Vymítač ďábla: Znamení víry

52%

Komentáře a recenze 12

mojmir.sedlacek
6 049 bodů
4
Stejně jako v případě Halloweenu Green sází na použití ikonických hudebních motivů, a tak opět slyšíme upravenou verzi Tubular Bells od Mikea Oldfielda. Ani praktickými efekty, jež dodnes zdobí originál, se tvůrci příliš nezabývali, a tak se spoléhají na lacině vypadající CGI triky. Hrůzostrašnosti původního filmu se aktuální sequel nepřibližuje ani občasným spoléháním na lekačky, které v rámci příběhu nedávají moc smysl.
JaraSlama
JaraSlama
2 070 bodů
4
Sequel slavného Exorcisty z roku 1973 přišel do kin a přestože očekávání nebylo velké, snímek schytává podprůměrné ohlasy. Je to podle mě způsobené tím, že většině lidem už nepřijdou hrátky s vírou, náboženstvím a samotná duchařina tak děsivá, nýbrž směšná. Tento film bohužel nedělá nic na jedničku a spíše se snaží diváka vystrašit jumpscary, kterých tu ale na obranu filmu není tolik. Jakmile se rozezní ikonická hudba původního Exorcisty, máte husinu po těle. Jen co skončí, říkáte si proč ta husina není přes celou stopáž snímku. Dialogy spíše nudí a děj je chvílemi celkem předvídatelný. Cameo z původního díla potěší a celkové finále je oproti zbytku filmu na jiné úrovni.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
1
Tak jsem byl na The Exorcist: Believer a tohle je můj pohled. Exorcistu miluju.........dokonce je to jeden z mých nejoblíbenějších hororů vůbec. I ten seriál Exorcista byl celkem fajn. Po shlédnutí traileru na The Exorcist: Believer jsem dost znejistěl. Nicméně i tak jsem na to zašel. Ostatně kolikrát trailer byl v tomhle trochu klamavý. Naneštěstí se tak nestalo. Místo opravdu do detailu promyšleného, strašidelného či přesahového filmu jakým byla jednička, jsem dostal nudnou, sterilní a lekačkovou slátaninu která nestojí za nic. Prvního Exorcistu jsem viděl poprvé někdy v roce 2012, kdy mi bylo 15 let a nějaké ty horory už jsem měl za sebou. I přesto mě dokázal vyděsit a celkem dlouhodobě znepokojit. Proč ? Protože postavy jsou skvěle napsané a zahrané. Protože to má výbornou výstavbu děje a silné hororové momenty. Geniální soundtrack taky skvěle doplňuje už tak dost zlou a hnusnou atmosféru. To vše nový Vymítač postrádá a raději jede v moderním klišé. Reálně kdybych měl ze současnosti vypíchnout jediný film, který se může s původním Exorcistou srovnávat skrze výše zmíněné atributy je Hereditary Ariho Astera.........výborný horor. The Exorcist: Believer připomíná spíše slabší filmy z Conjuring universa........ale sakra i ta Sestra byla alespoň vtipná. Kdyby to bylo alespoň na úrovni 1 série seriálového Exorcisty. Ale ne, tohle je prostě nuda. Měli místo Greena povolat raději Astera, Derricsona nebo Flanagana. 1/10
  • Je to vše tak stereotypní a nudné
TomasTom
TomasTom