81%

Komentáře a recenze 31

jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
7
Kdybych byl rýpal, tak bych okamžitě TetrisU vyčetl jeho nepřesnosti. Ale chápu, že pro atraktivitu entertainmentu se musí dupnout na plyn a sem tam to prostě okořenit, abychom jednoduše neusnuli. Výhoda tohoto filmu je v tom, že dupl pořádně a na správný převod, protože výsledek je víc, než dostatečná podívaná. Strhující dramatická linka opřená o reálné události, kdy šlo především o boj autorských práv několika hladových amíků, kteří se NE a NEnechat odbýt. Dějová linka má od začátku drive, je přehledná, dávkuje opravdu skvěle klíčové informace příběhu a nepolevuje až někdy do poloviny, kdy poprvé zadrhne právě na ony nepřesné vykreslující situace a postavy. Speciálně první návštěva Moskvy, KGB konflikt a vyjednávání o licenci. Využívá to ale v těchto kuriózních scénách docela dobrých vtípků a situací, které za to stojí. Například toužící agent po džínové Levisce. Taron Egerton mě tady snad bavil nejvíce za celou svoji kariéru a to jak bořil stěnu s diváky mi bylo víc než sympatické. Vizuálně a řemeslně opravdu zvládnuté, zmixované občas 8bit grafikou, která se drží tématu a finálová honička by mohla být inspirací do různých akčních filmů (navíc v ulicích Moskvy to bylo fakt boží) Soundtrack jen dodal dobovou atmosféru a při final countdown jsem byl přesně tam, kde nás nejspíš tvůrci chtěli přesně mít. Teď mám chuť na Tetris, tak si ho jdu stáhnout do svého GameBoye. Tedy smartphonu, pardon. Snad najdu na AppStore toho správného vydavatele.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Svižné a dravě natočené životopisné drama, které přebírá skutečné události a vypráví je po svém. Úvodní dvaceti minutovka je značně hektická, možná se i zbytečně moc spěchá, naštěstí od prvního příjezdu do Ruska se vše zpomalí a naladí na příjemnou rychlost vyprávění. Tetris umí výborně balancovat mezi vážností a satirou, kombinovat různé vizuální prvky nebo dobré využití licencované hudby. Škoda přívlastku „historický“, protože má míra odložení nedůvěry u těchto typů filmů se automaticky sníží na minimum.
Havlass
Havlass
1 015 bodů
8
Film velice překvapil a velmi mi sedl 👍 Hlavní hrdina sympaťák
RadimH
RadimH
1 009 bodů
6
Tetris má zajímavý námět, ze kterého se dal vykřesat skvělý film. Bohužel je film strašně americký, už první scéna u bankéře je tak nereálně napsaná, že vám bude chvílemi dost trapně.
  • námět
  • skutečná událost
  • nedůvěryhodné
  • levné efekty
Vidly10
Vidly10
996 bodů
8
Tetris je výborným příběhem o fungování SSSR, Ruska a podobných totalitních zemí. Táhne hereckým výkonem Tarona Egertona, hravým art-stylem, kreativní režií, střihem a hravou tetrisem obohacenou hudbou. Ani nevím, kde je problém, proč tomu nedát plné hodnocení, ale asi to bude málo dořešených linek a málo prostoru. Upřímně nevím, tuhle recenzi píšu ve dvě ráno asi 14 hodin po tom, co jsem film viděl. Co vím je fakt, že tenhle film si zaslouží pozornost a nedivil bych se, kdyby skončil v mé topce na konci roku.
Marcos22
Marcos22
994 bodů
9
Tetris je pekelně zábavná podívaná, založená na problematice získání práv k téhle legendární 8-bitové herní pecce z komunistického SSSR. Ač není samotný příběh nikterak originální, tvůrci výborně pracují s budováním atmosféry a napětí (velmi připomínající oscarové Argo) a využíváním dobových top syntezátorových singlů (The Final Countdown, Holding Out For A Hero, Heart of Glass). To nemá absolutně chybu. Výše zmíněné je podpořeno vynikajícím hereckým výkonem Tarona Egertona, který tentokrát lehce vykrádá grimasami Lea DiCapria, ale to postavě Henka Rogerse dodává ty správné grády. Na Tetris jsem se upřímně těšil dobré tři měsíce před vydáním a jsem z něj přímo nadšený! Tetris TOP10 nejlepších filmů roku 2023 rozhodně nemine. Za mě jedno velké doporučení! Pět hvězd. 👌 (02.04.2023)
  • Budování napětí
  • Herecký výkon Egertona
  • Stylový syntezátorový soundtrack
  • Jednodušší příběh
Milena107
729 bodů
8
Skvělý a poutavý film Tetris s hlavním představitelem Egertonem, nám představuje opravdu zaníceného fanouška do této světově proslulé hry, a zároveň jeho cestu za propagací, prodejem i se spoustou překážek, než dosáhne svého vysněného cíle. Zkrátka vyložené americký sen! Ale baví!
Argocz
Argocz
478 bodů
7
Film nepůsobí jako klasický biopic a je spíše takový živější s humorem. Jinak hodně se mi líbilo zakomponování pixelartu do různých přechodů a scén.
MarekTulen
MarekTulen
307 bodů
8
Na první pohled by mě nenapadlo, že hra jako Tetris bude skrývat takový příběh. Ne o jeho vzniku, ale o tom, jak se rozdistribuoval do celého světa. Perfektní, dynamická režie, originální nápady. Bavilo mě to od začátku do konce. Takhle má vypadat v dnešní době natočené čiré dobrodružství. 8 bitové vizuální prvky pak dodávají filmu na nápaditosti a všechno ostatní je k tomu naprosto poctivě odmakáno – hudba, herecké výkony, socialistická atmosféra osmdesátkové Moskvy. K tomu se dozvíte i pár insider informací z vývoje počítačových her. No, co víc si fanoušek počítačových her má přát?
Petron
Petron
264 bodů