Jacques Witta: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jacques Witta: Filmy a seriály

  • Tři barvy: červená
    Tři barvy: červená (1994)
    Film
    77%
    1
  • Vražedné léto
    Vražedné léto (1983)
    Film
    Píše se rok 1976 a do malého francouzského města přijíždí vnadná, provokativní a záhadná dívka Eliane se svými rodiči. Ve městě okamžitě začne poutat pozornost místních obyvatel, zejména mladých mužů, a jeden z nich, automechanik Florimondo přezdívaný Pin-Pon, naváže s Eliane vážný vztah. Záhy Eliane objeví u Florimonda starý orchestrion, který kdysi patřil její matce a který je pozůstatkem záhadné minulosti její rodiny a jí samotné, jež začne postupně vyplouvat na povrch a měnit běh doposud slibně se vyvíjejících událostí.
    74%
    Píše se rok 1976 a do malého francouzského města přijíždí vnadná, provokativní a záhadná dívka Eliane se svými rodiči. Ve městě okamžitě začne poutat pozornost místních obyvatel, zejména mladých mužů, a jeden z nich, automechanik Florimondo přezdívaný Pin-Pon, naváže s Eliane vážný vztah. Záhy Eliane objeví u Florimonda starý orchestrion, který kdysi patřil její matce a který je pozůstatkem záhadné minulosti její rodiny a jí samotné, jež začne postupně vyplouvat na povrch a měnit běh doposud slibně se vyvíjejících událostí.
    2
  • Dvojí život Veroniky
    Dvojí život Veroniky (1991)
    Film
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieślowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco polská Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, francouzská Veronika volí zdánlivě příjemnější životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    73%
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieślowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco polská Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, francouzská Veronika volí zdánlivě příjemnější životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    3
  • Rozhovory s mým zahradníkem
    Rozhovory s mým zahradníkem (2007)
    Film
    Úspěšný malíř opouští Paříž, aby se vrátil do vesnice v centrální Francii, kde se před více než padesáti lety narodil. Dům, neobývaný od smrti rodičů, obklopuje pozemek, k jehož kultivaci malíř nemá ani vlohy, ani chuť. K jeho velkému překvapení se na inzerát, prostřednictvím kterého hledá zahradníka, ozve dávný kamarád ze základní školy. Mezi oběma muži vzniká tentokrát dospělé přátelské pouto obohacené o jejich odlišné životní zkušenosti. Zejména zahradníkova bezprostřednost a nelíčená spontaneita jeho životních mouder okouzlí muže z velkoměsta, kterému se otevírá nový pohled na život, lásku, ale i zeleninu či pohřby. Nenápadně elegantní režie Jeana Beckera dává prostor setkání dvou vynikajících francouzských herců Daniela Auteuila a Jeana-Pierra Darroussina, jejichž brilantní výkony řadí příběh přátelství malíře a zahradníka mezi nejzajímavější francouzské filmy roku. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:DramaKomedie
    73%
    Úspěšný malíř opouští Paříž, aby se vrátil do vesnice v centrální Francii, kde se před více než padesáti lety narodil. Dům, neobývaný od smrti rodičů, obklopuje pozemek, k jehož kultivaci malíř nemá ani vlohy, ani chuť. K jeho velkému překvapení se na inzerát, prostřednictvím kterého hledá zahradníka, ozve dávný kamarád ze základní školy. Mezi oběma muži vzniká tentokrát dospělé přátelské pouto obohacené o jejich odlišné životní zkušenosti. Zejména zahradníkova bezprostřednost a nelíčená spontaneita jeho životních mouder okouzlí muže z velkoměsta, kterému se otevírá nový pohled na život, lásku, ale i zeleninu či pohřby. Nenápadně elegantní režie Jeana Beckera dává prostor setkání dvou vynikajících francouzských herců Daniela Auteuila a Jeana-Pierra Darroussina, jejichž brilantní výkony řadí příběh přátelství malíře a zahradníka mezi nejzajímavější francouzské filmy roku. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Café Transit
    Café Transit (2005)
    Film
    Mladá vdova převezme kavárnu na odpočívadle pro kamiony, kterou vlastnil její zesnulý manžel. Aby se vyhnula skandálu v konzervativní íránské společnosti, skrývá se v kuchyni. Její švagr si ji chce, z rodinné povinnosti, vzít za ženu a zároveň převzít kavárnu. Mezitím je řecký kamioňák, který je častým zákazníkem kavárny, pomalu okouzlen – nejprve jejím skvělým kuchařským uměním a poté i jí samotnou.
    73%
    Mladá vdova převezme kavárnu na odpočívadle pro kamiony, kterou vlastnil její zesnulý manžel. Aby se vyhnula skandálu v konzervativní íránské společnosti, skrývá se v kuchyni. Její švagr si ji chce, z rodinné povinnosti, vzít za ženu a zároveň převzít kavárnu. Mezitím je řecký kamioňák, který je častým zákazníkem kavárny, pomalu okouzlen – nejprve jejím skvělým kuchařským uměním a poté i jí samotnou.
    5
  • Tři barvy: Modrá
    Tři barvy: Modrá (1993)
    Film
    Posledním významným filmovým projektem polského režiséra Krzysztofa Kieślowského byla volná trilogie Tři barvy, která vznikla ve francouzsko-polské koprodukci. Společně se scenáristou Krzysztofem Piesiewiczem se v ní inspiroval barvami trikolory a heslem francouzské revoluce Volnost, Rovnost, Bratrství. První částí je film nazvaný Tři barvy: Modrá. Jeho hrdinka Julie při tragické autonehodě ztratí muže, úspěšného skladatele evropského formátu Patrice a dcerku Annu. Julie utrpí silný psychický šok a uvědomí si, že ztrátou rodiny přišla o všechno, na čem jí záleželo. Pokouší se začít svůj život znovu, ale v anonymitě. Chce se tak osvobodit od všech věcí: majetku i vlastní minulosti. Její jediný kontakt s bývalým životem představuje Patriceův asistent Olivier, jenž je do Julie už dlouho zamilován. Aby ji vytrhl ze samoty a izolace od vnějšího světa, rozhodne se dokončit Patriceův "Koncert pro Evropu". Krok za krokem se snaží pomoci Julii zbavit se všeho, co ohrožuje její svobodu... Film získal Zlatého lva a Volpiho pohár za ženský herecký výkon Juliette Binocheové, na 50. MFF v Benátkách a pět Césarů (režie, nejlepší herečka, kamera, hudba, zvuk) za rok 1993.
    72%
    Posledním významným filmovým projektem polského režiséra Krzysztofa Kieślowského byla volná trilogie Tři barvy, která vznikla ve francouzsko-polské koprodukci. Společně se scenáristou Krzysztofem Piesiewiczem se v ní inspiroval barvami trikolory a heslem francouzské revoluce Volnost, Rovnost, Bratrství. První částí je film nazvaný Tři barvy: Modrá. Jeho hrdinka Julie při tragické autonehodě ztratí muže, úspěšného skladatele evropského formátu Patrice a dcerku Annu. Julie utrpí silný psychický šok a uvědomí si, že ztrátou rodiny přišla o všechno, na čem jí záleželo. Pokouší se začít svůj život znovu, ale v anonymitě. Chce se tak osvobodit od všech věcí: majetku i vlastní minulosti. Její jediný kontakt s bývalým životem představuje Patriceův asistent Olivier, jenž je do Julie už dlouho zamilován. Aby ji vytrhl ze samoty a izolace od vnějšího světa, rozhodne se dokončit Patriceův "Koncert pro Evropu". Krok za krokem se snaží pomoci Julii zbavit se všeho, co ohrožuje její svobodu... Film získal Zlatého lva a Volpiho pohár za ženský herecký výkon Juliette Binocheové, na 50. MFF v Benátkách a pět Césarů (režie, nejlepší herečka, kamera, hudba, zvuk) za rok 1993.
    6
  • Deux jours à tuer
    Deux jours à tuer (2008)
    Film
    Čtyřicátník Antoine má vše, co by si šťastný muž mohl přát - krásnou manželku, rozkošné dětičky, perspektivní práci, přátele, na něž se může vždy spolehnout, velký dům a dostatek peněz na bankovním účtu. Manželka Cécile pro něj připraví jeden z dalších báječných víkendů, aby společně s nejbližšími přáteli oslavili jeho narozeniny. Ale právě o tomto víkendu se Antoine začne chovat podivně a dosti brutálním způsobem začne ubližovat všem lidem ve svém okolí. Co se stalo s Antoinem? Co způsobilo náhlý zvrat v jeho chování?
    Žánry:DramaRomantický
    72%
    Čtyřicátník Antoine má vše, co by si šťastný muž mohl přát - krásnou manželku, rozkošné dětičky, perspektivní práci, přátele, na něž se může vždy spolehnout, velký dům a dostatek peněz na bankovním účtu. Manželka Cécile pro něj připraví jeden z dalších báječných víkendů, aby společně s nejbližšími přáteli oslavili jeho narozeniny. Ale právě o tomto víkendu se Antoine začne chovat podivně a dosti brutálním způsobem začne ubližovat všem lidem ve svém okolí. Co se stalo s Antoinem? Co způsobilo náhlý zvrat v jeho chování?
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • Podivné zahrady
    Podivné zahrady (2003)
    Film
    • Filmbox+

    Jacques (Jacques Villeret) a André (André Dussollier), kteří za 2. světové války žijí na francouzském venkově, jsou dlouholetí kamarádi. Ve snaze získat ženskou pozornost podniknou sabotážní akci namířenou proti okupační německé armádě. Po letech se Jacquesův dospívající syn Lucien v průběhu procesu s bývalým francouzským důstojníkem, obviněným z válečných zločinů proti lidskosti, dozvídá o tom, co se tehdy vlastně stalo. Francouzský film o přátelství a touze přežít natočil Jean Becker.

    Žánry:Drama
    71%

    Jacques (Jacques Villeret) a André (André Dussollier), kteří za 2. světové války žijí na francouzském venkově, jsou dlouholetí kamarádi. Ve snaze získat ženskou pozornost podniknou sabotážní akci namířenou proti okupační německé armádě. Po letech se Jacquesův dospívající syn Lucien v průběhu procesu s bývalým francouzským důstojníkem, obviněným z válečných zločinů proti lidskosti, dozvídá o tom, co se tehdy vlastně stalo. Francouzský film o přátelství a touze přežít natočil Jean Becker.

    Žánry:Drama
    8
  • Harrisonovy květy
    Harrisonovy květy (2000)
    Film
    Uznávaný fotoreportér Harrison Llyod se rozloučil s nebezpečným povoláním válečného zpravodaje, aby se konečně mohl věnovat svým dětem a manželce Sarah. Ambiciózní mladý kolega ovšem Harrisona přemluví, aby s ním naposledy vyrazil zachytit pravdivou tvář války, která přávě vypukla v Jugoslávii. Když dorazí zpráva o Harrisonově tragické smrti, neváhá Sarah ani minutu. Milující žena se vydává s několika Harrisonovými kolegy do pekla jugoslávské války pátrat po jeho osudu...
    69%
    Uznávaný fotoreportér Harrison Llyod se rozloučil s nebezpečným povoláním válečného zpravodaje, aby se konečně mohl věnovat svým dětem a manželce Sarah. Ambiciózní mladý kolega ovšem Harrisona přemluví, aby s ním naposledy vyrazil zachytit pravdivou tvář války, která přávě vypukla v Jugoslávii. Když dorazí zpráva o Harrisonově tragické smrti, neváhá Sarah ani minutu. Milující žena se vydává s několika Harrisonovými kolegy do pekla jugoslávské války pátrat po jeho osudu...
    9
  • La tête en friche
    La tête en friche (2010)
    Film
    Příběh neobyčejného setkání, které může změnit celý život - setkání téměř analfabetického padesátníka Germaina a tuze vzdělané starší dámy, Margueritte. Germain vede klidný život po boku přítelkyně Annette, svých přátel a v karavanu umístěném v zahradě jeho matky. Germain to již od dětství neměl lehké. Nikdy nepoznal svého otce, narodil se jako nechtěné dítě. Na základní škole se stal terčem posměchu jednoho učitele, kamarádi jej měli rádi, ale všem byl spíše pro legraci. Tím bylo jeho další směřování na poli duchovna nalinkováno. Teprve, až pozná Margueritte, která mu předčítá úryvky ze slavných románů, objevuje kouzlo knih a literatury...
    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Příběh neobyčejného setkání, které může změnit celý život - setkání téměř analfabetického padesátníka Germaina a tuze vzdělané starší dámy, Margueritte. Germain vede klidný život po boku přítelkyně Annette, svých přátel a v karavanu umístěném v zahradě jeho matky. Germain to již od dětství neměl lehké. Nikdy nepoznal svého otce, narodil se jako nechtěné dítě. Na základní škole se stal terčem posměchu jednoho učitele, kamarádi jej měli rádi, ale všem byl spíše pro legraci. Tím bylo jeho další směřování na poli duchovna nalinkováno. Teprve, až pozná Margueritte, která mu předčítá úryvky ze slavných románů, objevuje kouzlo knih a literatury...
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Zločin v ráji
    Zločin v ráji (2001)
    Film
    • Netflix

    Jojo Pytlák, francouzsky Braconnier, a jeho žena Lulu bydlí v Ráji. Tak se totiž jmenuje místo, kde mají tito manželé, které spolu svedl spíše osud než láska, svou farmu. Jojo je dobrák, nejvíc ze všeho miluje svou sbírku známek a stařičkou učitelku, které to, co na sebe neřekne, ona ihned prokoukne, ale vždy má pro něho milé slovo, úsměv a umí ho utěšit. A Jojo si k ní chodí pro útěchu velmi často. Jeho robustní žena Lulu je mistryně ve vymýšlení toho, jak by svému utrápenému manželovi ztrpčila život. Celá vesnice zná tuhle nerudnou a neupravenou ženu, která kupuje tolik lahví laciného vína a všichni Jojo Pytláka litují. Jednou uvidí Jojo v televizi slavného advokáta, který líčí, jak bravurně dokázal obhájit svého klienta, a dostane nápad. Ostatně, za zeptání člověk nic nedá...

    Žánry:KomedieRetro
    67%

    Jojo Pytlák, francouzsky Braconnier, a jeho žena Lulu bydlí v Ráji. Tak se totiž jmenuje místo, kde mají tito manželé, které spolu svedl spíše osud než láska, svou farmu. Jojo je dobrák, nejvíc ze všeho miluje svou sbírku známek a stařičkou učitelku, které to, co na sebe neřekne, ona ihned prokoukne, ale vždy má pro něho milé slovo, úsměv a umí ho utěšit. A Jojo si k ní chodí pro útěchu velmi často. Jeho robustní žena Lulu je mistryně ve vymýšlení toho, jak by svému utrápenému manželovi ztrpčila život. Celá vesnice zná tuhle nerudnou a neupravenou ženu, která kupuje tolik lahví laciného vína a všichni Jojo Pytláka litují. Jednou uvidí Jojo v televizi slavného advokáta, který líčí, jak bravurně dokázal obhájit svého klienta, a dostane nápad. Ostatně, za zeptání člověk nic nedá...

    Žánry:KomedieRetro
    11
  • Elisa
    Elisa (1995)
    Film
    Francouzské psychologické drama režiséra Jeana Beckera ELISA pojednává banální téma sblížení dospělé dcery a jejího neznámého otce zajímavým, nevšedním způsobem. Vyprávění se opírá o postavu dcery, která je obtížena těžkým traumatem z dětství a která se rozhodne je radikálně řešit. Dospívající dívka Marie je sirotek: otce nikdy nepoznala, a když jí byly tři, pokusila se ji její zoufalá matka Elisa zabít, a sama pak spáchala sebevraždu. Dítě však přežilo a dětství prožilo ve výchovných ústavech. Teď se potlouká pařížskými ulicemi ve společnosti kamarádky Solange a arabského kluka Ahmeda, a střechu nad hlavou i obživu si zajišťuje drobnými krádežemi a podvody. Život ze dne na den však dívku neuspokojuje, a když náhodou narazí na stopu svého neznámého otce, rozhodne se dát svému osudu smysl: chce otce najít a pomstít matčin (a snad i svůj) zmarněný život vraždou. Jediným vodítkem je dívce pohlednice s majákem, již otec poslal matce a na niž místo vzkazu načmáral pár taktů ze své kdysi populární písničky o Elise. Marie se rozloučí s přáteli a s nabitou pistolí se vypraví na skalnatý ostrůvek Ile de Sein v Bretani. Nejdřív to vypadá, že nebude těžké zmáčknout spoušť: Jacques Lebovitch je odpudivý hrubec a místní opilec. Marie však nevystřelí - a mezi otcem a dcerou se začne pomalu rodit zvláštní citové i tělesné pouto...

    Snímek vyniká přesnou kresbou charakterů a prostředí; především jeho pařížská část představuje přirozenou a autentickou výpověď o životě mladých lidí bez střechy a bez zákona, kteří zoufale hledají své místo ve světě a svou vlastní identitu. Vynikající představitelku hlavní role našel režisér ve francouzské pop hvězdě Vanesse Paradisové, která hraje Marii s velkou dávkou přirozenosti a naléhavosti. Hrdinčin otec, který většinu vyprávěcího času existuje jen jako abstraktní viník a objekt dceřiny nenávisti, se nakonec ukazuje být vnitřně složitou osobností, padlým umělcem, ve kterém dívka probouzí naději na lepší život. Pro tuto roli si režisér vybral vynikajícího Gérarda Depardieua, který na malé ploše stvořil dalšího ze svých hrubců s citlivým srdcem. V zájmu zmírnění ostrých disproporcí mezi Kráskou a Zvířetem však tvůrce Lebovitche postupně polidšťuje. I přes jistou násilnou artistnost, patrnou především v závěru, je ELISA zajímavým snímkem, který nabízí divákům jinou alternativu, než četné hollywoodské komerční snímky. Film je věnován Serge Gainsbourgovi, ve skutečnosti autorovi titulní písně o Elise i druhého písničkového alba Vanessy Paradisové.
    Žánry:DramaRoad Movie
    66%
    Francouzské psychologické drama režiséra Jeana Beckera ELISA pojednává banální téma sblížení dospělé dcery a jejího neznámého otce zajímavým, nevšedním způsobem. Vyprávění se opírá o postavu dcery, která je obtížena těžkým traumatem z dětství a která se rozhodne je radikálně řešit. Dospívající dívka Marie je sirotek: otce nikdy nepoznala, a když jí byly tři, pokusila se ji její zoufalá matka Elisa zabít, a sama pak spáchala sebevraždu. Dítě však přežilo a dětství prožilo ve výchovných ústavech. Teď se potlouká pařížskými ulicemi ve společnosti kamarádky Solange a arabského kluka Ahmeda, a střechu nad hlavou i obživu si zajišťuje drobnými krádežemi a podvody. Život ze dne na den však dívku neuspokojuje, a když náhodou narazí na stopu svého neznámého otce, rozhodne se dát svému osudu smysl: chce otce najít a pomstít matčin (a snad i svůj) zmarněný život vraždou. Jediným vodítkem je dívce pohlednice s majákem, již otec poslal matce a na niž místo vzkazu načmáral pár taktů ze své kdysi populární písničky o Elise. Marie se rozloučí s přáteli a s nabitou pistolí se vypraví na skalnatý ostrůvek Ile de Sein v Bretani. Nejdřív to vypadá, že nebude těžké zmáčknout spoušť: Jacques Lebovitch je odpudivý hrubec a místní opilec. Marie však nevystřelí - a mezi otcem a dcerou se začne pomalu rodit zvláštní citové i tělesné pouto...

    Snímek vyniká přesnou kresbou charakterů a prostředí; především jeho pařížská část představuje přirozenou a autentickou výpověď o životě mladých lidí bez střechy a bez zákona, kteří zoufale hledají své místo ve světě a svou vlastní identitu. Vynikající představitelku hlavní role našel režisér ve francouzské pop hvězdě Vanesse Paradisové, která hraje Marii s velkou dávkou přirozenosti a naléhavosti. Hrdinčin otec, který většinu vyprávěcího času existuje jen jako abstraktní viník a objekt dceřiny nenávisti, se nakonec ukazuje být vnitřně složitou osobností, padlým umělcem, ve kterém dívka probouzí naději na lepší život. Pro tuto roli si režisér vybral vynikajícího Gérarda Depardieua, který na malé ploše stvořil dalšího ze svých hrubců s citlivým srdcem. V zájmu zmírnění ostrých disproporcí mezi Kráskou a Zvířetem však tvůrce Lebovitche postupně polidšťuje. I přes jistou násilnou artistnost, patrnou především v závěru, je ELISA zajímavým snímkem, který nabízí divákům jinou alternativu, než četné hollywoodské komerční snímky. Film je věnován Serge Gainsbourgovi, ve skutečnosti autorovi titulní písně o Elise i druhého písničkového alba Vanessy Paradisové.
    Žánry:DramaRoad Movie
    12
  • Terra Sonâmbula
    Terra Sonâmbula (2007)
    Film
    65%
    13
  • O delfínu
    O delfínu (2002)
    Film
    Salazarov diktátorský režim je v agónii. Z koloniálnej vojny sa vracajú zmrzačení muži. Tomás Palma Bravo zdedil rozkladajúci sa svet, je nástupcom, pokračovateľom rodu, majiteľom Gafeiry, kde žije s manželkou, jednorukým sluhom, dvoma mastifmi a jaguárom, v ktorom sa vozí za prostitútkami do Lisabonu. Detektív a rozprávač opätovne zavíta na každoročnú poľovačku do Gafeiry a zistí, že sluhu našli mŕtveho, žena sa utopila a Tomás zmizol aj so psami. Odvtedy z hmly počuť záhadné zavíjanie….
    Žánry:Drama
    64%
    Salazarov diktátorský režim je v agónii. Z koloniálnej vojny sa vracajú zmrzačení muži. Tomás Palma Bravo zdedil rozkladajúci sa svet, je nástupcom, pokračovateľom rodu, majiteľom Gafeiry, kde žije s manželkou, jednorukým sluhom, dvoma mastifmi a jaguárom, v ktorom sa vozí za prostitútkami do Lisabonu. Detektív a rozprávač opätovne zavíta na každoročnú poľovačku do Gafeiry a zistí, že sluhu našli mŕtveho, žena sa utopila a Tomás zmizol aj so psami. Odvtedy z hmly počuť záhadné zavíjanie….
    Žánry:Drama
    14
  • Lásky v Lisabonu
    Lásky v Lisabonu (1997)
    Film
    63%
    15
  • Běží, běží po předměstí
    Běží, běží po předměstí (1973)
    Film
    On je obchodní zástupce. Ona je sekretářka. Bydlí na předměstí, ale ona pracuje v Paříži. Moc se nevidí a tráví spoustu času ve vlacích. Zoufale se snaží změnit pracovní pozice, aby byli častěji spolu, ale... Děj není na filmu to nejdůležitější; tím, co ho činí charakteristickým pro začátek a polovinu sedmdesátých let, je bezstarostná atmosféra. Ropná krize v roce 1974 se ještě nezměnila v recesi a život byl dobrý – i když bylo těžké jako vždy najít bydlení poblíž pracoviště (nebo naopak)! Marthe Keller a Jacques Higelin jsou oba vynikající. Film nepatří mezi největší díla, ale zachycuje "ducha doby" francouzského života v sedmdesátých letech.
    Žánry:Komedie
    62%
    On je obchodní zástupce. Ona je sekretářka. Bydlí na předměstí, ale ona pracuje v Paříži. Moc se nevidí a tráví spoustu času ve vlacích. Zoufale se snaží změnit pracovní pozice, aby byli častěji spolu, ale... Děj není na filmu to nejdůležitější; tím, co ho činí charakteristickým pro začátek a polovinu sedmdesátých let, je bezstarostná atmosféra. Ropná krize v roce 1974 se ještě nezměnila v recesi a život byl dobrý – i když bylo těžké jako vždy najít bydlení poblíž pracoviště (nebo naopak)! Marthe Keller a Jacques Higelin jsou oba vynikající. Film nepatří mezi největší díla, ale zachycuje "ducha doby" francouzského života v sedmdesátých letech.
    Žánry:Komedie
    16
  • Un moment d'égarement
    Un moment d'égarement (1977)
    Film
    Pierre, čtyřiačtyřicetiletý muž, spokojeně rozvedený, vezme svou dospívající dceru na Azurové pobřeží spolu se svým přítelem Jacquesem a jeho dospívající dcerou Françoise. Na plážích Saint-Tropez, kde se opaluje nahoře bez, Jacques a Pierre diskutují o manželství a rodičovství. Poté, v divokém okamžiku na noční párty, si Françoise začne hrát s Pierrem a jedno vede k druhému: stanou se milenci. Po několika schůzkách chce Pierre vztah ukončit, ale Françoise mu vyzná lásku a chce o tom říct svému otci. To také udělá, ale vynechá Pierrovo jméno, takže Jacques požádá Pierra o pomoc při identifikaci toho, kdo svedl jeho dceru. Co Pierre udělá?
    Žánry:Komedie
    61%
    Pierre, čtyřiačtyřicetiletý muž, spokojeně rozvedený, vezme svou dospívající dceru na Azurové pobřeží spolu se svým přítelem Jacquesem a jeho dospívající dcerou Françoise. Na plážích Saint-Tropez, kde se opaluje nahoře bez, Jacques a Pierre diskutují o manželství a rodičovství. Poté, v divokém okamžiku na noční párty, si Françoise začne hrát s Pierrem a jedno vede k druhému: stanou se milenci. Po několika schůzkách chce Pierre vztah ukončit, ale Françoise mu vyzná lásku a chce o tom říct svému otci. To také udělá, ale vynechá Pierrovo jméno, takže Jacques požádá Pierra o pomoc při identifikaci toho, kdo svedl jeho dceru. Co Pierre udělá?
    Žánry:Komedie
    17
  • The Fascination
    The Fascination (2003)
    Film
    61%
    18
  • Bienvenue parmi nous
    Bienvenue parmi nous (2012)
    Film
    Taillandier, ač slavný, náhle přestal malovat. Šedesátiletý muž, hluboce deprimovaný, se rozhodne odjet pryč. Nemá jasný cíl a svým blízkým nic nevysvětluje. Během svých cest má zvláštní setkání s Marylou, divokou teenagerkou, kterou odmítla matka. Ztracená dívka a muž na konci svých sil budou chvíli cestovat společně. Konečně žijí jako otec a dcera, v míru.
    Žánry:Drama
    61%
    Taillandier, ač slavný, náhle přestal malovat. Šedesátiletý muž, hluboce deprimovaný, se rozhodne odjet pryč. Nemá jasný cíl a svým blízkým nic nevysvětluje. Během svých cest má zvláštní setkání s Marylou, divokou teenagerkou, kterou odmítla matka. Ztracená dívka a muž na konci svých sil budou chvíli cestovat společně. Konečně žijí jako otec a dcera, v míru.
    Žánry:Drama
    19
  • Attente
    Attente (2005)
    Film
    Hrdinou filmu je režisér Ahmad, který se chystá definitivně opustit Palestinu a usadit se v zahraničí. Přijme však ve své zemi ještě poslední pracovní nabídku, a to od svého přítele, budoucího ředitele palestinského národního divadla. Ten ho vyšle s kameramanem a jedním novinářem do uprchlických táborů v Jordánsku, Sýrii a Libanonu, kde má Ahmad vybírat herce do přítelova souboru. Čím více uprchlíků Ahmad pozná, tím víc klade sobě i ostatním otázku o vysvětlení jevu, který nejlépe vystihuje podstatu palestinského člověka: čekání. Režisér k tomu říká: „My Palestinci máme pocit, že nemáme svůj osud pod kontrolou. Naděje na eventuální vyřešení situace se objevuje a potom zase mizí a my začínáme čekat znova. Čekání tvoří nedílnou součást našich životů. Je už v kořenech našeho bytí." [Zdroj: 24. LFŠ 2008]
    Žánry:Drama
    61%
    Hrdinou filmu je režisér Ahmad, který se chystá definitivně opustit Palestinu a usadit se v zahraničí. Přijme však ve své zemi ještě poslední pracovní nabídku, a to od svého přítele, budoucího ředitele palestinského národního divadla. Ten ho vyšle s kameramanem a jedním novinářem do uprchlických táborů v Jordánsku, Sýrii a Libanonu, kde má Ahmad vybírat herce do přítelova souboru. Čím více uprchlíků Ahmad pozná, tím víc klade sobě i ostatním otázku o vysvětlení jevu, který nejlépe vystihuje podstatu palestinského člověka: čekání. Režisér k tomu říká: „My Palestinci máme pocit, že nemáme svůj osud pod kontrolou. Naděje na eventuální vyřešení situace se objevuje a potom zase mizí a my začínáme čekat znova. Čekání tvoří nedílnou součást našich životů. Je už v kořenech našeho bytí." [Zdroj: 24. LFŠ 2008]
    Žánry:Drama
    20
  • Jas sum od Titov Veles
    Jas sum od Titov Veles (2007)
    Film
    Celý příběh je vyprávěn Afroditou (Labina Mitevská, známá z filmu Samotáři), která v době, kdy ji a sestry opustila matka a otec záhy zemřel, přestala mluvit. Její dvojče Sapho je vášnivá basketbalistka. Navzdory svému jménu ale miluje muže a pokouší se jich mít tolik, co to jen jde. Avšak ani tato skutečnost jí nepřináší životní uspokojení. Nejstarší sestra, krásná Slavica, naopak nachází východisko v závislosti na drogách. Odloučit se od své minulosti ovšem přináší mnohé těžkosti nejen Slavici, ale všem sestrám. Ve vizuálně působivém snímku se mísí magický realismus s trpkým humorem a nádherné záběry tvoří protiklad k hořké životní situaci mladých žen. Film nachází krásu v nevšedních místech i aspektech každodenního života.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    59%
    Celý příběh je vyprávěn Afroditou (Labina Mitevská, známá z filmu Samotáři), která v době, kdy ji a sestry opustila matka a otec záhy zemřel, přestala mluvit. Její dvojče Sapho je vášnivá basketbalistka. Navzdory svému jménu ale miluje muže a pokouší se jich mít tolik, co to jen jde. Avšak ani tato skutečnost jí nepřináší životní uspokojení. Nejstarší sestra, krásná Slavica, naopak nachází východisko v závislosti na drogách. Odloučit se od své minulosti ovšem přináší mnohé těžkosti nejen Slavici, ale všem sestrám. Ve vizuálně působivém snímku se mísí magický realismus s trpkým humorem a nádherné záběry tvoří protiklad k hořké životní situaci mladých žen. Film nachází krásu v nevšedních místech i aspektech každodenního života.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    21
  • Addition, L'
    Addition, L' (1984)
    Film
    • Netflix
    Tento psychologický thriller přináší příběh Bruna (Richard Berry), mladého herce, který se rozhodne pomoci nádherné zlodějce (Victoria Abril) a namísto ní jde do vězení. Jeho očekávaný krátkodobý pobyt ve vězení se však nečekaně prodlouží, když se nevinně zaplete do pokusu o útěk, při kterém je psychopatický vězeňský strážce (Richard Bohringer) postřelen do kolene. Bruno je obviněn téměř ze všeho a začíná nebezpečná sado-masochistická hra na kočku a myš mezi trýznitelem a jeho obětí. Brunův život se postupně mění v hroznou noční můru, ale musí se bránit a bojovat proti svému neodvratnému osudu. V technicky působivém snímku, zobrazujícím konflikt mezi terorizovaným vězněm a bezohledným vězeňským strážcem, vytváří režisér Denis Amar dusnou atmosféru a působivě vykresluje sadistické sklony strážce. Tento náladový a atmosférický film odkazuje na začátky filmu noir, kde mučitel potřebuje svou oběť a smrtelné rozuzlení je nevyhnutelné.
    Režie:Denis Amar
    57%
    Tento psychologický thriller přináší příběh Bruna (Richard Berry), mladého herce, který se rozhodne pomoci nádherné zlodějce (Victoria Abril) a namísto ní jde do vězení. Jeho očekávaný krátkodobý pobyt ve vězení se však nečekaně prodlouží, když se nevinně zaplete do pokusu o útěk, při kterém je psychopatický vězeňský strážce (Richard Bohringer) postřelen do kolene. Bruno je obviněn téměř ze všeho a začíná nebezpečná sado-masochistická hra na kočku a myš mezi trýznitelem a jeho obětí. Brunův život se postupně mění v hroznou noční můru, ale musí se bránit a bojovat proti svému neodvratnému osudu. V technicky působivém snímku, zobrazujícím konflikt mezi terorizovaným vězněm a bezohledným vězeňským strážcem, vytváří režisér Denis Amar dusnou atmosféru a působivě vykresluje sadistické sklony strážce. Tento náladový a atmosférický film odkazuje na začátky filmu noir, kde mučitel potřebuje svou oběť a smrtelné rozuzlení je nevyhnutelné.
    Režie:Denis Amar
    22
  • Hiver 54, l'abbé Pierre
    Hiver 54, l'abbé Pierre (1989)
    Film
    Francie se po druhé světové válce zotavovala pomalu. Ekonomika byla v troskách a mnoho lidí žilo v chudobě a bez domova, spali pod mosty a kde se dalo. Zima 1953-54 byla obzvláště krutá, jedna z nejchladnějších v historii. Otec Pierre (Lambert Wilson), farář, viděl utrpení těchto lidí (a jejich častou smrt v důsledku mrazu) a byl dojat k tomu, aby napsal francouzské vládě a požádal o pomoc. Jeho dopis, který byl zveřejněn v novinách, vyvolal obrovskou vlnu podpory pro pomoc bezdomovcům. Podařilo se mu založit charitativní skupinu (která funguje dodnes) s názvem "Les Chiffoniers d'Emmaüs" neboli "Hadraři z Emauz", aby jim zprostředkoval pomoc. Tento životopisný film vypráví pravdivý příběh úspěšného úsilí abbého Pierra v těch letech.
    Režie:Denis Amar
    56%
    Francie se po druhé světové válce zotavovala pomalu. Ekonomika byla v troskách a mnoho lidí žilo v chudobě a bez domova, spali pod mosty a kde se dalo. Zima 1953-54 byla obzvláště krutá, jedna z nejchladnějších v historii. Otec Pierre (Lambert Wilson), farář, viděl utrpení těchto lidí (a jejich častou smrt v důsledku mrazu) a byl dojat k tomu, aby napsal francouzské vládě a požádal o pomoc. Jeho dopis, který byl zveřejněn v novinách, vyvolal obrovskou vlnu podpory pro pomoc bezdomovcům. Podařilo se mu založit charitativní skupinu (která funguje dodnes) s názvem "Les Chiffoniers d'Emmaüs" neboli "Hadraři z Emauz", aby jim zprostředkoval pomoc. Tento životopisný film vypráví pravdivý příběh úspěšného úsilí abbého Pierra v těch letech.
    Režie:Denis Amar
    23
  • Bon rétablissement !
    Bon rétablissement ! (2014)
    Film
    Po nehodě skončí Pierre, mrzutý šedesátník, s obvazem v nemocniční posteli. Pierre sní o tichu a samotě, ale zdá se, že si k jeho lůžku zve celý svět. Bezmocný musí snášet každodenní návštěvy lékařů, sester a nemocničního personálu, a pak i svých nejbližších, včetně bratra Hervého. Návštěva za návštěvou, vtipná i dojemná, Pierre začíná přehodnocovat některé lidi a zkoumat své okolí. A nakonec se jeho pobyt stane druhou šancí...
    Žánry:Komedie
    55%
    Po nehodě skončí Pierre, mrzutý šedesátník, s obvazem v nemocniční posteli. Pierre sní o tichu a samotě, ale zdá se, že si k jeho lůžku zve celý svět. Bezmocný musí snášet každodenní návštěvy lékařů, sester a nemocničního personálu, a pak i svých nejbližších, včetně bratra Hervého. Návštěva za návštěvou, vtipná i dojemná, Pierre začíná přehodnocovat některé lidi a zkoumat své okolí. A nakonec se jeho pobyt stane druhou šancí...
    Žánry:Komedie
    24
  • Guerre dans le Haut Pays, La
    Guerre dans le Haut Pays, La (1998)
    Film
    Válka v horách je historické drama odehrávající se v zimě na přelomu let 1797 a 1798, během šesti dnů předcházejících pádu Bernu a vítězství Napoleonovy armády. Bernská vláda se potýká se smíšenými postoji svých poddaných. Obyvatelstvo v údolí je rozdělené, ale hornatá oblast zůstává loajální díky své autonomii a výhodnému daňovému systému. David, poštovní doručovatel, pracuje mezi oběma regiony. Jeho otec, přesvědčený konzervativec, neschvaluje jeho vztah s Julií, která pochází z údolí. Juliin otec je naopak otevřenější novým myšlenkám osvobození. Díky své práci je David vystaven novým myšlenkám a stává se zastáncem rovnosti a spravedlnosti.
    54%
    Válka v horách je historické drama odehrávající se v zimě na přelomu let 1797 a 1798, během šesti dnů předcházejících pádu Bernu a vítězství Napoleonovy armády. Bernská vláda se potýká se smíšenými postoji svých poddaných. Obyvatelstvo v údolí je rozdělené, ale hornatá oblast zůstává loajální díky své autonomii a výhodnému daňovému systému. David, poštovní doručovatel, pracuje mezi oběma regiony. Jeho otec, přesvědčený konzervativec, neschvaluje jeho vztah s Julií, která pochází z údolí. Juliin otec je naopak otevřenější novým myšlenkám osvobození. Díky své práci je David vystaven novým myšlenkám a stává se zastáncem rovnosti a spravedlnosti.
    25
  • Ordinateur des pompes funèbres, L'
    Ordinateur des pompes funèbres, L' (1976)
    Film
    • Netflix
    54%
    26
  • Première fois, La
    Première fois, La (1976)
    Film
    54%
    27
  • Celles qu'on n'a pas eues
    Celles qu'on n'a pas eues (1981)
    Film
    • Netflix
    54%
    28
  • Slogan
    Slogan (1969)
    Film
    53%
    29
  • Vas-y maman
    Vas-y maman (1978)
    Film
    53%
    30
  • Entourloupe, L'
    Entourloupe, L' (1980)
    Film
    51%
    31
  • Katrin a spol.
    Katrin a spol. (1975)
    Film
    50%
    32
  • Agrese
    Agrese (1975)
    Film
    49%
    33
  • Réveillon chez Bob
    Réveillon chez Bob (1984)
    Film
    • Netflix
    45%
    34
  • Attention les yeux
    Attention les yeux (1976)
    Film
    44%
    35
  • Celle que j'aime
    Celle que j'aime (2009)
    Film
    42%
    36

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.