Miroslava Hozová: Nejlepší filmy a seriály

6.1

Miroslava Hozová: Filmy a seriály

Miroslava Hozová, známá pod uměleckým jménem Slávka Hozová, je česká herečka narozená 7. července 1944 v Praze. Po absolvování DAMU v roce 1965 se věnovala především divadelnímu herectví, ale zanechala stopu i ve filmové a televizní tvorbě.

Začátky filmové kariéry

Již během studií na DAMU se objevila ve filmu "Na laně" (1963), kde ztvárnila roli Hanky, Kájovy kamarádky. Následovala role milenky ve filmu "Perličky na dně" (1965), což byl povídkový film inspirovaný dílem Bohumila Hrabala. Tyto rané role jí poskytly cenné zkušenosti před kamerou.

Významné filmové role

V roce 1972 se objevila ve filmu "...a pozdravuji vlaštovky", kde ztvárnila postavu vězeňkyně Jiřiny. V pohádce "Jak se budí princezny" (1977) hrála roli Bětky, manželky Jakuba. V roce 1979 si zahrála ve filmu "Zlatí úhoři", kde ztvárnila postavu maminky. V oblíbených komediích "Jak svět přichází o básníky" (1982) a "Jak básníkům chutná život" (1987) se představila jako paní Ječmenová, manželka postavy ztvárněné Josefem Somrem.

Televizní tvorba

Na televizních obrazovkách se objevila v několika seriálech a inscenacích. Významnou roli Fanynky Herálcové ztvárnila v seriálu "Synové a dcery Jakuba skláře" (1986), kde její postava pečovala o rodinu hlavního hrdiny po jeho ovdovění. Dále se objevila v seriálech "Chlapci a chlapi" (1988) a "Doktor z vejminku" (1983).

Dabing a další aktivity

Kromě herectví se věnovala také dabingu. Jejím hlasem promlouvala například postava Roseanne v populárním americkém sitcomu "Roseanne". Po roce 1989 se angažovala v projektu Tyjátr na káře, se kterým vystupovala na různých místech po celé republice. Později vedla amatérské Divadlo na Vísce v Hořovicích, kde působila jako režisérka a manažerka.

Současné aktivity

V posledních letech se Slávka Hozová stáhla z veřejného života a věnuje se především divadelním projektům v rámci amatérských souborů.


  • Jak svět přichází o básníky
    Jak svět přichází o básníky (1982)
    FilmRole: Ječmenová
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Canal+
    • +1
    Hrdiny filmu natočeného podle novely Ladislava Pecháčka Amatéři jsou dva nerozluční kamarádi Štěpán a Kendy, studenti maturitního ročníku gymnázia v jednom okresním městě. Na popud ředitelky školy se rozhodnou nastudovat divadelní představení Tylovy Lesní Panny v poněkud netradičním provedení. Štěpán v divadle vidí nejen příležitost natrvalo se zapsat do dějin malého městečka, ale především šanci sblížit se s půvabnou Marcelou Borůvkovou, přezdívanou Borůvka, o níž se uchází také uhlazený úředník Nádeníček. Film, kterému neschází jemný humor, lyrika, studentská recese ani špetka ironie, natočil režisér Dušan Klein.
    76%
    Hrdiny filmu natočeného podle novely Ladislava Pecháčka Amatéři jsou dva nerozluční kamarádi Štěpán a Kendy, studenti maturitního ročníku gymnázia v jednom okresním městě. Na popud ředitelky školy se rozhodnou nastudovat divadelní představení Tylovy Lesní Panny v poněkud netradičním provedení. Štěpán v divadle vidí nejen příležitost natrvalo se zapsat do dějin malého městečka, ale především šanci sblížit se s půvabnou Marcelou Borůvkovou, přezdívanou Borůvka, o níž se uchází také uhlazený úředník Nádeníček. Film, kterému neschází jemný humor, lyrika, studentská recese ani špetka ironie, natočil režisér Dušan Klein.
    1
  • Jak se budí princezny
    Jak se budí princezny (1978)
    FilmRole: Bětka, Jakubova žena
    • Oneplay
    • Magenta TV
    Česká filmová pohádka Jak se budí princezny je adaptací klasické pohádky Šípková Růženka. Když se králi Dalimilovi a královně Elišce narodí dceruška, která dostane jméno Růženka, je to sláva převeliká. Jediný, kdo nejásá, je královnina starší sestra Melánie, která se užírá závistí a vztekem ve zchátralé věži, protože je starší a podle tradice měla být královnou. Dalimil se však zamiloval do Elišky, a tak Melánie o vytouženou korunu přišla. Naplněná zlobou Růženku prokleje kletbou, podle níž se v den sedmnáctých narozenin píchne do prstu, usne navěky a s ní celé království. Král nechá princeznu střežit, snaží se odstranit všechny ostré předměty z dosahu, a když se její sedmnáctiny nebezpečně přiblíží, rozhodne se provdat ji a tak ji zbavit prokletí. Za ženicha jí vybere prince Jiřího z Půlnočního království, jenže Růženka se zamiluje do princova mladšího bratra Jaroslava. Ten sice namyšlenému, hloupému bratrovi vždy ustupuje, ale tentokrát se rozhodne, že ho vyhrát nenechá...
    75%
    Česká filmová pohádka Jak se budí princezny je adaptací klasické pohádky Šípková Růženka. Když se králi Dalimilovi a královně Elišce narodí dceruška, která dostane jméno Růženka, je to sláva převeliká. Jediný, kdo nejásá, je královnina starší sestra Melánie, která se užírá závistí a vztekem ve zchátralé věži, protože je starší a podle tradice měla být královnou. Dalimil se však zamiloval do Elišky, a tak Melánie o vytouženou korunu přišla. Naplněná zlobou Růženku prokleje kletbou, podle níž se v den sedmnáctých narozenin píchne do prstu, usne navěky a s ní celé království. Král nechá princeznu střežit, snaží se odstranit všechny ostré předměty z dosahu, a když se její sedmnáctiny nebezpečně přiblíží, rozhodne se provdat ji a tak ji zbavit prokletí. Za ženicha jí vybere prince Jiřího z Půlnočního království, jenže Růženka se zamiluje do princova mladšího bratra Jaroslava. Ten sice namyšlenému, hloupému bratrovi vždy ustupuje, ale tentokrát se rozhodne, že ho vyhrát nenechá...
    2
  • Jana Eyrová
    Jana Eyrová (1973)
    Seriál
    75%
    3
  • Perličky na dně
    Perličky na dně (1966)
    FilmRole: 1. Smrt pana Baltazara - dívka
    • KVIFF TV
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jimž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    70%
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jimž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    4
  • Poločas štěstí
    Poločas štěstí (1985)
    FilmRole: Bozděchová
    67%
    5
  • Muž přes palubu
    Muž přes palubu (1981)
    FilmRole: Kubíčková
    • Oneplay
    Desetiletý David se přidá k jachtařskému klubu. Usilovně trénuje a pomáhá s opravami lodí, ale na samotné plavby se musí střídat. Předseda klubu Vala chce, aby David plul s jeho synem Oldou. Oldův předchozí parťák Béda moc vyrostl, ale s malým Davidem by Olda mohl vyhrát místo na regatě do Finska. Olda je arogantní a zvyklý vyhrávat bez námahy; šikanuje Davida a říká mu "Zelenáč". Dělá z Davida svého sluhu a obviňuje ho, když se něco pokazí.
    Žánry:Rodinný
    64%
    Desetiletý David se přidá k jachtařskému klubu. Usilovně trénuje a pomáhá s opravami lodí, ale na samotné plavby se musí střídat. Předseda klubu Vala chce, aby David plul s jeho synem Oldou. Oldův předchozí parťák Béda moc vyrostl, ale s malým Davidem by Olda mohl vyhrát místo na regatě do Finska. Olda je arogantní a zvyklý vyhrávat bez námahy; šikanuje Davida a říká mu "Zelenáč". Dělá z Davida svého sluhu a obviňuje ho, když se něco pokazí.
    Žánry:Rodinný
    6
  • Na laně
    Na laně (1963)
    FilmRole: Hanka
    61%
    7
  • Strakatí andělé
    Strakatí andělé (1965)
    FilmRole: 3. Jana - Bucla
    57%
    8
  • Nechci nic slyšet
    Nechci nic slyšet (1978)
    FilmRole: Markova matka
    53%
    9
  • Jeden stříbrný
    Jeden stříbrný (1976)
    FilmRole: Růžena
    51%
    10
  • Chlapci a chlapi
    Chlapci a chlapi (1988)
    SeriálRole: Tomášova matka
    Tomáš, Honza, Ctibor, Vlado a Michal, pět mladých kluků, z nichž každý má jiné životní zkušenosti, jiné starosti a jinou povahu. Všechny je ale svede dohromady povolávací rozkaz k výkonu povinné vojenské služby u motostřeleckého útvaru. Československý seriál Chlapci a chlapi vznikl na objednávku komunistického režimu v době, kdy popularita armády rapidně klesala. Cílem tvůrců bylo přesvědčit mladé lidi, že vojenská služba není synonymem šikany, ale „táborem pro dospělé“, kde se z chlapců stávají muži.
    45%
    Tomáš, Honza, Ctibor, Vlado a Michal, pět mladých kluků, z nichž každý má jiné životní zkušenosti, jiné starosti a jinou povahu. Všechny je ale svede dohromady povolávací rozkaz k výkonu povinné vojenské služby u motostřeleckého útvaru. Československý seriál Chlapci a chlapi vznikl na objednávku komunistického režimu v době, kdy popularita armády rapidně klesala. Cílem tvůrců bylo přesvědčit mladé lidi, že vojenská služba není synonymem šikany, ale „táborem pro dospělé“, kde se z chlapců stávají muži.
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.