Doane Harrison: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Doane Harrison: Filmy a seriály

  • Někdo to rád horké
    Někdo to rád horké (1959)
    Film
    • Amazon Prime Video
    Ve slavné hudební komedii Někdo to rád horké (v originále Some Like It Hot) sledujeme duo chicagských muzikantů, Joeho (Tony Curtis) a Jerryho (Jack Lemon), které pronásleduje banda gangsterů, neboť se nechtěně stali svědky jedné z jejich akcí, při níž byl pobit konkurenční gang. Aby si Joe a Jerry zachránili holý život, rozhodnou se realizovat naprosto bláznivý nápad. Převléknou se do dámských šatů a jako hudebnice Josefína (Joe) a Dafné (Jerry) se vetřou do dívčího orchestru, který právě odjíždí na Floridu. Brzy se však ukazuje, že jejich plán může skrývat více problémů, než očekávali. Nedlouho po odjezdu se totiž Joe alias Josefína zamiluje do své nové kolegyně Sugar (Marilyn Monroe). Jerryho alias Dafné začne pro změnu krátce po příjezdu obtěžovat postarší boháč Osgood Fielding (Joe E. Brown). Pro oba je to však pouze začátek neuvěřitelné řady záměn, omylů a dvojsmyslů, během které si ani jeden z nich občas nebude jistý, jestli je zrovna mužem či ženou. A aby toho všeho nebylo málo, do hotelu, kde se Joe a Jerry zrovna skrývají, míří i gangsteři, kteří jim jdou po krku… Legendární snímek Billyho Wildera byl v roce 1960 oceněn třemi Zlatými glóby a dodnes je pravidelně zařazován do čela žebříčků nejlepších komedií všech dob.
    85%
    Ve slavné hudební komedii Někdo to rád horké (v originále Some Like It Hot) sledujeme duo chicagských muzikantů, Joeho (Tony Curtis) a Jerryho (Jack Lemon), které pronásleduje banda gangsterů, neboť se nechtěně stali svědky jedné z jejich akcí, při níž byl pobit konkurenční gang. Aby si Joe a Jerry zachránili holý život, rozhodnou se realizovat naprosto bláznivý nápad. Převléknou se do dámských šatů a jako hudebnice Josefína (Joe) a Dafné (Jerry) se vetřou do dívčího orchestru, který právě odjíždí na Floridu. Brzy se však ukazuje, že jejich plán může skrývat více problémů, než očekávali. Nedlouho po odjezdu se totiž Joe alias Josefína zamiluje do své nové kolegyně Sugar (Marilyn Monroe). Jerryho alias Dafné začne pro změnu krátce po příjezdu obtěžovat postarší boháč Osgood Fielding (Joe E. Brown). Pro oba je to však pouze začátek neuvěřitelné řady záměn, omylů a dvojsmyslů, během které si ani jeden z nich občas nebude jistý, jestli je zrovna mužem či ženou. A aby toho všeho nebylo málo, do hotelu, kde se Joe a Jerry zrovna skrývají, míří i gangsteři, kteří jim jdou po krku… Legendární snímek Billyho Wildera byl v roce 1960 oceněn třemi Zlatými glóby a dodnes je pravidelně zařazován do čela žebříčků nejlepších komedií všech dob.
    1
  • Byt
    Byt (1960)
    Film
    • iTunes
    C.C. Bud Baxter (Jack Lemmon) zná způsob, jak být úspěšný v podnikání… a to skrz dveře svého bytu. Poskytováním skvělého úkrytu pro nevěrné šéfy sklízí ctižádostivý mladý zaměstnanec řadu nezasloužených povýšení. A však poté, co Bud půjčí klíč velkému bossovi J. D. Sheldrakeovi (Fred MacMurray), postoupí nejen ve své kariéře, ale také ve svém milostném životě. Fran Kubelik (Shirley MacLaine) je půvabnou milenkou bosse Sheldrakea a právě ona se stane dívkou a andělem Budových snů. V přesvědčení, že právě on je pro Fran ten pravý, musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve své kariéře – buď ztratit dívku nebo svou práci.
    82%
    C.C. Bud Baxter (Jack Lemmon) zná způsob, jak být úspěšný v podnikání… a to skrz dveře svého bytu. Poskytováním skvělého úkrytu pro nevěrné šéfy sklízí ctižádostivý mladý zaměstnanec řadu nezasloužených povýšení. A však poté, co Bud půjčí klíč velkému bossovi J. D. Sheldrakeovi (Fred MacMurray), postoupí nejen ve své kariéře, ale také ve svém milostném životě. Fran Kubelik (Shirley MacLaine) je půvabnou milenkou bosse Sheldrakea a právě ona se stane dívkou a andělem Budových snů. V přesvědčení, že právě on je pro Fran ten pravý, musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve své kariéře – buď ztratit dívku nebo svou práci.
    2
  • Raz, dva, tři
    Raz, dva, tři (1961)
    Film
    C.R. MacNamara, zvaný Mac, je hlavou západoberlínské pobočky společnosti Coca-Cola. Sám by se ale nejraději viděl na lepším místě v Londýně, přestože jeho manželka Phyllis chce, aby získal stabilní práci na ústředí v Atlantě. Mac je právě uprostřed složitého vyjednávání o dovozu Coca-Coly do Ruska, když mu generální ředitel společnosti pošle svou sedmnáctiletou dceru Scarlett, o kterou se má postarat. Mac na to nemá ani pomyšlení a o dívku se začne zajímat až ve chvíli, kdy je mu oznámeno, že si pro ni přijedou rodiče. Zděšeně poté zjišťuje, že je těhotná a provdaná za komunistu z východního Berlína...
    Žánry:KomedieSatira
    81%
    C.R. MacNamara, zvaný Mac, je hlavou západoberlínské pobočky společnosti Coca-Cola. Sám by se ale nejraději viděl na lepším místě v Londýně, přestože jeho manželka Phyllis chce, aby získal stabilní práci na ústředí v Atlantě. Mac je právě uprostřed složitého vyjednávání o dovozu Coca-Coly do Ruska, když mu generální ředitel společnosti pošle svou sedmnáctiletou dceru Scarlett, o kterou se má postarat. Mac na to nemá ani pomyšlení a o dívku se začne zajímat až ve chvíli, kdy je mu oznámeno, že si pro ni přijedou rodiče. Zděšeně poté zjišťuje, že je těhotná a provdaná za komunistu z východního Berlína...
    Žánry:KomedieSatira
    3
  • Midnight
    Midnight (1939)
    Film
    78%
    4
  • Remember the Night
    Remember the Night (1940)
    Film
    75%
    5
  • Sladká Irma
    Sladká Irma (1963)
    Film
    „Vše,“ zvolá vypravěč, „díky čemu má smysl žít.“ Irma La Douce je nejúspěšnější prostitutkou Paříže. Je moudrá, oblíbená, obléká se do nápadně zelených šatů a na rue Casanova je takřka neomezenou vládkyní. Triumfálně provozuje své řemeslo na nejžádanějším rohu ulice, kde se policisté ochotně dívají na druhou stranu a zákazníci nechávají tučné spropitné. Její ulice žije spokojeně pod heslem „žij a nech žít a užít“. Nový policista-moralista Nestor Patou však i malý prohřešek proti zákonu považuje v prvé řadě za trestný čin, a tak nedlouho po svém čerstvém povýšení z dozoru nad dětským hřištěm organizuje na rue Casanova zátah. Přestože je razie v zásadě neoprávněná a je provedena značně amatérsky, Irma i její kolegyně jsou zatčeny. Nad Irmou se Nestor slituje, avšak „smlsne si“ na přistižených zákaznících, a to včetně policejního kapitána. Po zátahu je Nestor okamžitě propuštěn, ale nedá mu to a vrací se na místo činu a vyhledá Irmu. Poté, co porazí jejího pasáka, získává Nestor nevědomky jeho pozici. Bláznivě se do sebe s Irmou zamilují, Nestor však brzy začne žárlit na Irminy zákazníky. Převleče se tedy za zámožného anglického šlechtice a stává se Irminým jediným zákazníkem - nakonec však začne žárlit i na sebe sama. Záhy je tento formálně zásadový policista komickým způsobem uvězněn za brutální vraždu. Jak je slibováno v úvodu, film je oslavou života od počátku do konce a otevřeně uctívá chtíč, citovou opravdovost a nadevše pak pošetilost lásky.
    74%
    „Vše,“ zvolá vypravěč, „díky čemu má smysl žít.“ Irma La Douce je nejúspěšnější prostitutkou Paříže. Je moudrá, oblíbená, obléká se do nápadně zelených šatů a na rue Casanova je takřka neomezenou vládkyní. Triumfálně provozuje své řemeslo na nejžádanějším rohu ulice, kde se policisté ochotně dívají na druhou stranu a zákazníci nechávají tučné spropitné. Její ulice žije spokojeně pod heslem „žij a nech žít a užít“. Nový policista-moralista Nestor Patou však i malý prohřešek proti zákonu považuje v prvé řadě za trestný čin, a tak nedlouho po svém čerstvém povýšení z dozoru nad dětským hřištěm organizuje na rue Casanova zátah. Přestože je razie v zásadě neoprávněná a je provedena značně amatérsky, Irma i její kolegyně jsou zatčeny. Nad Irmou se Nestor slituje, avšak „smlsne si“ na přistižených zákaznících, a to včetně policejního kapitána. Po zátahu je Nestor okamžitě propuštěn, ale nedá mu to a vrací se na místo činu a vyhledá Irmu. Poté, co porazí jejího pasáka, získává Nestor nevědomky jeho pozici. Bláznivě se do sebe s Irmou zamilují, Nestor však brzy začne žárlit na Irminy zákazníky. Převleče se tedy za zámožného anglického šlechtice a stává se Irminým jediným zákazníkem - nakonec však začne žárlit i na sebe sama. Záhy je tento formálně zásadový policista komickým způsobem uvězněn za brutální vraždu. Jak je slibováno v úvodu, film je oslavou života od počátku do konce a otevřeně uctívá chtíč, citovou opravdovost a nadevše pak pošetilost lásky.
    6
  • Štístko
    Štístko (1966)
    Film
    Podle mnohých kritiků je hnací silou filmu Štístko, další z Wilderových originálních a inteligentních komedií, Oscarem oceněný Walter Matthau v roli vydřidušského právníka Willieho Gingriche. Partnerem mu je další hvězda Jack Lemmon. Ten si zahrál kameramana CBS Harryho Hinklea, jehož nešťastnou náhodou při utkání týmu Cleveland Browns poraní fotbalista Luther Jackson (Ron Rich). Mazaný Willie, Harryho švagr, s vidinou získání spousty peněz zraněného filmaře přesvědčí, aby předstíral, že v důsledku nehody částečně ochrnul. Aby zajistil spolupráci svého klienta, přesvědčí Harryho chamtivou bývalou ženu Sandy (Judi West), aby předstírala oživení jejich romantického vztahu. Ranou pro Harryho svědomí je ale účastné chování fotbalisty, který je z celé kauzy úplně zničený. Mezitím Harryho neustále sleduje soukromý detektiv Purkey (Cliff Osmond), jenž doufá, že jej nachytá v situaci, která by prokázala, že Harry postižení jen hraje, a pojišťovna by se vyhnula vyplacení obrovského plnění. Hvězdný tandem Matthau-Lemmon v dokonalé herecké souhře statečně překonává všechny překážky, i když je jasné, že jejich finta nakonec nemůže vyjít. Pod scénář tohoto úspěšného snímku se podepsala osvědčená dvojice Billy Wilder a I.A.L Diamond.
    72%
    Podle mnohých kritiků je hnací silou filmu Štístko, další z Wilderových originálních a inteligentních komedií, Oscarem oceněný Walter Matthau v roli vydřidušského právníka Willieho Gingriche. Partnerem mu je další hvězda Jack Lemmon. Ten si zahrál kameramana CBS Harryho Hinklea, jehož nešťastnou náhodou při utkání týmu Cleveland Browns poraní fotbalista Luther Jackson (Ron Rich). Mazaný Willie, Harryho švagr, s vidinou získání spousty peněz zraněného filmaře přesvědčí, aby předstíral, že v důsledku nehody částečně ochrnul. Aby zajistil spolupráci svého klienta, přesvědčí Harryho chamtivou bývalou ženu Sandy (Judi West), aby předstírala oživení jejich romantického vztahu. Ranou pro Harryho svědomí je ale účastné chování fotbalisty, který je z celé kauzy úplně zničený. Mezitím Harryho neustále sleduje soukromý detektiv Purkey (Cliff Osmond), jenž doufá, že jej nachytá v situaci, která by prokázala, že Harry postižení jen hraje, a pojišťovna by se vyhnula vyplacení obrovského plnění. Hvězdný tandem Matthau-Lemmon v dokonalé herecké souhře statečně překonává všechny překážky, i když je jasné, že jejich finta nakonec nemůže vyjít. Pod scénář tohoto úspěšného snímku se podepsala osvědčená dvojice Billy Wilder a I.A.L Diamond.
    7
  • Zuzanka v nesnázích
    Zuzanka v nesnázích (1942)
    Film
    72%
    8
  • Easy Living
    Easy Living (1937)
    Film
    72%
    9
  • Odpolední láska
    Odpolední láska (1957)
    Film

    Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond.

    71%

    Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond.

    10
  • Texas Rangers, The
    Texas Rangers, The (1936)
    Film
    69%
    11
  • Brána ke štěstí
    Brána ke štěstí (1941)
    Film
    67%
    12
  • Arise, My Love
    Arise, My Love (1940)
    Film
    66%
    13
  • Uninvited, The
    Uninvited, The (1944)
    Film
    66%
    14
  • Čínská brána
    Čínská brána (1957)
    Film
    58%
    15
  • The Girl Most Likely
    The Girl Most Likely (1958)
    Film
    Dodie sní o tom, že si vezme milionáře, aby si mohla užívat "ten pravý život". Její přítel Buzz, obchodník s nemovitostmi, ale bohužel není bohatý. I přesto ji požádá o ruku a Dodie souhlasí. Poté Dodie potká Peta, o kterém si myslí, že je bohatý, ale brzy zjistí, že je jen mechanik lodí. I tak si na rande užijí spoustu zábavy a Pete ji požádá o ruku. Dodie souhlasí i tentokrát. Nakonec Dodie potkává Neila Pattersona, který je skutečně bohatý. Jedou spolu do Mexika na jeho jachtě a užívají si rande. Neil ji požádá o ruku a Dodie souhlasí i potřetí. Teď už si jen musí vybrat.
    Žánry:KomedieMuzikál
    58%
    Dodie sní o tom, že si vezme milionáře, aby si mohla užívat "ten pravý život". Její přítel Buzz, obchodník s nemovitostmi, ale bohužel není bohatý. I přesto ji požádá o ruku a Dodie souhlasí. Poté Dodie potká Peta, o kterém si myslí, že je bohatý, ale brzy zjistí, že je jen mechanik lodí. I tak si na rande užijí spoustu zábavy a Pete ji požádá o ruku. Dodie souhlasí i tentokrát. Nakonec Dodie potkává Neila Pattersona, který je skutečně bohatý. Jedou spolu do Mexika na jeho jachtě a užívají si rande. Neil ji požádá o ruku a Dodie souhlasí i potřetí. Teď už si jen musí vybrat.
    Žánry:KomedieMuzikál
    16
  • Sphinx, The
    Sphinx, The (1933)
    Film
    56%
    17
  • The Racketeer
    The Racketeer (1929)
    Film
    53%
    18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.