pod poetickým názvem Padlý vrabčák se skrývá špionážní noir podle stejnojmenného románu Dorothy B. Hughes, jinak také autorky předloh k Osedlej růžového koně a Na opuštěném místě. John Garfield v něm hraje veterána ze španělské občanské války, který po mnohaměsíčním věznění a mučení trpí posttraumatickým stresovým syndromem. Mimo jiné jej všude provází zvuk šoupajících nohou patřící jednomu z jeho věznitelů. Po návratu ze sanatoria jej čeká další rána v podobě záhadné smrti blízkého přítele, kterou se pokouší vyšetřit. Garfieldovi se velmi dobře daří vystihnout stav psychicky nalomeného člověka, který vlivem traumatu a paranoie není schopen rozlišovat mezi realitou a představami. Atmosféra je také sugestivní, což je jistě zásluha zejména kameramana Nicholase Musuracy, který zde používá některé postupy, jež později uplatnil ve filmech jako The Locket (1946) a Pryč od minulosti (1947). (Noir film festival)
    9
  • Man Who Broke the Bank at Monte Carlo, The
    Man Who Broke the Bank at Monte Carlo, The (1935)
    Film
    63%
    10
  • Gildersleeve's Bad Day
    Gildersleeve's Bad Day (1943)
    FilmRole: Minister (uncredited)
    63%
    11
  • On opatruje děti
    On opatruje děti (1921)
    Film
    63%
    12
  • The President Vanishes
    The President Vanishes (1934)
    FilmRole: Legislator
    59%
    13
  • Seven Days Ashore
    Seven Days Ashore (1944)
    Film
    54%
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.