Liliane Betti: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Liliane Betti: Filmy a seriály

  • Amarcord
    Amarcord (1973)
    Film
    Felliniho autobiografický film AMARCORD se odehrává v Rimini, režisérově rodišti, ve 30. letech. Fellini ve filmu vzpomíná na své dospívání, k němuž nutně náleží třeba i první erotické zážitky, tajné návštěvy kina či platonická láska. Film získal roku 1975 Oscara za nejlepší zahraniční film (v témž roce byl ve stejné kategorii nominován i na Zlatý glóbus), o rok později byl nominován na Oscara za režii a původní scénář. Fellini byl navíc oceněn dalšími cenami - mj. Cenou newyorských filmových kritiků, Stříbrnou stuhou Italského národního syndikátu novinářů a Davidem francouzského syndikátu filmových recenzentů.
    75%
    Felliniho autobiografický film AMARCORD se odehrává v Rimini, režisérově rodišti, ve 30. letech. Fellini ve filmu vzpomíná na své dospívání, k němuž nutně náleží třeba i první erotické zážitky, tajné návštěvy kina či platonická láska. Film získal roku 1975 Oscara za nejlepší zahraniční film (v témž roce byl ve stejné kategorii nominován i na Zlatý glóbus), o rok později byl nominován na Oscara za režii a původní scénář. Fellini byl navíc oceněn dalšími cenami - mj. Cenou newyorských filmových kritiků, Stříbrnou stuhou Italského národního syndikátu novinářů a Davidem francouzského syndikátu filmových recenzentů.
    1
  • Satyrikon
    Satyrikon (1969)
    Film

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    65%

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    2
  • Podivuhodné příběhy
    Podivuhodné příběhy (1968)
    Film
    Tři povídky klasika hororu Edgara Allana Poea svedly k práci na jednom filmu tři slavné režiséry – Itala Federica Felliniho a Francouze Louise Malla a Rogera Vadima. Děj samostatných filmových příběhů tak, jak jej líčí jednotlivé povídky – Komtesa z Metzengersteinů, William Wilson a Toby Dammit – nás zavádí do temných hlubin lidských duší. Každý z režisérů do nich otiskl svůj nezaměnitelný rukopis, stejně jako velké herecké osobnosti: Jane Fondová, Alain Delon a Brigitte Bardotová.
    64%
    Tři povídky klasika hororu Edgara Allana Poea svedly k práci na jednom filmu tři slavné režiséry – Itala Federica Felliniho a Francouze Louise Malla a Rogera Vadima. Děj samostatných filmových příběhů tak, jak jej líčí jednotlivé povídky – Komtesa z Metzengersteinů, William Wilson a Toby Dammit – nás zavádí do temných hlubin lidských duší. Každý z režisérů do nich otiskl svůj nezaměnitelný rukopis, stejně jako velké herecké osobnosti: Jane Fondová, Alain Delon a Brigitte Bardotová.
    3
  • Maso
    Maso (1991)
    Film
    61%
    4
  • Diario di un vizio
    Diario di un vizio (1993)
    Film
    V této stylové a nekonvenční černé komedii si Benito (Jerry Calà) vede deník svých sexuálních fantazií a tužeb. V důsledku jeho proměnlivého vztahu s krásnou a neukojitelnou Luigií (Sabrina Ferilli) jsou jeho myšlenky v tomto směru stále bizarnější. On sám je nucen sbírat a dostávat do postele ženy téměř při každé příležitosti. Jak fantazie zaznamenané v jeho deníku pohlcují stále více jeho života a stávají se temnějšími a temnějšími, jeho obyčejný život se stává fádnějším a nudnějším, až úplně zmizí.
    Žánry:Drama
    61%
    V této stylové a nekonvenční černé komedii si Benito (Jerry Calà) vede deník svých sexuálních fantazií a tužeb. V důsledku jeho proměnlivého vztahu s krásnou a neukojitelnou Luigií (Sabrina Ferilli) jsou jeho myšlenky v tomto směru stále bizarnější. On sám je nucen sbírat a dostávat do postele ženy téměř při každé příležitosti. Jak fantazie zaznamenané v jeho deníku pohlcují stále více jeho života a stávají se temnějšími a temnějšími, jeho obyčejný život se stává fádnějším a nudnějším, až úplně zmizí.
    Žánry:Drama
    5
  • Una botta di vita
    Una botta di vita (1988)
    Film
    Elvio Battistini pracuje jako uvaděč v místním kině v malém městečku, kde žije. Má protézu nohy, následek nehody, ale každému, kdo je ochoten poslouchat, tvrdí, že je to válečné zranění. Giuseppe Mondardini je také starší muž, který žije sám v kdysi nádherném rodinném domě. Když se Elvio a Giuseppe setkají, okamžitě si padnou do noty. Je na čase vyrazit do chladnější oblasti, a tak Mordardini odhalí svůj starobylý automobil.
    55%
    Elvio Battistini pracuje jako uvaděč v místním kině v malém městečku, kde žije. Má protézu nohy, následek nehody, ale každému, kdo je ochoten poslouchat, tvrdí, že je to válečné zranění. Giuseppe Mondardini je také starší muž, který žije sám v kdysi nádherném rodinném domě. Když se Elvio a Giuseppe setkají, okamžitě si padnou do noty. Je na čase vyrazit do chladnější oblasti, a tak Mordardini odhalí svůj starobylý automobil.
    6
  • Anni 90
    Anni 90 (1992)
    Film
    47%
    7
  • Vacanze di Natale '91
    Vacanze di Natale '91 (1991)
    Film
    Tato hrubá ložnicová fraška se odehrává v lyžařském středisku St. Moritz během vánočních prázdnin. Mezi páry, jejichž životy se protínají, patří ovdovělý umělec na svatební cestě se svou druhou manželkou, gay muž cestující se svým synem a milencem (přičemž každého z nich skrývá před tím druhým), snobský pár z Milána, který byl nucen sdílet apartmá s dvojicí hrubých Římanů atd.
    Žánry:Komedie
    45%
    Tato hrubá ložnicová fraška se odehrává v lyžařském středisku St. Moritz během vánočních prázdnin. Mezi páry, jejichž životy se protínají, patří ovdovělý umělec na svatební cestě se svou druhou manželkou, gay muž cestující se svým synem a milencem (přičemž každého z nich skrývá před tím druhým), snobský pár z Milána, který byl nucen sdílet apartmá s dvojicí hrubých Římanů atd.
    Žánry:Komedie
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.