Keith Baxter: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Keith Baxter: Filmy a seriály

  • Public Eye
    Public Eye (1965)
    Seriál
    Veřejné oko je britský televizní seriál, který se vysílal v letech 1965 až 1975. První tři řady produkovala společnost ABC Television, následující čtyři pak Thames Television. Seriál zobrazuje vyšetřování a případy, kterými se zabývá neokouzlující soukromý detektiv Frank Marker, osamělý čtyřicátník, který se objevuje již od začátku seriálu. Jak řekl trailer ABC k třetí řadě: „Marker není okouzlující detektiv a nedostává okouzlující případy – nedostává ani okouzlující dívky. Co ale dostává, jsou lidé v nesnázích – takové nesnáze, o kterých nelze informovat policii, i když jste nevinní.“
    87%
    Veřejné oko je britský televizní seriál, který se vysílal v letech 1965 až 1975. První tři řady produkovala společnost ABC Television, následující čtyři pak Thames Television. Seriál zobrazuje vyšetřování a případy, kterými se zabývá neokouzlující soukromý detektiv Frank Marker, osamělý čtyřicátník, který se objevuje již od začátku seriálu. Jak řekl trailer ABC k třetí řadě: „Marker není okouzlující detektiv a nedostává okouzlující případy – nedostává ani okouzlující dívky. Co ale dostává, jsou lidé v nesnázích – takové nesnáze, o kterých nelze informovat policii, i když jste nevinní.“
    1
  • Gideon's Way
    Gideon's Way (1965)
    Seriál
    Gideonův způsob je britský televizní kriminální seriál natočený společností ITC Entertainment v letech 1964/65, který vychází z románů Johna Creaseyho. Seriál se natáčel ve studiích Elstree souběžně s televizním seriálem Svatý. V hlavní roli se představil John Gregson z Liverpoolu jako velitel George Gideon ze Scotland Yardu, Alexander Davion jako jeho asistent, detektiv šéfinspektor David Keen, Reginald Jessup jako detektivní inspektor LeMaitre, Ian Rossiter jako detektivní vrchní inspektor Joe Bell a Basil Dignam jako komisař Scott-Marle. V pořadu nebyla zmíněna žádná pomoc ze strany Scotland Yardu, jiných policejních sil nebo poradců. Daphne Andersonová hrála jeho manželku Kate, Giles Watling mladšího syna Malcolma, Richard James staršího syna Matthewa, který měl zdálo se spoustu nových přítelkyň, a Andrea Allan dceru Pru. Na policejní příběhy neobvykle byl Gideon zobrazen jako otec od rodiny, ačkoli naléhavé telefonáty od jeho šéfů mají tendenci příliš často narušovat rodinné plány. Nicméně v díle "Státní návštěva" přiznal, že ho jeho žena před lety na nějaký čas opustila, když dal práci na první místo a ji na druhé. Bydlí v drahém rodinném domě v Chelsea.
    Žánry:Krimi
    81%
    Gideonův způsob je britský televizní kriminální seriál natočený společností ITC Entertainment v letech 1964/65, který vychází z románů Johna Creaseyho. Seriál se natáčel ve studiích Elstree souběžně s televizním seriálem Svatý. V hlavní roli se představil John Gregson z Liverpoolu jako velitel George Gideon ze Scotland Yardu, Alexander Davion jako jeho asistent, detektiv šéfinspektor David Keen, Reginald Jessup jako detektivní inspektor LeMaitre, Ian Rossiter jako detektivní vrchní inspektor Joe Bell a Basil Dignam jako komisař Scott-Marle. V pořadu nebyla zmíněna žádná pomoc ze strany Scotland Yardu, jiných policejních sil nebo poradců. Daphne Andersonová hrála jeho manželku Kate, Giles Watling mladšího syna Malcolma, Richard James staršího syna Matthewa, který měl zdálo se spoustu nových přítelkyň, a Andrea Allan dceru Pru. Na policejní příběhy neobvykle byl Gideon zobrazen jako otec od rodiny, ačkoli naléhavé telefonáty od jeho šéfů mají tendenci příliš často narušovat rodinné plány. Nicméně v díle "Státní návštěva" přiznal, že ho jeho žena před lety na nějaký čas opustila, když dal práci na první místo a ji na druhé. Bydlí v drahém rodinném domě v Chelsea.
    Žánry:Krimi
    2
  • The Avengers
    The Avengers (1961)
    Seriál
    78%
    3
  • Great Mysteries
    Great Mysteries (1973)
    Seriál
    Orson Welles' Great Mysteries byl britský televizní seriál, antologie různých příběhů. Každou epizodu uváděl Orson Welles, který byl jediným stálým hercem seriálu. V úvodních titulcích byl Welles zobrazen v siluetě, jak prochází chodbou směrem ke kameře, kouří doutník a má na sobě klobouk se širokou krempou a obrovský plášť. Tento outfit odkazoval na jeho roli hlasu postavy The Shadow v rozhlasovém pořadu. Když se Welles objevil na obrazovce, aby epizody uvedl, byla vidět pouze jeho tvář v extrémním detailu a velmi tlumeném osvětlení.
    78%
    Orson Welles' Great Mysteries byl britský televizní seriál, antologie různých příběhů. Každou epizodu uváděl Orson Welles, který byl jediným stálým hercem seriálu. V úvodních titulcích byl Welles zobrazen v siluetě, jak prochází chodbou směrem ke kameře, kouří doutník a má na sobě klobouk se širokou krempou a obrovský plášť. Tento outfit odkazoval na jeho roli hlasu postavy The Shadow v rozhlasovém pořadu. Když se Welles objevil na obrazovce, aby epizody uvedl, byla vidět pouze jeho tvář v extrémním detailu a velmi tlumeném osvětlení.
    4
  • Thriller
    Thriller (1973)
    Seriál
    77%
    5
  • Armchair Theatre
    Armchair Theatre (1956)
    Seriál
    77%
    6
  • Life of Shakespeare
    77%
    7
  • Falstaff
    Falstaff (1965)
    FilmRole: Prince Hal
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    75%
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    8
  • Šmírák
    Šmírák (1960)
    FilmRole: Det. Baxter (uncredited)
    73%
    9
  • Merlin
    Merlin (1998)
    Minisérie
    Země je zmítána občanskou válkou a stařičký křesťanský král Konstantin už není schopen udržet věci pod kontrolou. Avšak do konfliktu se nedostali jen lidé, ale i mystické bytosti temných věků. I ty ohrožuje křesťanství. Obzvláště ohrožená se cítí královna Mab, a proto se rozhodne bojovat. Osloví svou božskou sestru a navrhne jí, že spolu stvoří napůl smrtelného čaroděje, vůdce, který by měl křesťanství zničit. Když neuspěje, rozhodne se Mab jednat na vlastní pěst...
    71%
    Země je zmítána občanskou válkou a stařičký křesťanský král Konstantin už není schopen udržet věci pod kontrolou. Avšak do konfliktu se nedostali jen lidé, ale i mystické bytosti temných věků. I ty ohrožuje křesťanství. Obzvláště ohrožená se cítí královna Mab, a proto se rozhodne bojovat. Osloví svou božskou sestru a navrhne jí, že spolu stvoří napůl smrtelného čaroděje, vůdce, který by měl křesťanství zničit. Když neuspěje, rozhodne se Mab jednat na vlastní pěst...
    10
  • Love Story
    Love Story (1963)
    Seriál
    71%
    11
  • Play of the Month
    Play of the Month (1965)
    Seriál
    Hra měsíce byla televizní antologická série BBC, která uváděla inscenace klasických i současných divadelních her, obvykle vysílaných na BBC1. Každá epizoda představovala jiné dílo, často s prominentními britskými divadelními herci v hlavních rolích. Seriál se vysílal od října 1965 do září 1983; producentem nejvíce spojovaným s Hrou měsíce byl Cedric Messina. Některé z 121 epizod chybí v archivu, protože byly v 60. a 70. letech zničeny. Pokud není uvedeno jinak, informace o tom, že hra je „ztracena“, je převzata ze stránky lostshows.com k 25. květnu 2013.
    Žánry:Drama
    69%
    Hra měsíce byla televizní antologická série BBC, která uváděla inscenace klasických i současných divadelních her, obvykle vysílaných na BBC1. Každá epizoda představovala jiné dílo, často s prominentními britskými divadelními herci v hlavních rolích. Seriál se vysílal od října 1965 do září 1983; producentem nejvíce spojovaným s Hrou měsíce byl Cedric Messina. Některé z 121 epizod chybí v archivu, protože byly v 60. a 70. letech zničeny. Pokud není uvedeno jinak, informace o tom, že hra je „ztracena“, je převzata ze stránky lostshows.com k 25. květnu 2013.
    Žánry:Drama
    12
  • Performance
    Performance (1991)
    SeriálRole: Actor
    66%
    13
  • ITV Play of the Week
    ITV Play of the Week (1955)
    Seriál
    66%
    14
  • Hawaii Five-O
    Hawaii Five-O (1968)
    Seriál
    65%
    15
  • Barretts of Wimpole Street, The
    Barretts of Wimpole Street, The (1957)
    FilmRole: Charles Barrett
    63%
    16
  • Golden Rendezvous
    Golden Rendezvous (1977)
    FilmRole: Preston
    Akční thriller plný napětí sleduje zdánlivě nevinného lodního stevarda Cartera (Harris), který se stane nečekaným hrdinou, když je plovoucí kasino, kde pracuje, přepadeno těžce ozbrojenou skupinou žoldáků vedenou Johnem Vernonem. Situaci komplikuje jaderná hlavice propašovaná na palubu jako zástava pro setkání s jinou zaoceánskou lodí naloženou zlatými pruty. Hvězdné obsazení, oslnivá výprava a kaskadérské kousky a chytlavá ústřední melodie od Jeffa Waynea vytvářejí příjemný audiovizuální zážitek, který sice postrádá logiku, ale je rychlý a zábavný.
    Žánry:KrimiThriller
    55%
    Akční thriller plný napětí sleduje zdánlivě nevinného lodního stevarda Cartera (Harris), který se stane nečekaným hrdinou, když je plovoucí kasino, kde pracuje, přepadeno těžce ozbrojenou skupinou žoldáků vedenou Johnem Vernonem. Situaci komplikuje jaderná hlavice propašovaná na palubu jako zástava pro setkání s jinou zaoceánskou lodí naloženou zlatými pruty. Hvězdné obsazení, oslnivá výprava a kaskadérské kousky a chytlavá ústřední melodie od Jeffa Waynea vytvářejí příjemný audiovizuální zážitek, který sice postrádá logiku, ale je rychlý a zábavný.
    Žánry:KrimiThriller
    17
  • Ash Wednesday
    Ash Wednesday (1973)
    FilmRole: David
    Barbara se tajně nechá v Švýcarsku plasticky operovat ve snaze zachránit manželství s Markem, ale zdá se, že se s ní nechce setkat. Ubytuje se v lyžařském středisku, aby na Marka počkala, a začne si jí všímat spousta mladých mužů. Její dcera se ji snaží varovat, že i když podstoupila operaci, na záchranu manželství už může být pozdě, ale ona se upíná k naději, že se Mark vrátí, až uvidí její nový vzhled. Mezitím se musí rozhodnout, zda mít poměr s mladým mužem, kterého potkala.
    Žánry:Drama
    51%
    Barbara se tajně nechá v Švýcarsku plasticky operovat ve snaze zachránit manželství s Markem, ale zdá se, že se s ní nechce setkat. Ubytuje se v lyžařském středisku, aby na Marka počkala, a začne si jí všímat spousta mladých mužů. Její dcera se ji snaží varovat, že i když podstoupila operaci, na záchranu manželství už může být pozdě, ale ona se upíná k naději, že se Mark vrátí, až uvidí její nový vzhled. Mezitím se musí rozhodnout, zda mít poměr s mladým mužem, kterého potkala.
    Žánry:Drama
    18
  • Smrtící čas
    Smrtící čas (1998)
    FilmRole: Reilly Bodyguard #3
    Policista Robert Bryant najde svého kolegu Douglase mrtvého, přibitého na domovní dveře. Rozhodne se jeho smrt pomstít a najme si zabijáka, ženu z Itálie, která má zastřelit vraha, Rayleigha. Bryant současně dává úkol Charliemu, kterému kdysi zachránil život: až Italka Rayleigha zastřelí, musí sama zemřít. Charlie Italku od jejího příletu do země sleduje se svými komplici. Italka jde do akce, v Rayleighově domě všechny postřílí, ale on mezi nimi není. V hotelovém pokoji už na ni čeká Charlieho muž, ale ona zastřelí i jeho. Policie vyšetřuje přestřelku v Rayleighově domě a Bryant je vzteky bez sebe, když zjistí, že Rayleigh unikl. Telefonuje Charliemu, aby Italku ještě nezabíjel, jenže jeho telefon má u sebe jeden z jeho mužů, také už mrtvý. Rayleigh mezitím se svými muži zabijí Anthonyho a seberou mu aktovku s penězi. Pak se vlakem vrací zpátky. Netuší, že Italka zná čas jeho příjezdu.
    Žánry:AkčníKrimiThriller
    51%
    Policista Robert Bryant najde svého kolegu Douglase mrtvého, přibitého na domovní dveře. Rozhodne se jeho smrt pomstít a najme si zabijáka, ženu z Itálie, která má zastřelit vraha, Rayleigha. Bryant současně dává úkol Charliemu, kterému kdysi zachránil život: až Italka Rayleigha zastřelí, musí sama zemřít. Charlie Italku od jejího příletu do země sleduje se svými komplici. Italka jde do akce, v Rayleighově domě všechny postřílí, ale on mezi nimi není. V hotelovém pokoji už na ni čeká Charlieho muž, ale ona zastřelí i jeho. Policie vyšetřuje přestřelku v Rayleighově domě a Bryant je vzteky bez sebe, když zjistí, že Rayleigh unikl. Telefonuje Charliemu, aby Italku ještě nezabíjel, jenže jeho telefon má u sebe jeden z jeho mužů, také už mrtvý. Rayleigh mezitím se svými muži zabijí Anthonyho a seberou mu aktovku s penězi. Pak se vlakem vrací zpátky. Netuší, že Italka zná čas jeho příjezdu.
    Žánry:AkčníKrimiThriller
    19

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.