?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ivan Urban: Filmy a seriály

  • Jak jedli vtipnou kaši
    Jak jedli vtipnou kaši (1967)
    Film
    95%
    1
  • Jak šli spát
    Jak šli spát (1967)
    Film
    95%
    2
  • Držte si klobouk
    Držte si klobouk (1967)
    Film
    93%
    3
  • K princeznám se nečuchá
    K princeznám se nečuchá (1967)
    Film
    Třetí díl série o medvědech, kteří se potkali u Kolína. Vše začíná rybářským úspěchem malého medvěda, přičemž druhý medvěd, veden touhou získat daný úlovek jen pro sebe, přesvědčí svého druha, že úlovkem není obyčejná ryba, ale zakletá princezna…
    93%
    Třetí díl série o medvědech, kteří se potkali u Kolína. Vše začíná rybářským úspěchem malého medvěda, přičemž druhý medvěd, veden touhou získat daný úlovek jen pro sebe, přesvědčí svého druha, že úlovkem není obyčejná ryba, ale zakletá princezna…
    4
  • Jak jeli k vodě
    Jak jeli k vodě (1966)
    Film
    Druhý díl série o medvědech, kteří se potkali u Kolína. Malý medvěd už ví, že hra velkého medvěda jsou "vypečené" a hrát si už nechce. Přesto se nechá zlákat robotem. Ale zase přijde na chvíli o všechny svoje bombóny. Velký medvěd mu je vrátí a navrhne hru na lidi, co jedou k vodě.
    92%
    Druhý díl série o medvědech, kteří se potkali u Kolína. Malý medvěd už ví, že hra velkého medvěda jsou "vypečené" a hrát si už nechce. Přesto se nechá zlákat robotem. Ale zase přijde na chvíli o všechny svoje bombóny. Velký medvěd mu je vrátí a navrhne hru na lidi, co jedou k vodě.
    5
  • O pardálu, který voněl
    O pardálu, který voněl (1971)
    Film
    90%
    6
  • Potkali se u Kolína
    Potkali se u Kolína (1966)
    Film
    89%
    7
  • Stvoření světa
    Stvoření světa (1958)
    Film
    79%
    8
  • 9
  • Nikdo se nebude smát
    Nikdo se nebude smát (1966)
    Film
    • Oneplay
    Průnik do života lehce nabubřelého a pohodlného intelektuála Klímy, jenž působí jako odborný asistent na Akademii výtvarných umění, kde se s úspěchem soustředí na moderní umění. K jeho odměřené a cynické osobnosti jako kontrast slouží mladší živelná přítelkyně Klára, snící o tom, že se stane modelkou, která se nově nastěhovala do jeho bytu. Klíma však její přítomnost tají a dívkou očividně povrchně pohrdá kvůli odlišnému pohledu na svět a neodbornému vzdělání. Jeho život obrátí naruby vtíravý nadšenec Záturecký, který po něm chce zhodnotit dlouho psanou práci o Mikoláši Alšovi, kterou mu již před časem zaslal. Když Klíma oznámí, že práci nemůže najít, urputný Záturecký jej začne pronásledovat a všemožně se na něj doptávat. Klíma práci najde a po přečtení ji odsoudí jako slepený paskvil již zjištěných skutečností, který nepřináší žádné nové badatelské myšlenky. Po neustálém naléhání a nahánění autorovi publikaci zkritizuje, což v Zátureckém vyvolá vlnu hněvu, která způsobí rozpad Klímova zaběhlého života. Utrpí jeho pověst, pracovní postavení i vztah, načež ho okolí osočí ze závisti a zasedlosti vůči Zátureckého textu. Snímkům dominuje civilně pojaté herectví, odměřené postavení kamery a precizní práce s prostorem, který ústřední postavě při normálních akcích hází překážky pod nohy.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Průnik do života lehce nabubřelého a pohodlného intelektuála Klímy, jenž působí jako odborný asistent na Akademii výtvarných umění, kde se s úspěchem soustředí na moderní umění. K jeho odměřené a cynické osobnosti jako kontrast slouží mladší živelná přítelkyně Klára, snící o tom, že se stane modelkou, která se nově nastěhovala do jeho bytu. Klíma však její přítomnost tají a dívkou očividně povrchně pohrdá kvůli odlišnému pohledu na svět a neodbornému vzdělání. Jeho život obrátí naruby vtíravý nadšenec Záturecký, který po něm chce zhodnotit dlouho psanou práci o Mikoláši Alšovi, kterou mu již před časem zaslal. Když Klíma oznámí, že práci nemůže najít, urputný Záturecký jej začne pronásledovat a všemožně se na něj doptávat. Klíma práci najde a po přečtení ji odsoudí jako slepený paskvil již zjištěných skutečností, který nepřináší žádné nové badatelské myšlenky. Po neustálém naléhání a nahánění autorovi publikaci zkritizuje, což v Zátureckém vyvolá vlnu hněvu, která způsobí rozpad Klímova zaběhlého života. Utrpí jeho pověst, pracovní postavení i vztah, načež ho okolí osočí ze závisti a zasedlosti vůči Zátureckého textu. Snímkům dominuje civilně pojaté herectví, odměřené postavení kamery a precizní práce s prostorem, který ústřední postavě při normálních akcích hází překážky pod nohy.
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Pavlínka
    Pavlínka (1974)
    Film
    Albrechtice u Jablonce. Šestnáctiletá Pavlínka Linková (B. Hausnerová) žije s babičkou Barborou (M. Brožová), zdejší porodní bábou, která ji po smrti dívčiných rodičů vychovala. Půvabná dívka zažívá první milostné vzplanutí k mladému dělníkovi z textilky v nedalekém Svárově Pavlu Žákovi (M. Kleis). Ve stycích s Pavlem jí však babička všemožně brání. Jednak jako porodní bába dobře ví, co se může stát, jednak si sama dobře pamatuje svá dávná dobrodružství. Láska si ovšem nedá poroučet, zejména ne od ustarané babičky. Jsou tu však i jiné překážky. Svárovští textiláci totiž chystají stávku a demonstraci proti propouštění a snižování mezd, ředitel továrny zase chystá ráznou odpověď. Píše se totiž rok 1870 a nic netušící Pavlínka se ocitne uprostřed událostí, které vejdou do dějin… Film Karla Kachyni vznikl na motivy románu Svárov spisovatele Alfréda Technika. Odehrává se na pozadí skutečné stávky v obci Svárov (dnes součást města Velké Hamry), kterou 31. března 1870 krvavě potlačilo četnictvo a armáda. (Česká televize)
    64%
    Albrechtice u Jablonce. Šestnáctiletá Pavlínka Linková (B. Hausnerová) žije s babičkou Barborou (M. Brožová), zdejší porodní bábou, která ji po smrti dívčiných rodičů vychovala. Půvabná dívka zažívá první milostné vzplanutí k mladému dělníkovi z textilky v nedalekém Svárově Pavlu Žákovi (M. Kleis). Ve stycích s Pavlem jí však babička všemožně brání. Jednak jako porodní bába dobře ví, co se může stát, jednak si sama dobře pamatuje svá dávná dobrodružství. Láska si ovšem nedá poroučet, zejména ne od ustarané babičky. Jsou tu však i jiné překážky. Svárovští textiláci totiž chystají stávku a demonstraci proti propouštění a snižování mezd, ředitel továrny zase chystá ráznou odpověď. Píše se totiž rok 1870 a nic netušící Pavlínka se ocitne uprostřed událostí, které vejdou do dějin… Film Karla Kachyni vznikl na motivy románu Svárov spisovatele Alfréda Technika. Odehrává se na pozadí skutečné stávky v obci Svárov (dnes součást města Velké Hamry), kterou 31. března 1870 krvavě potlačilo četnictvo a armáda. (Česká televize)
    11
  • Volání rodu
    Volání rodu (1979)
    Film
    • Oneplay
    Závěrečná část pravěké trilogie (Osada Havranů, Na Veliké řece), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Dobrodružné příběhy, které prožívají mladík Havranpírko a zkušený lovec Sokol, se v tomto snímku uzavírají. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    63%
    Závěrečná část pravěké trilogie (Osada Havranů, Na Veliké řece), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Dobrodružné příběhy, které prožívají mladík Havranpírko a zkušený lovec Sokol, se v tomto snímku uzavírají. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    12
  • Dita Saxová
    Dita Saxová (1968)
    Film
    • Oneplay

    Podle předlohy Arnošta Lustiga vznikl snímek, který se dotýká obtížného překonávání válečných traumat. Hrdinkou je židovská dívka, která přestála koncentrační tábory, ale zůstala na světě sama - nikdo z jejích příbuzných a blízkých nepřežil. Osmnáctiletá Dita, mlčenlivá a téměř úzkostně neprůbojná, se však jen stěží orientuje v poválečné společnosti, v níž opět raší bezohlednost a zištnost, kde na ni čekají jen opětovná zklamání, kde jejím pocitům nikdo nerozumí. Vznikla pozoruhodná psychologická studie, která má širší platnost.

    63%

    Podle předlohy Arnošta Lustiga vznikl snímek, který se dotýká obtížného překonávání válečných traumat. Hrdinkou je židovská dívka, která přestála koncentrační tábory, ale zůstala na světě sama - nikdo z jejích příbuzných a blízkých nepřežil. Osmnáctiletá Dita, mlčenlivá a téměř úzkostně neprůbojná, se však jen stěží orientuje v poválečné společnosti, v níž opět raší bezohlednost a zištnost, kde na ni čekají jen opětovná zklamání, kde jejím pocitům nikdo nerozumí. Vznikla pozoruhodná psychologická studie, která má širší platnost.

    13
  • Osada Havranů
    Osada Havranů (1978)
    Film
    • Oneplay
    První část pravěké trilogie (Na Veliké řece, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    61%
    První část pravěké trilogie (Na Veliké řece, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    14
  • Na Veliké řece
    Na Veliké řece (1978)
    Film
    • Oneplay
    Druhá část pravěké trilogie (Osada Havranů, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    60%
    Druhá část pravěké trilogie (Osada Havranů, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    15
  • Zrcadlo pro Kristýnu
    Zrcadlo pro Kristýnu (1976)
    Film
    Režisér Jiří Svoboda to ve svých začátcích zkoušel s psychologickými dramaty, bohužel ne zcela přesvědčivými. Rád si vybíral zlomové okamžiky: zde se jedná o mladičkou volejbalistku, která po osudném zranění je dlouhodobě upoutána na lůžko a otevírá se před ní předčasný konec kariéry. Hrdinka si vybavuje důležité události v nedávné minulosti, zpytuje, jak si uspořádala život, ohlíží se za dosavadní sportovní kariérou.
    55%
    Režisér Jiří Svoboda to ve svých začátcích zkoušel s psychologickými dramaty, bohužel ne zcela přesvědčivými. Rád si vybíral zlomové okamžiky: zde se jedná o mladičkou volejbalistku, která po osudném zranění je dlouhodobě upoutána na lůžko a otevírá se před ní předčasný konec kariéry. Hrdinka si vybavuje důležité události v nedávné minulosti, zpytuje, jak si uspořádala život, ohlíží se za dosavadní sportovní kariérou.
    16
  • My, ztracený holky
    My, ztracený holky (1972)
    Film
    52%
    17
  • Ostrov stříbrných volavek
    Ostrov stříbrných volavek (1977)
    Film
    48%
    18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.