Aktuální týdny jsou v televizi ve znamení hokeje, jimž žije většina republiky. Pokud ale nepatříte mezi sportovní příznivce nebo si chcete čas mezi jednotlivými zápasy zkrátka jen zpříjemnit, nabídka streamovacích služeb nabízí solidní alternativy. Obzvláště Netflix se tentokrát v rámci novinek činil a servíruje nám dokonce třetí řadu jednoho ze svých největších hitů.
Články 16
Jen rok poté, co se do kin neúspěšně vrátil Vymítač ďábla (The Exorcist) s novým snímkem s podtitulem Znamení víry (The Exorcist: Believer), na scénu přichází další legenda žánru. Přichází Satan! (The Omen) patří i po téměř 50 letech mezi nejděsivější počiny žánru, jeho pokračování i remake ovšem nikdy neuspěly a vždy se navíc jednalo o velký kvalitativní sešup. Prolomí toto prokletí prequel První znamení: Přichází satan! (The First Omen), nebo se bude jednat o další zbytečné ždímání ikonické značky? Nový trailer na to příliš neodpoví.
Je už takovou tradicí, že několik hodin před vyhlášením oscarových nominací se připomene i jejich protipól v podobě Zlatých malin. Mnohými vysmívané ocenění každoročně dostávají ty nejhorší filmy, stejně jako herci a herečky. A „oceňují“ se samozřejmě nejvíce blockbustery či filmy, jež se dostaly do kin či ve větší míře na stream. Letos si nejvíce pozornosti po zásluze vysloužilo zbytečné pokračování Expendables (Expend4bles) a návrat Vymítače ďábla (The Exorcist: Believer). Pozadu však nezůstaly ani komiksovky.
Studio Universal je historicky spjaté s některými z nejikoničtějších hororů jako Dracula, Mumie a Frankenstein. V roce 2021 přikoupilo za nekřesťanských 400 milionů dolarů i práva na Vymítače ďábla (The Exorcist). Plány na využití portfolia pak byly velké. Představa o propojené filmové sérii plné klasických monster však krachla po fiasku Mumie (The Mummy) Toma Cruise a nyní je v ohrožení i trilogie Vymítače, jež se po prvním dílu Znamení víry (The Exorcist: Believer) dočkala nelichotivých diváckých reakcí.
Takřka půlstoletí po premiéře děsivého hororu Přichází Satan! (The Omen), v němž Gregory Peck adoptuje chlapce s andělskou tváří a ďábelskými vlastnostmi, se dočkáme prequelu s názvem První znamení: Přichází satan! (The First Omen). Od rodiny amerického politika, jehož okolí sužují stále podezřelejší a smrtelnější příhody, se tentokrát přesouváme do katolického Říma a do biskupství prolezlého rostoucími projevy vyšší démonické moci. Minutová upoutávka sází pár měsíců před dubnovou premiérou v českých kinech hlavně na atmosféru a znervózňuje záběry poskládanými pozpátku.
Mým původním plánem bylo vystřelit speciál o nejhůře hodnocených filmech, které v roce 2023 dorazily do českých kin. Jenže by to z většiny bylo zaplněné českými marnými pokusy a upřímně, od řady těch kousků ani nikdo zázraky nečekal (a také se nedostavily). Takže si místo toho dáme seznam filmů, které měly nějaký potenciál, ale nakonec z toho bylo jen nekonečné zklamání v přítmí kinosálu.
Vymítač ďábla (The Exorcist), který měl v amerických kinech premiéru přesně před padesáti lety, není obyčejným filmovým hororem. Po Love Story (1970) a Kmotrovi (1972) byl dalším kasovním fenoménem dekády, kdy Hollywood přecházel od konzervativní studiové tvorby k modernějšímu apelu v podobě umělečtějších a tematicky často kontroverzních blockbusterů. Natáčení filmu o dvanáctileté Regan (Linda Blair), již posedne démon Pazuzu, bylo dle některých pamětníků prokleté, přičemž lidé v davech chodili na snímek slibující nepřístupné spojení temných aspektů náboženství se sexuálním podtónem. Legendární horor Williama Friedkina ovšem podává také zprávu o naději, lidské dobrotě a o božím zásahu v době Vánoc.
Teplé a slunečné počasí zhatilo radost kinařů. Jen něco málo přes 100 tisíc platících vyrazilo o uplynulém víkendu do tuzemských sálů. Prvenství drží počtvrté za sebou Tlapková patrola ve velkofilmu, která porazila nový film legendárního Martina Scorseseho, téměř tříapůlhodinové historické drama Zabijáci rozkvetlého měsíce s Leonardem DiCapriem a Robertem De Nirem v hlavních rolích.
Uplynulý říjnový víkend zaznamenala tuzemská kina další nízkou návštěvnost. Dvacítka komerčně nejúspěšnějších titulů si připsala pouhých 120 tisíc platících, přičemž stále je největší zájem o animovanou rodinnou podívanou Tlapková patrola ve velkofilmu. V pomyslné top 5 se objevily hned tři čtvrteční novinky.
Říjnový pátek třináctého se stal černým dnem pro všechny premiéry v kinech, jež se v USA postavily proti koncertnímu záznamu amerického turné zpěvačky Taylor Swift. Snímek Taylor Swift: The Eras Tour měl obří předprodej a jen za pátek vydělal 39 milionů dolarů. Po víkendu se tržby z USA blíží stům milionům a diskutovaný projekt, který distribuuje významný řetězec kin AMC Theatres, se během čtyř dnů stal tamním nejvýdělečnějším koncertním filmem v historii. To vše může zcela změnit situaci v Hollywoodu, přičemž hlavní slovo mají ženské umělkyně a divačky.