Věra Laňková: Nejlepší filmy a seriály

6.1

Věra Laňková: Filmy a seriály

  • Vrať se do hrobu!
    Vrať se do hrobu! (1990)
    FilmRole: sousedka Kolovecká
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Víťa Jakoubek už překročil třicítku, je špatně placený sociolog, spořádaný manžel a každodenními povinnostmi unavený otec dvou dětí. V ústavu, kde pracuje, se podílí na výzkumu postojů středoškolské mládeže. Aby cílovou skupinu lépe pochopil, vydává se za studenta a denně usedá do gymnaziálních škamen. Náhle jako by se vrátil zpátky v čase, cítí se opět mladý a bezstarostný, vidí před sebou spoustu příslibů. Skutečný život se ale ošálit nedá a brzy se přihlásí o svá práva...
    Žánry:Komedie
    73%
    Víťa Jakoubek už překročil třicítku, je špatně placený sociolog, spořádaný manžel a každodenními povinnostmi unavený otec dvou dětí. V ústavu, kde pracuje, se podílí na výzkumu postojů středoškolské mládeže. Aby cílovou skupinu lépe pochopil, vydává se za studenta a denně usedá do gymnaziálních škamen. Náhle jako by se vrátil zpátky v čase, cítí se opět mladý a bezstarostný, vidí před sebou spoustu příslibů. Skutečný život se ale ošálit nedá a brzy se přihlásí o svá práva...
    Žánry:Komedie
    1
  • Naděje
    Naděje (1964)
    FilmRole: Accountant
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet perličky na dně v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    68%
    Rudolf Hrušínský a Hana Hegerová jako ztracenci, kteří se ocitli na periférii společnosti i života... K filmům, které počátkem 60. let vzbudily pozornost kritiky i publika, právem patří tvorba dvojice Jan Procházka - Karel Kachyňa. Po Trápení a Závrati se v roce 1963 objevil nový film tohoto tandemu Naděje, který se hrabalovsky snaží hledat a nacházet perličky na dně v prostředí nezvyklém, protože opomíjeném, a mezi lidmi, kteří rovněž nepatřili do typického rejstříku hrdinů socialistického realismu. Děj zavádí diváky do prostředí velké stavby, kde v bezedném bahně (a nejenom v bahně reálném) tráví své bezútěšné večery opilec Lucin v podání Rudolfa Hrušínského, u něhož si v těchto dnech připomínáme 25 let od úmrtí, a děvče lehkých mravů Magda, kterou ztvárnila Hana Hegerová. Náhodou se setkají a instinktivně se na sebe upnou. Jejich podivný způsob soužití přináší střety, hádky i facky, přesto však se k sobě stále vracejí a odpouštějí si. Vědí totiž, že si jsou navzájem tou opravdu poslední životní oporou... (Česká televize)
    Žánry:Drama
    2
  • Sólo pro starou dámu
    Sólo pro starou dámu (1979)
    Film
    65%
    3
  • Kolik slov stačí lásce
    Kolik slov stačí lásce (1962)
    Film
    61%
    4
  • Černá dynastie
    Černá dynastie (1962)
    Film
    Rodina je spjata s pražskou "Kolbenkou", tedy lokomotivkou ČKD. Děda Antonín je už v důchodu, syn Rudolf pracuje jako mistr v montážní hale lokomotiv a vnuk Antonín je nadějný fotbalista. Film vypráví i o Rudolfově dceři Věře – každá generace má o životě vlastní představy a nedokáže se ztotožnit s těmi ostatními. Film propojují retrospektivní záběry ze života staršího Antonína a Rudolfa, zejména z válečných let. Jedná se o realistické ztvárnění života dělnické třídy, nezatížené ideologií (navzdory úvodnímu věnování), s osvědčenými herci v převážně mužských rolích.
    Žánry:DramaVálečný
    61%
    Rodina je spjata s pražskou "Kolbenkou", tedy lokomotivkou ČKD. Děda Antonín je už v důchodu, syn Rudolf pracuje jako mistr v montážní hale lokomotiv a vnuk Antonín je nadějný fotbalista. Film vypráví i o Rudolfově dceři Věře – každá generace má o životě vlastní představy a nedokáže se ztotožnit s těmi ostatními. Film propojují retrospektivní záběry ze života staršího Antonína a Rudolfa, zejména z válečných let. Jedná se o realistické ztvárnění života dělnické třídy, nezatížené ideologií (navzdory úvodnímu věnování), s osvědčenými herci v převážně mužských rolích.
    Žánry:DramaVálečný
    5
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    SeriálRole: Hanáková (22/Tatranské pastorále)
    • iVysílání
    Hlavní postavou je příslušník SNB Jan Zeman (Vladimír Brabec), který se postupně vypracuje z řadového čekatele na náčelníka pražské kriminálky v hodnosti majora. Seriál začíná v roce 1945, kdy se mladý Honza Zeman vrací po válce domů z koncentračního tábora. Netuší, že Smrt u jezera potká jeho otce, kterého někdo zastřelil. Poté, co s Janovou pomocí příslušníci SNB vraha dopadnou, dostane Jan nabídku, aby se přidal k vyšetřovatelům SNB, kterým šéfuje Vašek Kalina, bývalý spoluvězeň z německého lágru. 1946 - jako čekatel SNB začíná Zeman působit v Kateřinské Hoře, kde čelí podvodnému pokusu o opuštění republiky bývalými členy Wehrmachtu, alias Vyznavači ohně. 1947 - poetický název "Loupež sladkého i" skrývá šmelinu s inzulínem. V tomtéž roce řeší Zeman případ Rubínových křížů a Vladimír Brabec si zde zahrál dvojroli identických dvojníků a tentokrát jde o církevní zlato. 1948 - Hon na lišku - Zeman se seznamuje s novým velitelem, jistým nadporučíkem Pavlem Bláhou a jsme svědky uvědomělého Zemanova postoje při útoku dělnické třídy na továrnu podnikatele Čadka. 1949 - Bestie je převaděč, který své oběti oloupí a utopí v bažině. Zeman je lákán do Prahy. 1950 - V případu Mědirytina se Zeman seznámí se svou budoucí ženou Lídou a řeší už jako člen pražské kriminálky falešné potravinové lístky. 1951 - Velmi volně na motivy událostí okolo bratrů Mašínových vyšetřuje Zeman přepadení sanitního vozu zrovna když přichází na svět jeho dcera Liduška. Díl nese název Strach. 1952 - Kromě pašování, ve kterém hraje roli Loď do Hamburku, otvírá se opět téma špionáže. Objevuje se postava Pavla Bláhy, který se tajně vrací do republiky a Zemanovi proklouzne. 1953 - V Plánici opakovaně hoří a vyšetřovat přijíždí Zeman. Vzpomíná s kamarádem Mutlem a jeho ženou na události před pěti lety (Hon na lišku). Skupina diverzantů má na svědomí nejen požáry, ale také smrt Mutla a všech soudruhů na místní škole. Farář má špatné svědomí a Vrah se skrývá v poli. 1954 - Zemana a jeho tým přivede do Kráslého Pole vražda místního faráře. Křížová cesta ukrývá obálku s dokumenty pro ukrývaného Bláhu, ale díky okolnostem nic nevychází podle plánu. 1955 - V díle s názvem Kleště pokračuje Bláhova snaha o svou záchranu. Podstoupí plastickou operaci, ale stejně je poznán. Zůstávají za ním mrtvoly. 1956 - Romance o nenápadné paní si bere na paškál socialistickou morálku, zpronevěru a lidskost. Poslední vlastností oplývá především Lída Zemanová. 1957 - Bláha už ví, že v jeho případě se jedná o Konec velké šance, jak se v Československu nejen uplatnit, ale jak se zase vrátit na Západ. Cílem jeho pomsty se nestane Zeman, ale jeho žena Lída. Jirka Hradec potkává svou osudovou ženu Hanku Bízovou. 1958 - Zemana může vytrhnout z těžkého smutku jen opravdu těžký případ, jako třeba Kvadratura ženy. 1959 - Zlatnické družstvo Jupiter přijelo na zámek v Litoňovicích a netuší, že jedna jejich pracovnice má k zámku osobitý vztah. Kateřina von Laubringen, neboli Dáma s erbem na obraze má totiž úplně stejné oči. 1960 - Prokleté dědictví je spousta peněz z šest let starého loupežného přepadení poštovního vozu. Zeman se při vyšetřování na Kladně setkává s plánickou Blankou a málem přijde o život. 1961 - Záškodníci v zahraničí mají mezi sebou špiona a jejich sídlo je v Berlíně, v baru Bílé linky. Zeman a Hradec jdou do nebezpečné akce. Hanka Bízová je Stardust. 1962 - Komediálně laděný díl s názvem Třetí housle je plný záměn, omylů, nedorozumění, psů a čachrů s penězi. Mezitím se Zeman stihne oženit v Karlových Varech s Blankou. 1963 - Oči Hanky Bízové jsou jako Modrá světla, která se snažila prosvítit skrz temnou kontrašpionáž. V hlavní roli zamilovaný Jirka Hradec, který je svědkem Hančiny smrti. 1964 - A zase je tu téma ilegální opuštění republiky, za peníze, které inkasuje Pán ze Salcburku. Zemanovi u toho jde o život a Lidka konečně nazve Blanku oslovením "mami". 1965 - Starý, dosud nevyřešený případ vraždy natáčejí filmaři v Tatrách a Zeman je přizván coby pozorovatel a poradce. Tyto Tatranské pastorále mu nejen zaručí povýšení (stává se po Pavláskovi náčelníkem pražské kriminálky), ale získává nového, mladého slovenského kriminalistu Gajdoše. 1966 - Šťastný a veselý není u Zemanů idylický, protože u Blanky v práci dojde téměř k vraždě. 1967 - Tehdejší kulturní frontě se vymyká básník Pavel Daneš, jehož předobrazem byl skutečný spisovatel Jan Beneš. V díle Klauni vyšetřuje Zemanův tým pokus o vraždu. 1968 - Politická situce houstne a na příslušníky SNB rozpoutají aktéři minulého dílu Štvanici. Zeman čelí obvinění, že je vinen smrtí plánických komunistů a Lidka se rozchází s Petrem. 1969 - Studna je jedním z nejvíce zmiňovaných dílů, podle nějž vznikla v roce 2024 samostatná minisérie. Případ jednoho šíleného otce se sekyrou, který byl neklidný. Zeman už není náčelník pražské kriminálky. 1970 - Jirka Hradec se vydává jako inkognito na lodi do Jižní Ameriky, jenže se z něj stává Rukojmí z Bella Vista. 1971 - Poselství z neznámé země uzavírá případ dobře schovaných nacistů, ale také život Jirky Hradce. 1972 - Mimikry, další nejslavnější díl tohoto seriálu zaznamenává nejen rozšíření toho kapitalistického nešvaru, jako jsou drogy, ale také pokus o únos letadla. 1973 - Před důchodem řeší Zeman mírně odlehčený případ, který se motá kolem starožitností a trochu i kolem špionáže, ale té správné. Růže pro Zemana přináší Michelle Merciérová.
    57%
    Hlavní postavou je příslušník SNB Jan Zeman (Vladimír Brabec), který se postupně vypracuje z řadového čekatele na náčelníka pražské kriminálky v hodnosti majora. Seriál začíná v roce 1945, kdy se mladý Honza Zeman vrací po válce domů z koncentračního tábora. Netuší, že Smrt u jezera potká jeho otce, kterého někdo zastřelil. Poté, co s Janovou pomocí příslušníci SNB vraha dopadnou, dostane Jan nabídku, aby se přidal k vyšetřovatelům SNB, kterým šéfuje Vašek Kalina, bývalý spoluvězeň z německého lágru. 1946 - jako čekatel SNB začíná Zeman působit v Kateřinské Hoře, kde čelí podvodnému pokusu o opuštění republiky bývalými členy Wehrmachtu, alias Vyznavači ohně. 1947 - poetický název "Loupež sladkého i" skrývá šmelinu s inzulínem. V tomtéž roce řeší Zeman případ Rubínových křížů a Vladimír Brabec si zde zahrál dvojroli identických dvojníků a tentokrát jde o církevní zlato. 1948 - Hon na lišku - Zeman se seznamuje s novým velitelem, jistým nadporučíkem Pavlem Bláhou a jsme svědky uvědomělého Zemanova postoje při útoku dělnické třídy na továrnu podnikatele Čadka. 1949 - Bestie je převaděč, který své oběti oloupí a utopí v bažině. Zeman je lákán do Prahy. 1950 - V případu Mědirytina se Zeman seznámí se svou budoucí ženou Lídou a řeší už jako člen pražské kriminálky falešné potravinové lístky. 1951 - Velmi volně na motivy událostí okolo bratrů Mašínových vyšetřuje Zeman přepadení sanitního vozu zrovna když přichází na svět jeho dcera Liduška. Díl nese název Strach. 1952 - Kromě pašování, ve kterém hraje roli Loď do Hamburku, otvírá se opět téma špionáže. Objevuje se postava Pavla Bláhy, který se tajně vrací do republiky a Zemanovi proklouzne. 1953 - V Plánici opakovaně hoří a vyšetřovat přijíždí Zeman. Vzpomíná s kamarádem Mutlem a jeho ženou na události před pěti lety (Hon na lišku). Skupina diverzantů má na svědomí nejen požáry, ale také smrt Mutla a všech soudruhů na místní škole. Farář má špatné svědomí a Vrah se skrývá v poli. 1954 - Zemana a jeho tým přivede do Kráslého Pole vražda místního faráře. Křížová cesta ukrývá obálku s dokumenty pro ukrývaného Bláhu, ale díky okolnostem nic nevychází podle plánu. 1955 - V díle s názvem Kleště pokračuje Bláhova snaha o svou záchranu. Podstoupí plastickou operaci, ale stejně je poznán. Zůstávají za ním mrtvoly. 1956 - Romance o nenápadné paní si bere na paškál socialistickou morálku, zpronevěru a lidskost. Poslední vlastností oplývá především Lída Zemanová. 1957 - Bláha už ví, že v jeho případě se jedná o Konec velké šance, jak se v Československu nejen uplatnit, ale jak se zase vrátit na Západ. Cílem jeho pomsty se nestane Zeman, ale jeho žena Lída. Jirka Hradec potkává svou osudovou ženu Hanku Bízovou. 1958 - Zemana může vytrhnout z těžkého smutku jen opravdu těžký případ, jako třeba Kvadratura ženy. 1959 - Zlatnické družstvo Jupiter přijelo na zámek v Litoňovicích a netuší, že jedna jejich pracovnice má k zámku osobitý vztah. Kateřina von Laubringen, neboli Dáma s erbem na obraze má totiž úplně stejné oči. 1960 - Prokleté dědictví je spousta peněz z šest let starého loupežného přepadení poštovního vozu. Zeman se při vyšetřování na Kladně setkává s plánickou Blankou a málem přijde o život. 1961 - Záškodníci v zahraničí mají mezi sebou špiona a jejich sídlo je v Berlíně, v baru Bílé linky. Zeman a Hradec jdou do nebezpečné akce. Hanka Bízová je Stardust. 1962 - Komediálně laděný díl s názvem Třetí housle je plný záměn, omylů, nedorozumění, psů a čachrů s penězi. Mezitím se Zeman stihne oženit v Karlových Varech s Blankou. 1963 - Oči Hanky Bízové jsou jako Modrá světla, která se snažila prosvítit skrz temnou kontrašpionáž. V hlavní roli zamilovaný Jirka Hradec, který je svědkem Hančiny smrti. 1964 - A zase je tu téma ilegální opuštění republiky, za peníze, které inkasuje Pán ze Salcburku. Zemanovi u toho jde o život a Lidka konečně nazve Blanku oslovením "mami". 1965 - Starý, dosud nevyřešený případ vraždy natáčejí filmaři v Tatrách a Zeman je přizván coby pozorovatel a poradce. Tyto Tatranské pastorále mu nejen zaručí povýšení (stává se po Pavláskovi náčelníkem pražské kriminálky), ale získává nového, mladého slovenského kriminalistu Gajdoše. 1966 - Šťastný a veselý není u Zemanů idylický, protože u Blanky v práci dojde téměř k vraždě. 1967 - Tehdejší kulturní frontě se vymyká básník Pavel Daneš, jehož předobrazem byl skutečný spisovatel Jan Beneš. V díle Klauni vyšetřuje Zemanův tým pokus o vraždu. 1968 - Politická situce houstne a na příslušníky SNB rozpoutají aktéři minulého dílu Štvanici. Zeman čelí obvinění, že je vinen smrtí plánických komunistů a Lidka se rozchází s Petrem. 1969 - Studna je jedním z nejvíce zmiňovaných dílů, podle nějž vznikla v roce 2024 samostatná minisérie. Případ jednoho šíleného otce se sekyrou, který byl neklidný. Zeman už není náčelník pražské kriminálky. 1970 - Jirka Hradec se vydává jako inkognito na lodi do Jižní Ameriky, jenže se z něj stává Rukojmí z Bella Vista. 1971 - Poselství z neznámé země uzavírá případ dobře schovaných nacistů, ale také život Jirky Hradce. 1972 - Mimikry, další nejslavnější díl tohoto seriálu zaznamenává nejen rozšíření toho kapitalistického nešvaru, jako jsou drogy, ale také pokus o únos letadla. 1973 - Před důchodem řeší Zeman mírně odlehčený případ, který se motá kolem starožitností a trochu i kolem špionáže, ale té správné. Růže pro Zemana přináší Michelle Merciérová.
    6
  • Proč nevěřit na zázraky
    Proč nevěřit na zázraky (1978)
    Film
    52%
    7
  • Puščik jede do Prahy
    Puščik jede do Prahy (1965)
    Film
    44%
    8
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1976)
    Film
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    36%
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.