Marquard Bohm: Nejlepší filmy a seriály

6.3

Marquard Bohm: Filmy a seriály

  • Acht Stunden sind kein Tag
    Acht Stunden sind kein Tag (1972)
    Seriál
    Mladý režisér Rainer Werner Fassbinder dostal zakázku natočit pro veřejnoprávní televizi rodinné drama ze života dělnické třídy. S vervou se do toho pustil a obešel veškerá očekávání tím, že zobrazil sociální realitu v tehdejším Západním Německu kritickým, ale zdaleka ne cynickým pohledem. V pěti epizodách sledujeme rozsáhlý příběh mladého nástrojaře Jochena a jeho každodenní radosti i strasti. Pozornost je věnována i mnoha dalším postavám z jeho okolí, včetně milované ženy, excentrické rodiny a spolupracovníků, s nimiž se spojí, aby zlepšili podmínky v továrně.
    Žánry:Drama
    84%
    Mladý režisér Rainer Werner Fassbinder dostal zakázku natočit pro veřejnoprávní televizi rodinné drama ze života dělnické třídy. S vervou se do toho pustil a obešel veškerá očekávání tím, že zobrazil sociální realitu v tehdejším Západním Německu kritickým, ale zdaleka ne cynickým pohledem. V pěti epizodách sledujeme rozsáhlý příběh mladého nástrojaře Jochena a jeho každodenní radosti i strasti. Pozornost je věnována i mnoha dalším postavám z jeho okolí, včetně milované ženy, excentrické rodiny a spolupracovníků, s nimiž se spojí, aby zlepšili podmínky v továrně.
    Žánry:Drama
    1
  • Strach jíst duše
    Strach jíst duše (1974)
    FilmRole: Gruber
    80%
    2
  • Berlín, Alexandrovo náměstí
    Berlín, Alexandrovo náměstí (1980)
    Seriál

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    80%

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    3
  • V běhu času
    V běhu času (1976)
    FilmRole: Man Who Lost His Wife
    Už dva roky jezdí Bruno se svou starou dodávkou, která mu slouží i jako příbytek, po zapadákovech podél hranice s NDR a opravuje projektory ve zdejších kinech. Náhoda ho dá dohromady s Robertem, který se neúspěšně pokouší vzít si život. Bruno ho vezme s sebou do dodávky, a tak začíná cesta skrze provinční, nepoznané Německo. Scenérie ani lidé, které Bruno s Robertem potkávají, nejsou běžným obrazem Německa. V běhu času je poetická road movie plná znepokojivě krásných, sugestivních obrazů, technicky dokonale zvládnuté „kino v kině."
    76%
    Už dva roky jezdí Bruno se svou starou dodávkou, která mu slouží i jako příbytek, po zapadákovech podél hranice s NDR a opravuje projektory ve zdejších kinech. Náhoda ho dá dohromady s Robertem, který se neúspěšně pokouší vzít si život. Bruno ho vezme s sebou do dodávky, a tak začíná cesta skrze provinční, nepoznané Německo. Scenérie ani lidé, které Bruno s Robertem potkávají, nejsou běžným obrazem Německa. V běhu času je poetická road movie plná znepokojivě krásných, sugestivních obrazů, technicky dokonale zvládnuté „kino v kině."
    4
  • Faustrecht der Freiheit
    Faustrecht der Freiheit (1975)
    FilmRole: American Soldier
    76%
    5
  • Spinnennetz, Das
    Spinnennetz, Das (1989)
    FilmRole: Roter
    71%
    6
  • Nordsee ist Mordsee
    Nordsee ist Mordsee (1976)
    FilmRole: Walter Schiedrowsky, Uwes Vater
    Čtrnáctiletý Uwe žije na hamburském sídlišti. Kromě problémů od rodičů moc čekat nemůže. Aby si přišel na nějaké peníze, otevírá automaty a svou frustraci si vybíjí na "čmoudech". Jedním z nich je i Džingis, jeho úhlavní nepřítel. Jednoho dne se ale rivalové usmíří. Stanou se přáteli, protože si uvědomí, že mají stejné problémy a vedou je stejné sny a naděje.
    Režie:Hark Bohm
    71%
    Čtrnáctiletý Uwe žije na hamburském sídlišti. Kromě problémů od rodičů moc čekat nemůže. Aby si přišel na nějaké peníze, otevírá automaty a svou frustraci si vybíjí na "čmoudech". Jedním z nich je i Džingis, jeho úhlavní nepřítel. Jednoho dne se ale rivalové usmíří. Stanou se přáteli, protože si uvědomí, že mají stejné problémy a vedou je stejné sny a naděje.
    Režie:Hark Bohm
    7
  • Satansbraten
    Satansbraten (1976)
    FilmRole: Rolf, Lilly's husband
    71%
    8
  • Fahnder, Der
    Fahnder, Der (1984)
    Seriál
    69%
    9
  • Karl May
    Karl May (1974)
    Film
    Tento snový, tříhodinový životopisný film je prostředním dílem Syberbergovy „Německé trilogie“ o mytologických základech Třetí říše. Spojením divadla, hudby a filmu Syberberg vyvolává ducha Karla Maye (1842–1912), nesmírně populárního německého spisovatele, který zasadil mnoho svých dobrodružných románů do idealizované verze amerického Divokého západu. Jeho příběhy o kovbojích a nadlidech milovali mnozí, včetně (našeho) Hitlera, který údajně nařídil svým generálům, aby po porážkách v ruské kampani četli Mayova díla.
    68%
    Tento snový, tříhodinový životopisný film je prostředním dílem Syberbergovy „Německé trilogie“ o mytologických základech Třetí říše. Spojením divadla, hudby a filmu Syberberg vyvolává ducha Karla Maye (1842–1912), nesmírně populárního německého spisovatele, který zasadil mnoho svých dobrodružných románů do idealizované verze amerického Divokého západu. Jeho příběhy o kovbojích a nadlidech milovali mnozí, včetně (našeho) Hitlera, který údajně nařídil svým generálům, aby po porážkách v ruské kampani četli Mayova díla.
    10
  • Varování před svatou děvkou
    Varování před svatou děvkou (1971)
    FilmRole: Ricky
    68%
    11
  • Theo gegen den Rest der Welt
    Theo gegen den Rest der Welt (1980)
    FilmRole: Pilot
    67%
    12
  • Moritz, lieber Moritz
    Moritz, lieber Moritz (1978)
    FilmRole: Barbaras Vater
    Patnáctiletý Moritz žije v nóbl čtvrti Hamburku, ale jeho rodiče se o něj nestarají. Dospívající chlapec trpí posměchem spolužáků a útočiště nachází ve svých snech a hře na saxofon. Teprve když se přidá k hudební skupině a začne v ní vystupovat, Moritz se vymaní ze začarovaného kruhu a s novými přáteli nachází lásku...
    Režie:Hark Bohm
    66%
    Patnáctiletý Moritz žije v nóbl čtvrti Hamburku, ale jeho rodiče se o něj nestarají. Dospívající chlapec trpí posměchem spolužáků a útočiště nachází ve svých snech a hře na saxofon. Teprve když se přidá k hudební skupině a začne v ní vystupovat, Moritz se vymaní ze začarovaného kruhu a s novými přáteli nachází lásku...
    Režie:Hark Bohm
    13
  • Deadlock
    Deadlock (1970)
    FilmRole: Kid, the young killer
    • iTunes
    66%
    14
  • Tschetan, der Indianerjunge
    Tschetan, der Indianerjunge (1973)
    FilmRole: Alaska
    Western natočený v Bavorsku se odehrává v Montanských horách. Na konci 19. století se indiánský chlapec jménem Tschetan setkává v horách s pastýřem Aljaškou. Aljaška mu zabrání v oběšení za krádež dobytka, ale na oplátku ho zaměstná jako pomocného pastýře a nutí ho k těžké práci. Když ale musí společně bojovat proti mocnému farmáři, nakonec se z nich stanou přátelé.
    Žánry:RodinnýWestern
    Režie:Hark Bohm
    66%
    Western natočený v Bavorsku se odehrává v Montanských horách. Na konci 19. století se indiánský chlapec jménem Tschetan setkává v horách s pastýřem Aljaškou. Aljaška mu zabrání v oběšení za krádež dobytka, ale na oplátku ho zaměstná jako pomocného pastýře a nutí ho k těžké práci. Když ale musí společně bojovat proti mocnému farmáři, nakonec se z nich stanou přátelé.
    Žánry:RodinnýWestern
    Režie:Hark Bohm
    15
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    SeriálRole: Mirau
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    16
  • Amerikanische Soldat, Der
    Amerikanische Soldat, Der (1976)
    FilmRole: Private Detective (uncredited)
    63%
    17
  • Dealer
    Dealer (1999)
    FilmRole: Vorbesitzer der Bar
    Can a jeho přítelkyně Jale žijí se svou malou dcerou Meral v drsné turecké čtvrti v Berlíně a stěží se jim daří sehnat dost peněz na živobytí. Can je drobný dealer a poslíček pro drogového bosse Hakana, který musí zásobovat své zákazníky na svém úzce vymezeném území. Jale, která pracuje ve skladu obchodního domu, na Cana naléhá, aby s touto činností přestal. Can, který je také otrávený svou situací, vidí pro sebe a svou rodinu nový začátek, když mu Hakan nabídne možnost provozovat vlastní bar. Can má ale malou kontrolu nad tlaky, které se kolem něj postupně začínají hromadit, a brzy se ocitne v tekutém písku.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Can a jeho přítelkyně Jale žijí se svou malou dcerou Meral v drsné turecké čtvrti v Berlíně a stěží se jim daří sehnat dost peněz na živobytí. Can je drobný dealer a poslíček pro drogového bosse Hakana, který musí zásobovat své zákazníky na svém úzce vymezeném území. Jale, která pracuje ve skladu obchodního domu, na Cana naléhá, aby s touto činností přestal. Can, který je také otrávený svou situací, vidí pro sebe a svou rodinu nový začátek, když mu Hakan nabídne možnost provozovat vlastní bar. Can má ale malou kontrolu nad tlaky, které se kolem něj postupně začínají hromadit, a brzy se ocitne v tekutém písku.
    Žánry:DramaKrimi
    18
  • Kaliber Deluxe
    Kaliber Deluxe (2000)
    Film
    63%
    19
  • Detektive
    Detektive (1969)
    FilmRole: Andy Schubert
    Andy a Sebastian si chtějí rychle a snadno vydělat spoustu peněz. Inspirací jim jsou filmy, a tak se stanou soukromými detektivy. Jejich prvním případem je krásná dívka jménem Annabella. Být soukromým detektivem je ale náročnější, než si Andy a Sebastian původně mysleli. I jejich ženské známosti Annabella, Christa a Micky mají svůj podíl na problémech Andyho a Sebastiana. Dva rádoby detektivové se stále více zaplétají do věcí, které jsou nad jejich síly.
    Žánry:DramaKrimi
    62%
    Andy a Sebastian si chtějí rychle a snadno vydělat spoustu peněz. Inspirací jim jsou filmy, a tak se stanou soukromými detektivy. Jejich prvním případem je krásná dívka jménem Annabella. Být soukromým detektivem je ale náročnější, než si Andy a Sebastian původně mysleli. I jejich ženské známosti Annabella, Christa a Micky mají svůj podíl na problémech Andyho a Sebastiana. Dva rádoby detektivové se stále více zaplétají do věcí, které jsou nad jejich síly.
    Žánry:DramaKrimi
    20
  • 21
  • Rote Sonne
    Rote Sonne (1970)
    FilmRole: Thomas
    59%
    22
  • A Big Grey-Blue Bird
    A Big Grey-Blue Bird (1971)
    FilmRole: Bill
    59%
    23
  • Häupter meiner Lieben, Die
    Häupter meiner Lieben, Die (1999)
    FilmRole: Majas Vater
    Maya je krásná, chladná a cynická. Pracuje jako turistická průvodkyně v nádherném Toskánsku, původem je však Němka. Vypráví svůj příběh trpkého dospívání s pološílenou matkou, agresivním bratrem a otcem alkoholikem. Jedinou její útěchou ve strašném světě je kamarádka Cora, děvče z dobré rodiny. Když se Mayin bratr Carlo pokusí Coru znásilnit, Maya ho nemilosrdně zabije. Smrt vypadá jako nehoda, matka se však po ztrátě syna úplně zhroutí a dospívající Maya se dostane do Coriny rodiny. Na dovolené v Itálii se seznámí s Ionasem a prožije s ním milostný románek. Otěhotní a vdá se za něho. Brzy si však uvědomí, že ho vůbec nemiluje a znovu uteče za Corou. Ta žije s bohatým a submisivním manželem na italském venkově. V obraně před krutým světem se z nich stávají nemilosrdné vražedkyně...
    Žánry:KomedieKrimi
    53%
    Maya je krásná, chladná a cynická. Pracuje jako turistická průvodkyně v nádherném Toskánsku, původem je však Němka. Vypráví svůj příběh trpkého dospívání s pološílenou matkou, agresivním bratrem a otcem alkoholikem. Jedinou její útěchou ve strašném světě je kamarádka Cora, děvče z dobré rodiny. Když se Mayin bratr Carlo pokusí Coru znásilnit, Maya ho nemilosrdně zabije. Smrt vypadá jako nehoda, matka se však po ztrátě syna úplně zhroutí a dospívající Maya se dostane do Coriny rodiny. Na dovolené v Itálii se seznámí s Ionasem a prožije s ním milostný románek. Otěhotní a vdá se za něho. Brzy si však uvědomí, že ho vůbec nemiluje a znovu uteče za Corou. Ta žije s bohatým a submisivním manželem na italském venkově. V obraně před krutým světem se z nich stávají nemilosrdné vražedkyně...
    Žánry:KomedieKrimi
    24
  • Amour, l'argent, l'amour, L'
    Amour, l'argent, l'amour, L' (2000)
    Film
    50%
    25
  • Žolík
    Žolík (1987)
    FilmRole: Pfeffer
    46%
    26
  • Inspektor Balko
    Inspektor Balko (1995)
    Seriál
    Balko je německý televizní seriál vysílaný v hlavním vysílacím čase na soukromé televizní stanici RTL. Jedná se o detektivní příběh s komickými prvky, který sleduje dva inspektory dortmundské policie, Balka a jeho kolegu Klause Krappa. Balko je známý svou chladnokrevností a neustále ležérním vystupováním, zatímco "Krappi" je typický maminčin mazánek a nešika. Seriál začal v roce 1995 a získal několik televizních ocenění.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    36%
    Balko je německý televizní seriál vysílaný v hlavním vysílacím čase na soukromé televizní stanici RTL. Jedná se o detektivní příběh s komickými prvky, který sleduje dva inspektory dortmundské policie, Balka a jeho kolegu Klause Krappa. Balko je známý svou chladnokrevností a neustále ležérním vystupováním, zatímco "Krappi" je typický maminčin mazánek a nešika. Seriál začal v roce 1995 a získal několik televizních ocenění.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    27
  • Případ pro dva
    Případ pro dva (1981)
    Seriál
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    35%
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    28

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.