Walter Mayo: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Walter Mayo: Filmy a seriály

  • Na Větrné hůrce
    Na Větrné hůrce (1939)
    Film
    Počátkem 19. století žije v Yorkshiru farmářská rodina Earnshawových. Jednoho dne se pan Earnshaw vrací z města a přiváží s sebou otrhaného chlapce jménem Heathcliff. Earnshawův syn Hindley chová k chlapci zášť, ale Heathcliff se stane společníkem a spřízněnou duší Hindleyovy sestry Kateřiny. Po smrti rodičů vyrůstají Kateřina a Heathcliff divoce a svobodně v pustině a navzdory neustálému nepřátelství mezi Hindleym a Heathcliffem jsou šťastní – dokud Kateřina nepotká Edgara Lintona, syna bohatého souseda.
    76%
    Počátkem 19. století žije v Yorkshiru farmářská rodina Earnshawových. Jednoho dne se pan Earnshaw vrací z města a přiváží s sebou otrhaného chlapce jménem Heathcliff. Earnshawův syn Hindley chová k chlapci zášť, ale Heathcliff se stane společníkem a spřízněnou duší Hindleyovy sestry Kateřiny. Po smrti rodičů vyrůstají Kateřina a Heathcliff divoce a svobodně v pustině a navzdory neustálému nepřátelství mezi Hindleym a Heathcliffem jsou šťastní – dokud Kateřina nepotká Edgara Lintona, syna bohatého souseda.
    1
  • Vražedná lež
    Vražedná lež (1936)
    Film
    75%
    2
  • Stella Dallas
    Stella Dallas (1937)
    Film
    73%
    3
  • Lady Hamiltonová
    Lady Hamiltonová (1941)
    Film
    72%
    4
  • Člověk ze Západu
    Člověk ze Západu (1940)
    Film
    71%
    5
  • Děvče z baru
    Děvče z baru (1936)
    Film
    71%
    6
  • I katové umírají!
    I katové umírají! (1943)
    Film
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    69%
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    7
  • Čtyři příšerní jezdci z Apokalypsy
    Čtyři příšerní jezdci z Apokalypsy (1921)
    Film
    68%
    8
  • Barbary Coast
    Barbary Coast (1935)
    Film
    67%
    9
  • Svatební noc
    Svatební noc (1935)
    Film
    Spisovatel Tony Barrett (Cooper), který žije se svou manželkou v domě na venkově v Connecticutu, se začne zajímat o Manyu (Sten), dceru farmáře odvedle. Manya je nešťastně zasnoubená s Frederikem (Bellamy). Kvůli sněhové bouři zůstanou Tony a Manya přes noc uvězněni v jeho domě. Následujícího dne Manyin otec trvá na tom, aby se svatba s Frederikem konala i přes Manyiny obavy. Opilství a žárlivost vedou k tragédii na svatební hostině té noci.
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:King Vidor
    66%
    Spisovatel Tony Barrett (Cooper), který žije se svou manželkou v domě na venkově v Connecticutu, se začne zajímat o Manyu (Sten), dceru farmáře odvedle. Manya je nešťastně zasnoubená s Frederikem (Bellamy). Kvůli sněhové bouři zůstanou Tony a Manya přes noc uvězněni v jeho domě. Následujícího dne Manyin otec trvá na tom, aby se svatba s Frederikem konala i přes Manyiny obavy. Opilství a žárlivost vedou k tragédii na svatební hostině té noci.
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:King Vidor
    10
  • Intermezzo: A Love Story
    Intermezzo: A Love Story (1939)
    Film
    65%
    11
  • Raffles
    Raffles (1940)
    Film
    64%
    12
  • Chandu the Magician
    Chandu the Magician (1932)
    Film
    61%
    13
  • Adventures of Marco Polo, The
    Adventures of Marco Polo, The (1938)
    Film
    55%
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.