J. A. Holman: Nejlepší filmy a seriály

6.0

J. A. Holman: Filmy a seriály

  • 13. revír
    13. revír (1946)
    Film
    • Oneplay
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    72%
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    1
  • Děvčata, nedejte se !
    Děvčata, nedejte se ! (1937)
    Film
    66%
    2
  • Minulost Jany Kosinové
    Minulost Jany Kosinové (1940)
    Film

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. Jiří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    66%

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. Jiří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    3
  • Modrý závoj
    Modrý závoj (1941)
    Film
    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester-dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň. Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    65%
    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester-dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň. Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    4
  • Zborov
    Zborov (1939)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    59%
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    5
  • Rukavička
    Rukavička (1941)
    Film
    58%
    6
  • Bláhový sen
    Bláhový sen (1943)
    Film
    Uvěřit náhlé popularitě, vyvolané senzacechtivým tiskem, je bláhové. Přesvědčí se o tom i hlavní hrdinka, kadeřnice s bujným sněním, která pozná, že cesta na výsluní je pořádně trnitá - zvláště když se nedostává potřebného talentu. Zajímavý je průhled do filmových ateliérů v dobách již dávno odvátých. Režisér J. A. Holman byl poučen moderními výdobytky zahraničních filmařů a pokusil se vytvořit osobité, atraktivní salónní drama.
    Žánry:DramaMuzikál
    54%
    Uvěřit náhlé popularitě, vyvolané senzacechtivým tiskem, je bláhové. Přesvědčí se o tom i hlavní hrdinka, kadeřnice s bujným sněním, která pozná, že cesta na výsluní je pořádně trnitá - zvláště když se nedostává potřebného talentu. Zajímavý je průhled do filmových ateliérů v dobách již dávno odvátých. Režisér J. A. Holman byl poučen moderními výdobytky zahraničních filmařů a pokusil se vytvořit osobité, atraktivní salónní drama.
    Žánry:DramaMuzikál
    7
  • Velká přehrada
    Velká přehrada (1942)
    Film
    Mladý inženýr Petr Pavelec pracuje na plánu přehrady na řece Loučnici. Seznámí se s dcerou nesvědomitého stavebního podnikatele Berky, Irenou, a zamiluje se do ní. Když Petrův projekt vyhraje konkurz, Berka s Irenou ho získají jako společníka, a tak je firmě zadána stavba přehrady. Zamilovaný Petr nevidí, jak lajdácky jsou stavby prováděny. Prohlédne, až když se na stavbě zabije dělník...
    Žánry:Drama
    45%
    Mladý inženýr Petr Pavelec pracuje na plánu přehrady na řece Loučnici. Seznámí se s dcerou nesvědomitého stavebního podnikatele Berky, Irenou, a zamiluje se do ní. Když Petrův projekt vyhraje konkurz, Berka s Irenou ho získají jako společníka, a tak je firmě zadána stavba přehrady. Zamilovaný Petr nevidí, jak lajdácky jsou stavby prováděny. Prohlédne, až když se na stavbě zabije dělník...
    Žánry:Drama
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.