Komentáře a recenze 81

Milandob
8 900 bodů
10
na svoju dobu celkom revolučné dielko je i dnes celkom zábava i keď mám pocit, že keby spielberg tlačil viac na pilu (a bol trochu brutálnejší), bol by zážitok z filmu o niečo väčší.
8 621 bodů
4
Já se narodil v roce 1998 a v dětství jsem vyrůstal na filmech, kde byly už lepší efekty, tudíž když jsem viděl Jurský Svět, tak to pro mě už wow efekt nebyl. Dnes jsou digitální brontosauři s rozmazanou texturou vyloženě hnusný, ale praktickej T-Rex má i dnes své kouzlo. Příběh sice je relativně funkčně odvyprávěn a nese pár zajímavých pouček/postřehů/myšlenek (viz. přírodě neporučíš), ale jinak je to celé dost naivní, hloupoučké a nijak mě to neuchvacuje ani nedojímá. V půlce filmu jsem navíc začal být docela frustrován a ke konci se už vyloženě nudil. Ta ukřičená děcka měli tvůrci nechat sežrat a ten tlusťoch, co to celé posral, byl taky úplně debilní. Je to jen další úspěšnej blockbuster - se svými typickými kvalitami i kazy. Velký úspěch ve své době vzešel hlavně z faktu, že tam jsou přesvědčivě vypadající dinosauři. V roce 2015 vyšel Jurský Svět, jehož úspěch stojí na stejných základech. Děti si vyprosili od rodičů, aby je vzali do kina na dinosaury. Další dvě pokračování byla odpadní záležitostí, protože scénář přestal být funkční a míra píčovin začala být neúnosná (utíkání před T-Rexem v podpatkách).
avenis
avenis
8 196 bodů
10
Z nostalgie dávám plný počet, protože si ještě velmi dobře pamatuji, jak jsem byla v kině ohromena. Tehdy to byla opravdu bomba a rozpoutala dino mánii. Příběh o reinkarnaci dinosaurů byl fakt dobrý nápad. A zdvižený prst, co všechno se může stát, když se lidi montují přírodě do jejího přirozeného běhu. Po letech už Jurský park ztratil své tajemno a napětí, ale pořád je to nádhera.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 012 bodů
10
Tady ten první Jurský park, to byla prostě bomba! Byli jsme se synem a dosud si pamatuji ty pocity, které jsme měli, tu hrůzu z těch neuvěřitelných monster, vytvořených na základě moderních technologií. A když jsem si přečetla, že se Steven Spielberg inspiroval "Cestou do pravěku" a našimi českými ještěry, potěšilo mě to, ne že ne. Výborná je rovněž hudba Johna Williamse a kamera Deana Cundeyho.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
9.5
Klasika, kterou můžu vidět posté. Je to naprosto dokonalý vtip, s originální myšlenkou, skvělými efekty, herci a to celé podtržené nejlepším režisérem všech dob - Steven Spielberg.
Floridsky
4 376 bodů
10
Jako malý jsem obdivoval krásné rodinné dobrodružství s dinosaury, který jsem si musel pouštět na VHS každou chvíli. Dnes to vnímám jako strhující sci-fi thriller plný napětí a i pár hororových momentů, z raptorů mi i teď běhá mráz po zádech. Na tu dobu úchvatná CGI a robotičtí dinosauři jsou taky skvěle udělaní. Jeden z těch filmů, co definují moji lásku k filmům. Toť Spielberg a jeho skvostné dílo.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Dodnes si živě pamatuji, jak jsme před dvaceti lety na ty oživlé dinosaury nevěřícně zírali - ne tehdejší dobu bezvadné efekty, které i dnes působí uvěřitelně, sympatické výkony Sama Neilla, Laury Dern i obou dětských představitelů (jen ten Jeff Goldblum mi tam s odstupem času připadá spíš jen jako nastrčený pohledný hrudník:-)), děj nenechá diváka na chvíli v klidu, lokace i jednotlivé potvory se stále mění, napětí graduje, ale nechybí ani kousek vtipu. Steven Spielberg prostě natočil film, na který se dá směle podívat i po letech.
bidlobox
3 802 bodů
9