John Meredith: Nejlepší filmy a seriály

7.0

John Meredith: Filmy a seriály

  • Být, či nebýt
    Být, či nebýt (1942)
    FilmRole: English Wireless Operator (uncredited)
    Josef a Maria Turovi vlastní malou divadelní společnost ve Varšavě. Maria má mnoho obdivovatelů, včetně mladého polského pilota Stanislava Sobinského. Když Polsko napadnou Němci a rozpoutají tak druhou světovou válku, odlétá Stanislav a jeho přátelé do Británie, zatímco Turovi smí provozovat své divadlo pod silnými restrikcemi. Stanislav a jeho polští kolegové slouží v RAF a doufají, že profesor Siletski, který se má vrátit do Polska, rozešle zprávy jejich rodinám. Dají mu proto adresy všech svých blízkých. Zakrátko se ale ukáže, že profesor je německý špion. Stanislav se proto vydává do Polska a vyhledá Marii a Josefa, aby mu s ostatními herci pomohli získat tyto důvěrné informace zpět...
    78%
    Josef a Maria Turovi vlastní malou divadelní společnost ve Varšavě. Maria má mnoho obdivovatelů, včetně mladého polského pilota Stanislava Sobinského. Když Polsko napadnou Němci a rozpoutají tak druhou světovou válku, odlétá Stanislav a jeho přátelé do Británie, zatímco Turovi smí provozovat své divadlo pod silnými restrikcemi. Stanislav a jeho polští kolegové slouží v RAF a doufají, že profesor Siletski, který se má vrátit do Polska, rozešle zprávy jejich rodinám. Dají mu proto adresy všech svých blízkých. Zakrátko se ale ukáže, že profesor je německý špion. Stanislav se proto vydává do Polska a vyhledá Marii a Josefa, aby mu s ostatními herci pomohli získat tyto důvěrné informace zpět...
    1
  • Každému dle zásluh
    Každému dle zásluh (1946)
    Film
    Olivia De Havilland podává vrcholný herecký výkon v roli mladičké Jody Norris, jejíž vyvolený – vojenský pilot – umírá v den, kdy dívka zjistí, že čeká jeho dítě. Jody si uvědomuje, že na malém městě se nemůže o svého nemanželského syna starat sama. Svěří ho proto do výchovy svým nejlepším přátelům, aby mohla alespoň z dálky sledovat, jak roste. Pak ji ovšem tragické okolnosti přinutí odejít do New Yorku. Jody tak na dlouhých 20 let ztrácí se synem kontakt. Co ji čeká, až se znovu sejdou: objetí, nebo výčitky a zavržení? Drama To Each His Own nabízí nejen srdceryvný příběh matky, která se všeho vzdá, aby k sobě mohla přitisknout svého syna, ale také skvělé herectví hlavních protagonistů. V samém závěru filmu navíc zazní nejlepší replika všech dob. Přestože John Lund ve dvojroli otce a dospělého syna exceluje, je film od počátku až do konce vynikajícím hereckým sólem Olivie De Havilland. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaOscarový
    74%
    Olivia De Havilland podává vrcholný herecký výkon v roli mladičké Jody Norris, jejíž vyvolený – vojenský pilot – umírá v den, kdy dívka zjistí, že čeká jeho dítě. Jody si uvědomuje, že na malém městě se nemůže o svého nemanželského syna starat sama. Svěří ho proto do výchovy svým nejlepším přátelům, aby mohla alespoň z dálky sledovat, jak roste. Pak ji ovšem tragické okolnosti přinutí odejít do New Yorku. Jody tak na dlouhých 20 let ztrácí se synem kontakt. Co ji čeká, až se znovu sejdou: objetí, nebo výčitky a zavržení? Drama To Each His Own nabízí nejen srdceryvný příběh matky, která se všeho vzdá, aby k sobě mohla přitisknout svého syna, ale také skvělé herectví hlavních protagonistů. V samém závěru filmu navíc zazní nejlepší replika všech dob. Přestože John Lund ve dvojroli otce a dospělého syna exceluje, je film od počátku až do konce vynikajícím hereckým sólem Olivie De Havilland. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaOscarový
    2
  • Dawn Patrol, The
    Dawn Patrol, The (1938)
    FilmRole: 'B' Flight Replacement
    74%
    3
  • Sahara
    Sahara (1943)
    FilmRole: Soldier (uncredited)
    • iTunes
    Sahara je americký válečný film. Po pádu Tobruku v červnu 1942 řídí seržant americké armády Joe Gunn svůj tank do nitra pouště Sahary, aby se vyhnul postupujícím Rommelovým jednotkám a dosáhl spojenecké linie. Cestou posbírá několik spojeneckých vojáků, ale brzy jim dochází voda. Jediná voda v blízkosti je ve starobylé studni, ale tam čerpají vodu všichni němečtí vojáci. Navzdory této skutečnosti se Gunn rozhodne na studnu zaútočit.
    73%
    Sahara je americký válečný film. Po pádu Tobruku v červnu 1942 řídí seržant americké armády Joe Gunn svůj tank do nitra pouště Sahary, aby se vyhnul postupujícím Rommelovým jednotkám a dosáhl spojenecké linie. Cestou posbírá několik spojeneckých vojáků, ale brzy jim dochází voda. Jediná voda v blízkosti je ve starobylé studni, ale tam čerpají vodu všichni němečtí vojáci. Navzdory této skutečnosti se Gunn rozhodne na studnu zaútočit.
    4
  • Jana Eyrová
    Jana Eyrová (1943)
    FilmRole: Guest

    Orson Welles a Joan Fontaineová v hlavních rolích klasického příběhu lásky podle románu Charlotte Brontëové.
    Viktoriánský román Charlotte Brontëové Jana Eyrová (1847) patří k oblíbeným knížkám mnoha generací paní a dívek a také k nejčastěji adaptovaným literárním látkám. Existuje nejméně dvacet filmových a televizních přepisů. V našich kinech se v roce 1973 objevil britský film Jana Eyrová (1970) se Susannah Yorkovou a Georgem C. Scottem, ale mnohem populárnější v té době byla čtyřdílná inscenace Československé televize (1972), v níž hlavní role ztělesnili Marta Vančurová a Jan Kačer. Asi poslední verzí, která se u nás hrála (byť jen na videu), je Zeffirelliho adaptace z roku 1995 s Charlotte Gainsbourgovou a Williamem Hurtem. Jedna z nejznámějších (a také nejlepších) verzí vznikla v Hollywoodu v roce 1944, tedy v době jeho největší slávy. Pro studio 20th Century Fox byl snímek jedním ze stěžejních titulů roku s tehdy poměrně vysokým rozpočtem 1,7 mil. dolarů. Režií byl pověřen anglický tvůrce Robert Stevenson, který se do Hollywoodu dostal díky producentu Davidu O. Selznickovi a který se později prosadil jako režisér populárních disneyovských snímků (např. Roztržitý profesor a zejména Mary Poppins). Scénář filmu vycházel z rozhlasové adaptace Orsona Wellese, proto je pod ním kromě známého spisovatele Aldouse Huxleye podepsán také divadelní producent John Houseman, který s Wellesem úzce spolupracoval. Orson Welles měl na konečnou podobu díla větší vliv než jako pouhý hlavní představitel, ale nabízený kredit producenta údajně odmítl. Jeho partnerkou ve filmu byla Joan Fontaineová, jež se na začátku 40. let ocitla na vrcholku popularity díky úlohám ohrožených novomanželek ve dvou Hitchcockových snímcích, v Mrtvé a živé podle románu Daphne du Maurierové a v obdobném psychologickém dramatu Podezření, za něž dostala Oscara. Za zmínku ještě stojí hudební doprovod pozdějšího Hitchcockova spolupracovníka Bernarda Herrmanna a herecká účast malé Elizabeth Taylorové v úloze Janiny kamarádky v sirotčinci.

    72%

    Orson Welles a Joan Fontaineová v hlavních rolích klasického příběhu lásky podle románu Charlotte Brontëové.
    Viktoriánský román Charlotte Brontëové Jana Eyrová (1847) patří k oblíbeným knížkám mnoha generací paní a dívek a také k nejčastěji adaptovaným literárním látkám. Existuje nejméně dvacet filmových a televizních přepisů. V našich kinech se v roce 1973 objevil britský film Jana Eyrová (1970) se Susannah Yorkovou a Georgem C. Scottem, ale mnohem populárnější v té době byla čtyřdílná inscenace Československé televize (1972), v níž hlavní role ztělesnili Marta Vančurová a Jan Kačer. Asi poslední verzí, která se u nás hrála (byť jen na videu), je Zeffirelliho adaptace z roku 1995 s Charlotte Gainsbourgovou a Williamem Hurtem. Jedna z nejznámějších (a také nejlepších) verzí vznikla v Hollywoodu v roce 1944, tedy v době jeho největší slávy. Pro studio 20th Century Fox byl snímek jedním ze stěžejních titulů roku s tehdy poměrně vysokým rozpočtem 1,7 mil. dolarů. Režií byl pověřen anglický tvůrce Robert Stevenson, který se do Hollywoodu dostal díky producentu Davidu O. Selznickovi a který se později prosadil jako režisér populárních disneyovských snímků (např. Roztržitý profesor a zejména Mary Poppins). Scénář filmu vycházel z rozhlasové adaptace Orsona Wellese, proto je pod ním kromě známého spisovatele Aldouse Huxleye podepsán také divadelní producent John Houseman, který s Wellesem úzce spolupracoval. Orson Welles měl na konečnou podobu díla větší vliv než jako pouhý hlavní představitel, ale nabízený kredit producenta údajně odmítl. Jeho partnerkou ve filmu byla Joan Fontaineová, jež se na začátku 40. let ocitla na vrcholku popularity díky úlohám ohrožených novomanželek ve dvou Hitchcockových snímcích, v Mrtvé a živé podle románu Daphne du Maurierové a v obdobném psychologickém dramatu Podezření, za něž dostala Oscara. Za zmínku ještě stojí hudební doprovod pozdějšího Hitchcockova spolupracovníka Bernarda Herrmanna a herecká účast malé Elizabeth Taylorové v úloze Janiny kamarádky v sirotčinci.

    5
  • Zahraniční dopisovatel
    Zahraniční dopisovatel (1940)
    FilmRole: Man (uncredited)
    Alfredu Hitchcockovi se ve svém prvním hollywoodském dobrodružném thrilleru podařilo spojit aktuální téma druhé světové války s atraktivní a záměrně zcela nepravděpodobnou špionážní zápletkou. Hrdinou je americký novinář Johnny Jones, který je redakcí vyslán do Evropy pozorovat válečnou situaci, přičemž se však zaplete do složité špionážní hry, falešných atentátů a politicky motivovaných únosů. Film rozvíjí pro Alfreda Hitchcocka tak typický motiv nevinného člověka, jenž se náhodou zaplete do dobrodružství ve světě lidí, kteří mají do nevinnosti daleko.
    72%
    Alfredu Hitchcockovi se ve svém prvním hollywoodském dobrodružném thrilleru podařilo spojit aktuální téma druhé světové války s atraktivní a záměrně zcela nepravděpodobnou špionážní zápletkou. Hrdinou je americký novinář Johnny Jones, který je redakcí vyslán do Evropy pozorovat válečnou situaci, přičemž se však zaplete do složité špionážní hry, falešných atentátů a politicky motivovaných únosů. Film rozvíjí pro Alfreda Hitchcocka tak typický motiv nevinného člověka, jenž se náhodou zaplete do dobrodružství ve světě lidí, kteří mají do nevinnosti daleko.
    6
  • Drums of Fu Manchu
    Drums of Fu Manchu (1940)
    Film
    70%
    7
  • Sedmý kříž
    Sedmý kříž (1944)
    Film
    Filmové zpracování stejnojmenného románu německé antifašistické spisovatelky Anny Seghersové, laureátky mezinárodní Stalinovy ceny míru, nás zavádí do Německa v době nacistické vlády před druhou světovou válkou. Líčí útěk sedmi vězňů z koncentračního tábora, z nichž se zachrání pouze jeden, který po dlouhém hledání a ukrývání dosáhne spojení s ilegální antifašistickou organizací, jež mu pomůže za hranice. Film je dokumentem, že mnozí lidé v Německu se nedali zlomit zlovůlí nacistů a zachovali si smysl pro čest, lidskost a spravedlnost. (FILMOVÝ PŘEHLED 31 / 1953)
    Žánry:DramaVálečný
    69%
    Filmové zpracování stejnojmenného románu německé antifašistické spisovatelky Anny Seghersové, laureátky mezinárodní Stalinovy ceny míru, nás zavádí do Německa v době nacistické vlády před druhou světovou válkou. Líčí útěk sedmi vězňů z koncentračního tábora, z nichž se zachrání pouze jeden, který po dlouhém hledání a ukrývání dosáhne spojení s ilegální antifašistickou organizací, jež mu pomůže za hranice. Film je dokumentem, že mnozí lidé v Německu se nedali zlomit zlovůlí nacistů a zachovali si smysl pro čest, lidskost a spravedlnost. (FILMOVÝ PŘEHLED 31 / 1953)
    Žánry:DramaVálečný
    8
  • I katové umírají!
    I katové umírají! (1943)
    Film
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    69%
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    9
  • Tajný život Waltera Mittyho
    Tajný život Waltera Mittyho (1947)
    Film

    Chudák Walter to má těžké. Doma ho terorizuje matka, snoubenka, budoucí tchýně a jejich pes, nejlepší kamarád je grázl, který mu pořád dělá naschvály a navíc mu balí snoubenku a v práci má problémy se šéfem. Není se proto čemu divit, že se občas zasní a uteče do světa, ve kterém je on, Walter Mitty, hrdinou, kterého všichni obdivují. Okolí ho kvůli tomu považuje za blázna. Jednoho dne si k němu ve vlaku přisedne tajemná dáma v zeleném a Walterovy sny o hrdinství se začnou stávat skutečností, aniž by on sám tomu tak chtěl.

    68%

    Chudák Walter to má těžké. Doma ho terorizuje matka, snoubenka, budoucí tchýně a jejich pes, nejlepší kamarád je grázl, který mu pořád dělá naschvály a navíc mu balí snoubenku a v práci má problémy se šéfem. Není se proto čemu divit, že se občas zasní a uteče do světa, ve kterém je on, Walter Mitty, hrdinou, kterého všichni obdivují. Okolí ho kvůli tomu považuje za blázna. Jednoho dne si k němu ve vlaku přisedne tajemná dáma v zeleném a Walterovy sny o hrdinství se začnou stávat skutečností, aniž by on sám tomu tak chtěl.

    10
  • Hotel Berlin
    Hotel Berlin (1945)
    Film
    68%
    11
  • Kitty
    Kitty (1945)
    FilmRole: Guest (uncredited)
    68%
    12
  • Story of Dr. Wassell, The
    Story of Dr. Wassell, The (1944)
    Film
    Doktor Wassell je lékař z Arkansasu, který v minulosti pracoval v Číně a po japonské invazi do holandské Východní Indie (nyní jako lékař amerického námořnictva) pečuje o dvanáct amerických vojáků, kteří byli těžce zraněni při japonském bombardování několika křižníků. Wassell nedbá rad, aby své pacienty opustil, a dokáže se o ně postarat a zároveň je vést džunglí, dokud je nebude možné evakuovat lodí do Austrálie.
    66%
    Doktor Wassell je lékař z Arkansasu, který v minulosti pracoval v Číně a po japonské invazi do holandské Východní Indie (nyní jako lékař amerického námořnictva) pečuje o dvanáct amerických vojáků, kteří byli těžce zraněni při japonském bombardování několika křižníků. Wassell nedbá rad, aby své pacienty opustil, a dokáže se o ně postarat a zároveň je vést džunglí, dokud je nebude možné evakuovat lodí do Austrálie.
    13
  • Immortal Sergeant
    Immortal Sergeant (1943)
    Film
    66%
    14
  • Exile, The
    Exile, The (1947)
    FilmRole: Trumpeter (uncredited)
    65%
    15
  • Impostor, The
    Impostor, The (1944)
    Film
    Příběh se týká odsouzeného vraha jménem Clement (Jean Gabin), který je "osvobozen", když nacisté bombardují francouzskou věznici, kde je držen. Během útěku Clement narazí na tělo francouzského vojáka; ukradne uniformu a identifikační doklady mrtvého muže a poté se skrývá před zákonem tím, že se připojí k odboji. Clementova nová identita a životní cíl ho reformují a časem se obětuje ve službách své zemi.
    Žánry:Válečný
    64%
    Příběh se týká odsouzeného vraha jménem Clement (Jean Gabin), který je "osvobozen", když nacisté bombardují francouzskou věznici, kde je držen. Během útěku Clement narazí na tělo francouzského vojáka; ukradne uniformu a identifikační doklady mrtvého muže a poté se skrývá před zákonem tím, že se připojí k odboji. Clementova nová identita a životní cíl ho reformují a časem se obětuje ve službách své zemi.
    Žánry:Válečný
    16
  • Assignment in Brittany
    Assignment in Brittany (1943)
    Film
    64%
    17
  • Appointment in Berlin
    Appointment in Berlin (1943)
    FilmRole: Engineer (uncredited)
    64%
    18
  • A Yank in the R.A.F.
    A Yank in the R.A.F. (1941)
    Film
    63%
    19
  • Reunion in France
    Reunion in France (1942)
    FilmRole: RAF Navigator (uncredited)
    63%
    20
  • Nic než osamělé srdce
    Nic než osamělé srdce (1944)
    Film
    62%
    21
  • Ghost of Hidden Valley
    Ghost of Hidden Valley (1946)
    FilmRole: Henry Trenton
    Dawson krade dobytek a ukrývá ho na opuštěné farmě Trenton, o které šíří fámy, že je prokletá, aby držel lidi dál. Když Henry Trenton přijede z Anglie, aby farmu převzal, Dawson se ho snaží zbavit. Ale Billy a Fuzzy jsou po ruce, aby Henrymu pomohli, a netrvá dlouho a musí zasáhnout.
    Žánry:Western
    62%
    Dawson krade dobytek a ukrývá ho na opuštěné farmě Trenton, o které šíří fámy, že je prokletá, aby držel lidi dál. Když Henry Trenton přijede z Anglie, aby farmu převzal, Dawson se ho snaží zbavit. Ale Billy a Fuzzy jsou po ruce, aby Henrymu pomohli, a netrvá dlouho a musí zasáhnout.
    Žánry:Western
    22
  • Scotland Yard Investigator
    Scotland Yard Investigator (1945)
    Film
    62%
    23
  • Bedlam
    Bedlam (1946)
    FilmRole: Maniac Inmate (uncredited)
    Londýn, 1761. Nemocnice St. Mary's of Bethlehem, zlověstný blázinec, je navštěvována bohatými lidmi, kteří se baví pozorováním pacientů uvězněných, jako by to byla zvířata v klecích. Nell Bowen, jedna z návštěvnic, je zděšena žalostnými životními podmínkami nešťastných obyvatel tohoto bohem zapomenutého místa, známějšího jako Bedlam.
    61%
    Londýn, 1761. Nemocnice St. Mary's of Bethlehem, zlověstný blázinec, je navštěvována bohatými lidmi, kteří se baví pozorováním pacientů uvězněných, jako by to byla zvířata v klecích. Nell Bowen, jedna z návštěvnic, je zděšena žalostnými životními podmínkami nešťastných obyvatel tohoto bohem zapomenutého místa, známějšího jako Bedlam.
    24
  • Jdi za chlapci
    Jdi za chlapci (1944)
    Film
    Během druhé světové války všechna filmová studia produkovala "hvězdné" filmy, ve kterých se objevila prakticky každá hvězda, kterou studio mělo pod smlouvou – často hráli sami sebe – v hudebních číslech a komediálních scénkách, a měly za cíl povzbudit morálku vojáků v zámoří i civilistů doma. Toto je snaha studia Universal Pictures. Objevují se zde všichni od Donalda O'Connora přes Andrews Sisters, Orsona Wellese, W.C. Fieldse, George Rafta až po Marlene Dietrich a desítky dalších herců studia Universal.
    60%
    Během druhé světové války všechna filmová studia produkovala "hvězdné" filmy, ve kterých se objevila prakticky každá hvězda, kterou studio mělo pod smlouvou – často hráli sami sebe – v hudebních číslech a komediálních scénkách, a měly za cíl povzbudit morálku vojáků v zámoří i civilistů doma. Toto je snaha studia Universal Pictures. Objevují se zde všichni od Donalda O'Connora přes Andrews Sisters, Orsona Wellese, W.C. Fieldse, George Rafta až po Marlene Dietrich a desítky dalších herců studia Universal.
    25
  • The Fatal Witness
    The Fatal Witness (1945)
    FilmRole: Operator (uncredited)
    60%
    26
  • Paris Calling
    Paris Calling (1941)
    Film
    Marianne Jannetier, zámožná Pařížanka zasnoubená s André Benoit, vysoce postaveným vládním úředníkem, prchá z města, když dorazí pochodující nacističtí vojáci. Když její matka zemře na cestě do Bordeaux v důsledku nacistického bombardování, vrací se do Paříže a připojuje se k odboji. Nicholas Jordan, americký člen RAF, který uvízl v Paříži po evakuaci, také pracuje s pařížským odbojem. Marianne zabije svého bývalého snoubence, pronacistického informátora, kvůli zrádným státním dokumentům, které nese, a ona a Jordan se snaží uprchnout přes francouzský přístav...
    Žánry:Válečný
    60%
    Marianne Jannetier, zámožná Pařížanka zasnoubená s André Benoit, vysoce postaveným vládním úředníkem, prchá z města, když dorazí pochodující nacističtí vojáci. Když její matka zemře na cestě do Bordeaux v důsledku nacistického bombardování, vrací se do Paříže a připojuje se k odboji. Nicholas Jordan, americký člen RAF, který uvízl v Paříži po evakuaci, také pracuje s pařížským odbojem. Marianne zabije svého bývalého snoubence, pronacistického informátora, kvůli zrádným státním dokumentům, které nese, a ona a Jordan se snaží uprchnout přes francouzský přístav...
    Žánry:Válečný
    27
  • Jungle Queen
    Jungle Queen (1945)
    Film
    58%
    28

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.