Fritz Diez: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Fritz Diez: Filmy a seriály

  • Marketa Lazarová
    Marketa Lazarová (1967)
    FilmRole: Armiger (hlas)
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Proslulá historická balada Františka Vláčila dodnes fascinuje zemitostí, s jakou je postižen život ve středověku. Titulní hrdinkou je ctná dívka, předurčená klášteru, ale přinucená stát se milenkou násilnického mladíka. Brutální boje i bizarní postavičky ploužící se zdivočelou zemí jsou postiženy s mimořádnou výmluvností i obrazovou podmanivostí. Režisér chystal tento podmanivý projekt několik let, nachystal si podrobně rozkreslené koncepty záběrů, pečlivě studoval dobové reálie, oblečení a způsob bydlení. Snažil se co nejvěrohodněji postihnout mentalitu středověkého člověka (ale zase ne natolik, aby postavy nechal rozmlouvat staročeštinou). Ve snaze zachytit jakoby v průřezu celé společenské spektrum do příběhu ještě zařadil výjevy odehrávající se na královském dvoře, ale ty již nemohl realizovat. Jednak by výsledná délka příběhu kvůli tomu přesáhla únosnou projekční dobu, jednak by se ještě o mnoho zvýšily finanční náklady - ostatně i tak Markéta Lazarová zůstává nejdražším filmem 60. let.
    81%
    Proslulá historická balada Františka Vláčila dodnes fascinuje zemitostí, s jakou je postižen život ve středověku. Titulní hrdinkou je ctná dívka, předurčená klášteru, ale přinucená stát se milenkou násilnického mladíka. Brutální boje i bizarní postavičky ploužící se zdivočelou zemí jsou postiženy s mimořádnou výmluvností i obrazovou podmanivostí. Režisér chystal tento podmanivý projekt několik let, nachystal si podrobně rozkreslené koncepty záběrů, pečlivě studoval dobové reálie, oblečení a způsob bydlení. Snažil se co nejvěrohodněji postihnout mentalitu středověkého člověka (ale zase ne natolik, aby postavy nechal rozmlouvat staročeštinou). Ve snaze zachytit jakoby v průřezu celé společenské spektrum do příběhu ještě zařadil výjevy odehrávající se na královském dvoře, ale ty již nemohl realizovat. Jednak by výsledná délka příběhu kvůli tomu přesáhla únosnou projekční dobu, jednak by se ještě o mnoho zvýšily finanční náklady - ostatně i tak Markéta Lazarová zůstává nejdražším filmem 60. let.
    1
  • Sedmnáct zastavení jara
    Sedmnáct zastavení jara (1973)
    Seriál
    Otto von Stierlitz je hlavní hrdina ruské románové série Juliana Semjonova Sedmnáct zastavení jara. První kniha vyšla v roce 1970 a stejnojmenný televizní seriál byl natočen v roce 1973. SS-Standartenführer Otto von Stierlitz byl ve skutečnosti plukovník Maxim Isajev, tajný agent KGB, který před infiltrováním SS Sicherheitsdienst operoval v Paříži a v Šanghaji. Podobně jako v románech Iana Fleminga o Jamesi Bondovi byly knihy inspirovány skutečnými událostmi. Stierlitz v nich například potlačil fiktivní Churchillův plán uzavřít mír s nacistickým Německem a zaútočit na Sovětský svaz. Také po svém návratu do Ruska byl Stierlitz/Isajev zatčen sympatizanty Beriji a před gulagem jej zachránila Stalinova smrt. Protože knihy poskytovaly poměrně přesný náhled na KGB a její operační metody, vyskytly se spekulace, že Semjonov sám byl agentem KGB. Dílo bylo poprvé publikováno v době, kdy se sovětský režim pokoušel obnovit reputaci KGB, která značně utrpěla rolí vykonavatele Stalinových excesů. Má se za to, že popularita Stierlitze vnímání KGB v Rusku pomohla. Stierlitz/Isajev byl považován za ideálního agenta. Narodil se ve středu Ruska a byl to renesanční člověk, schopný dokončit všechny mise, ale současně znalý i kultury a umění. Mluvil všemi evropskými jazyky vyjma irštiny a albánštiny. Nedával přednost násilí – má se za to, že ve své padesátileté kariéře agenta zabil pouze jednou. Podobně jako James Bond měl svůj oblíbený nápoj, kterým byl koňak. Jezdil automobilem značky Horch a na rozdíl od svého západního protějšku neměl slabost pro ženy. Na svých cestách Evropou se Stierlitzovi stýskalo po rodném Rusku a často snil o návratu. Vypravěčem v ruské verzi TV seriálu Sedmnáct zastavení jara byl herec Kopeljan. Jeho úkolem bylo divákům se sníženou chápavostí objasňovat Stierlitzovy hluboké psychologické úvahy a vychytralé intriky.
    81%
    Otto von Stierlitz je hlavní hrdina ruské románové série Juliana Semjonova Sedmnáct zastavení jara. První kniha vyšla v roce 1970 a stejnojmenný televizní seriál byl natočen v roce 1973. SS-Standartenführer Otto von Stierlitz byl ve skutečnosti plukovník Maxim Isajev, tajný agent KGB, který před infiltrováním SS Sicherheitsdienst operoval v Paříži a v Šanghaji. Podobně jako v románech Iana Fleminga o Jamesi Bondovi byly knihy inspirovány skutečnými událostmi. Stierlitz v nich například potlačil fiktivní Churchillův plán uzavřít mír s nacistickým Německem a zaútočit na Sovětský svaz. Také po svém návratu do Ruska byl Stierlitz/Isajev zatčen sympatizanty Beriji a před gulagem jej zachránila Stalinova smrt. Protože knihy poskytovaly poměrně přesný náhled na KGB a její operační metody, vyskytly se spekulace, že Semjonov sám byl agentem KGB. Dílo bylo poprvé publikováno v době, kdy se sovětský režim pokoušel obnovit reputaci KGB, která značně utrpěla rolí vykonavatele Stalinových excesů. Má se za to, že popularita Stierlitze vnímání KGB v Rusku pomohla. Stierlitz/Isajev byl považován za ideálního agenta. Narodil se ve středu Ruska a byl to renesanční člověk, schopný dokončit všechny mise, ale současně znalý i kultury a umění. Mluvil všemi evropskými jazyky vyjma irštiny a albánštiny. Nedával přednost násilí – má se za to, že ve své padesátileté kariéře agenta zabil pouze jednou. Podobně jako James Bond měl svůj oblíbený nápoj, kterým byl koňak. Jezdil automobilem značky Horch a na rozdíl od svého západního protějšku neměl slabost pro ženy. Na svých cestách Evropou se Stierlitzovi stýskalo po rodném Rusku a často snil o návratu. Vypravěčem v ruské verzi TV seriálu Sedmnáct zastavení jara byl herec Kopeljan. Jeho úkolem bylo divákům se sníženou chápavostí objasňovat Stierlitzovy hluboké psychologické úvahy a vychytralé intriky.
    2
  • Velikiy polkovodets Georgiy Zhukov
    Velikiy polkovodets Georgiy Zhukov (1995)
    Film
    74%
    3
  • Osvobození
    Osvobození (1969)
    Film

    Pětidílná epopej Osvobození byla natáčena bez ohledu na rozpočet, aby bylo dosaženo maximálních historických i technických detailů. Například tanková bitva u Prochorovky byla natáčena dva měsíce. Dokumentární materiály ze sovětských, amerických, britských, německých a francouzských archivů ve spojení s hraným filmem vytvářejí unikátní divácký dojem. Ve filmu vystupují pouze reálné postavy a samotní vojenští poradci byli účastníci 2. světové války.

    Jednotlivé části:
    Osvobození I - Ohnivá duha (1967)
    Osvobození II - Průlom (1968)
    Osvobození III - Směr hlavního úderu (1970)
    Osvobození IV - Bitva o Berlín (1971)
    Osvobození V - Poslední úder (1971)

    73%

    Pětidílná epopej Osvobození byla natáčena bez ohledu na rozpočet, aby bylo dosaženo maximálních historických i technických detailů. Například tanková bitva u Prochorovky byla natáčena dva měsíce. Dokumentární materiály ze sovětských, amerických, britských, německých a francouzských archivů ve spojení s hraným filmem vytvářejí unikátní divácký dojem. Ve filmu vystupují pouze reálné postavy a samotní vojenští poradci byli účastníci 2. světové války.

    Jednotlivé části:
    Osvobození I - Ohnivá duha (1967)
    Osvobození II - Průlom (1968)
    Osvobození III - Směr hlavního úderu (1970)
    Osvobození IV - Bitva o Berlín (1971)
    Osvobození V - Poslední úder (1971)

    4
  • Napravleniye glavnogo udara
    Napravleniye glavnogo udara (1970)
    FilmRole: Hitler
    Po krvavé bitvě u Kurska se dalo německé velení na ústup. Průběh II. světové války se začíná obracet. Němečtí velitelé jsou zaskočeni silou Rudé armády. Vrchní velení sovětských vojsk se rozhodlo bez otálení provést rozhodující úder a nenechat tak nepříteli čas na regeneraci sil a zorganizování své obrany. Vedením této operace byl pověřen maršál Žukov. Ten rozhodl zatlačit nepřítele do bažin v Bělorusku a oslabit tak bojeschopnost německé armády. To se mu povedlo, a tak když se spojenci 6. června 1944 vylodili na plážích Normandie, ocitla se německá armáda...
    72%
    Po krvavé bitvě u Kurska se dalo německé velení na ústup. Průběh II. světové války se začíná obracet. Němečtí velitelé jsou zaskočeni silou Rudé armády. Vrchní velení sovětských vojsk se rozhodlo bez otálení provést rozhodující úder a nenechat tak nepříteli čas na regeneraci sil a zorganizování své obrany. Vedením této operace byl pověřen maršál Žukov. Ten rozhodl zatlačit nepřítele do bažin v Bělorusku a oslabit tak bojeschopnost německé armády. To se mu povedlo, a tak když se spojenci 6. června 1944 vylodili na plážích Normandie, ocitla se německá armáda...
    5
  • Osvobození II - Průlom
    Osvobození II - Průlom (1969)
    FilmRole: Hitler
    70%
    6
  • Osvobození V - Poslední úder
    Osvobození V - Poslední úder (1971)
    FilmRole: Adolf Hitler
    69%
    7
  • Osvobození I - Ohnivá duha
    Osvobození I - Ohnivá duha (1968)
    FilmRole: Adolf Hitler
    68%
    8
  • Osvobození IV - Bitva o Berlín
    Osvobození IV - Bitva o Berlín (1971)
    Film
    68%
    9
  • Karbid und Sauerampfer
    Karbid und Sauerampfer (1963)
    Film
    Po druhé světové válce čeká Drážďany spousta rekonstrukcí. Aby Kalle znovu rozjel továrnu na cigarety, kde kdysi pracoval, musí cestovat do Wittenbergu – jediného místa, kde se dá sehnat karbid. Tam se Kalle ocitne v nešťastné situaci, kdy musí stopem dopravit sedm těžkých sudů karbidu zpět do Drážďan. Jeho vynalézavost a optimistický přístup však promění úmorný úkol v dobrodružnou, zábavnou a vtipnou cestu.
    68%
    Po druhé světové válce čeká Drážďany spousta rekonstrukcí. Aby Kalle znovu rozjel továrnu na cigarety, kde kdysi pracoval, musí cestovat do Wittenbergu – jediného místa, kde se dá sehnat karbid. Tam se Kalle ocitne v nešťastné situaci, kdy musí stopem dopravit sedm těžkých sudů karbidu zpět do Drážďan. Jeho vynalézavost a optimistický přístup však promění úmorný úkol v dobrodružnou, zábavnou a vtipnou cestu.
    10
  • Pět nábojnic
    Pět nábojnic (1960)
    FilmRole: Major Balanos
    Je rok 1936 a ve Španělsku zuří občanská válka. Když je německý velitel mezinárodní brigády vážně zraněn, svěří svým pěti soudruhům poselství, které rozdělí a ukryje do pěti nábojů. Všech pět nábojů se musí dostat k praporu, aby mohla být zpráva předána dál. Jenže Francouz Pierre nesnese horko v Sieře. Když opustí úkryt, aby se napil ze studny, zasáhne ho nepřátelská kulka.
    Žánry:Válečný
    65%
    Je rok 1936 a ve Španělsku zuří občanská válka. Když je německý velitel mezinárodní brigády vážně zraněn, svěří svým pěti soudruhům poselství, které rozdělí a ukryje do pěti nábojů. Všech pět nábojů se musí dostat k praporu, aby mohla být zpráva předána dál. Jenže Francouz Pierre nesnese horko v Sieře. Když opustí úkryt, aby se napil ze studny, zasáhne ho nepřátelská kulka.
    Žánry:Válečný
    11
  • Já, spravedlnost
    Já, spravedlnost (1968)
    FilmRole: Adolf Hitler
    Co si počít s největším zločincem v dějinách lidstva? Unesený český lékař, jenž se má stát Hitlerovým osobním lékařem, postupně zjišťuje, že bývalí němečtí důstojníci zachránili Hitlera jen proto, aby jej podrobovali nekončícímu psychickému trýznění, opakovaně inscenují nepřátelské přepady vrcholící odsouzením k smrti - však také zazní věta, že pouhý jednorázový trest smrti je pro člověka obtíženého takovými vinami málo. Jenže lidumilný lékař s něčím takovým nesouhlasí, rozhodne se sám zkrátit vězňovo utrpení. Režisér Zbyněk Brynych, jenž se tématu nacismu věnoval i ve svých předchozích filmech (Transport z ráje), zde dospěl k málo přesvědčivé modelaci, která na jedné straně vykazuje rysy romantické smyšlenky s motivem svévolně uneseného lékaře v čele, na druhé straně koketuje se schematicky rozvrstvenými mravními dilematy, které posléze hrdina příběhu vyřeší jediným humánním činem, který v daném kontextu přichází do úvahy.
    63%
    Co si počít s největším zločincem v dějinách lidstva? Unesený český lékař, jenž se má stát Hitlerovým osobním lékařem, postupně zjišťuje, že bývalí němečtí důstojníci zachránili Hitlera jen proto, aby jej podrobovali nekončícímu psychickému trýznění, opakovaně inscenují nepřátelské přepady vrcholící odsouzením k smrti - však také zazní věta, že pouhý jednorázový trest smrti je pro člověka obtíženého takovými vinami málo. Jenže lidumilný lékař s něčím takovým nesouhlasí, rozhodne se sám zkrátit vězňovo utrpení. Režisér Zbyněk Brynych, jenž se tématu nacismu věnoval i ve svých předchozích filmech (Transport z ráje), zde dospěl k málo přesvědčivé modelaci, která na jedné straně vykazuje rysy romantické smyšlenky s motivem svévolně uneseného lékaře v čele, na druhé straně koketuje se schematicky rozvrstvenými mravními dilematy, které posléze hrdina příběhu vyřeší jediným humánním činem, který v daném kontextu přichází do úvahy.
    12
  • Volba cíle
    Volba cíle (1975)
    FilmRole: Adolf Hitler / Otto Hahn
    63%
    13
  • Ernst Thälmann, vůdce své třídy
    Ernst Thälmann, vůdce své třídy (1955)
    FilmRole: Hitler
    Německý celovečerní barevný film o životě a boji Ernsta Thälmanna. Druhá část filmového životopisu Thälmannova je obrazem historických událostí v Německu ve třicátých letech, kdy německá dělnická třída vedla boj o záchranu Německa, boj proti fašismu a imperialismu. V čele tohoto boje stál Ernst Thälmann, který jasně viděl, že nacismus žene německý národ do nové války. Leden 1933 je mezníkem v dějinách Německa. Hitler se stal říšským kancléřem, nacisté uchvátili moc a požárem říšského sněmu byl dán signál k rozpoutání teroru proti všem pokrokovým silám v zemi. Mezi zatčenými byl i Ernst Thälmann. Ani léta samovazby v nacistickém vězení nedokázala Ernsta Thälmanna zlomit, otřást jeho vírou ve vítězství dělnické třídy, ve šťastnou budoucnost nového demokratického Německa. Stal se symbolem protifašistického boje, pro tisíce německých dělníků, strádajících v koncentračních táborech bylo jeho jméno posilou a povzbuzením. Byl nacisty zavražděn v Buchenwaldu, v roce 1944, ve chvíli, kdy se sovětské divize blížily k německým hranicím. Žije však stále v srdcích těch, jimž zasvětil celý svůj život, v srdcích dělníků nejen v Německu, nýbrž na celém světě. První díl životopisného filmu o E. Thälmannovi je promítán pod názvem „Ernst Thälmann, syn své třídy“ a získal na VIII. MFF v Karlových Varech Cenu míru. Na IX. MFF byla představiteli E. Thälmanna Güntheru Simonovi udělena Cena za mužský herecký výkon. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1956)
    57%
    Německý celovečerní barevný film o životě a boji Ernsta Thälmanna. Druhá část filmového životopisu Thälmannova je obrazem historických událostí v Německu ve třicátých letech, kdy německá dělnická třída vedla boj o záchranu Německa, boj proti fašismu a imperialismu. V čele tohoto boje stál Ernst Thälmann, který jasně viděl, že nacismus žene německý národ do nové války. Leden 1933 je mezníkem v dějinách Německa. Hitler se stal říšským kancléřem, nacisté uchvátili moc a požárem říšského sněmu byl dán signál k rozpoutání teroru proti všem pokrokovým silám v zemi. Mezi zatčenými byl i Ernst Thälmann. Ani léta samovazby v nacistickém vězení nedokázala Ernsta Thälmanna zlomit, otřást jeho vírou ve vítězství dělnické třídy, ve šťastnou budoucnost nového demokratického Německa. Stal se symbolem protifašistického boje, pro tisíce německých dělníků, strádajících v koncentračních táborech bylo jeho jméno posilou a povzbuzením. Byl nacisty zavražděn v Buchenwaldu, v roce 1944, ve chvíli, kdy se sovětské divize blížily k německým hranicím. Žije však stále v srdcích těch, jimž zasvětil celý svůj život, v srdcích dělníků nejen v Německu, nýbrž na celém světě. První díl životopisného filmu o E. Thälmannovi je promítán pod názvem „Ernst Thälmann, syn své třídy“ a získal na VIII. MFF v Karlových Varech Cenu míru. Na IX. MFF byla představiteli E. Thälmanna Güntheru Simonovi udělena Cena za mužský herecký výkon. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1956)
    14
  • Vojáci svobody
    Vojáci svobody (1977)
    FilmRole: Adolf Hitler
    Historické drama z druhé světové války a pokračování filmové série Osvobození z let 1970-71. Film zobrazuje následující události druhé světové války: kapitulaci Šesté armády Friedricha Pauluse v důsledku neúspěšného útoku na Stalingrad během operace Modrá v roce 1942; přípravy na povstání na Slovensku; jednání polských komunistů s vládou Władysława Sikorského o jejich společném boji proti fašismu; vytvoření Národního výboru Vlastenecké fronty v Bulharsku a přípravy podzemních dělníků-komunistů na ozbrojené povstání; rozšíření partyzánského hnutí; neúspěch německého pokusu zničit Jugoslávskou lidově osvobozeneckou armádu Josipa Broze Tita; jedna z největších vojenských operací, Bagration; začátek osvobozování Polska; vytvoření polské národní vlády v Lublinu; Varšavské povstání; kapitulace Bór-Komorowského a porážka polských vlastenců; vstup sovětských a polských armád do Varšavy.
    48%
    Historické drama z druhé světové války a pokračování filmové série Osvobození z let 1970-71. Film zobrazuje následující události druhé světové války: kapitulaci Šesté armády Friedricha Pauluse v důsledku neúspěšného útoku na Stalingrad během operace Modrá v roce 1942; přípravy na povstání na Slovensku; jednání polských komunistů s vládou Władysława Sikorského o jejich společném boji proti fašismu; vytvoření Národního výboru Vlastenecké fronty v Bulharsku a přípravy podzemních dělníků-komunistů na ozbrojené povstání; rozšíření partyzánského hnutí; neúspěch německého pokusu zničit Jugoslávskou lidově osvobozeneckou armádu Josipa Broze Tita; jedna z největších vojenských operací, Bagration; začátek osvobozování Polska; vytvoření polské národní vlády v Lublinu; Varšavské povstání; kapitulace Bór-Komorowského a porážka polských vlastenců; vstup sovětských a polských armád do Varšavy.
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.