Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství

67%

Komentáře a recenze 59

Bordoshut
1 647 bodů
8
Dojmy z marvelovky Doctor Strange in the Multiverse of Madness: Kdo chce psa být, vždycky najde hůl. Chápu, že řada lidí měla po parádním třetím hollandovském spidermanovi přehnaná očekávání, ale kritika, kterou tu tenhle povedený počin Sama Raimiho schytává, rozhodně není na místě. Už první Doctor Strange se mi moc líbil, zvláště pak díky skvěle napsanému i zahranému protgonistovi a tenhle díl, ačkoliv už nebyl zdaleka tak "komorní" (aspoň na marvelovku) mě také nezklamal, naopak jsem si ho užil jako od MCU máloco. Marvel snad vůbec poprvé trošku vystupuje ze své komfortní zóny a povolává si Sama Raimiho, tvůrce původních spidermanů a Lesního ducha, aby tyto své dva ozkoušené skilly pro jednou sjednotil a vytvořil superhrdinovku s lehce hororvými prvky, která bude bavit i o něco starší publikum, někdy i na hranici Rka, přestože to Rko by bylo potřeba. Se všemi hereckými výkony jsem spokojen, i novou Americu Chavez jsem si v rámci mezích stanovených scénářem oblíbil. Toho multiverzáckého šílenství tady na mě teda bylo až až, nerozumím stížnostem, že ho byl nedostatek – co víc si lidé představovali? Jediný bod, kde s kritikou vesměs souhlasím je argument, že je stopáž příliš krátká a některé důležité momenty z hlediska motivace a vývinu charakterů trvají příliš krátkou dobu. Když už se tvůrci rozhodli udělat něco trošku netypického, mohli to dotáhnout do konce a více se v těch emocích apod. rozpitvat. Jinak se musím zastat scénáře, nemyslím si, že by za to mohl čistě on, podle mě prostě mnoho materiálu skončilo ve střižně, ale kdo ví. Obvyklé marvelácké rádoby vtípky mi jako obvykle nijak zvlášť nevadily – nu, co už, jsem prostě tupý strávník. Jako obvykle asi platí doporučení pustit si film v originále. Dále by se vám na 100% pochopení hodilo mít nakoukané projekty jako WandaVision, Spiderman: No way home či Avengers: Endgame, tak to možná zvažte. Samozřejmě ve filmu byly i hocijaké chujovinky, taky není se čemu divit, je to marvelovka. Následuje výčet některých z nich. Při nich jsem si ťukal na čelo i já, který si jinak u podobných šíleností moc rád vydechne. Bacha, můžou tam být nějaké spoilery. Tak za prvé: když při bitvě Iluminátů a Wandy postupně Ilumináti umírají, tak to ti zbývající prostě vždycky úplně přejdou jako by nic. Přece když jdete do souboje s někým, koho se moc nebojíte, tak úplně neodignorujete to, že vám jen tak zamorduje dva superhrdinský kámoše, ne? Za další: stejný problém jako u těch nových hovadin ze světa Harryho Pottera. Ve světě, který nabízí nesčetné množství všelijakých způsobů magie, po sobě 90 % času soupěři jenom metají červenou / oranžovou hmotu a nastavuje oranžové štíty. Vždycky se u podobných bojových scén chytám za hlavu, to je tak promarněný potenciál, mohla to být vizuální podívaná roku, jakože některé ty záběry z já-ani-nevím-čeho byly úžasné, tak proč to ale nezapracovat i do té akce? Akce zůstávala při zemi, ačkoli se bojovalo na obloze. Někdy různé cool hlášky trošičku kazily atmosféru, do hororového pojetí se to podle mě moc nehodilo. Dále Wongův let z hory, který zdánlivě bez problémů přežil. U tohohle mě obzvlášť zarazilo, že tam pak normálně vykouzlil jakýsi oranžový provaz – říkal přece, že tam už jeho schopnosti nefungují, ne? V závěru jsme samozřejmě dostaly hned 2 potitulkové scény, jedna samozřejmě s obřím cliffhangerem na pokračovaní a nápis: Doctor Strange will return. Jak nečekané. To mě přimělo přemýšlet. O čem vlastně tenhle film byl? Kdyby se doctoru Strangeovi ..., tak by mě to asi ani netrklo, ale celé to působí jen jako jakýsi úvod. Co se v tom filmu vůbec stalo? No - pozor spoiler - přemohli jednu domácí šílenkyni a dostali jednu holku, ale co jako? V podstatě se vlastně vůbec nic nestalo ne? A k čemu tam kurva byl Charles Xavier? A co na to Jan Tleskač? Musím končit, jinak ještě klesnu s hodnocením.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
7
Je to pořád dokola ta stejná písnička. Hodně lidem už poslední dva roky překypuje trpělivost a začínají být naštvaní, protože šablonovitost Marvelovek je stále opakující se. Já až do nedávná tak úplně nesouhlasil a snažil jsem se spoustu scenáristických kliček odpouštět, protože jsme pořád na poli adaptací komiksových filmů a v takovém případě je třeba být střízlivější. Ovšem samotní tvůrci nám už poněkolikáté naslibovali jakousi revoluci , na kterou se máme těšit a že to bude něco doposud nevídaného a právě Multiverse of Madness byl s tímto tvrzením nejčastěji spojován. Já si pod pojmem šílenství představuji opravdu šílenství a očekávání jsem měl fakt vysoko. Mohl jsem být hádám skromnější, ale opět. Sázel jsem na slova tvůrců a nezbývalo mi, než se opravdu těšit. Největším štěstím tohoto filmu je opravdu Sam Raimi a jeho kreativita jde krásně po vizuální a doprovodné hororovější stránce znát. Bylo krásné se na to dívat, ale občas mi to přišlo až moc přitažené za vlasy a já měl pocit, jako by nám RAIMI chtěl celý film jen dokola vyprávět o tom, že to točí on. Opravdu jsem měl až vnucené jisté sekvence, ve kterých nešlo o nic jiného, než aby se jen předvedl a působí to často jen jako reklama a jakási forma nostalgie na dobu, kdy byly komiksovky v plenkách a tento člověk odstartoval tu éru. Ono by to možná fungovalo lépe, kdyby ten film neměl tak mizerný scénář a nelogičnosti postav. Konkrétně té záporné, která staví na své osobní opakující se lince a její motivace není dostatečně odůvodněná, aby se chovala takhle. Samotný Strange je skvělá postava, ale opět velice nevyužitá a to sakra na to měli 2 hodiny. Jedna dvacetiminutová epizoda What If..? zvládla jeho postavu vyždímat daleko více a lépe. Kde je sakra chyba? Vedlejší postavy jsou nicméně fajn a celkově ten film hodnotím o něco lépe, než první díl. Elfmanova hudba byla na plátně skvělá a patří asi k tomu nejlepšímu, co může tento film nabídnout. PS: po důkladném rozložení myšlenek jsem přišel na to, že se mi to vlastně dost líbilo a samotná záporná postava je to nejlepší, co na filmu je. Bohužel jistá rozhodnutí z hlediska scénáře neuchopí emocionální stránku a rozuzlení se nedočká žádného zadostiučinění, což není chyba postavy, ale samotného scénáře. PS2: Hudební fight patří k těm nejvíc kreativním akcím, co jsem mohl v rámci MCU vidět.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Tak včera jsem se konečně dostal na Doctor Strange in the Multiverse of Madness a film předčil má očekávání.Po rozpačitých recenzích (které vlastně chápu, jelikož je film úplně jiný než ostatní Marvelovky) jsem se bál......ale zbytečně.Film má skvělou atmosféru, skvělé herce a hlavně.......opakuji hlavně je tam Sam Raimi opravdu znát.To ostatně znamená intenzivní hororové scény a znetvořené ksychty.A z hlavního záporáka jde opravdu strach.......vše jsem mu věřil.Za mě 8/10......Raimi is back!!!
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Mnohovesmír šitenství s opravdu malou dávkou šílenství. Sam Raimi je hnacím prvkem celého filmu a opravdu do něj vtiskl svůj osobitý rukopis. Přízvisko „první MCU horor“ je sice malinko přehnané, ale některé scény jsou o dost odvážnější než je u Marvelu běžné. V druhém Doktorovi rozhodně potěší vizuální stránka spolu s kamerou, vynikající Elizabeth Olsen v roli Wandy (bohužel její motivace nestojí na úplně pevných základech a s koncem seriálu WandaVision jsou do jisté míry v rozporu, ale s přimhouřeným okem budiž) a různorodé postavy (jak nové, tak zdánlivě staré). Benedict Cumberbatch těží z charisma, které si vybudoval v minulých filmech a nemá téměř prostor pro rozvoj své postavy, celkově je mnohem více pasivním protagonistou než bylo třeba. Hudebně je Multiverse of Madness průměrný (vyjma motivů ze starších snímků) a vynechání hlavního motivu z prvního dílu mě setsakra mrzelo. Největším trnem v oku celého filmu je (děravý) scénář se stopáží, kde stopáž měla být delší a scénář lepší. 7,5/10 PS: první podtitulková scéna mi zkazila cliffhanger z (ne)konce filmu.
petr-hnyk
1 542 bodů
4
Jako hororová parodie to funguje a přiznejme si, Sam Raimi horory umí. Spíš je otázka, jestli film funguje jako součást MCU. Dneska už pomocí triků je možné vytvořit jakýkoliv vesmír a pokud máte rozpočet Marvel Studios, tak se nemusíte moc omezovat co do filmu ještě přidáte. Film tak působí jako směs všech možných utržků a odkazů až skoro připomíná filmové parodie z 90. let, ale ty byly vtipné právě nedostatkem v rozpočtu.
FAT_YODA
FAT_YODA
1 510 bodů
8
Osobně bych byl raději, kdyby byl druhý doktor více o Strangeovi, než o Vandě a budování mnohovesmíru, ale s tím jsem ani nepočítal. Celkově jsem viděl velmi podivný Marvel, v němž je hodně cítit Raimiho horror kariéra, které jsme, oproti jeho pavoukům, nikdy moc nefandil. Navíc mi sem moc nesedí, ale to může vycházet pouze z mé osobní zaryté averze vůči hororům. I tak bych řekl, že je film víc noice než meh a je myslím škoda, že nenechali Sama režírovat třeba Venoma dvojku. :) 70% vtip > jump scare (Pro upřesnění, neříkám, že Raimi film kazí, naopak ho spíše drží nad vodou, jen bych prostě na tomto místě v Marvel pexesu viděl raději úplně jiný film.)
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
8
Málo málo, chci víc. Chtělo to dotáhnout tuhle ultra mezigalaktickou šílenost do konce, tím myslím samozřejmě delší stopáž, jako bychom viděl konec filmu scarlet witch in the multiverse of madness a film dr. Strange in the multiverse of madness zůstal otevřený konci, k tomu by pravděpodobně sloužila ta delší stopáž, která by to dotáhla do velkolepého konce. Ale chápu, že to byl účel pro další pokračování, jak už je u MCU zvykem. No snad se dočkáme úctyhodného zakončení, budu se těšit.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
8
Takhle. Není to rozhodně dokonalý film, to ani zdaleka. Scénář je místy dost plytký a je tu rozehráno příliš mnoho partií na to, aby se daly všechny uspokojivě dotáhnout. Souboje jsou sice velmi nápadité, ale to spíš ty menší potyčky, hlavní bitvy opět nejsou zcela dotaženy. Ovšem na druhou stranu tu máme naprosto úchvatné vizuální orgie s jasným Raimiho rukopisem a obecně po vizuální a nápadité stránce není filmu co vytknout. Raimi se opravdu vyřádil a jsem rád, že mu v tomto směru dali dost tvůrčího prostoru (hororové prvky, zajímavé vizuály apod.). Postavy jsou také dost zajímavé, včetně variant, asi až na samotnou Americu Chavez, která mě osobně nepřišla nikterak zajímavá, charismatická, prostě taková nijaká. Kdyby ve filmu nebyla, myslím že bych to nepostřehl. Ve výsledku asi klasický průměrnější film v rámci MCU, který je ale dostatečně okořeněn Raimiho stylem a tudíž mu můžu s celkem klidným srdcem dát 7/10.
Jaroslaw 23
1 448 bodů
6
6,5/10 Návrat Sama Raimiho potěšil,avšak škoda,že to mohlo být lepší.Zaprvé bych chtěl Raimiho pochválit za vizuální hrátky s kamerou,hororové propriety a střih,pač po téhle stránce tu je znát jeho styl a já si to užíval.Ovšem co se týče scénáře a postav,jedná se opět o klasickou marvelovku,z nováčků bych pochválil Americu Chavez,pač její postava mě bavila a co se týče známých postav tak Wong opět bavil,Wanda a její motivace je pochopitelná avšak škoda,že se její postava dala zvládnout lépe.A samotný Strange je fajn avšak opět škoda promarněného potenciálu,pač si myslím,že kdyby si tu něčím prošel (zdravíme No way home) tak by to fungovalo mnohem lépe.Zkrátka a dobře tak jak začal film tj.z rychlíku tak se tu pořád něco děje a to je škoda,pač opravdu mít o 45 minut navíc mohlo to klapnout,takhle jen mavelovka na kterou se díky Raimimu stylu pěkně kouká,avšak toť vše.
SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
7
Pro mě je Raimi režisérská legenda, která svým typickým stylem nejde zaměnit s jinou ikonickou režií a v tomto pokračování známého kouzelníka Doctora Strange jsem pociťoval jedinečného režiséra fakt silně. Jeho hororové scény a kreativní magická kouzla konečně dodávají po dlouhé době MCU filmu trochu odlišný styl, než většinou známe. Bohužel jde ve filmu stále cítit částečná svázanost tvůrců od větší kreativní volnosti, což u mě volává smutek, že tak velice ambiciózního autor, se nemůže více vypustit ze řetězu. Scénář je taktéž slabě napsaný i oproti prvnímu dílu. Film se sice snaží prokreslit naše oblíbené postavy, však nemá na to vůbec čas, a místo toho zjednodušeně naznačí vývoj postav a potom se rychle přesune dál v ději, jen aby ukázal další atrakce. Což filmu docela ubližuje, protože divák pak na konci necítí, to co by správně měl k postavám cítit. Aspoň, že zábavné drobnosti jako jsou camea a alternativní postavy, dodávají šmrnc a chuť se ponořit ještě hlouběji do příběhu. Jsem z toho trochu smutný a doufám, že u příštích MCU filmů dostanou tvůrci větší svobodu než tady. [75%]