Michel Dacquin: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Michel Dacquin: Filmy a seriály

  • Armáda stínů
    Armáda stínů (1969)
    FilmRole: Condemned
    • iTunes
    Napínavým příběhem oslavujícím francouzský odboj za II. světové války se režisér vrací k poměrně osobnímu tématu. Detaily o jeho působení v odboji zůstávají z větší částí záhadou, lze však věřit tomu, že sám byl součástí ilegálního odboje. V roce 1943 pobýval v Londýně, kde přečetl dvě nejvýznamnější literární díla francouzské literatury, která vznikla během války – Moře mlčí a Armádu stínů Josepha Kessela. Filmovou adaptací prvního díla zahájil svou kariéru; k druhému se dostal ve svých jednapadesáti letech. Scénář se poměrně věrně drží literární předlohy, i když několik drobných změn režisér přece jen provedl. Hlavní linii tvoří detailní popis fungování odbojářské špionážní a záškodnické sítě, který je vykreslen téměř jako detektivní film, ovšem s reálnými postavami. Zatímco autor literární předlohy musel totožnost svých hrdinů maskovat, Melville ji záměrně odhaluje, protože ji považuje za nejpřesnější vyjádření podstaty odboje. Vynecháním emocionálních výlevů v ději zase zachovává čistý odraz doby a právě nadřazení zájmů formy nad počitky je u Melvilla charakteristickým postupem dvojznačnosti, která je silně přítomná téměř ve všech jeho filmech. Také v Armádě stínů je věnována zvláštní pozornost kvalitě barev. Obraz je laděn do monochromatického šerosvitu s odstíny béžové a vždy v jednobarevném tónu.(MFF Karlovy Vary)
    77%
    Napínavým příběhem oslavujícím francouzský odboj za II. světové války se režisér vrací k poměrně osobnímu tématu. Detaily o jeho působení v odboji zůstávají z větší částí záhadou, lze však věřit tomu, že sám byl součástí ilegálního odboje. V roce 1943 pobýval v Londýně, kde přečetl dvě nejvýznamnější literární díla francouzské literatury, která vznikla během války – Moře mlčí a Armádu stínů Josepha Kessela. Filmovou adaptací prvního díla zahájil svou kariéru; k druhému se dostal ve svých jednapadesáti letech. Scénář se poměrně věrně drží literární předlohy, i když několik drobných změn režisér přece jen provedl. Hlavní linii tvoří detailní popis fungování odbojářské špionážní a záškodnické sítě, který je vykreslen téměř jako detektivní film, ovšem s reálnými postavami. Zatímco autor literární předlohy musel totožnost svých hrdinů maskovat, Melville ji záměrně odhaluje, protože ji považuje za nejpřesnější vyjádření podstaty odboje. Vynecháním emocionálních výlevů v ději zase zachovává čistý odraz doby a právě nadřazení zájmů formy nad počitky je u Melvilla charakteristickým postupem dvojznačnosti, která je silně přítomná téměř ve všech jeho filmech. Také v Armádě stínů je věnována zvláštní pozornost kvalitě barev. Obraz je laděn do monochromatického šerosvitu s odstíny béžové a vždy v jednobarevném tónu.(MFF Karlovy Vary)
    1
  • Meč a váhy
    Meč a váhy (1963)
    Film
    V luxusní vile na Riviéře žije bohatá paní Winterová se svým desetiletým synem. V jejím okolí se vyskytují tři muži, neúspěšný americký malíř John Parsons, majitel realitní kanceláře Jean-Philippe Prévost a instruktor ve vodním lyžování François Cordier. Jednoho dne je syn paní Winterové unesen a zavražděn dvěma muži. Rozjíždí se policejní vyšetřování, na pláži jsou ale nalezeni tři muži, John, Jean-Philippe a François. Všichni jsou podezřelí, každý z nich však vypoví odlišnou verzi příběhu a vinu svádí na druhé dva. Teprve dramatický soudní proces vyloučí jednoho nevinného a určí dva viníky...
    Žánry:DramaKrimi
    76%
    V luxusní vile na Riviéře žije bohatá paní Winterová se svým desetiletým synem. V jejím okolí se vyskytují tři muži, neúspěšný americký malíř John Parsons, majitel realitní kanceláře Jean-Philippe Prévost a instruktor ve vodním lyžování François Cordier. Jednoho dne je syn paní Winterové unesen a zavražděn dvěma muži. Rozjíždí se policejní vyšetřování, na pláži jsou ale nalezeni tři muži, John, Jean-Philippe a François. Všichni jsou podezřelí, každý z nich však vypoví odlišnou verzi příběhu a vinu svádí na druhé dva. Teprve dramatický soudní proces vyloučí jednoho nevinného a určí dva viníky...
    Žánry:DramaKrimi
    2
  • Svatý rok
    Svatý rok (1976)
    Film
    Max Lambert, bývalý šéf lupičské bandy, si odpykává dvacetiletý trest. Před zatčením zakopal u kostela nedaleko Říma několik milionů ve zlatě, výdělek ze své poslední akce. Se svým spoluvězněm Pierrem Bizetem připraví plán útěku a v převleku za duchovní se oba snaží odletět do Říma, kam zrovna v této době směřují církevní hodnostáři z celého světa. Takže dvě sutany navíc se mezi nimi lehce ztratí! Jenže uprostřed poklidného letu se objeví únosci, kteří nutí pilota obrátit letadlo na Tanger. Ale to zdaleka není ještě to nejhorší, co je na cestě za svobodou a penězi čeká. Jedinečná dvojice Gabin - Brialy, výborné dialogy a situace v komedii, která nestárne.
    Žánry:Komedie
    73%
    Max Lambert, bývalý šéf lupičské bandy, si odpykává dvacetiletý trest. Před zatčením zakopal u kostela nedaleko Říma několik milionů ve zlatě, výdělek ze své poslední akce. Se svým spoluvězněm Pierrem Bizetem připraví plán útěku a v převleku za duchovní se oba snaží odletět do Říma, kam zrovna v této době směřují církevní hodnostáři z celého světa. Takže dvě sutany navíc se mezi nimi lehce ztratí! Jenže uprostřed poklidného letu se objeví únosci, kteří nutí pilota obrátit letadlo na Tanger. Ale to zdaleka není ještě to nejhorší, co je na cestě za svobodou a penězi čeká. Jedinečná dvojice Gabin - Brialy, výborné dialogy a situace v komedii, která nestárne.
    Žánry:Komedie
    3
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    Film
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    4
  • La ligne de démarcation
    La ligne de démarcation (1966)
    Film
    • Netflix
    Film vychází z pamětí Gilberta Renaulta, který psal pod pseudonymem plukovník Rémy, nazvaných Mémoires d'un agent secret de la France libre a La Ligne de démarcation. Děj se odehrává v malé vesnici v Juře, kterou řeka Loue rozděluje na dvě části – na tu, kterou okupují nacisté, a na tu, kde panuje svoboda. Francouzský důstojník Pierre je propuštěn nacistickými vojáky a zjišťuje, že jeho zámek byl přeměněn na německé velitelské centrum. I když je nucen s nepřítelem spolupracovat, jeho žena Mary podporuje odboj a je ochotná pro něj riskovat život. Nacisté stupňují aktivitu proti odboji a trvají na tom, že každý, kdo se pokusí překročit demarkační linii, bude zastřelen. Když je Pierrova žena zatčena, rozhodne se Pierre změnit stranu.
    69%
    Film vychází z pamětí Gilberta Renaulta, který psal pod pseudonymem plukovník Rémy, nazvaných Mémoires d'un agent secret de la France libre a La Ligne de démarcation. Děj se odehrává v malé vesnici v Juře, kterou řeka Loue rozděluje na dvě části – na tu, kterou okupují nacisté, a na tu, kde panuje svoboda. Francouzský důstojník Pierre je propuštěn nacistickými vojáky a zjišťuje, že jeho zámek byl přeměněn na německé velitelské centrum. I když je nucen s nepřítelem spolupracovat, jeho žena Mary podporuje odboj a je ochotná pro něj riskovat život. Nacisté stupňují aktivitu proti odboji a trvají na tom, že každý, kdo se pokusí překročit demarkační linii, bude zastřelen. Když je Pierrova žena zatčena, rozhodne se Pierre změnit stranu.
    5
  • Tajný policista
    Tajný policista (1964)
    FilmRole: Barbouze of the train (uncredited)
    68%
    6
  • Nebezpečné známosti
    Nebezpečné známosti (1959)
    FilmRole: Un invité des Valmont (uncredited)
    68%
    7
  • Honba za kytarami
    Honba za kytarami (1964)
    FilmRole: Ticket controller at the Olympia
    67%
    8
  • Métamorphose des cloportes, La
    Métamorphose des cloportes, La (1965)
    FilmRole: Un barman de boîte de nuit
    66%
    9
  • V rytmu valčíku
    V rytmu valčíku (1971)
    Film
    66%
    10
  • Pařížské blues
    Pařížské blues (1961)
    FilmRole: Guest at Devigne's Party (uncredited)
    Druhý film režiséra Martina Ritta s dvojicí Paul Newman a Sidney Poitier se odehrává ve městě, které dlouho sloužilo jako útočiště hudebníků černé pleti, kteří sem prchali před rasovými předsudky v USA. Do Paříže ve filmu přijíždí americký jazzband pod vedením skvělého pozounisty a nadějného komponisty Rama Bowena, jehož členem je mimo jiné i černý saxofonista Eddie Cook. Oba hlavní představitelé zanedlouho narazí na pár mladých amerických turistek Connie Lampsonovou a Lillian Corningovou, z nichž si každý vybere tu svou. Brzy mezi oběma novými páry začne docházet k neshodám, které se týkají především návratu do USA, po kterém touží Connie i Lillian - do Francie totiž původně přijely pouze na dvoutýdenní dovolenou. Avšak Ram s Eddiem jsou proti, Ram vidí slibně se rozvíjející pařížské angažmá a Eddie se zase jako černoch cítí v Paříži mnohem svobodněji a více respektován než doma. V tomto velmi vydařeném jazzovém filmu si zahrál (jako herec i jako hudebník) také slavný Louis Armstrong a o hudbu se postarala jazzová legenda Duke Ellington.
    65%
    Druhý film režiséra Martina Ritta s dvojicí Paul Newman a Sidney Poitier se odehrává ve městě, které dlouho sloužilo jako útočiště hudebníků černé pleti, kteří sem prchali před rasovými předsudky v USA. Do Paříže ve filmu přijíždí americký jazzband pod vedením skvělého pozounisty a nadějného komponisty Rama Bowena, jehož členem je mimo jiné i černý saxofonista Eddie Cook. Oba hlavní představitelé zanedlouho narazí na pár mladých amerických turistek Connie Lampsonovou a Lillian Corningovou, z nichž si každý vybere tu svou. Brzy mezi oběma novými páry začne docházet k neshodám, které se týkají především návratu do USA, po kterém touží Connie i Lillian - do Francie totiž původně přijely pouze na dvoutýdenní dovolenou. Avšak Ram s Eddiem jsou proti, Ram vidí slibně se rozvíjející pařížské angažmá a Eddie se zase jako černoch cítí v Paříži mnohem svobodněji a více respektován než doma. V tomto velmi vydařeném jazzovém filmu si zahrál (jako herec i jako hudebník) také slavný Louis Armstrong a o hudbu se postarala jazzová legenda Duke Ellington.
    11
  • Le vampire de Düsseldorf
    Le vampire de Düsseldorf (1965)
    FilmRole: Beck
    • Netflix
    63%
    12
  • Des pissenlits par la racine
    Des pissenlits par la racine (1964)
    FilmRole: Le pasteur
    60%
    13
  • Jardinier d'Argenteuil, Le
    Jardinier d'Argenteuil, Le (1966)
    FilmRole: Le salutiste (uncredited)
    Tulipe je starý muž, který žije sám ve starém železničním vagónu v oblasti Argenteuil nedaleko Paříže. Jeho hlavními vášněmi jsou zahradničení a malování olejovými barvami, ale má také tajný zdroj příjmů. Jeho kmotřenec zjistí, že Tulipe je ve skutečnosti mistrem padělatelství a vytváří dokonalé kopie desetifrankových bankovek. Přítelkyně jeho kmotřence v tom vidí příležitost, jak zbohatnout – musí však přesvědčit Tulipea, aby začal padělat pětisetfrankové bankovky. Předpokládajíc, že Tulipe souhlasí, koupí kmotřenec s přítelkyní drahý nový automobil a luxusní vilu ve francouzské provincii. Osud však má pro ně připraven krutý zvrat, když si Tulipe naváže přátelství s milionářským playboyem.
    Žánry:KomedieKrimi
    57%
    Tulipe je starý muž, který žije sám ve starém železničním vagónu v oblasti Argenteuil nedaleko Paříže. Jeho hlavními vášněmi jsou zahradničení a malování olejovými barvami, ale má také tajný zdroj příjmů. Jeho kmotřenec zjistí, že Tulipe je ve skutečnosti mistrem padělatelství a vytváří dokonalé kopie desetifrankových bankovek. Přítelkyně jeho kmotřence v tom vidí příležitost, jak zbohatnout – musí však přesvědčit Tulipea, aby začal padělat pětisetfrankové bankovky. Předpokládajíc, že Tulipe souhlasí, koupí kmotřenec s přítelkyní drahý nový automobil a luxusní vilu ve francouzské provincii. Osud však má pro ně připraven krutý zvrat, když si Tulipe naváže přátelství s milionářským playboyem.
    Žánry:KomedieKrimi
    14
  • Insolent, L'
    Insolent, L' (1973)
    Film
    51%
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.