Jean Négroni: Nejlepší filmy a seriály

7.4

Jean Négroni: Filmy a seriály

  • Mondes engloutis, Les
    Mondes engloutis, Les (1985)
    SeriálRole: Vypravěč
    Arkadiáni jsou civilizace, která přežila velkou katastrofu a přesunula se do středu Země, kde prosperovala díky síle svého umělého Slunce, Tehry, dokud jednoho dne nezačalo selhávat. V zoufalství Arkadiáni porušili starobylý zákon a vstoupili do Zapovězených archivů, aby našli odpověď. S pomocí svých zvláštních schopností stvořili posla pro lidi nahoře a pojmenovali ji Arkana. Ta se setkává s Mattem a Rebeccou, dvěma obyčejnými dětmi z povrchového světa, Bicem a Bacem, dvěma zvláštními mravenečníky z Arkádie, a Spartakem, tajemným válečníkem. Společně pátrají ve vrstvách světů po způsobu, jak zachránit národ a možná i celý svět.
    82%
    Arkadiáni jsou civilizace, která přežila velkou katastrofu a přesunula se do středu Země, kde prosperovala díky síle svého umělého Slunce, Tehry, dokud jednoho dne nezačalo selhávat. V zoufalství Arkadiáni porušili starobylý zákon a vstoupili do Zapovězených archivů, aby našli odpověď. S pomocí svých zvláštních schopností stvořili posla pro lidi nahoře a pojmenovali ji Arkana. Ta se setkává s Mattem a Rebeccou, dvěma obyčejnými dětmi z povrchového světa, Bicem a Bacem, dvěma zvláštními mravenečníky z Arkádie, a Spartakem, tajemným válečníkem. Společně pátrají ve vrstvách světů po způsobu, jak zachránit národ a možná i celý svět.
    1
  • Rampa
    Rampa (1962)
    FilmRole: vypravěč (mluví)
    • DaFilms
    • MUBI
    Ti, kteří přežili 3. světovou válku, žijí v podzemí Paříže, neboť povrch je neobyvatelný. Pomocí stroje času vysílají do minulosti vězně, aby získali potřebné suroviny. Klíčem pro jeho cestu je jeho utkvělá dětská vzpomínka na incident na letišti v Orly, kterému přihlížela neznámá žena... Čb sci-fi film bez dialogů. Posloucháme pouze vypravěče a hudební doprovod na pozadí ve sledu promítaných fotografií. La Jetée = molo či hráz (přeneseně spíše nástupní plošina), je homonymem pro „là j'étais“ (tady jsem byl). Snímkem se později inspiroval Terry Gilliam při tvorbě 12 opic.
    80%
    Ti, kteří přežili 3. světovou válku, žijí v podzemí Paříže, neboť povrch je neobyvatelný. Pomocí stroje času vysílají do minulosti vězně, aby získali potřebné suroviny. Klíčem pro jeho cestu je jeho utkvělá dětská vzpomínka na incident na letišti v Orly, kterému přihlížela neznámá žena... Čb sci-fi film bez dialogů. Posloucháme pouze vypravěče a hudební doprovod na pozadí ve sledu promítaných fotografií. La Jetée = molo či hráz (přeneseně spíše nástupní plošina), je homonymem pro „là j'étais“ (tady jsem byl). Snímkem se později inspiroval Terry Gilliam při tvorbě 12 opic.
    2
  • I jako Ikaros
    I jako Ikaros (1979)
    FilmRole: Carlos de Palma
    Kdesi, v nejmenované zemi, je spáchán atentát na prezidenta Marca Jarryho ve chvíli, kdy byl zvolen na další funkční období. Vyšetřovací komise dojde po roce k závěru, že šlo o čin vyšinutého osamoceného střelce Karla-Erica Daslowa, který bezprostředně po činu spáchal sebevraždu. Ideálně vyřešený a uzavřený případ. Jediný člen komise, prokurátor Henri Volney, muž s všeobecně velkou autoritou, odmítne zprávu podepsat. Ve zprávě byly, podle něho, zamlčeny některé zcela zásadní skutečnosti. Je zmocněn ve vyšetřování pokračovat. Se skupinou blízkých spolupracovníků shromáždí všechny amatérské filmy a fotografie, které byly v inkriminovaném čase nasnímány. Zdá se, že střelec nebyl sám. A pokud je střelců víc, pak se jedná o spiknutí. Politický thriller ukazuje i známé experimenty profesora Stanleyho Milgrama zaměřené na „poslušnost vůči autoritě“, které prováděl na počátku šedesátých let na Yaleské univerzitě v USA.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    79%
    Kdesi, v nejmenované zemi, je spáchán atentát na prezidenta Marca Jarryho ve chvíli, kdy byl zvolen na další funkční období. Vyšetřovací komise dojde po roce k závěru, že šlo o čin vyšinutého osamoceného střelce Karla-Erica Daslowa, který bezprostředně po činu spáchal sebevraždu. Ideálně vyřešený a uzavřený případ. Jediný člen komise, prokurátor Henri Volney, muž s všeobecně velkou autoritou, odmítne zprávu podepsat. Ve zprávě byly, podle něho, zamlčeny některé zcela zásadní skutečnosti. Je zmocněn ve vyšetřování pokračovat. Se skupinou blízkých spolupracovníků shromáždí všechny amatérské filmy a fotografie, které byly v inkriminovaném čase nasnímány. Zdá se, že střelec nebyl sám. A pokud je střelců víc, pak se jedná o spiknutí. Politický thriller ukazuje i známé experimenty profesora Stanleyho Milgrama zaměřené na „poslušnost vůči autoritě“, které prováděl na počátku šedesátých let na Yaleské univerzitě v USA.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • Druhý dech
    Druhý dech (1966)
    FilmRole: muž
    Jean-Pierre Melville je považován za francouzského režiséra kriminálních filmů, pro nějž je charakteristické členění děje do výrazně akčních scén. Druhý dech patří možná jako první v jeho filmografii k těm, v nichž se kriminální zápletka umně propojuje s akcí. Přestože vznik filmu byl komplikovaný a jeho výslednou podobu ovlivnila řada kompromisů, pro režiséra jde o klíčový snímek řadící se svým stylem k americkému filmu noir. Filmová podoba příběhu se tentokrát dost výrazně odlišuje od své literární předlohy. Kniha je více dokumentárním soupisem skutečných událostí, zatímco filmový příběh se stává jejich symbolickým propojením, což vyplývá z faktu, že Melvilla nikdy nezajímal realismus ve filmu. Do popředí se dostává jedna z výrazných charakteristik autorova stylu – detailně natočený průběh zločinu. Zatímco v románu jde o velmi stručnou scénu, na plátně se z ní stává mistrovský výjev. Naopak režisér nakonec vystřihl scény mučení, ačkoliv to ani nebylo nařízeno cenzurní komisí. Více než kdy předtím si uvědomíme, že díky bravurnímu zvládnutí střihu a kamery se v jeho filmech čím dál tím častěji stává hlavním hrdinou čas. Nakonec je jedno, že sledujeme osudy zločince s přezdívkou Gu (Lino Ventura), který se po útěku z vězení snaží dostat k penězům, aby dosáhl finanční nezávislosti a mohl prchnout do Itálie. Formálně způsob vyprávění převažuje nad zápletkou, na níž je nejzajímavější, že jde o další variaci na téma zrady a vztahů mezi zločincem a policejním komisařem. (MFF Karlovy Vary)
    77%
    Jean-Pierre Melville je považován za francouzského režiséra kriminálních filmů, pro nějž je charakteristické členění děje do výrazně akčních scén. Druhý dech patří možná jako první v jeho filmografii k těm, v nichž se kriminální zápletka umně propojuje s akcí. Přestože vznik filmu byl komplikovaný a jeho výslednou podobu ovlivnila řada kompromisů, pro režiséra jde o klíčový snímek řadící se svým stylem k americkému filmu noir. Filmová podoba příběhu se tentokrát dost výrazně odlišuje od své literární předlohy. Kniha je více dokumentárním soupisem skutečných událostí, zatímco filmový příběh se stává jejich symbolickým propojením, což vyplývá z faktu, že Melvilla nikdy nezajímal realismus ve filmu. Do popředí se dostává jedna z výrazných charakteristik autorova stylu – detailně natočený průběh zločinu. Zatímco v románu jde o velmi stručnou scénu, na plátně se z ní stává mistrovský výjev. Naopak režisér nakonec vystřihl scény mučení, ačkoliv to ani nebylo nařízeno cenzurní komisí. Více než kdy předtím si uvědomíme, že díky bravurnímu zvládnutí střihu a kamery se v jeho filmech čím dál tím častěji stává hlavním hrdinou čas. Nakonec je jedno, že sledujeme osudy zločince s přezdívkou Gu (Lino Ventura), který se po útěku z vězení snaží dostat k penězům, aby dosáhl finanční nezávislosti a mohl prchnout do Itálie. Formálně způsob vyprávění převažuje nad zápletkou, na níž je nejzajímavější, že jde o další variaci na téma zrady a vztahů mezi zločincem a policejním komisařem. (MFF Karlovy Vary)
    4
  • 5
  • Lovec hlav
    Lovec hlav (1976)
    FilmRole: Spitzer
    • Oneplay
    Stopař je nájemný žoldák, tzv. lovec hlav, který obchází policejní metody a za peníze řeší zapeklité kriminální případy. Je v této práci špičkový, i když k ní má poněkud svérázný přístup. Teď je na stopě zákeřnému zločinci Gérardu l'Epervierovi zvanému Jestřáb, který má na svědomí nejen loupeže, ale i vraždy. Aby totiž po sobě zahladil všechny stopy a svědky, po akci vždy mladíky, které si najímá na špinavou práci, nemilosrdně likviduje. Stopař mu ale šlape na paty, takže bude zřejmě nutné ho odstranit...
    Žánry:AkčníKrimiThriller
    72%
    Stopař je nájemný žoldák, tzv. lovec hlav, který obchází policejní metody a za peníze řeší zapeklité kriminální případy. Je v této práci špičkový, i když k ní má poněkud svérázný přístup. Teď je na stopě zákeřnému zločinci Gérardu l'Epervierovi zvanému Jestřáb, který má na svědomí nejen loupeže, ale i vraždy. Aby totiž po sobě zahladil všechny stopy a svědky, po akci vždy mladíky, které si najímá na špinavou práci, nemilosrdně likviduje. Stopař mu ale šlape na paty, takže bude zřejmě nutné ho odstranit...
    Žánry:AkčníKrimiThriller
    6
  • Paris brűle-t-il?
    Paris brűle-t-il? (1966)
    Film
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    71%
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    7
  • Inconnus dans la maison, Les
    Inconnus dans la maison, Les (1942)
    FilmRole: (rôle non nommé et non crédité)
    Advokát Loursat žije se svou dcerou Nicole v ponuré a rozlehlé buržoazní rezidenci. Jeho žena ho opustila před téměř dvaceti lety a brilantní právník se propadl do alkoholismu. Vztah s dcerou je prakticky neexistující. Jednoho dne je však v Loursatově rezidenci objevena mrtvola cizince. Nicole, která se stýká s partou mladých lidí, kteří zahánějí nudu krádežemi aut a dalších věcí, je okamžitě podezřelá.
    Žánry:DramaKrimi
    71%
    Advokát Loursat žije se svou dcerou Nicole v ponuré a rozlehlé buržoazní rezidenci. Jeho žena ho opustila před téměř dvaceti lety a brilantní právník se propadl do alkoholismu. Vztah s dcerou je prakticky neexistující. Jednoho dne je však v Loursatově rezidenci objevena mrtvola cizince. Nicole, která se stýká s partou mladých lidí, kteří zahánějí nudu krádežemi aut a dalších věcí, je okamžitě podezřelá.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • 9
  • Děda se dal na odboj
    Děda se dal na odboj (1983)
    FilmRole: Le narrateur (voix)
    67%
    10
  • Premier rendez-vous
    Premier rendez-vous (1941)
    FilmRole: A college student (uncredited)
    67%
    11
  • Marie Pervenche
    Marie Pervenche (1984)
    Seriál
    Marie Lorieuxová, externí pracovnice pařížské policejní prefektury, je unavená z rozdávání pokut. Při procházkách ulicemi hlavního města se zaplétá do stále bláznivějších a neuvěřitelnějších intrik, a proto se rozhodne jednat ve vyšetřování na vlastní pěst. To k velké nelibosti jejího vedoucího oddělení, který si s ní neví rady, a jejího manžela Hervého, který o ni má neustálý strach.
    Žánry:KomedieKrimi
    59%
    Marie Lorieuxová, externí pracovnice pařížské policejní prefektury, je unavená z rozdávání pokut. Při procházkách ulicemi hlavního města se zaplétá do stále bláznivějších a neuvěřitelnějších intrik, a proto se rozhodne jednat ve vyšetřování na vlastní pěst. To k velké nelibosti jejího vedoucího oddělení, který si s ní neví rady, a jejího manžela Hervého, který o ni má neustálý strach.
    Žánry:KomedieKrimi
    12
  • Cérémonie d'amour
    Cérémonie d'amour (1987)
    FilmRole: Vypravěč
    48%
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.