BAFTA

BAFTA 1961: nominace a vítězové

Předávání cen: 6. 4. 1962

Nejlepší film z jakéhokoli zdroje

Vítěz
  • Byt
    Byt
    • iTunes
    C.C. Bud Baxter (Jack Lemmon) zná způsob, jak být úspěšný v podnikání… a to skrz dveře svého bytu. Poskytováním skvělého úkrytu pro nevěrné šéfy sklízí ctižádostivý mladý zaměstnanec řadu nezasloužených povýšení. A však poté, co Bud půjčí klíč velkému bossovi J. D. Sheldrakeovi (Fred MacMurray), postoupí nejen ve své kariéře, ale také ve svém milostném životě. Fran Kubelik (Shirley MacLaine) je půvabnou milenkou bosse Sheldrakea a právě ona se stane dívkou a andělem Budových snů. V přesvědčení, že právě on je pro Fran ten pravý, musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve své kariéře – buď ztratit dívku nebo svou práci.
    82%
    C.C. Bud Baxter (Jack Lemmon) zná způsob, jak být úspěšný v podnikání… a to skrz dveře svého bytu. Poskytováním skvělého úkrytu pro nevěrné šéfy sklízí ctižádostivý mladý zaměstnanec řadu nezasloužených povýšení. A však poté, co Bud půjčí klíč velkému bossovi J. D. Sheldrakeovi (Fred MacMurray), postoupí nejen ve své kariéře, ale také ve svém milostném životě. Fran Kubelik (Shirley MacLaine) je půvabnou milenkou bosse Sheldrakea a právě ona se stane dívkou a andělem Budových snů. V přesvědčení, že právě on je pro Fran ten pravý, musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve své kariéře – buď ztratit dívku nebo svou práci.

Nominace

Nejlepší britský herec

Nejlepší cizí herec

Nejlepší cizí herečka

Nejlepší britská herečka

Nejlepší britský scénář

Nejlepší krátký film

Vítěz
  • High Journey
    High Journey
    Tento film přináší neobvyklý pohled na deset evropských zemí – Francii, Itálii, Řecko, Norsko, Dánsko, Nizozemsko, Belgii, Lucembursko, Německo a Turecko. Prostřednictvím záběrů z nízko letících letadel v doprovodu působivého hudebního doprovodu odhaluje krásy jejich starobylých metropolí, historické dědictví a pozoruhodné krajiny v nové perspektivě.
    Tento film přináší neobvyklý pohled na deset evropských zemí – Francii, Itálii, Řecko, Norsko, Dánsko, Nizozemsko, Belgii, Lucembursko, Německo a Turecko. Prostřednictvím záběrů z nízko letících letadel v doprovodu působivého hudebního doprovodu odhaluje krásy jejich starobylých metropolí, historické dědictví a pozoruhodné krajiny v nové perspektivě.

Nominace

Nejlepší britský film

Vítěz
  • V sobotu večer, v neděli ráno
    V sobotu večer, v neděli ráno
    • iTunes
    Adaptácia rovnomenného románu Alana Sillitoea o ďalšom z radu rozhnevaných mladých mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšie ako ťažká práca, alkohol a smrť. Hrdinom adaptácie rovnomenného románu Alana Sillitoea je ďalší z radu mladých rozhnevaných mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšie ako ťažká robota, alkohol a smrť. Arthur Seaton celý týždeň tvrdo pracuje v nottinghamskej továrni, aby si v sobotu večer užíval. Jeho heslom je: Chcem sa zabávať, zbytok je len obyčajná propaganda. V mene svojej životnej filozofie každý týždeň zo soboty na nedeľu leje do seba jednu pintu piva za druhou a zabáva sa s dievčatami. Začne si milostnú aféru so staršou Brendou, hoci je vydatá za jeho kolegu z továrne. Ani to mu však nebráni, aby sa zaujímal o iné ženy. Keď stretne mladú naivnú Doreen, bez problémov ju zvedie. Brenda mu však oznámi, že čaká jeho dieťa. Dokáže ľahkovážny a hrubý Arthur zaujať postoj k vlastnému životu, alebo sa bude naďalej každý týždeň zo soboty na nedeľu ukrývať vo svojom dočasnom útočisku a dúfať, že pondelok mu už nikdy neprinesie nenávidené vytriezvenie?
    Žánry:DramaRomantický
    72%
    Adaptácia rovnomenného románu Alana Sillitoea o ďalšom z radu rozhnevaných mladých mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšie ako ťažká práca, alkohol a smrť. Hrdinom adaptácie rovnomenného románu Alana Sillitoea je ďalší z radu mladých rozhnevaných mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšie ako ťažká robota, alkohol a smrť. Arthur Seaton celý týždeň tvrdo pracuje v nottinghamskej továrni, aby si v sobotu večer užíval. Jeho heslom je: Chcem sa zabávať, zbytok je len obyčajná propaganda. V mene svojej životnej filozofie každý týždeň zo soboty na nedeľu leje do seba jednu pintu piva za druhou a zabáva sa s dievčatami. Začne si milostnú aféru so staršou Brendou, hoci je vydatá za jeho kolegu z továrne. Ani to mu však nebráni, aby sa zaujímal o iné ženy. Keď stretne mladú naivnú Doreen, bez problémov ju zvedie. Brenda mu však oznámi, že čaká jeho dieťa. Dokáže ľahkovážny a hrubý Arthur zaujať postoj k vlastnému životu, alebo sa bude naďalej každý týždeň zo soboty na nedeľu ukrývať vo svojom dočasnom útočisku a dúfať, že pondelok mu už nikdy neprinesie nenávidené vytriezvenie?
    Žánry:DramaRomantický

Nominace

Nejlepší animovaný film

Nejslibnější nováček v hlavních filmových rolích

Vítěz
  • V sobotu večer, v neděli ráno
    V sobotu večer, v neděli ráno
    • iTunes
    Adaptácia rovnomenného románu Alana Sillitoea o ďalšom z radu rozhnevaných mladých mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšie ako ťažká práca, alkohol a smrť. Hrdinom adaptácie rovnomenného románu Alana Sillitoea je ďalší z radu mladých rozhnevaných mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšie ako ťažká robota, alkohol a smrť. Arthur Seaton celý týždeň tvrdo pracuje v nottinghamskej továrni, aby si v sobotu večer užíval. Jeho heslom je: Chcem sa zabávať, zbytok je len obyčajná propaganda. V mene svojej životnej filozofie každý týždeň zo soboty na nedeľu leje do seba jednu pintu piva za druhou a zabáva sa s dievčatami. Začne si milostnú aféru so staršou Brendou, hoci je vydatá za jeho kolegu z továrne. Ani to mu však nebráni, aby sa zaujímal o iné ženy. Keď stretne mladú naivnú Doreen, bez problémov ju zvedie. Brenda mu však oznámi, že čaká jeho dieťa. Dokáže ľahkovážny a hrubý Arthur zaujať postoj k vlastnému životu, alebo sa bude naďalej každý týždeň zo soboty na nedeľu ukrývať vo svojom dočasnom útočisku a dúfať, že pondelok mu už nikdy neprinesie nenávidené vytriezvenie?
    Žánry:DramaRomantický
    72%
    Adaptácia rovnomenného románu Alana Sillitoea o ďalšom z radu rozhnevaných mladých mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšie ako ťažká práca, alkohol a smrť. Hrdinom adaptácie rovnomenného románu Alana Sillitoea je ďalší z radu mladých rozhnevaných mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšie ako ťažká robota, alkohol a smrť. Arthur Seaton celý týždeň tvrdo pracuje v nottinghamskej továrni, aby si v sobotu večer užíval. Jeho heslom je: Chcem sa zabávať, zbytok je len obyčajná propaganda. V mene svojej životnej filozofie každý týždeň zo soboty na nedeľu leje do seba jednu pintu piva za druhou a zabáva sa s dievčatami. Začne si milostnú aféru so staršou Brendou, hoci je vydatá za jeho kolegu z továrne. Ani to mu však nebráni, aby sa zaujímal o iné ženy. Keď stretne mladú naivnú Doreen, bez problémov ju zvedie. Brenda mu však oznámi, že čaká jeho dieťa. Dokáže ľahkovážny a hrubý Arthur zaujať postoj k vlastnému životu, alebo sa bude naďalej každý týždeň zo soboty na nedeľu ukrývať vo svojom dočasnom útočisku a dúfať, že pondelok mu už nikdy neprinesie nenávidené vytriezvenie?
    Žánry:DramaRomantický

Nominace

Cena OSN

Vítěz
  • Hirošima, má láska
    Hirošima, má láska
    • MUBI
    Francouzsko - japonský film Hirošima má lásko, natočený roku 1959 francouzským režisérem Alainem Resnaisem podle scénáře spisovatelky Marguerite Durasové, patří k mezníkům moderní světové kinematografie. Je to filmová báseň (někdy se o ní píše jako o kantátě ) na téma lásky a zmaru, na téma věčné síly citu a neodvratného zapomenutí. Příběh francouzské herečky, která přijela do Hirošimy natočit některé scény mírového filmu a svou předposlední noc zde strávila s Japoncem, jenž v ní evokoval čtrnáct let starou vzpomínku na tragédii její první lásky v Němci okupované Francii, je vyprávěn zcela zvláštním způsobem. Pronikavě se liší od tradičního pojetí filmové epiky a vytváří nový kanón filmově estetických norem, uplatňovaný v šedesátých letech v pracích mnoha příslušníků nových vln od francouzské až po československou. Film byl uveden mimo soutěž na MFF v Cannes 1959, kde získal Cenu FIPRESCI a Cenu Společnosti filmových a televizních spisovatelů.
    75%
    Francouzsko - japonský film Hirošima má lásko, natočený roku 1959 francouzským režisérem Alainem Resnaisem podle scénáře spisovatelky Marguerite Durasové, patří k mezníkům moderní světové kinematografie. Je to filmová báseň (někdy se o ní píše jako o kantátě ) na téma lásky a zmaru, na téma věčné síly citu a neodvratného zapomenutí. Příběh francouzské herečky, která přijela do Hirošimy natočit některé scény mírového filmu a svou předposlední noc zde strávila s Japoncem, jenž v ní evokoval čtrnáct let starou vzpomínku na tragédii její první lásky v Němci okupované Francii, je vyprávěn zcela zvláštním způsobem. Pronikavě se liší od tradičního pojetí filmové epiky a vytváří nový kanón filmově estetických norem, uplatňovaný v šedesátých letech v pracích mnoha příslušníků nových vln od francouzské až po československou. Film byl uveden mimo soutěž na MFF v Cannes 1959, kde získal Cenu FIPRESCI a Cenu Společnosti filmových a televizních spisovatelů.

Nominace