Klaus Höhne: Nejlepší filmy a seriály

4.3

Klaus Höhne: Filmy a seriály

  • 1
  • Seltsamen Methoden des Franz Josef Wanninger, Die
    Seltsamen Methoden des Franz Josef Wanninger, Die (1965)
    Seriál
    81%
    2
  • Berlín, Alexandrovo náměstí
    Berlín, Alexandrovo náměstí (1980)
    Seriál

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    80%

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    3
  • Die Schatzinsel
    Die Schatzinsel (1966)
    Minisérie
    Přehled filmu „Ostrov pokladů“ (1966) Tento východoněmecký a československý hraný film představuje adaptaci klasického dobrodružného románu Roberta Louise Stevensona. Je však důležité si uvědomit, že se nejedná o přímou a věrnou adaptaci knihy. Místo toho jde o velmi volné a stylizované převyprávění, které mísí pirátské dobrodružství s tehdy populárním žánrem: euro-westernem. Shrnutí děje (Základní zápletka) Základní zápletka zůstává stejná: mladík Jim Hawkins získá mapu pokladu a vydává se na plavbu na odlehlý ostrov. Verze z roku 1966 si však dovoluje značné odchylky: Zasazení děje: Zatímco román je zasazen do 18. století, tento film má výrazný nádech „Divokého západu“ 19. století. Postavy používají revolvery a nosí kostýmy, které připomínají spíše kovboje než klasické piráty 18. století.
    78%
    Přehled filmu „Ostrov pokladů“ (1966) Tento východoněmecký a československý hraný film představuje adaptaci klasického dobrodružného románu Roberta Louise Stevensona. Je však důležité si uvědomit, že se nejedná o přímou a věrnou adaptaci knihy. Místo toho jde o velmi volné a stylizované převyprávění, které mísí pirátské dobrodružství s tehdy populárním žánrem: euro-westernem. Shrnutí děje (Základní zápletka) Základní zápletka zůstává stejná: mladík Jim Hawkins získá mapu pokladu a vydává se na plavbu na odlehlý ostrov. Verze z roku 1966 si však dovoluje značné odchylky: Zasazení děje: Zatímco román je zasazen do 18. století, tento film má výrazný nádech „Divokého západu“ 19. století. Postavy používají revolvery a nosí kostýmy, které připomínají spíše kovboje než klasické piráty 18. století.
    4
  • Kommissar, Der
    Kommissar, Der (1969)
    Seriál
    Der Kommissar (Komisař) je německý televizní seriál o skupině detektivů z mnichovské kriminálky. Všech 97 epizod, natočených černobíle a poprvé odvysílaných v letech 1969 až 1976, napsal Herbert Reinecker. V hlavní roli komisaře Herberta Kellera se představil Erik Ode. Kellerovými asistenty byli Walter Grabert, Robert Heines a Harry Klein, kterého v roce 1974 nahradil jeho mladší bratr Erwin Klein.
    Žánry:DramaKrimi
    76%
    Der Kommissar (Komisař) je německý televizní seriál o skupině detektivů z mnichovské kriminálky. Všech 97 epizod, natočených černobíle a poprvé odvysílaných v letech 1969 až 1976, napsal Herbert Reinecker. V hlavní roli komisaře Herberta Kellera se představil Erik Ode. Kellerovými asistenty byli Walter Grabert, Robert Heines a Harry Klein, kterého v roce 1974 nahradil jeho mladší bratr Erwin Klein.
    Žánry:DramaKrimi
    5
  • Soumrak bohů
    Soumrak bohů (1969)
    FilmRole: 1st S.A. Officer
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    6
  • 7
  • 8
  • Viking Viki
    Viking Viki (1974)
    Seriál
    Vikingský chlapec Viki vyplouvá za dobrodružstvím společně se svým otcem Halvarem a ostatními vikingy z jejich osady. Posádka postupně obepluje téměř celý svět, včetně dosud neobjevené Ameriky. A ačkoli je Viki ještě dítě a v síle se ostatním vyrovnat nemůže, velmi rychle dokáže, že je to jeho chytrá hlava, kterou budou velmi často potřebovat, aby se dostali ze všech problémů, do kterých se na své plavbě dostanou.
    71%
    Vikingský chlapec Viki vyplouvá za dobrodružstvím společně se svým otcem Halvarem a ostatními vikingy z jejich osady. Posádka postupně obepluje téměř celý svět, včetně dosud neobjevené Ameriky. A ačkoli je Viki ještě dítě a v síle se ostatním vyrovnat nemůže, velmi rychle dokáže, že je to jeho chytrá hlava, kterou budou velmi často potřebovat, aby se dostali ze všech problémů, do kterých se na své plavbě dostanou.
    9
  • Polizeiinspektion 1
    Polizeiinspektion 1 (1977)
    Seriál
    70%
    10
  • Fahnder, Der
    Fahnder, Der (1984)
    Seriál
    69%
    11
  • Lucie, postrach ulice
    Lucie, postrach ulice (1980)
    Seriál
    Lucie je šestiletá dívka, která se nemůže dočkat, až půjde poprvé do školy. Jenže prázdniny jako by nechtěly vůbec skončit, její kamarádky ještě nejsou doma, a tak se Lucie nudí. Ve své fantazii se sice stává Vládkyní všech moří, jenže si nemá s kým hrát a parta puberťáků, které velí sousedovic Oskar, ji mezi sebe nechce. Aby se jí zbavili, pošlou ji něco šlohnout do místního obchoďáku, Lucii se povede sebrat formelu, jenže je chycená bdělým detektivem. Prodavačky i detektivové Lucii marně prohledávají, nic nemá, formela totiž ožila a stali se z ní dva potměšilí skřítkové Malej a Velkej. Jejich tajné jméno je Fridrich a Fridrich, ale Lucie jim říká Ferda a Ferda. Konečně má Lucie kamarády, kteří dovedou zatopit nejen Oskarovi, ale řádně zamotat hlavu i rodičům...
    65%
    Lucie je šestiletá dívka, která se nemůže dočkat, až půjde poprvé do školy. Jenže prázdniny jako by nechtěly vůbec skončit, její kamarádky ještě nejsou doma, a tak se Lucie nudí. Ve své fantazii se sice stává Vládkyní všech moří, jenže si nemá s kým hrát a parta puberťáků, které velí sousedovic Oskar, ji mezi sebe nechce. Aby se jí zbavili, pošlou ji něco šlohnout do místního obchoďáku, Lucii se povede sebrat formelu, jenže je chycená bdělým detektivem. Prodavačky i detektivové Lucii marně prohledávají, nic nemá, formela totiž ožila a stali se z ní dva potměšilí skřítkové Malej a Velkej. Jejich tajné jméno je Fridrich a Fridrich, ale Lucie jim říká Ferda a Ferda. Konečně má Lucie kamarády, kteří dovedou zatopit nejen Oskarovi, ale řádně zamotat hlavu i rodičům...
    12
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    13
  • Großstadtrevier
    Großstadtrevier (1986)
    Seriál
    62%
    14
  • SOKO 5113
    SOKO 5113 (1978)
    Seriál
    59%
    15
  • Schwarzwaldklinik, Die
    Schwarzwaldklinik, Die (1985)
    Seriál
    Černý les: Klinika je německý televizní seriál z lékařského prostředí, který se natáčel v západním Německu. Vznikal v letech 1984 až 1988 a premiéru měl 2. října 1985 na televizní stanici ZDF. Poslední díl byl odvysílán 25. března 1989. Děj sleduje chod malé fiktivní nemocnice v oblasti Černého lesa v Německu a také životy lékařské rodiny Brinkmannových, kteří v nemocnici pracují. Krátce po zahájení vysílání v roce 1985 se Černý les: Klinika stala velmi populárním televizním pořadem, který sledovalo přes 20 milionů diváků. I 25 let od svého debutu je v Německu stále vysoce ceněna. Od roku 1985 byla několikrát reprízována a 20 let po prvním odvysílání se dočkala dvou televizních filmů.
    Žánry:Drama
    54%
    Černý les: Klinika je německý televizní seriál z lékařského prostředí, který se natáčel v západním Německu. Vznikal v letech 1984 až 1988 a premiéru měl 2. října 1985 na televizní stanici ZDF. Poslední díl byl odvysílán 25. března 1989. Děj sleduje chod malé fiktivní nemocnice v oblasti Černého lesa v Německu a také životy lékařské rodiny Brinkmannových, kteří v nemocnici pracují. Krátce po zahájení vysílání v roce 1985 se Černý les: Klinika stala velmi populárním televizním pořadem, který sledovalo přes 20 milionů diváků. I 25 let od svého debutu je v Německu stále vysoce ceněna. Od roku 1985 byla několikrát reprízována a 20 let po prvním odvysílání se dočkala dvou televizních filmů.
    Žánry:Drama
    16
  • Wilden Fünfziger, Die
    Wilden Fünfziger, Die (1983)
    FilmRole: Colonel Hobson
    52%
    17
  • Derrick
    Derrick (1974)
    Seriál
    45%
    18
  • Lady Dracula
    Lady Dracula (1977)
    FilmRole: Herr Hubert
    40%
    19
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    27%
    20
  • Siska
    Siska (1998)
    Seriál

    Peter Siska byl právě jmenován šéfem oddělení vražd na mnichovském policejním ředitelství, kde se pokusí navázat na tradici šéfinspektora Derricka, který mistrovsky řešil složité případy takřka čtvrt století. Peter Kremer v roli Petera Sisky je rázný sympaťák nenápadné elegance, nepodléhající módě. Po boku mu stojí dva ostřílení seriáloví policisté Werner Schnitzer jako inspektor Jacob Hahne a Matthias Freihof jako detektiv Lorenz Wiegand. Vytvořili spolu skvělé trio, jež si rychle získalo srdce televizních diváků. V první epizodě se seznámíte se životními osudy a charaktery všech tří hlavních hrdinů seriálu. Siska nastupuje na místo velitele mordparty a od samého začátku je zřejmé, že používá značně osobité vyšetřovací metody a je připraven je na novém působišti okamžitě začít uplatňovat. Napínavé příběhy pátrání po mnichovských vrazích se samozřejmě neobejdou bez tvrdých ran, rychlých honiček a pořádné dávky napětí.

    Žánry:Krimi
    24%

    Peter Siska byl právě jmenován šéfem oddělení vražd na mnichovském policejním ředitelství, kde se pokusí navázat na tradici šéfinspektora Derricka, který mistrovsky řešil složité případy takřka čtvrt století. Peter Kremer v roli Petera Sisky je rázný sympaťák nenápadné elegance, nepodléhající módě. Po boku mu stojí dva ostřílení seriáloví policisté Werner Schnitzer jako inspektor Jacob Hahne a Matthias Freihof jako detektiv Lorenz Wiegand. Vytvořili spolu skvělé trio, jež si rychle získalo srdce televizních diváků. V první epizodě se seznámíte se životními osudy a charaktery všech tří hlavních hrdinů seriálu. Siska nastupuje na místo velitele mordparty a od samého začátku je zřejmé, že používá značně osobité vyšetřovací metody a je připraven je na novém působišti okamžitě začít uplatňovat. Napínavé příběhy pátrání po mnichovských vrazích se samozřejmě neobejdou bez tvrdých ran, rychlých honiček a pořádné dávky napětí.

    Žánry:Krimi
    21
  • Šimpanz Charly
    Šimpanz Charly (1995)
    Seriál
    V tomto seriálu hraje v hlavní roli herec, trochu nezvyklý šimpanz Charly. A ani osud ho nečeká ledajaký: nejdřív padne do rukou gangsterům, jimž nakonec šťastně uteče. Útočiště pak nalezne u Sandry, dcery zvěrolékaře Philippa Martina, jenomže Sandra upadne a ochrne. Samozřejmě se také v příběhu v patřičnou chvíli na scéně objeví policie. Zbývá jen otázka, zda se Sandra opět uzdraví, ale to se dozvíte až v průběhu seriálu. Seriál režíroval Helmut Förnbacher, známý tím, že jeho filmy na publikum vždycky silně působí. Jeho pověst nelhala: už pilotní film dokázal na ZDF nadchnout přes šest milionů diváků.
    Žánry:Drama
    21%
    V tomto seriálu hraje v hlavní roli herec, trochu nezvyklý šimpanz Charly. A ani osud ho nečeká ledajaký: nejdřív padne do rukou gangsterům, jimž nakonec šťastně uteče. Útočiště pak nalezne u Sandry, dcery zvěrolékaře Philippa Martina, jenomže Sandra upadne a ochrne. Samozřejmě se také v příběhu v patřičnou chvíli na scéně objeví policie. Zbývá jen otázka, zda se Sandra opět uzdraví, ale to se dozvíte až v průběhu seriálu. Seriál režíroval Helmut Förnbacher, známý tím, že jeho filmy na publikum vždycky silně působí. Jeho pověst nelhala: už pilotní film dokázal na ZDF nadchnout přes šest milionů diváků.
    Žánry:Drama
    22

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.