6.7

Maria Hofstätter: Filmy a seriály

  • Braunschlag
    Braunschlag (2012)
    SeriálRole: Herta Tschach
    79%
    1
  • Sophie Scholl: Poslední dny
    Sophie Scholl: Poslední dny (2005)
    FilmRole: Wärterin
    Režisér Marc Rothemund není první, kdo na filmové plátno převedl drama posledních dnů členů ilegální skupiny Bílá růže. Na začátku 80. let vznikly dva filmy inspirované těmito událostmi, jejichž autory byli režiséři Michael Verhoeven a Percy Adlon. Rothemundův snímek předčí tyto poměrně akademické filmy tím, že režisér si za ústřední hrdinku vybral postavu Sophie Schollové, skrze niž se mu daří drama sugestivně přiblížit. Tomuto silnému filmu o osobní statečnosti několika mladých studentů dominuje autentický projev Julie Jentschové v hlavní roli.
    75%
    Režisér Marc Rothemund není první, kdo na filmové plátno převedl drama posledních dnů členů ilegální skupiny Bílá růže. Na začátku 80. let vznikly dva filmy inspirované těmito událostmi, jejichž autory byli režiséři Michael Verhoeven a Percy Adlon. Rothemundův snímek předčí tyto poměrně akademické filmy tím, že režisér si za ústřední hrdinku vybral postavu Sophie Schollové, skrze niž se mu daří drama sugestivně přiblížit. Tomuto silnému filmu o osobní statečnosti několika mladých studentů dominuje autentický projev Julie Jentschové v hlavní roli.
    2
  • Indien
    Indien (1993)
    FilmRole: Kirchnerwirtin
    75%
    3
  • Trautmann
    Trautmann (2000)
    SeriálRole: Krankenschwester
    74%
    4
  • Import/Export
    Import/Export (2007)
    FilmRole: Schwester Maria
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    73%
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    5
  • Páv
    Páv (2025)
    FilmRole: Vera
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Film Páv je německo-rakouská komedie o agentuře, která vám za poplatek zajistí profesionálního společníka. Potřebujete doprovod do společnosti, fiktivního partnera nebo tatínka na den otců? Není problém, Matthias umí ztvárnit jakoukoli roli. Avšak poté, co ho opustí partnerka, zjistí, že začal ztrácet sám sebe. Snímek, premiérově uvedený na festivalu v Benátkách je celovečerním debutem Bernharda Wengera. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    Žánry:DramaKomedie
    72%
    Film Páv je německo-rakouská komedie o agentuře, která vám za poplatek zajistí profesionálního společníka. Potřebujete doprovod do společnosti, fiktivního partnera nebo tatínka na den otců? Není problém, Matthias umí ztvárnit jakoukoli roli. Avšak poté, co ho opustí partnerka, zjistí, že začal ztrácet sám sebe. Snímek, premiérově uvedený na festivalu v Benátkách je celovečerním debutem Bernharda Wengera. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Ráj: Láska
    Ráj: Láska (2012)
    FilmRole: Teresina sestra
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Děj se odehrává na keňských plážích, důvěrně nazývaných sugar mamas (sladké maminy). Evropské ženy zde vyhledávají africké chlapce, kteří se prodávají na sex, aby si vydělali na živobytí. Do tohoto dovolenkového ráje vycestuje i 50letá Rakušanka Teresa. Nekompromisní portrét současnosti vypráví o stárnoucích ženách a mladých mužích, o Evropě a Africe, o vykořisťování, které končí vykořisťováním jiných. Film Ulricha Seidla je prvním z jeho rajské trilogie o třech ženách, třech dovolených a třech příbězích o touze a hledání štěstí.
    Žánry:Drama
    71%
    Děj se odehrává na keňských plážích, důvěrně nazývaných sugar mamas (sladké maminy). Evropské ženy zde vyhledávají africké chlapce, kteří se prodávají na sex, aby si vydělali na živobytí. Do tohoto dovolenkového ráje vycestuje i 50letá Rakušanka Teresa. Nekompromisní portrét současnosti vypráví o stárnoucích ženách a mladých mužích, o Evropě a Africe, o vykořisťování, které končí vykořisťováním jiných. Film Ulricha Seidla je prvním z jeho rajské trilogie o třech ženách, třech dovolených a třech příbězích o touze a hledání štěstí.
    Žánry:Drama
    7
  • Altes Geld
    Altes Geld (2015)
    Minisérie
    70%
    8
  • Orchestra
    Orchestra (2022)
    FilmRole: Marie
    70%
    9
  • Schweinskopf al dente
    Schweinskopf al dente (2016)
    FilmRole: Frau Beischl
    70%
    10
  • Hundstage
    Hundstage (2001)
    FilmRole: stopař
    Příběh dokumentaristicky laděného filmového debutu se odehrává během jednoho víkendu na anonymní periferii Vídně. V jakési zemi nikoho mezi dálnicí, hypermarkety a skladišti sledujeme monotónnost víkendových prací a činností, jež lidé vykonávají bez jakékoli známky radosti či potěšení. Je strašné horko a lidé, kteří na sobě mají jen málo oblečení, se postupně obnažují nejen fyzicky, ale i psychicky. Teplota stoupá, atmosféra víkendového podvečera houstne a agrese se stupňuje. Večer je plný her, sexu a násilí. Režisér nás konfrontuje s osudy několika lidí, které se různě protínají. S jejich zoufalou touhou po lásce a s téměř beznadějnou nemožností ji nalézt a udržet. Režisér k natáčení filmu dodává: Film Psí dny je takzvaným skutečným filmem - se skutečným scénářem, příběhem a opravdovými herci. Ale zároveň je mnoho věcí, které jsou odlišné. Existoval sice scénář, ale bez psaných dialogů. Ve filmu hrají herci, ale také spousta neherců, a navíc jsme se striktně drželi dokumentaristického přístupu k filmování. Snímek získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách 2001.
    Žánry:Drama
    69%
    Příběh dokumentaristicky laděného filmového debutu se odehrává během jednoho víkendu na anonymní periferii Vídně. V jakési zemi nikoho mezi dálnicí, hypermarkety a skladišti sledujeme monotónnost víkendových prací a činností, jež lidé vykonávají bez jakékoli známky radosti či potěšení. Je strašné horko a lidé, kteří na sobě mají jen málo oblečení, se postupně obnažují nejen fyzicky, ale i psychicky. Teplota stoupá, atmosféra víkendového podvečera houstne a agrese se stupňuje. Večer je plný her, sexu a násilí. Režisér nás konfrontuje s osudy několika lidí, které se různě protínají. S jejich zoufalou touhou po lásce a s téměř beznadějnou nemožností ji nalézt a udržet. Režisér k natáčení filmu dodává: Film Psí dny je takzvaným skutečným filmem - se skutečným scénářem, příběhem a opravdovými herci. Ale zároveň je mnoho věcí, které jsou odlišné. Existoval sice scénář, ale bez psaných dialogů. Ve filmu hrají herci, ale také spousta neherců, a navíc jsme se striktně drželi dokumentaristického přístupu k filmování. Snímek získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách 2001.
    Žánry:Drama
    11
  • Kaiserschmarrndrama
    Kaiserschmarrndrama (2021)
    FilmRole: Frau Beisch
    69%
    12
  • Celý život
    Celý život (2023)
    FilmRole: Anna Holler
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Nikdo přesně neví, kolik let je sirotkovi Andreasi Eggerovi, když přichází na statek Kranzstockerů v údolí. Pro bohabojného, ale násilnického sedláka je přinejlepším laciným pomocníkem. Jen stará Ahnl mu věnuje trochu péče. Po její smrti se přidá k pracovní četě, která staví jednu z prvních lanovek, a pronajme si prostou dřevěnou chatu vysoko v horách, kde si vytvoří domov pro sebe a svou velkou lásku Marii. Jejich společné štěstí však netrvá dlouho. Vypukne druhá světová válka, Egger je povolán do armády, padne do sovětského zajetí a do údolí se vrací až po mnoha letech. Tam je mu Marie naposledy nablízku a starý Egger se s údivem ohlíží za léty, která má za sebou. (Das Filmfest)
    Žánry:Drama
    67%
    Nikdo přesně neví, kolik let je sirotkovi Andreasi Eggerovi, když přichází na statek Kranzstockerů v údolí. Pro bohabojného, ale násilnického sedláka je přinejlepším laciným pomocníkem. Jen stará Ahnl mu věnuje trochu péče. Po její smrti se přidá k pracovní četě, která staví jednu z prvních lanovek, a pronajme si prostou dřevěnou chatu vysoko v horách, kde si vytvoří domov pro sebe a svou velkou lásku Marii. Jejich společné štěstí však netrvá dlouho. Vypukne druhá světová válka, Egger je povolán do armády, padne do sovětského zajetí a do údolí se vrací až po mnoha letech. Tam je mu Marie naposledy nablízku a starý Egger se s údivem ohlíží za léty, která má za sebou. (Das Filmfest)
    Žánry:Drama
    13
  • Ráj: Víra
    Ráj: Víra (2012)
    FilmRole: Anna Maria
    Druhý snímek z trilogie o třech ženách a jejich hledání štěstí a smysluplného života zpracovává téma víry. Anna Marie, sestra Teresy z předchozího snímku Ráj: Láska, je hluboce věřící katoličkou a jednoho dne se rozhodne plně věnovat misionářské práci na předměstí Vídně, kde obchází jednotlivé imigranty. Jednoho dne se však domů vrací manžel, egyptský muslim na vozíku, a dva pohledy na svět se nevyhnutelně střetnou. Modlitby nahrazují hádky a vzájemná nesnášenlivost. Režisér Ulrich Seidl opět diváka vmanipuluje do nepříjemné pozice voyeura, který sleduje až příliš intimní a mnohdy trapné životní situace. Víra má ve snímku až podobu fanatismu, který paradoxně nevyvěrá z islámu, ale z křesťanství. (Febiofest)
    67%
    Druhý snímek z trilogie o třech ženách a jejich hledání štěstí a smysluplného života zpracovává téma víry. Anna Marie, sestra Teresy z předchozího snímku Ráj: Láska, je hluboce věřící katoličkou a jednoho dne se rozhodne plně věnovat misionářské práci na předměstí Vídně, kde obchází jednotlivé imigranty. Jednoho dne se však domů vrací manžel, egyptský muslim na vozíku, a dva pohledy na svět se nevyhnutelně střetnou. Modlitby nahrazují hádky a vzájemná nesnášenlivost. Režisér Ulrich Seidl opět diváka vmanipuluje do nepříjemné pozice voyeura, který sleduje až příliš intimní a mnohdy trapné životní situace. Víra má ve snímku až podobu fanatismu, který paradoxně nevyvěrá z islámu, ale z křesťanství. (Febiofest)
    14
  • Dampfnudelblues
    Dampfnudelblues (2013)
    FilmRole: Frau Beischl
    67%
    15
  • Ráj: Naděje
    Ráj: Naděje (2013)
    FilmRole: Anna Maria
    V posledním snímku z trilogie o třech ženách a jejich touze po štěstí se režisér Ulrich Seidl zaměřil na dceru Teresy, hrdinky prvního dílu Ráj: Láska, která vyrazila za sexuální turistikou do Afriky. Třináctiletá Melanie odjíždí trávit prázdniny na hubnoucí tábor v rakouských horách. Zatímco se její dny redukují na cvičení a dodržování přísného jídelníčku, zamiluje se do lékaře o čtyřicet let staršího a svou první lásku chce získat za každou cenu. Lékař se však zakázanému vztahu brání. Závěr trilogie se opět vrací k tématu lásky, která však zde není pouhou iluzí, ale upřímným a silným citem. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    66%
    V posledním snímku z trilogie o třech ženách a jejich touze po štěstí se režisér Ulrich Seidl zaměřil na dceru Teresy, hrdinky prvního dílu Ráj: Láska, která vyrazila za sexuální turistikou do Afriky. Třináctiletá Melanie odjíždí trávit prázdniny na hubnoucí tábor v rakouských horách. Zatímco se její dny redukují na cvičení a dodržování přísného jídelníčku, zamiluje se do lékaře o čtyřicet let staršího a svou první lásku chce získat za každou cenu. Lékař se však zakázanému vztahu brání. Závěr trilogie se opět vrací k tématu lásky, která však zde není pouhou iluzí, ale upřímným a silným citem. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    16
  • Wanted
    Wanted (1999)
    FilmRole: Pfarrersköchin
    Traumatolog Thomas Reiter se dobrovolně uchýlí do zabezpečeného ústavu, protože už se nechce potýkat s každodenním životem. Své problémy řeší ve své fantazii – ve westernovém světě. Znepokojení rodiče pověří kněze, aby jejich syna přivedl zpět do reality. Když ho Thomas vyzve, aby ho následoval do jeho westernového světa, kněz si uvědomí, že tento únik z reality není zcela bez kouzla...
    66%
    Traumatolog Thomas Reiter se dobrovolně uchýlí do zabezpečeného ústavu, protože už se nechce potýkat s každodenním životem. Své problémy řeší ve své fantazii – ve westernovém světě. Znepokojení rodiče pověří kněze, aby jejich syna přivedl zpět do reality. Když ho Thomas vyzve, aby ho následoval do jeho westernového světa, kněz si uvědomí, že tento únik z reality není zcela bez kouzla...
    17
  • Ameisenstraße, Die
    Ameisenstraße, Die (1995)
    Film
    Tato laskavá rakouská komedie, zasazená do vídeňského činžovního domu, si utahuje z podivných zvyků obyvatel tohoto proslulého města. Budova se nachází ve středostavovské čtvrti a žijí v ní obyvatelé různých věkových kategorií a společenského postavení. Mnoho nájemníků je starších, ale najde se tu i pár dětí. V jednom bytě žije velká skupina polských stavebních dělníků, zatímco jugoslávská žena se svou početnou rodinou se snaží přežít ve svém malém bytě. Epizodický příběh ze života těchto a dalších nájemníků rámuje návštěva úředníka ze statistického úřadu.
    66%
    Tato laskavá rakouská komedie, zasazená do vídeňského činžovního domu, si utahuje z podivných zvyků obyvatel tohoto proslulého města. Budova se nachází ve středostavovské čtvrti a žijí v ní obyvatelé různých věkových kategorií a společenského postavení. Mnoho nájemníků je starších, ale najde se tu i pár dětí. V jednom bytě žije velká skupina polských stavebních dělníků, zatímco jugoslávská žena se svou početnou rodinou se snaží přežít ve svém malém bytě. Epizodický příběh ze života těchto a dalších nájemníků rámuje návštěva úředníka ze statistického úřadu.
    18
  • Poppitz
    Poppitz (2002)
    FilmRole: Frau Kübel
    65%
    19
  • Divoká myš
    Divoká myš (2017)
    Film

    Když Georg ztratí svou práci jako uznávaný hudební kritik známého vídeňského deníku, skrývá to před svou ženou Johannou, která chce dítě. V nově získaném volném čase pomáhá bývalému spolužákovi s renovací zchátralé horské dráhy. Zároveň rozpoutá vendetu proti svému bývalému šéfovi, kterému se chce pomstít za vyhazov. Zprvu se jedná jen o drobné ničení majetku, ale postupně se jeho útoky zvětšují. Brzy se mu jeho spořádaný život zcela vymkne z rukou... (Das Filmfest)

    64%

    Když Georg ztratí svou práci jako uznávaný hudební kritik známého vídeňského deníku, skrývá to před svou ženou Johannou, která chce dítě. V nově získaném volném čase pomáhá bývalému spolužákovi s renovací zchátralé horské dráhy. Zároveň rozpoutá vendetu proti svému bývalému šéfovi, kterému se chce pomstít za vyhazov. Zprvu se jedná jen o drobné ničení majetku, ale postupně se jeho útoky zvětšují. Brzy se mu jeho spořádaný život zcela vymkne z rukou... (Das Filmfest)

    20
  • Der Architekt
    Der Architekt (2008)
    FilmRole: Kellnerin
    Architekt Georg Winter při přebírání ceny vysvětluje, že architekt má to štěstí, že každou dokončenou budovu může poměřovat s tím, jak moc odpovídá jeho původní myšlence. Brzy je ale Georg sám nucen zhodnotit úspěchy a chyby, kterých se dopustil ve svém osobním životě. Intenzivní drama, ve kterém čtyři členové rodiny cestují do horské vesnice, aby pohřbili Georgovu matku. Uvíznou tam kvůli špatnému počasí. Tato nečekaná izolace vrhá nové světlo na minulost a současnost rodičů a dvou téměř dospělých dětí.
    Žánry:Drama
    Režie:Ina Weisse
    64%
    Architekt Georg Winter při přebírání ceny vysvětluje, že architekt má to štěstí, že každou dokončenou budovu může poměřovat s tím, jak moc odpovídá jeho původní myšlence. Brzy je ale Georg sám nucen zhodnotit úspěchy a chyby, kterých se dopustil ve svém osobním životě. Intenzivní drama, ve kterém čtyři členové rodiny cestují do horské vesnice, aby pohřbili Georgovu matku. Uvíznou tam kvůli špatnému počasí. Tato nečekaná izolace vrhá nové světlo na minulost a současnost rodičů a dvou téměř dospělých dětí.
    Žánry:Drama
    Režie:Ina Weisse
    21
  • Hinterholz 8
    Hinterholz 8 (1998)
    FilmRole: Frau Ratzinger
    64%
    22
  • 23
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    SeriálRole: Frieda Gufler
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    24
  • Einsamkeit und Sex und Mitleid
    Einsamkeit und Sex und Mitleid (2017)
    FilmRole: Maschjonka Pfennig
    63%
    25
  • Temps du loup, Le
    Temps du loup, Le (2003)
    Film
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    63%
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    26
  • Wiener Blut
    Wiener Blut (2019)
    FilmRole: Rechtsmedizinierin
    63%
    27
  • Ďáblova lázeň
    Ďáblova lázeň (2024)
    FilmRole: Mother-in-law Gänglin
    Horní Rakousko, polovina 18. století. Na kopci stojí šibenice, na ní oběšená žena. Hluboce pobožná a citlivá Agnes na její tělo hledí se smutkem. Částečně ale lituje i sama sebe. Cítí se totiž být cizincem v emocionálně odtažitém světě svého novomanžela Wolfa. Agnes se stahuje do sebe a melancholie ji pohlcuje víc a víc. Cítí, že jedinou cestou ven je šokující akt násilí. Film Des Teufels Bad je novým počinem režijního tandemu Severin Fiala a Veronika Franz, který stojí například za hororem Dobrou, mámo.
    Žánry:DramaHistorickýHoror
    62%
    Horní Rakousko, polovina 18. století. Na kopci stojí šibenice, na ní oběšená žena. Hluboce pobožná a citlivá Agnes na její tělo hledí se smutkem. Částečně ale lituje i sama sebe. Cítí se totiž být cizincem v emocionálně odtažitém světě svého novomanžela Wolfa. Agnes se stahuje do sebe a melancholie ji pohlcuje víc a víc. Cítí, že jedinou cestou ven je šokující akt násilí. Film Des Teufels Bad je novým počinem režijního tandemu Severin Fiala a Veronika Franz, který stojí například za hororem Dobrou, mámo.
    Žánry:DramaHistorickýHoror
    28
  • Popravčí
    Popravčí (2005)
    FilmRole: Maria
    Dva sirotci, George a Martin, vyrůstali společně v klášteře. Zatímco Martin se upsal armádě, George zasvětil svůj život církvi a časem se stane převorem opatství. Ve společnosti sílí zájem o protestantská kázání a reformní hnutí. Martin se zamiluje do dcery místního kata. Jeho bratr jejich vztah odmítá. Martin se přesto ožení, ale musí čelit daleko většímu nepříteli – španělské inkvizici.
    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Simon Aeby
    62%
    Dva sirotci, George a Martin, vyrůstali společně v klášteře. Zatímco Martin se upsal armádě, George zasvětil svůj život církvi a časem se stane převorem opatství. Ve společnosti sílí zájem o protestantská kázání a reformní hnutí. Martin se zamiluje do dcery místního kata. Jeho bratr jejich vztah odmítá. Martin se přesto ožení, ale musí čelit daleko většímu nepříteli – španělské inkvizici.
    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Simon Aeby
    29
  • Wie man leben soll
    Wie man leben soll (2011)
    FilmRole: Hilde
    61%
    30
  • Andrea se chce rozvést
    Andrea se chce rozvést (2024)
    FilmRole: Mitzi
    Andreu čeká zářná budoucnost. Pracuje jako policistka na venkově, ale plánuje se stát detektivní vyšetřovatelkou v St. Pöltenu a taky se rozejít se svým mužem. Věc se trochu zkomplikuje, když ho opilého srazí policejním autem, čímž se nepochybně jedno její přání vyplní. Jen s tou detektivní vyšetřovatelkou to teď moc nevypadá. Možná kdyby zahladila všechny stopy a našel se jiný viník? (LFŠ)
    Žánry:DramaKomedie
    61%
    Andreu čeká zářná budoucnost. Pracuje jako policistka na venkově, ale plánuje se stát detektivní vyšetřovatelkou v St. Pöltenu a taky se rozejít se svým mužem. Věc se trochu zkomplikuje, když ho opilého srazí policejním autem, čímž se nepochybně jedno její přání vyplní. Jen s tou detektivní vyšetřovatelkou to teď moc nevypadá. Možná kdyby zahladila všechny stopy a našel se jiný viník? (LFŠ)
    Žánry:DramaKomedie
    31
  • What We Wanted
    What We Wanted (2020)
    FilmRole: gynekoložka
    • Netflix
    Mladý manželský pár by rád potomka, ale po mnoha pokusech otěhotnět se jim to stále nedaří. Na radu manželčiny doktorky se proto vydají na dovolenou na Sardinii, kde se chtějí s problémy vypořádat a odpočinout si. Jejich krizi ale naopak ještě prohloubí rodina sousedů, která se zdá, že si svých vlastních dětí neváží...
    Žánry:Drama
    60%
    Mladý manželský pár by rád potomka, ale po mnoha pokusech otěhotnět se jim to stále nedaří. Na radu manželčiny doktorky se proto vydají na dovolenou na Sardinii, kde se chtějí s problémy vypořádat a odpočinout si. Jejich krizi ale naopak ještě prohloubí rodina sousedů, která se zdá, že si svých vlastních dětí neváží...
    Žánry:Drama
    32
  • Cops
    Cops (2018)
    FilmRole: Marianne Kelch
    Mladý a horlivý policejní nováček Chris při výkonu služby zastřelí duševně nemocného muže. Je oslavován jako hrdina, ale brzy poté se začnou objevovat traumatické příznaky. V zoufalé snaze nebýt odhalen svým tvrdým nadřízeným Konstantinem se uchyluje k nadměrnému násilí, aby skryl své trauma a splnil si sen stát se elitním policistou.
    Žánry:Drama
    59%
    Mladý a horlivý policejní nováček Chris při výkonu služby zastřelí duševně nemocného muže. Je oslavován jako hrdina, ale brzy poté se začnou objevovat traumatické příznaky. V zoufalé snaze nebýt odhalen svým tvrdým nadřízeným Konstantinem se uchyluje k nadměrnému násilí, aby skryl své trauma a splnil si sen stát se elitním policistou.
    Žánry:Drama
    33
  • Hurensohn
    Hurensohn (2004)
    FilmRole: Tamara
    58%
    34
  • Superega
    Superega (2014)
    FilmRole: Mutter
    Nick Gutlicht se živí nelegálním prodejem cenných knih, dluží peníze spoustě dalších podvodníků a musí se před nimi skrývat. Náhodou skončí v sídle slavného, nyní již velmi starého filozofa Curta Lediga, který se i přes stařeckou zapomnětlivost a patologickou fobii z kuchyně brání stěhování ke své dceři. Nick je rodinou najat jako hlídač. Nyní může Curt pracovat na prezentaci pro nadcházející sympozium, o kterém si už nikdo nemyslí, že je toho ještě schopen. Nick si myslí, že má vynikající úkryt. Toto účelové partnerství obou jedinců rychle nabere vlastní dynamiku. Curt považuje Nicka za vzrušující výzkumný objekt a podrobuje ho absurdní terapii. Pro Nicka je to jedinečná příležitost, jak financovat své finance z Curtovy fenomenální knihovny. Zvláštní pár prochází otřesy nespočitatelných rozměrů.
    Žánry:DramaKomedie
    55%
    Nick Gutlicht se živí nelegálním prodejem cenných knih, dluží peníze spoustě dalších podvodníků a musí se před nimi skrývat. Náhodou skončí v sídle slavného, nyní již velmi starého filozofa Curta Lediga, který se i přes stařeckou zapomnětlivost a patologickou fobii z kuchyně brání stěhování ke své dceři. Nick je rodinou najat jako hlídač. Nyní může Curt pracovat na prezentaci pro nadcházející sympozium, o kterém si už nikdo nemyslí, že je toho ještě schopen. Nick si myslí, že má vynikající úkryt. Toto účelové partnerství obou jedinců rychle nabere vlastní dynamiku. Curt považuje Nicka za vzrušující výzkumný objekt a podrobuje ho absurdní terapii. Pro Nicka je to jedinečná příležitost, jak financovat své finance z Curtovy fenomenální knihovny. Zvláštní pár prochází otřesy nespočitatelných rozměrů.
    Žánry:DramaKomedie
    35
  • Schnee
    Schnee (2023)
    SeriálRole: Maria Hofer
    52%
    36
  • Big Ben
    Big Ben (1996)
    Seriál
    51%
    37
  • Klinika zlomených srdcí
    Klinika zlomených srdcí (2024)
    FilmRole: Martha
    • Netflix
    Klinika zlomených srdcí je německá romantická komedie. Po rozchodu se svou přítelkyní se skeptický novinář Karl vydá za terapeutkou na lásku Marií. Na základě Mariiny rady, že Karl není schopen se vázat, ho totiž partnerka opustila a on se teď hodlá pomstít a odhalit Marii jako podvodnici. Začne chodit na její terapie lásky, aby sesbíral dostatek důkazů pro svůj článek, jenže postupně začíná Mariinu kouzlu propadat...
    51%
    Klinika zlomených srdcí je německá romantická komedie. Po rozchodu se svou přítelkyní se skeptický novinář Karl vydá za terapeutkou na lásku Marií. Na základě Mariiny rady, že Karl není schopen se vázat, ho totiž partnerka opustila a on se teď hodlá pomstít a odhalit Marii jako podvodnici. Začne chodit na její terapie lásky, aby sesbíral dostatek důkazů pro svůj článek, jenže postupně začíná Mariinu kouzlu propadat...
    38
  • Ugly
    Ugly (2017)
    FilmRole: Martha
    51%
    39
  • Komisař Rex
    Komisař Rex (1994)
    Seriál
    43%
    40

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.