Carlos Suárez: Nejlepší filmy a seriály

6.3

Carlos Suárez: Filmy a seriály

  • Sto roků samoty
    Sto roků samoty (2024)
    SeriálRole: Aureliano Iguarán
    • Netflix
    Seriálová adaptace nejslavnějšího románu Gabriela Garcíi Márqueze, držitele Nobelovy ceny za literaturu, vypráví o šesti generacích rodiny Buendíů žijících ve fiktivní jihoamerické obci Maconda v letech 1830 až 1930. Příběh kombinuje sociálně-historickou výpověď o vývoji jihoamerického kontinentu v 19. a 20. století s magicko-realistickými, mystickými momenty a vydává se tam jedinečnou atmosférou prostoupenou výpověď na téma zacyklenosti v čase, věčného návratu téhož a vztahu mezi minulostí, současností a budoucností.
    75%
    Seriálová adaptace nejslavnějšího románu Gabriela Garcíi Márqueze, držitele Nobelovy ceny za literaturu, vypráví o šesti generacích rodiny Buendíů žijících ve fiktivní jihoamerické obci Maconda v letech 1830 až 1930. Příběh kombinuje sociálně-historickou výpověď o vývoji jihoamerického kontinentu v 19. a 20. století s magicko-realistickými, mystickými momenty a vydává se tam jedinečnou atmosférou prostoupenou výpověď na téma zacyklenosti v čase, věčného návratu téhož a vztahu mezi minulostí, současností a budoucností.
    1
  • Vaquilla, La
    Vaquilla, La (1985)
    Film
    73%
    2
  • Escopeta nacional, La
    Escopeta nacional, La (1978)
    Film
    70%
    3
  • Patrimonio nacional
    Patrimonio nacional (1981)
    Film
    Po smrti generála Franca opouští rodina Leguineche své panství Los Tejadillos, kde po desetiletí žila v dobrovolném exilu, aby se vrátila do Madridu a aktivně se zapojila do společenského života aristokracie a přiblížila se nejbližšímu kruhu španělského monarchy. Starožitný markýz je posedlý myšlenkou navázat kontakt s nejvýznamnějšími jmény, sociálně se povznést a obnovit okázalý a dvorní život, který jeho rodina dávno ztratila. Za tímto účelem se rozhodne přestěhovat do starého paláce, který vlastní v centru hlavního města, ale ne dříve, než překoná obtíže, které mu klade do cesty jeho manželka, která hluboce nenávidí jak svého manžela, tak syna. Aby markýz z Leguineche znovu získal kontrolu nad palácem, pokusí se svou ženu znevýhodnit tím, že argumentuje nevyléčitelnou duševní chorobou, a poté se pustí do reformy místa, aby jej přizpůsobil aristokratickému životu.
    Žánry:Komedie
    70%
    Po smrti generála Franca opouští rodina Leguineche své panství Los Tejadillos, kde po desetiletí žila v dobrovolném exilu, aby se vrátila do Madridu a aktivně se zapojila do společenského života aristokracie a přiblížila se nejbližšímu kruhu španělského monarchy. Starožitný markýz je posedlý myšlenkou navázat kontakt s nejvýznamnějšími jmény, sociálně se povznést a obnovit okázalý a dvorní život, který jeho rodina dávno ztratila. Za tímto účelem se rozhodne přestěhovat do starého paláce, který vlastní v centru hlavního města, ale ne dříve, než překoná obtíže, které mu klade do cesty jeho manželka, která hluboce nenávidí jak svého manžela, tak syna. Aby markýz z Leguineche znovu získal kontrolu nad palácem, pokusí se svou ženu znevýhodnit tím, že argumentuje nevyléčitelnou duševní chorobou, a poté se pustí do reformy místa, aby jej přizpůsobil aristokratickému životu.
    Žánry:Komedie
    4
  • Placeres ocultos, Los
    Placeres ocultos, Los (1977)
    Film
    65%
    5
  • El hombre y el monstruo
    El hombre y el monstruo (1959)
    Film
    64%
    6
  • Na Susovu počest
    Na Susovu počest (2007)
    Film
    Po deseti letech mimo se čtyřicetiletý Cundo s tváří vynikajícího španělského herce a laureáta Evropské filmové ceny Javiera Cámara vrací do rodné Asturie, aby zde uctil památku svého nejlepšího přítele z dětství, Susa, který se nedávno předávkoval a zemřel. Rád by svolal všechny známé, vystrojil velký mejdan, zavzpomínal, všem namluvil, jak si žije dobře, pobavil se a pak zase odešel, kam ho nohy ponesou. Jenže tentokrát už nebude útěk zdaleka tak snadný jako dřív. V jeho domovině ho totiž dostihne minulost a vše, co zde dřív zameškal, nedodělal a hodil za hlavu. A především se dozví, že Suso měl před smrtí velký sen, který je nutné okamžitě splnit. Cundo musí na památku člověka, kterého miloval a jemuž se zpronevěřil, postavit vysokou věž. A právě tato zvláštní stavba je možná to poslední, co dokáže spasit i Cunda a navrátit ho do náruče přátel, které nikdy neztratil, a vůbec všech, kteří ho kdy měli rádi. Španělské komediální drama režiséra Toma Fernándeze si v loňském roce vysloužilo tři nominace na prestižní cenu Goya.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Po deseti letech mimo se čtyřicetiletý Cundo s tváří vynikajícího španělského herce a laureáta Evropské filmové ceny Javiera Cámara vrací do rodné Asturie, aby zde uctil památku svého nejlepšího přítele z dětství, Susa, který se nedávno předávkoval a zemřel. Rád by svolal všechny známé, vystrojil velký mejdan, zavzpomínal, všem namluvil, jak si žije dobře, pobavil se a pak zase odešel, kam ho nohy ponesou. Jenže tentokrát už nebude útěk zdaleka tak snadný jako dřív. V jeho domovině ho totiž dostihne minulost a vše, co zde dřív zameškal, nedodělal a hodil za hlavu. A především se dozví, že Suso měl před smrtí velký sen, který je nutné okamžitě splnit. Cundo musí na památku člověka, kterého miloval a jemuž se zpronevěřil, postavit vysokou věž. A právě tato zvláštní stavba je možná to poslední, co dokáže spasit i Cunda a navrátit ho do náruče přátel, které nikdy neztratil, a vůbec všech, kteří ho kdy měli rádi. Španělské komediální drama režiséra Toma Fernándeze si v loňském roce vysloužilo tři nominace na prestižní cenu Goya.
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Don Juan en los infiernos
    Don Juan en los infiernos (1991)
    Film
    Zatímco poslední zbytky Impéria hasnou a král Filip II. (1559–1598) umírá ve stínu ztracené slávy, muž, který se vzpírá božské i lidské spravedlnosti, mění své vášně v osud a svou vůli v zákon. Jeho sláva je stejně velká jako jeho pýcha. Jeho přesvědčení je věčné. Jeho jméno je legenda: Don Juan. Volná adaptace Molièrovy hry "Don Juan".
    62%
    Zatímco poslední zbytky Impéria hasnou a král Filip II. (1559–1598) umírá ve stínu ztracené slávy, muž, který se vzpírá božské i lidské spravedlnosti, mění své vášně v osud a svou vůli v zákon. Jeho sláva je stejně velká jako jeho pýcha. Jeho přesvědčení je věčné. Jeho jméno je legenda: Don Juan. Volná adaptace Molièrovy hry "Don Juan".
    8
  • El Santo proti mumiím z Guanajuata
    El Santo proti mumiím z Guanajuata (1972)
    FilmRole: Sr. Gonzalez
    Mexické město Guanajuato je na seznamu Světového dědictví UNESCO a řadí se mezi nejkrásnější místa na světě. Místní mumie představují pozoruhodný fenomén, protože jde o přirozeně mumifikovaná těla díky složení tamější půdy. Výročí založení města se bohužel shoduje se dnem, kdy má oživnout také mumie Satanáše – vůdce místních mumií – jehož prvním úkolem je zlikvidovat Bojovníka se stříbrnou maskou. Jde totiž o potomka slavného gladiátora, který před mnoha staletími Satanáše ponížil a poslal k čertu. V úžasné zápletce hodné santovského bijáku tentokrát našemu oblíbenci asistují Blue Demon a Bojovník tisíce masek. Taktéž luchadorsky maskovaného Satanáše ztvárnil wrestler přezdívaný Tinieblas (Temnota). El Santo vstupuje do sedmdesátek s nejméně originálním námětem, jaký si lze představit. Ale je třeba pochopit, že hvězdu tentokrát k natočení filmu motivoval záměr podpořit turistický ruch v Mexiku. Snímek byl v zahraničí uváděn pod názvem El Santo proti mumiím, nicméně v originálním názvu se navzdory tradici jméno hlavního tahouna neobjevuje. Ve stejném roce měl premiéru také film, kde jakousi ligu spravedlnosti tvořili jeho zápasničtí soupeři – Blue Demon, Mil Máscaras (Bojovník tisíce masek), Tinieblas (Temnota), La Sombra Vengadora (Pomstychtivý stín) a Médico Asesino (Vražedný lékař). Ale protože doba je zlá a přízeň vrtkavá, obsazoval El Santo některé z nich do vlastních filmů. Ostatně právě obsazování soupeřů a recyklování úspěšných zápletek se staly charakteristikami tehdejší nové vývojové etapy pro Santa a jeho filmy. Produkce mexických zápasnických filmů sice díky tomu nabrala druhý dech, nicméně i přesto se po dalších patnácti letech dostala na své naprosté dno. Ale zatím jsme na začátku konce a El Santo přijíždí do Guanajuata a užívá si to víc než Sergej Ejzenštejn. S mateřstvím (přesněji řečeno otcovstvím) se nakonec také protneme, protože El Santo opět zachraňuje dítě. Což je tentokrát pikantnější, protože jde o chlapečka, kterého hraje Julio Agrasánchez, ale hlas mu propůjčila tehdy ještě neznámá La Chilindrina, mexická obdoba Magdaleny Reifové z Kouzelné školky. (Festival otrlého diváka)
    61%
    Mexické město Guanajuato je na seznamu Světového dědictví UNESCO a řadí se mezi nejkrásnější místa na světě. Místní mumie představují pozoruhodný fenomén, protože jde o přirozeně mumifikovaná těla díky složení tamější půdy. Výročí založení města se bohužel shoduje se dnem, kdy má oživnout také mumie Satanáše – vůdce místních mumií – jehož prvním úkolem je zlikvidovat Bojovníka se stříbrnou maskou. Jde totiž o potomka slavného gladiátora, který před mnoha staletími Satanáše ponížil a poslal k čertu. V úžasné zápletce hodné santovského bijáku tentokrát našemu oblíbenci asistují Blue Demon a Bojovník tisíce masek. Taktéž luchadorsky maskovaného Satanáše ztvárnil wrestler přezdívaný Tinieblas (Temnota). El Santo vstupuje do sedmdesátek s nejméně originálním námětem, jaký si lze představit. Ale je třeba pochopit, že hvězdu tentokrát k natočení filmu motivoval záměr podpořit turistický ruch v Mexiku. Snímek byl v zahraničí uváděn pod názvem El Santo proti mumiím, nicméně v originálním názvu se navzdory tradici jméno hlavního tahouna neobjevuje. Ve stejném roce měl premiéru také film, kde jakousi ligu spravedlnosti tvořili jeho zápasničtí soupeři – Blue Demon, Mil Máscaras (Bojovník tisíce masek), Tinieblas (Temnota), La Sombra Vengadora (Pomstychtivý stín) a Médico Asesino (Vražedný lékař). Ale protože doba je zlá a přízeň vrtkavá, obsazoval El Santo některé z nich do vlastních filmů. Ostatně právě obsazování soupeřů a recyklování úspěšných zápletek se staly charakteristikami tehdejší nové vývojové etapy pro Santa a jeho filmy. Produkce mexických zápasnických filmů sice díky tomu nabrala druhý dech, nicméně i přesto se po dalších patnácti letech dostala na své naprosté dno. Ale zatím jsme na začátku konce a El Santo přijíždí do Guanajuata a užívá si to víc než Sergej Ejzenštejn. S mateřstvím (přesněji řečeno otcovstvím) se nakonec také protneme, protože El Santo opět zachraňuje dítě. Což je tentokrát pikantnější, protože jde o chlapečka, kterého hraje Julio Agrasánchez, ale hlas mu propůjčila tehdy ještě neznámá La Chilindrina, mexická obdoba Magdaleny Reifové z Kouzelné školky. (Festival otrlého diváka)
    9
  • Orlak, el infierno de Frankenstein
    Orlak, el infierno de Frankenstein (1960)
    Film
    60%
    10
  • Santo contra Blue Demon en la Atlántida
    Santo contra Blue Demon en la Atlántida (1970)
    FilmRole: Doctor
    58%
    11
  • Vagabundo en la lluvia
    Vagabundo en la lluvia (1968)
    Film
    58%
    12
  • 13
  • Dagon
    Dagon (2001)
    Film
    Idylické místo dovolené prozářené letním sluncem se rychle mění na temné místo, v němž si radostí života ale moc neužijete. Město mrtvých, v němž je prožít dlouhý a šťastný život zakázáno. Věčný život zde mohou prožít jen mrtví. Město vodních přízraků ovládané temným kultem, jenž kdysi přišel z hlubin moře. Město, z nějž není návratu. Mistři hororu - Stuart Gordon a Brian Yuzna přinášejí šokující a drsný horor z pera klasika tohoto žánru H.P. Lovecrafta.
    57%
    Idylické místo dovolené prozářené letním sluncem se rychle mění na temné místo, v němž si radostí života ale moc neužijete. Město mrtvých, v němž je prožít dlouhý a šťastný život zakázáno. Věčný život zde mohou prožít jen mrtví. Město vodních přízraků ovládané temným kultem, jenž kdysi přišel z hlubin moře. Město, z nějž není návratu. Mistři hororu - Stuart Gordon a Brian Yuzna přinášejí šokující a drsný horor z pera klasika tohoto žánru H.P. Lovecrafta.
    14
  • El Santo bojuje proti Frankensteinově dceři
    El Santo bojuje proti Frankensteinově dceři (1972)
    FilmRole: Tuerto
    Mexický wrestler Santo je po třiceti letech oslnivé kariéry neustále při síle a navíc jako by vůbec nestárnul. To nedává spát doktorce Fredě Frankensteinové, která se pustí do zkoumání vzorku jeho krve. A skutečně se jí díky němu brzy podaří objevit zázračné omlazující sérum. Má to ale jeden háček – jeho účinek je dočasný, a tak je třeba neustále od Santa získávat novou krev. Maskovanému hrdinovi se ale příliš nechce být dobrovolnou krevní bankou. Paní doktorka tedy unese jeho snoubenku Normu, aby hrdinu vlákala do pasti. Do ní je totiž Santo zamilovaný až po uši. Ty sice nejsou pod jeho stříbrnou maskou za normálních okolností vidět, ale Santo v milostném oblouznění v tomto díle dokonce před svou milou jednou odhalí svou tvář. Podruhé mu pak masku násilím serve vilná doktorka Freda, načež je Santovou krásou očarována až k polibku.
    Nové Santovo dobrodružství obsahuje pouze dvě kratší scény zápasu v ringu. Těšit se ale můžete na dvě „uměle“ vytvořená monstra – gorilího muže Truxóna, který ve své době byl v Mexiku známou cirkusovou atrakcí, a Gerarda Zepedu alias Ursuse neboli hrajícího trpaslíka. O dobové slávě luchadorských filmů se Santem vypovídá také fakt, že tento díl snímal kameraman Raúl Martínez Solares známý především díky spolupráci s Luisem Buñuelem a celý film byl natočen v nejmodernějších mexických studiích Churubusco za využití nejlepší tehdejší techniky. Přesto se nemusíte bát, že by toto Santovo dobrodružství bylo byť o píď méně zhůvěřilé než ta předchozí. (Festival otrlého diváka 2017)
    57%
    Mexický wrestler Santo je po třiceti letech oslnivé kariéry neustále při síle a navíc jako by vůbec nestárnul. To nedává spát doktorce Fredě Frankensteinové, která se pustí do zkoumání vzorku jeho krve. A skutečně se jí díky němu brzy podaří objevit zázračné omlazující sérum. Má to ale jeden háček – jeho účinek je dočasný, a tak je třeba neustále od Santa získávat novou krev. Maskovanému hrdinovi se ale příliš nechce být dobrovolnou krevní bankou. Paní doktorka tedy unese jeho snoubenku Normu, aby hrdinu vlákala do pasti. Do ní je totiž Santo zamilovaný až po uši. Ty sice nejsou pod jeho stříbrnou maskou za normálních okolností vidět, ale Santo v milostném oblouznění v tomto díle dokonce před svou milou jednou odhalí svou tvář. Podruhé mu pak masku násilím serve vilná doktorka Freda, načež je Santovou krásou očarována až k polibku.
    Nové Santovo dobrodružství obsahuje pouze dvě kratší scény zápasu v ringu. Těšit se ale můžete na dvě „uměle“ vytvořená monstra – gorilího muže Truxóna, který ve své době byl v Mexiku známou cirkusovou atrakcí, a Gerarda Zepedu alias Ursuse neboli hrajícího trpaslíka. O dobové slávě luchadorských filmů se Santem vypovídá také fakt, že tento díl snímal kameraman Raúl Martínez Solares známý především díky spolupráci s Luisem Buñuelem a celý film byl natočen v nejmodernějších mexických studiích Churubusco za využití nejlepší tehdejší techniky. Přesto se nemusíte bát, že by toto Santovo dobrodružství bylo byť o píď méně zhůvěřilé než ta předchozí. (Festival otrlého diváka 2017)
    15
  • El Santo a Blue Demon ve světě mrtvých
    El Santo a Blue Demon ve světě mrtvých (1970)
    Film
    56%
    16
  • Santo el enmascarado de plata y Blue Demon contra los monstruos
    Santo el enmascarado de plata y Blue Demon contra los monstruos (1970)
    FilmRole: Villager

    Slavný mexický bojovník konečně přichází na plátna českých kin! Přestože většinou byl soupeřem Blue Demona, my uvádíme unikátní díl slavné série, v němž oba (ve skutečnosti zarytí nepřátelé) svorně bojují bok po boku proti upírům a upírkám, kyklopovi, Frankensteinovi, vlkodlakovi, mumii, trpaslíkovi a šílenému vědci. Ve filmu se objeví jedna z nejoceňovanějších scén mexického volného zápasu - El Santo proti Upírovi. K natáčení se samozřejmě váže řada anekdot - např. kyklop nahradil slavného netvora z černé laguny z důvodu autorských práv, proto ta absurdní scéna El Santa a kyklopa v bažinách. Snímek je jedním z vrcholných děl světového filmového neumětelství. Příšery nemají jasně definované úlohy, a tak například vlkodlak napodobuje upíra v sání krve, mumii se občas odmotá kus fáče a tak podobně. Jde také o jednu z mála epizod s erotickým podtextem, proto byla do role Glorie obsazena Heidi Blue, proto ji polosvlečenou kouše vlkodlak nebo líbá El Santo v masce, což se jí vůbec nelíbí. Šílený doktor Bruno Halder byl namaskován tak, aby připomínal Lenina. Vzácná je také scéna ženského volného boje, který El Santo pozoruje s ironickým úsměvem na tváři. A jako v každém mexickém filmu nechybí zpěv a tanec. Kdo nezná El Santa a je okouzlen béčkovými filmy, neměl by si nechat ujít tento díl natočený jedním z velkých konkurentů Eda Wooda - G. M. Solaresem! (Festival otrlého diváka)

    56%

    Slavný mexický bojovník konečně přichází na plátna českých kin! Přestože většinou byl soupeřem Blue Demona, my uvádíme unikátní díl slavné série, v němž oba (ve skutečnosti zarytí nepřátelé) svorně bojují bok po boku proti upírům a upírkám, kyklopovi, Frankensteinovi, vlkodlakovi, mumii, trpaslíkovi a šílenému vědci. Ve filmu se objeví jedna z nejoceňovanějších scén mexického volného zápasu - El Santo proti Upírovi. K natáčení se samozřejmě váže řada anekdot - např. kyklop nahradil slavného netvora z černé laguny z důvodu autorských práv, proto ta absurdní scéna El Santa a kyklopa v bažinách. Snímek je jedním z vrcholných děl světového filmového neumětelství. Příšery nemají jasně definované úlohy, a tak například vlkodlak napodobuje upíra v sání krve, mumii se občas odmotá kus fáče a tak podobně. Jde také o jednu z mála epizod s erotickým podtextem, proto byla do role Glorie obsazena Heidi Blue, proto ji polosvlečenou kouše vlkodlak nebo líbá El Santo v masce, což se jí vůbec nelíbí. Šílený doktor Bruno Halder byl namaskován tak, aby připomínal Lenina. Vzácná je také scéna ženského volného boje, který El Santo pozoruje s ironickým úsměvem na tváři. A jako v každém mexickém filmu nechybí zpěv a tanec. Kdo nezná El Santa a je okouzlen béčkovými filmy, neměl by si nechat ujít tento díl natočený jedním z velkých konkurentů Eda Wooda - G. M. Solaresem! (Festival otrlého diváka)

    17
  • Santo y Blue Demon contra Drácula y el Hombre Lobo
    Santo y Blue Demon contra Drácula y el Hombre Lobo (1973)
    FilmRole: Jefe de los gangsters
    55%
    18
  • El hacha diabólica
    El hacha diabólica (1965)
    Film
    V době inkvizice, roku 1603, je Santo, Stříbrná maska, pohřbíván skupinou mnichů. U jeho hrobky se objeví Černá kukla, muž s tváří zohyzděnou utrpením, který se po ztrátě své lásky svedené Santem upsal ďáblu. Přísahá pomstu, ať to trvá staletí. El Santo je vyvolený, který přísahal bojovat za dobro a spravedlnost za každou cenu. Když najde svou lásku Alicii zavražděnou Černou kuklou, musí El Santo věřit ve svou víru a použít svou sílu v bitvě dobra proti zlu.
    55%
    V době inkvizice, roku 1603, je Santo, Stříbrná maska, pohřbíván skupinou mnichů. U jeho hrobky se objeví Černá kukla, muž s tváří zohyzděnou utrpením, který se po ztrátě své lásky svedené Santem upsal ďáblu. Přísahá pomstu, ať to trvá staletí. El Santo je vyvolený, který přísahal bojovat za dobro a spravedlnost za každou cenu. Když najde svou lásku Alicii zavražděnou Černou kuklou, musí El Santo věřit ve svou víru a použít svou sílu v bitvě dobra proti zlu.
    19
  • Santo contra los jinetes del terror
    Santo contra los jinetes del terror (1970)
    Film
    Poté, co skupina násilných malomocných uprchne ze sanatoria a přitom oloupí několik farem, obyvatelé města požadují, aby šerif zasáhl. Mezitím se místní zločinec spojí s malomocnými, aby spáchali ještě více loupeží. Znetvoření šílenci drží celé město v hrůze pod zámkem, a tak šerif nemá jinou možnost, než povolat na pomoc jediného muže, který jim může pomoci – legendárního wrestlingového superhrdinu, Santa!
    55%
    Poté, co skupina násilných malomocných uprchne ze sanatoria a přitom oloupí několik farem, obyvatelé města požadují, aby šerif zasáhl. Mezitím se místní zločinec spojí s malomocnými, aby spáchali ještě více loupeží. Znetvoření šílenci drží celé město v hrůze pod zámkem, a tak šerif nemá jinou možnost, než povolat na pomoc jediného muže, který jim může pomoci – legendárního wrestlingového superhrdinu, Santa!
    20
  • Guyana: Crime of the Century
    Guyana: Crime of the Century (1979)
    Film
    Hrůzná dramatizace guyanské tragédie sleduje kroky reverenda Jima Jonese, vysoce charismatického, ale hluboce paranoidního duchovního, který po letech evangelizace a dobrých skutků založí vlastní církev ve středozápadních Spojených státech. Když je Jim Jones stále více posedlý přesvědčením, že CIA je „zlý nepřítel“, který se ho snaží dostat, emigruje se svou kongregací do Guyany, kde plánuje vytvořit utopii. Ale Jonesova utopie spočívá ve společnosti, kde požaduje, aby mu jeho následovníci odevzdali svou mysl, tělo a majetek. Společnosti, která je plná orgií, fyzického násilí, psychického mučení a sexuálního zneužívání dětí i dospělých. Jonesova paranoia nakonec dosáhne horečné výšky, která vyvrcholí tím, že podnikne kruté kroky proti své vlastní kongregaci.
    53%
    Hrůzná dramatizace guyanské tragédie sleduje kroky reverenda Jima Jonese, vysoce charismatického, ale hluboce paranoidního duchovního, který po letech evangelizace a dobrých skutků založí vlastní církev ve středozápadních Spojených státech. Když je Jim Jones stále více posedlý přesvědčením, že CIA je „zlý nepřítel“, který se ho snaží dostat, emigruje se svou kongregací do Guyany, kde plánuje vytvořit utopii. Ale Jonesova utopie spočívá ve společnosti, kde požaduje, aby mu jeho následovníci odevzdali svou mysl, tělo a majetek. Společnosti, která je plná orgií, fyzického násilí, psychického mučení a sexuálního zneužívání dětí i dospělých. Jonesova paranoia nakonec dosáhne horečné výšky, která vyvrcholí tím, že podnikne kruté kroky proti své vlastní kongregaci.
    21
  • Detective y la muerte, El
    Detective y la muerte, El (1994)
    Film
    52%
    22
  • Don Juan, mi querido fantasma
    Don Juan, mi querido fantasma (1990)
    Film
    52%
    23
  • El Santo a Máslo Neapol bojují proti pomstě Plačící ženy
    El Santo a Máslo Neapol bojují proti pomstě Plačící ženy (1974)
    FilmRole: El tuerto
    Sedmdesátky byly pro Santa vrcholným obdobím skýtajícím žně absurdit. V tomhle dobrodružství se objeví jako guest star slavný boxer José Mantequilla Nápoles aka Pepík Máslo Neapol. Přezdívka Máslo mu byla přidělena údajně pro jeho měkce klouzavý boxerský styl. V tomto snímku bude bojovat po boku Santa proti spolku Llorony (prokleté Plačící ženy), která se spřáhla se Satanem a navíc kdysi dávno okradla španělského krále o peníze. Plačka, která zabila svého manžela a ukryla poklad, se pokusila svou prekérní právní situaci vyřešit ochranou samotného pána pekel. Santo opět vystupuje jako spasitel lidstva, ale využívá i Máslovy pěsti. Boxer byl do filmu obsazen hlavně díky své tehdejší proslulosti. Alain Delon v roce 1974 spoluorganizoval jeden z jeho zápasů a svou povídku mu věnoval proslulý Julio Cortázar. Kromě toho jde o jeden z mála snímků, kde se objeví Santův skutečný potomek a v roli Severa Segovi vystupuje René Cardona – režisér mnoha Santových dobrodružství. Asi není třeba dodávat, že masky a triky jsou neúprosně amatérské, ale za některé dialogy by se nemusel stydět ani Luis Buñuel. Celá bizarní zápletka má jeden háček: Aby El Santo svět zachránil, musí se vloupat do hrobu, což od začátku odmítá, protože tvrdí, že „zneuctít hroby a krást mrtvoly se neslučuje s mým dobrým vychováním“. No jo, jenže jiná postava mu tvrdí, že „je rozdíl mezi samoúčelným znesvěcením a znesvěcením v rámci čestného vyšetřování“. Jak tohle dilema dopadne? Dozvíte se jedině na Festivalu otrlého diváka. Projekci uvádíme s lektorským živým dabingem pana Akuráta. (Festival otrlého diváka)
    52%
    Sedmdesátky byly pro Santa vrcholným obdobím skýtajícím žně absurdit. V tomhle dobrodružství se objeví jako guest star slavný boxer José Mantequilla Nápoles aka Pepík Máslo Neapol. Přezdívka Máslo mu byla přidělena údajně pro jeho měkce klouzavý boxerský styl. V tomto snímku bude bojovat po boku Santa proti spolku Llorony (prokleté Plačící ženy), která se spřáhla se Satanem a navíc kdysi dávno okradla španělského krále o peníze. Plačka, která zabila svého manžela a ukryla poklad, se pokusila svou prekérní právní situaci vyřešit ochranou samotného pána pekel. Santo opět vystupuje jako spasitel lidstva, ale využívá i Máslovy pěsti. Boxer byl do filmu obsazen hlavně díky své tehdejší proslulosti. Alain Delon v roce 1974 spoluorganizoval jeden z jeho zápasů a svou povídku mu věnoval proslulý Julio Cortázar. Kromě toho jde o jeden z mála snímků, kde se objeví Santův skutečný potomek a v roli Severa Segovi vystupuje René Cardona – režisér mnoha Santových dobrodružství. Asi není třeba dodávat, že masky a triky jsou neúprosně amatérské, ale za některé dialogy by se nemusel stydět ani Luis Buñuel. Celá bizarní zápletka má jeden háček: Aby El Santo svět zachránil, musí se vloupat do hrobu, což od začátku odmítá, protože tvrdí, že „zneuctít hroby a krást mrtvoly se neslučuje s mým dobrým vychováním“. No jo, jenže jiná postava mu tvrdí, že „je rozdíl mezi samoúčelným znesvěcením a znesvěcením v rámci čestného vyšetřování“. Jak tohle dilema dopadne? Dozvíte se jedině na Festivalu otrlého diváka. Projekci uvádíme s lektorským živým dabingem pana Akuráta. (Festival otrlého diváka)
    24
  • Conjura de El Escorial, La
    Conjura de El Escorial, La (2008)
    Film
    52%
    25
  • Noche más hermosa, La
    Noche más hermosa, La (1984)
    Film
    52%
    26
  • GAL
    GAL (2006)
    Film
    51%
    27
  • Expres Oviedo
    Expres Oviedo (2007)
    Film
    Divadelní společnost přijíždí do půvabného severošpanělského města Oviedo, aby zde sehrála klasický kus realistického dramatika a spisovatele Leopolda „Clarína“ Alase s názvem La Regenta. A složení přicházejícího souboru je víc než pestré – patří do něj arogantní egomaniak Benjamin Olmo a jeho manželka Mariola Mayová, ale také třeba depresivní alkoholik Alvaro Mesia, který je do Marioly beznadějně zamilován. Neméně zamotané jsou pak také vztahy obyvatel města, kteří na herce čekají. A v jejich čele pak starosta Ernesto de Villamarin, manžel mladé studentky medicíny Emmy, který se nedávno zapletl s novinářkou Barbarou. Když pak po příchodu herecké kumpanie vzplane láska mezi Benjaminem a starostovou paní Emmou, je zaděláno na tragédii antických rozměrů. To vše ve španělské romantické komedii režiséra Gonzala Suáreze, jež byla v roce 2008 nominována na sedm filmových cen Goya.
    51%
    Divadelní společnost přijíždí do půvabného severošpanělského města Oviedo, aby zde sehrála klasický kus realistického dramatika a spisovatele Leopolda „Clarína“ Alase s názvem La Regenta. A složení přicházejícího souboru je víc než pestré – patří do něj arogantní egomaniak Benjamin Olmo a jeho manželka Mariola Mayová, ale také třeba depresivní alkoholik Alvaro Mesia, který je do Marioly beznadějně zamilován. Neméně zamotané jsou pak také vztahy obyvatel města, kteří na herce čekají. A v jejich čele pak starosta Ernesto de Villamarin, manžel mladé studentky medicíny Emmy, který se nedávno zapletl s novinářkou Barbarou. Když pak po příchodu herecké kumpanie vzplane láska mezi Benjaminem a starostovou paní Emmou, je zaděláno na tragédii antických rozměrů. To vše ve španělské romantické komedii režiséra Gonzala Suáreze, jež byla v roce 2008 nominována na sedm filmových cen Goya.
    28
  • XXL
    XXL (2004)
    Film
    Falí je typický teenagerský lamač srdcí, jen málokterá dívka mu odolá a neskončí s ním v posteli. To také značně posiluje jeho už tak namachrované sebevědomí. Už se vidí za volantem drahého vozu, na jachtě s krásnou modelkou po boku či jako řečník na summitu nejlepších manažerů světa. Zatím však je jen nula, stejně jako jeho dospívající kamarádi, kteří si ze světa nic nedělají…
    Žánry:Komedie
    50%
    Falí je typický teenagerský lamač srdcí, jen málokterá dívka mu odolá a neskončí s ním v posteli. To také značně posiluje jeho už tak namachrované sebevědomí. Už se vidí za volantem drahého vozu, na jachtě s krásnou modelkou po boku či jako řečník na summitu nejlepších manažerů světa. Zatím však je jen nula, stejně jako jeho dospívající kamarádi, kteří si ze světa nic nedělají…
    Žánry:Komedie
    29
  • HollyBlood
    HollyBlood (2022)
    FilmRole: Diego
    • Netflix
    49%
    30
  • Netopýří žena
    Netopýří žena (1968)
    FilmRole: Igor the Doctor's Assistant (uncredited)
    Sotva rok po natočení amerického filmu Batman (1966) se v útrobách mexické exploatace zrodila na základech aztécké hrdosti odpověď, ovšem nesoucí se v intencích domácího matriarchátu – Bat Woman, Batwoman, La mujer murciélago aneb Netopýří žena. Její režie se ujal René Cardona, označovaný někdy v dějinách mexického filmu za krále národního filmového odpadu (rey del cine basura nacional). Titulní hrdinka vstupuje do akce ve chvíli, kdy se začnou objevovat mrtvoly zápasníků, kterým je vysáván nadvěsek mozkový. Netopýří ženu hraje Italka Maura Monti, vyhlášená v roce 1963 vlivným časopisem Cinelândia nejvíce sexy a nejcharismatičtější herečkou s nejslibnější budoucností. Z filmu samotného je zjevné, že disponuje především jinými přednostmi než je zápasnické umění. Monti se ostatně objevila ve stejném roce v mnoha dalších rozkošných zetkových filmech jako Záhada halucinogenních hub nebo v Lásko, vykoupej mě. Coby Netopýří žena se ale nevyhne ani zápasu v ringu nebo boji za záchranu svých mužských kolegů. Pro nás je ale její dobrodružství dokonalou ukázkou dobových zápasnických filmů s ženskými bojovnicemi. (Festival otrlého diváka)
    48%
    Sotva rok po natočení amerického filmu Batman (1966) se v útrobách mexické exploatace zrodila na základech aztécké hrdosti odpověď, ovšem nesoucí se v intencích domácího matriarchátu – Bat Woman, Batwoman, La mujer murciélago aneb Netopýří žena. Její režie se ujal René Cardona, označovaný někdy v dějinách mexického filmu za krále národního filmového odpadu (rey del cine basura nacional). Titulní hrdinka vstupuje do akce ve chvíli, kdy se začnou objevovat mrtvoly zápasníků, kterým je vysáván nadvěsek mozkový. Netopýří ženu hraje Italka Maura Monti, vyhlášená v roce 1963 vlivným časopisem Cinelândia nejvíce sexy a nejcharismatičtější herečkou s nejslibnější budoucností. Z filmu samotného je zjevné, že disponuje především jinými přednostmi než je zápasnické umění. Monti se ostatně objevila ve stejném roce v mnoha dalších rozkošných zetkových filmech jako Záhada halucinogenních hub nebo v Lásko, vykoupej mě. Coby Netopýří žena se ale nevyhne ani zápasu v ringu nebo boji za záchranu svých mužských kolegů. Pro nás je ale její dobrodružství dokonalou ukázkou dobových zápasnických filmů s ženskými bojovnicemi. (Festival otrlého diváka)
    31
  • Contigo no, bicho
    Contigo no, bicho (2018)
    FilmRole: Berny
    45%
    32
  • Přízrak univerzity
    Přízrak univerzity (2001)
    Film
    44%
    33
  • La furia de los karatecas
    La furia de los karatecas (1982)
    FilmRole: Cliff
    44%
    34

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.