Jan Řeřicha: Nejlepší filmy a seriály

5.6

Jan Řeřicha: Filmy a seriály

  • Spalovač mrtvol
    Spalovač mrtvol (1969)
    FilmRole: The Bachelor of the Unruly Girl
    • Netflix
    • Oneplay
    • Canal+
    • +4
    Rodina Kopfrkinglových žije na první pohled šťastně a spokojeně. Otec se o všechny svědomitě stará a zahrnuje je až přehnanou láskou a péčí. Miluje své zaměstnání v krematoriu a má přátele ve fašistických kruzích. Jeden z nich ho přesvědčí ke vstupu do nacistické strany a zároveň ho upozorní na neárijský původ jeho ženy. Z psychicky nevyrovnaného člověka se tak stává zvrácený udavač a vrah, který neváhá oběsit svou manželku a brutálně zabít vlastního syna. V závěru přijímá nabídku účastnit se příprav na masové kremace v domnění, že tím přispěje ke spáse světa.
    Režie:Juraj Herz
    85%
    Rodina Kopfrkinglových žije na první pohled šťastně a spokojeně. Otec se o všechny svědomitě stará a zahrnuje je až přehnanou láskou a péčí. Miluje své zaměstnání v krematoriu a má přátele ve fašistických kruzích. Jeden z nich ho přesvědčí ke vstupu do nacistické strany a zároveň ho upozorní na neárijský původ jeho ženy. Z psychicky nevyrovnaného člověka se tak stává zvrácený udavač a vrah, který neváhá oběsit svou manželku a brutálně zabít vlastního syna. V závěru přijímá nabídku účastnit se příprav na masové kremace v domnění, že tím přispěje ke spáse světa.
    Režie:Juraj Herz
    1
  • Utrpení mladého Boháčka
    Utrpení mladého Boháčka (1969)
    Film
    • Oneplay
    Všemu je na vině paní Boháčková, kterou velmi trápí, že její dospělý syn Tonda se nechce ženit, protože je přesvědčen, že ženské nejsou pro něj a on není na ženské. Vyzkoušela to i s inzeráty a jeden z nich dokonce vypadal slibně. Návštěva u Janičky Pazderkové v Úvalech, ke které byl Tonda dohnán matčinými slzami, však dopadla pro oba trapně. Celou situaci ještě zkomplikuje stopařka Květa, kterou Tonda přemluví, aby před jeho maminkou hrála nevěstu Janičku. Všechno vychází k plné spokojenosti Tondy, společně trávené okamžiky dokonce dvojici sblíží, ale pak se najednou ve dveřích objeví skutečná Janička, která si všechno promyslela a přijela, aby se s Tondou udobřila.
    Žánry:Komedie
    80%
    Všemu je na vině paní Boháčková, kterou velmi trápí, že její dospělý syn Tonda se nechce ženit, protože je přesvědčen, že ženské nejsou pro něj a on není na ženské. Vyzkoušela to i s inzeráty a jeden z nich dokonce vypadal slibně. Návštěva u Janičky Pazderkové v Úvalech, ke které byl Tonda dohnán matčinými slzami, však dopadla pro oba trapně. Celou situaci ještě zkomplikuje stopařka Květa, kterou Tonda přemluví, aby před jeho maminkou hrála nevěstu Janičku. Všechno vychází k plné spokojenosti Tondy, společně trávené okamžiky dokonce dvojici sblíží, ale pak se najednou ve dveřích objeví skutečná Janička, která si všechno promyslela a přijela, aby se s Tondou udobřila.
    Žánry:Komedie
    2
  • Jana Eyrová
    Jana Eyrová (1973)
    Seriál
    75%
    3
  • Drsná Planina
    Drsná Planina (1980)
    Film
    • Oneplay
    Po účasti v povídkovém filmu Boty plné vody (1976) se začínající režisér Jaroslav Soukup ve svém celovečerním debutu znovu vrátil k povídkové tvorbě spisovatele Rudolfa Kalčíka. Vnucené prorežimní téma se rozhodl obohatit o osobitý stylový pohled. Osudy několika pohraničníků, střežících západní hranice v letech 1946–1949, pojal s civilní až dokumentaristickou autenticitou. Místo hrdinů bez bázně a hany, s přesvědčením hájících státní hranice proti lstivému nepříteli ze Západu, nabídl divákům muže bojující především s hranicemi svých možností v drsné přírodě a neutěšené době plné bídy. K přesvědčivosti snímku přispěli svými výkony i hlavní představitelé Jiří Bartoška, Ivan Vyskočil a Ladislav Potměšil.
    70%
    Po účasti v povídkovém filmu Boty plné vody (1976) se začínající režisér Jaroslav Soukup ve svém celovečerním debutu znovu vrátil k povídkové tvorbě spisovatele Rudolfa Kalčíka. Vnucené prorežimní téma se rozhodl obohatit o osobitý stylový pohled. Osudy několika pohraničníků, střežících západní hranice v letech 1946–1949, pojal s civilní až dokumentaristickou autenticitou. Místo hrdinů bez bázně a hany, s přesvědčením hájících státní hranice proti lstivému nepříteli ze Západu, nabídl divákům muže bojující především s hranicemi svých možností v drsné přírodě a neutěšené době plné bídy. K přesvědčivosti snímku přispěli svými výkony i hlavní představitelé Jiří Bartoška, Ivan Vyskočil a Ladislav Potměšil.
    4
  • 5
  • V erbu lvice
    V erbu lvice (1995)
    Film
    • DaFilms
    Osu filmu tvoří životní příběh blahoslavené Zdislavy z Lemberka, o níž spíše než sporé historické zmínky vypovídají legendy jako o hluboce věřící ženě s léčitelským darem, která se plně obětovala pokorné službě nemocným a trpícím bližním. Autorka obdařila legendární Zdislavu aktualizovaným ženským osudem, jejž provázala s historickými událostmi a s osobnostmi první poloviny třináctého století; tvůrci filmu se soustřeďují na posledních sedm let hrdinčina života. Zdislava, která podle všeho žila jen krátce (zřejmě v letech 1220-1252), však zanechala v srdcích a v paměti lidí trvalejší stopu, než kdyby byla jen skvělou matkou a laskavou hradní paní svých poddaných. Její osobnost tvůrci představují jako oduševnělou a milující ženu, jež svým racionálním zájmem o léčebné procedury předznamenává renesanční úroveň a realizační pečlivost, podloženou pečlivým domýšlením neznámých dobových reálií a konzultacemi s odborníky.
    Žánry:Historický
    67%
    Osu filmu tvoří životní příběh blahoslavené Zdislavy z Lemberka, o níž spíše než sporé historické zmínky vypovídají legendy jako o hluboce věřící ženě s léčitelským darem, která se plně obětovala pokorné službě nemocným a trpícím bližním. Autorka obdařila legendární Zdislavu aktualizovaným ženským osudem, jejž provázala s historickými událostmi a s osobnostmi první poloviny třináctého století; tvůrci filmu se soustřeďují na posledních sedm let hrdinčina života. Zdislava, která podle všeho žila jen krátce (zřejmě v letech 1220-1252), však zanechala v srdcích a v paměti lidí trvalejší stopu, než kdyby byla jen skvělou matkou a laskavou hradní paní svých poddaných. Její osobnost tvůrci představují jako oduševnělou a milující ženu, jež svým racionálním zájmem o léčebné procedury předznamenává renesanční úroveň a realizační pečlivost, podloženou pečlivým domýšlením neznámých dobových reálií a konzultacemi s odborníky.
    Žánry:Historický
    6
  • Romaneto
    Romaneto (1981)
    Film
    66%
    7
  • Byli jsme to my?
    Byli jsme to my? (1991)
    Film
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    64%
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    8
  • Pan Tau
    Pan Tau (1988)
    FilmRole: střihač Pešík
    • Oneplay
    • Magenta TV
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublérovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na jeho adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dublér narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    63%
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublérovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na jeho adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dublér narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    9
  • Znamení raka
    Znamení raka (1967)
    Film
    • Oneplay
    V dosti bizarním prostředí jedné nemocnice se odehrává kriminální zápletka - dojde tam k vraždě. Jedna z lékařek odhalí skutečný důvod zločinu, zjistí i jeho pachatele. Avšak film více než o vyšetřování vypovídá o lidech, kteří v nemocnici žijí, zvolené prostředí zaplnil figurami dosti svéráznými až bizarními. Režisér Juraj Herz se pokusil experimentovat i se zvukovou stránkou - i známé tváře předaboval jinými hlasy.
    Režie:Juraj Herz
    61%
    V dosti bizarním prostředí jedné nemocnice se odehrává kriminální zápletka - dojde tam k vraždě. Jedna z lékařek odhalí skutečný důvod zločinu, zjistí i jeho pachatele. Avšak film více než o vyšetřování vypovídá o lidech, kteří v nemocnici žijí, zvolené prostředí zaplnil figurami dosti svéráznými až bizarními. Režisér Juraj Herz se pokusil experimentovat i se zvukovou stránkou - i známé tváře předaboval jinými hlasy.
    Režie:Juraj Herz
    10
  • Past na kachnu
    Past na kachnu (1978)
    Film
    • Oneplay
    V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. Nakonec se zjistí, že nejde pouze o hazardní hry, ale také o tvrdé drogy, heroin, které převáží přes hranice turecký pašerák Ogla. Policií je vytipováno několik osob, taxikáři Písecký a Kvěch a rovněž bývalá Koukalova milenka, servírka Romana Záveská (Jana Andresíková).
    Žánry:DramaKrimi
    60%
    V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. Nakonec se zjistí, že nejde pouze o hazardní hry, ale také o tvrdé drogy, heroin, které převáží přes hranice turecký pašerák Ogla. Policií je vytipováno několik osob, taxikáři Písecký a Kvěch a rovněž bývalá Koukalova milenka, servírka Romana Záveská (Jana Andresíková).
    Žánry:DramaKrimi
    11
  • Bouřlivé víno
    Bouřlivé víno (1976)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    I když režisér Václav Vorlíček patří k oblíbeným pohádkářům, mnozí jeho kolegové mu vyčítají destruktivní komunistické smýšlení. Takové smýšlení potvrzuje právě tento snímek, zpodobňující v žádoucím politickém klíči krizový rok 1968 jako rejdy zákeřných odpadlíků, kteří chtějí narušit pokojně budovaný blahobyt. Příběh natočený podle předlohy Jana Kozáka se odehrává v moravském vinařském družstvu, jehož rozšafného předsedu hraje Vladimír Menšík - hrdina musí přestát útoky protivníků, kteří jej obviňují ze zastaralých metod. Prozíravý předseda v nich však odhalí podvodníky, kteří se chtějí jen obohatit. Na tuto politicky angažovanou satiru navazují již bezzubé, víceméně odpolitizované hříčky Zralé víno a Mladé víno.
    60%
    I když režisér Václav Vorlíček patří k oblíbeným pohádkářům, mnozí jeho kolegové mu vyčítají destruktivní komunistické smýšlení. Takové smýšlení potvrzuje právě tento snímek, zpodobňující v žádoucím politickém klíči krizový rok 1968 jako rejdy zákeřných odpadlíků, kteří chtějí narušit pokojně budovaný blahobyt. Příběh natočený podle předlohy Jana Kozáka se odehrává v moravském vinařském družstvu, jehož rozšafného předsedu hraje Vladimír Menšík - hrdina musí přestát útoky protivníků, kteří jej obviňují ze zastaralých metod. Prozíravý předseda v nich však odhalí podvodníky, kteří se chtějí jen obohatit. Na tuto politicky angažovanou satiru navazují již bezzubé, víceméně odpolitizované hříčky Zralé víno a Mladé víno.
    12
  • Boty plné vody
    Boty plné vody (1976)
    Film
    59%
    13
  • Jakub
    Jakub (1977)
    Film
    Jakub Adam (Filip Renč) je jedenáctiletý bystrý, svéhlavý a na svůj věk i velice samostatný kluk, který prožil šest dlouhých let svého života v dětském domově. Jednoho dne si jej přijede vyzvednout jeho otec Mikuláš (Ladislav Mrkvička), jenž se konečně vrátil domů z pracovního působení v Africe. Nastěhují se do nového bytu, Mikuláš začne chodit do nové práce a Jakub do školy. Jakub se též začíná seznamovat s místními dětmi a se svými novými spolužáky a často jim vykládá o příhodách svého otce v Africe, které si ale Jakub vymýšlí, neboť mu otec o Africe nechce nic říkat. Napovrch pak začínají vyplývat nejasnosti ohledně Mikulášovy minulosti, které se k Jakubovi dostávají i od jeho spolužáků, ale ten jejich tvrzení zásadně odmítá. Jemu samému však také něco nepřipadá v pořádku a začíná ztrácet jistotu. Vzájemná důvěra mezi otcem a synem je tak vystavena nelehké zkoušce… (Česká televize)
    Žánry:Drama
    57%
    Jakub Adam (Filip Renč) je jedenáctiletý bystrý, svéhlavý a na svůj věk i velice samostatný kluk, který prožil šest dlouhých let svého života v dětském domově. Jednoho dne si jej přijede vyzvednout jeho otec Mikuláš (Ladislav Mrkvička), jenž se konečně vrátil domů z pracovního působení v Africe. Nastěhují se do nového bytu, Mikuláš začne chodit do nové práce a Jakub do školy. Jakub se též začíná seznamovat s místními dětmi a se svými novými spolužáky a často jim vykládá o příhodách svého otce v Africe, které si ale Jakub vymýšlí, neboť mu otec o Africe nechce nic říkat. Napovrch pak začínají vyplývat nejasnosti ohledně Mikulášovy minulosti, které se k Jakubovi dostávají i od jeho spolužáků, ale ten jejich tvrzení zásadně odmítá. Jemu samému však také něco nepřipadá v pořádku a začíná ztrácet jistotu. Vzájemná důvěra mezi otcem a synem je tak vystavena nelehké zkoušce… (Česká televize)
    Žánry:Drama
    14
  • Hadac od Saidovy zahrady
    Hadac od Saidovy zahrady (1980)
    Film
    53%
    15
  • Kdo hledá zlaté dno
    Kdo hledá zlaté dno (1974)
    Film
    51%
    16
  • Bizon
    Bizon (1989)
    FilmRole: hlas Bizona
    Slavný režisér 60. let Elmar Klos se k (spolu)režii vrátil až po pádu komunistického režimu, kdy syrskému režisérovi, svému někdejšímu studentovi, pomáhal natáčet dětský příběh o útěcích malého kluka do světa her a představ. Hledá tam nejen útočiště před rozvrácenými rodinnými poměry, ale navíc takto navazuje kontakt s jakousi spřízněnou bytostí z jiného světa, přezdívanou Bizon. Film však prošel kiny bez většího zájmu, jistá zmatenost ne vždy obratně vyprávěného příběhu zůstává zřetelná stále.
    Žánry:RodinnýSci-fi
    Režie:Moris Issa
    49%
    Slavný režisér 60. let Elmar Klos se k (spolu)režii vrátil až po pádu komunistického režimu, kdy syrskému režisérovi, svému někdejšímu studentovi, pomáhal natáčet dětský příběh o útěcích malého kluka do světa her a představ. Hledá tam nejen útočiště před rozvrácenými rodinnými poměry, ale navíc takto navazuje kontakt s jakousi spřízněnou bytostí z jiného světa, přezdívanou Bizon. Film však prošel kiny bez většího zájmu, jistá zmatenost ne vždy obratně vyprávěného příběhu zůstává zřetelná stále.
    Žánry:RodinnýSci-fi
    Režie:Moris Issa
    17
  • Neklidnou hladinou
    Neklidnou hladinou (1963)
    Film
    42%
    18
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1976)
    Film
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    36%
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    19
  • Stavení
    Stavení (1991)
    Film
    32%
    20

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.