Díra

74%

Komentáře a recenze 23

8
Díra je pro mne snad nejlepším Španělským filmem co jsem kdy viděl. Originální a geniální námět dělá z díry výbornou záležitost, která diváka nutí nad filmem i přemýšlet a né se jen bezmyšlenkovitě dívat. Co vše je člověk schopen udělat pro své dobro.
30 219 bodů
8
Geniální myšlenka, nepříliš dobré zpracování. Z tohoto snímku, který se zabývá nejnižšími pudy lidstva, agresí, plýtvání, sobectvím, ale kouskem té dobroty a naděje se zvedne žaludek i otrlejším povahám. Spousta vražd, krve, kanibalismus.. Přesto ten geniální scénář nemohu neohodnotit - 80%.
22 296 bodů
4
Myslím, že spokojit se s touhle polopatickou, doslovnou a ani ne moc výstižnou společenskou alegorií je v době, kdy je společenskou alegorií snad většina filmů, vážně mimo můj toleranční level. Na tohle už je potřeba nasadit nějakou citlivost a mít nějaké nároky, jinak budou za chvíli tyhle filmy otravnější než komiksové adaptace.
6
Nápad a provedení za jedna. Jenže jak se trošku člověk začne vrtat v ději, tak to zrovna Kostka prostě není. Závěr úplně mimo, každopádně pokud Netflix půjde touhle cestou, tak jenom houšť. 7/10
5.5
Kterak zajímavý námět v podstatě sám utáhne celovečerní film. Opravdu věřím tomu, že na tuhle vězeňskou vizi se bude hodně dlouho vzpomínat, protože její odpornost a nehumánnost dosahuje hloubky, kterou žádná díra na Zemi nevystihuje, a ten pocit bezmoci a hnusu z toho místy fakt odkapává. Ale to je vlastně všechno, neboť Díra je navzdory ambicím hrozně primitivním filmem, u kterého se nesmí přemýšlet, ačkoli to tvůrci po divákovi dost násilně vyžadují. A nejde jen o debilně vkládané snové či haluz scény, snažící se ozvláštnit celkem jasné poselství, ono je to hloupé už jen z hlediska fungování fikčního světa (jak se přesouvali, jak byli kontrolováni, jak mohli vytápět či ochladit jednu část relativně otevřeného prostoru tak bleskově atd.). Má to hodně sugestivních momentů a samotná ústřední myšlenka a z ní vycházející potenciál společenské kritiky a zkoumání lidské psychiky jsou chvályhodné, ale tolik dějových mezer a přešlapů nemají ani randění a alkoholismus za časů korony.
9 382 bodů
6
Působivá podívaná, kterou bych si zase nepřál objevit někdy v pozdějších hodinách, jelikož bych spánek musel odložit, než to dojedu.. Že ve Španělsku občas dokáží překvapit, a to na poli všelijakých žánrů, tak tohle je přesně ten případ. Fantastický námět, kde vězení má nějakou hierarchickou strukturu s přídělem jídla, což ve velmi vyhrocené podobě může vypadat jako model společnosti obecně.. Těm nahoře se servíruje pětihvězdičková hostina a těm dole defakto zbývají jen odpadky.. A jak se v žebříčku (ehm ve vězení) šplhá nahoru? Náhodou... Tohle není herecký koncert, nebo příběh, jaký může překvapit, ale tvůrci se soustředí spíše na vztahy, kdežto mě by zajímalo něco jiného.. Chtěl bych vidět, jak to vypadá úplně nahoře a slintat si.. Stejně tak nasát tu depresi, těch dole.. Velký potenciál, kde bych potřeboval trošku odvahy, která by v závěru znamenala něco zapamatovatelného. Ale jo, pocta kultovkám jako je Kostka nebo SAW.. Netflix občas věděl, co dělá! 65%
8 642 bodů
6
Je pravda, že na tom neni špetka invence, ale koncept je dostatečně atraktivní sám o sobě. Po celou dobu se tam dějou věci, které udrží divákovu pozornost. Třeba jednomu negrovi tam ženská nasere na hubu při jeho snaze dostat se o patro výš. Škoda toho nedotaženého a smysl nedávajícího konce.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Těma sračkama nás zásobují i v Lidlu, ale nikdo tomu neříká Díra, ale Italský týden. Třeba taková Mortadella Bologna, nejblíž k čemu se dala přirovnat je Mortapíča Sralgona.. ta noční můra už bude za námi, příští týden přijede španělský týden! Už se nemůžu dočkat na ty španělské olivy, španělské fazole, čorizo a tu přelahodnou španělskou Coronu.. a jo, vlastně. Jinak, ani nevím co bych vytknul filmu. Není to něco z čeho bych se posral, (protože Bolognesu už nic nepřekoná), ale taky nic z čeho bych si musel vypíchat oči, nebo seděl na prdeli.. konec jsem teda ale vůbec nepochopil, nevím jestli tu někdo chtěl říct nějaké poselství, ale tak jediné co jsem si z toho odnesl je, že kdybych měl Díru přirovnat k stravovací kvalitě potravin v Evropě, nebo celkově ve světě.. někde dole, tudíž na 200. patře jsou někde naši soudruzi ze Somálska a Severní Koreje (teda, až na knedlíčka Kim Činkčonka), někde uprostřed ty Pobaltské země a pár států společně s Kazachstánem, a my češi a dejme tomu i slováci, tak jsme někde kolem 48.patře papáme zbytky, co nám ze shora serou němci Ještě si s tou chutí pošmáknem, nad Gothajem, prošlýmy párky a krásně voňavým rumcajským salátem.
kery-
kery-
3 671 bodů
8
Minimalistický, svižně upalující psychologický thriller z dílny Netflixu, což už sama o sobě je v dnešní době známka určité kvality. Film vám během sotva hodiny a půl vysvětlí podstatu toho všeho, i přesto, že se na to vůbec neptáte. Je vám úplně jedno, co je "mimo díru", protože teď jste tady s tímhle sympaťákem, a jediné, co chcete vědět, je to, v jakém průseru skončí příště. Míra průseru se zde odvíjí od čísla patra, které jednoduchou rovnicí ukáže charakter každého zůčastněného. V dnešní době, kdy se po celém světě vraždí i jen tak pro zábavu a lidi se na sebe bojí i podívat, aby si nepředali nějaký virus, se jedná o velice hodnotný kousek.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
9
Máte dvě možnosti. 1. Můžete brát Díru jako další variaci pro týrání lidí v podmínkách, ze kterých není úniku a kde bude přesah pouze v tom, že nám tvůrci zprostředkují, čeho je člověk v takových podmínkách schopen. Můžete ocenit jak inovativní byli při vymýšlení situací, které lidi dovedou k hranici danou pudem sebezáchovy. Kdyby to bylo jen o tom, tak by mi to ani náhodou nestačilo...tomuto typu filmů vůbec neholduju. 2. Nebo vám může hned od začátku naskočit podobenství, jak funguje lidská společnost. Mrkanec na konzumní způsob života, na to, jak plýtváme úplně vším...kolik lidí si koupí každý rok třeba nový telefon a kolik lidí žije v naprosté chudobě s hrstkou rýže na den. Ve filmu zazní...ty jsi komunista? Jakkoliv je komunismus zprofanovaný, tak ukazuje cestu. Nikdy nevíš, v jakém patře se octneš a jestli to nebudeš ty, na koho zbydou jen prázdné talíře. Možná to nebyl záměr autorů, ale ten scénář je tak precizně propracovaný a dialogy jdou tak často této myšlence vstříc, že to nemůže být náhoda. Spousta dloubanců...Boj s větrnými mlýny...kniha, kterou si bere postava sebou, zvíře, dítě... . Pozorný divák to tam všechno najde a přiměje ho to přemýšlet. Skvělá kamufláž tvůrců, nebo jsem domýšlecí génius...oboje beru pozitivně :-) Protože díky tomu jsem neviděl další hnusárnu o kanibalech, ale velmi chytrý a originální film