67%

Komentáře a recenze 59

Steven47
Steven47
1 361 bodů
8
Po nejnovějším Spidermanovi pravděpodobně fanoušci čekali, že Doctor Strange v nějakých ohledech ještě zvedne laťku. Já jsem byl v očekáváních hodně opatrný, a možná i proto jsem si to upřímně dost užil. Příběhově je to slabší. Zkratkovité, místy dost nahodilé a pokud nad něčím bude člověk delší dobu přemýšlet, tak se bude vynořovat více a více nedostatků. To nepochopitelné zkrácení je bohužel znát. Hlavním tahákem byl mnohovesmír, který se tu nezkoumá tak do hloubky, jak bych čekal. Camea potěší, ale o extra fanservice se nejedná. Akce je fajn, je tam jeden dost nápaditý souboj, ale některé bitky naopak působí strašně urychleně kvůli tomu, že jedna z postav je prostě až moc OP. Postavy obecně vlastně nijak nevyčnívají, Strange je prostě Strange a Wanda nepůsobila moc uvěřitelně. Musím však pochválit nováčka Americu Chavez, ta mě fakt hodně bavila. Co je však největší devízou tohohle filmu a důvod, proč jsem nakonec tak spokojený, je režie Sama Raimiho. Ten film je svůj a je to strašně znát. Celková atmosféra je dost odlišná, za což může už práce s kamerou a střihem. Navíc to opravdu má hororové prvky, a i když to nějak extra děsivé není, tak v rámci MCU to opravdu nejhororovější je. Na PG13 je snímek dost brutální, takhle nějak si představuju spojení „vyšťavit rating na maximum“. Suma sumárum, má to svoje chyby, mohlo a asi i mělo to být lepší, ale ve mně prostě pořád převládá pocit spokojenosti. 7/10
orionn
orionn
1 289 bodů
6
"I can do this all day" - Čekal jsem víc. Mnohem víc. Sice je film opravdu perfektní z aspektů jako je režie, kamera, nápaditost a hravost ve vizualizaci, či v žánru hororu... Ale ten scénář je vyloženě odfláklý a nevyužitý. Sice dostaneme skvělá camea, jenže mají minimální prostor. Celý film mě od začátku do konce nechal chladným a od druhé poloviny i lehce znuděným. Film je o multiversu, který se pomalu ani neřeší. Co jsem si nejvíce z celé projekce užil, byl fenomenální teaser na Avatara 2. Za dokonalost morbidity (exploze hlavy, vyrvání oka, krev...) v rámci žánru a hlavně na PG13 rating těch 6-6,5/10 dám - bez Raimiho (jeho stylových nápadů) by toto byl fakt propadák.
Enon
Enon
1 096 bodů
4
Pro mě se jedná o velké zklamání. Podle traileru to vypadalo dobře a pro mě osobně to byl velmi očekávaný film s ambicemi na jeden z nejlepších Marvel fimů. Ale ne. Naprosto nevyužitý koncept. Je tu jen ta jedna cool scéna jak Doctor Strange a America prolítají těmi vesmíry, kterou sme viděli už v traileru, fakt tleskám. Jinak všechny ty vesmíry, které potom navštíví jsou vlastně téměř totožné s tím naším a moc změn tu není. A sorry to, že se na přechodě přechází na červenou fakt není geniální změna oproti našemu světu. Tak to bysme měli tohle. Dále si rozebereme věc co mi na tomhle filmu vadila nejvíce s to jest America, prostě ne. Nevěřil sem jí ani jednu emoci. Ta herečka podle mě vůbec neumí hrát a reálně kdybyste tam dali nějakou Aničku z 1.A tak to zahraje možná i líp. Se Strangem se zná den a po dvou posraných dnech už se k němu tulí i když před těmi dvěma dny před ním utíkala, bála se ho a neměla ho úplně v lásce. 2 posraný dny. A to mu ještě po těch 2 dnech řekne, že mu věří… WTF. Z čeho to jako usoudila, jako z toho, že jí ukázal svoji vzpomínku na to jak dostal hodinky. Aha. Plus když Strange vedou k tomu soudu, tak kdyby mu na něm tak záleželo jak říká tak by asi projevila nějakou emoci a tak tupě nečuměla. Ale ona takle vlastně čumí furt, třeba i na konci kde se probudí vedle Strange Zombíka a to v ní vyvolá asi tolik emocí jako když zjistí, že je země kulatá. Jenom vykulí oči, žádné leknutí, žádný strach, NIC. A sorry fakt jí nevěřím, že procestovala 73 vesmírů, to jí věřím asi jako tak když mi někdo řekne, že mám 1 z fyziky, prostě to nejde. A navíc… CELÝ FILM nám ten fakt, že ty portály neumí ovládat řekne asi 100x a víte jak se je naučí ovládat, tak že jí Strange řekne, že to dokáže. WOOOOOW. Ten scénarista, který tenhle paskvil vymyslel by měl dostat cenu za nejhorší scénář. No dobrý, tu věc, že se vlastně nedozvíme skoro nic o tom odkud je, jak k té své schopnosti přišla a jak to sakra její mámy udělali asi radši přeskočim, protože na to nemám mozkovou kapacitu. Teď se podíváme na další věc, CAMEA, jako dobrý ale nic z čeho bych byl úplně mega nadšenej. Wong… ehhh noo je prostě Wong no, je vtipnej ale jeho zázračné probuzení na konci na tý skále, to je asi bez komentáře a ta skutečnost, že sem byl schopný to odhadnout jen po tom co Wong letěl dolů, to už o kvalitě něco vypovídá. Pak je zde další hromada nelogičností, které se mi tady fakt nechtěj vypisovat, normálně bych to neřešil a nerýpal bych ale tady jich bylo tolik, že mi prostě vadili. Teď nějaký pozitiva… WANDA, 10/10 záporák, který KONEČNĚ nemá hlavní cíl že joooo chci ovládnout vesmír. Má jediný jednoduchý cíl a je schopna obětovat všechno pro to aby toho dosáhla. Kdykoliv tam je ona, tak je ten film nejlepší, je creepy, akce s ní je nápaditá a zajímavá a nepůsobí to jako, že támhle dáme hustou akci abychom se posunuli dál… ne. Akční scény tu maj svůj účel a to je dobře. Samotný závěrečný souboj byl fantastický a byl to jeden z nejlepších posledních soubojů Marvelu, a to se týká i samotného konce. Fakt dobrý. Strange je tady taky v pohodě ale tak to sme asi všichni čekali žejo. Bohužel u tohohle filmu alespoň pro mě dost převládají negativa nad pozitivy. Od Sama Raimiho sem měl velká očekávání ale bohužel. Mrzí mě to. Tomuto filmu dávám 47%.
HNTR
HNTR
1 037 bodů
6
Zklamání. Hororové prvky a barevný vizuál se filmu určitě musí nechat. První půlhodina uteče jako pět minut a pak film neskutečně dupne na brzdu. Už jen ten název mě irituje, protože jsme se žádného mnohovesmírového šílenství nedočkali. Scénář je plný děr, které nedávají smysl. Film nijak zásadně neposouvá MCU. Postava Strange nedostává skoro žádné rozvinutí a jeho vztah s Amerikou Chavez nemá dostatek prostoru. Ty camea, o kterých se pořád mluvilo jsou naprosto zbytečná a potenciál promarněný. To mě hodně mrzí, protože to jsou známe postavy, které by se daly využít. Finální souboj je snad nejslabší věc celého filmu a strašně to zamrzí, protože nám slibovali hodně a dali tak málo...
Vidly10
Vidly10
996 bodů
8
Podruhé ve čtvrté fázi MCU jsme se dočkali autorského projektu. Otázkou je, proč to nevidíme častěji? Sam Raimi se po devíti letech vrátil k režii a vzal si pod svá křídla jednu ze svých nejoblíbenějších postav. Návrat se mu povedl a připravil nám opravdu typickou Raimiovskou jízdu. Funguje spousta věcí ať už to jsou hororové prvky, či příjemné camea a easter eggy. Hlavní postava Strange působí i kvůli jedné emoci velmi dobře a Benedict Cumberbatch jen ukazuje, že právě on je ten vyvolený pro tohoto hrdinu. Stejně tak musím pochválit mladičkou Xochitl Gomez, která mě v mnohém překvapila a rád vidím tuhle postavu na plátně. Za zmínku stojí i postava Wonga, která se drží svého standartu a je prostě super. Ovšem Elizabeth Olsen… wow. Neskutečně talentovaná herečka, která si roli Wandy užívala už ve WandaVision a tady jen pokračuje. Trochu to vše kazí rychlost její změny v motivaci, ale nemění to nic na jejím famózním hereckém výkonu. Musím taky pochválit kreativní myšlení režiséra. Je zde spousta originálních prvků v kouzlení, což třeba nedokázaly ani poslední Fantastická zvířata. Umírněný humor je taky super změna a snaha o brutalitu se taky musí ocenit, i když tahle chvála není třeba přehánět. Pochvalu si zaslouží i množství symbolických momentů (například hodinky), které nemusí každému dojít hned napoprvé, ale když se nad nimi člověk zamyslí jsou hezkým obohacením tohoto filmu. Ovšem co projektu strašně škodí (a já nenávidím lidi, kteří to dopustili) je zkratkovitost. Podle nejnovějších informací se vystřihlo až 40 minut obsahu a je to znát. Na jednu stranu je to jízda, která nepoleví a neztratí tempo, ale na stranu druhou je zde spousta narychlo provedených twistů a změn. Bylo to pro film opravdu škodlivé a rád bych viděl plnou verzi. Dalším problémem je pro mě velké množství MacGuffinů, které se zde objevují. Některé jsou sice důležité, ale některé jsou naopak velmi špatně provedené a zanedbané. Trochu mě i zklamalo, že mnohovesmír šílenství není až tak šílený, jak se očekávalo. I když to opět slouží ději, působí dost zvláštně, že výsledný produkt nekoresponduje s názvem. Mrzí mě také, že hudba Dannyho Elfmana nebyla příliš výrazná a zapamatovatelná. Co není až tak velký problém samotného filmu, ale Marvelu obecně je fakt, že se nemůže film či seriál ukončit bez zbytečného teasingu na další projekt. Opravdu je těchto rozhodnutí více a více a začíná mě to dosti vytáčet. Ovšem celkově musím říct, že druhý díl Dr. Podivného je povedeným autorským projektem, který přispívá do MCU velkou měrou a já jsem s ním spokojen. 7,5/10
Veronika Rada
Veronika Rada
924 bodů
9
Zajímavá verze vesmírů. Škoda že toho o mnohovesmíru víme tak málo.
tedoun
tedoun
923 bodů
9
Mnohovesmír šílenství je místy opravdu legitimně hororový ale fakt neskutečně hororový, když se nebojí použít lekačky (a to mám rád v kině), nejrůznější ohavnosti, monstra či záhrobní výjevy. Raimiho i po letech baví hra se sugestivními a radostní pohyby kamery a nabízí řadu vizuálně unikátních kompozic, které hravě překonají většinu toho, co v marvelovkách vídáme. Zatímco většina ostatních celovečeráků od Marvelu je místy vizuálně dost nevýrazná a sklouzává k nehezky tlumené barevné paletě, Mnohovesmír šílenství vyloženě září a již se těším to koupit na UHD. Co dodat mohu a musím je, že Sam Raimi je pořád šikovný a vynalézaví režisér. Zkrátka jsem se doslova bavil
JamesConnorGeek
823 bodů
6
Bohužel zklamání. Děj osekaný, nedodělaný a v některých momentech nudný. Postavy ujdou, ale s některými jsem se moc neztotožnil (America). Hudba excelentní a vizuálně to vypadá skvěle. Sam Raimi se tu fakt vyřádil a film má skvělý nádech temna, ale i tak mě druhý Strange neuchvátil a za mě to utrpěl samotný příběh. 60%
Ronan369
Ronan369
804 bodů
6
Pozeral som a nechápal. Ja mám Marvelovky veľmi rád, ale podľa mňa je toto jedna z najhorších Marveloviek čo som kedy videl. To, že tu nebol využitý potenciál multiverza by mi ani tak nevadilo, ale čo mňa dosť štvalo, že každú zaujímavú dejovú linku zrušili mávnutím ruky. Či zvyšný Strangeovia alebo Ilumináti. Možno by som aj to predýchal, ale čo som už fakt nedával boli portály v tvare hviezdičky. Potom som dúfal tú hororovejšiu atmosféru, ale asi si musím kúpiť okuliare, lebo som ju tam nevidel. Ale aby som filmu až tak nekrivdil boli tam pekne spracované súboje až na jednu výnimku. Taktiež musím vyzdvihnúť herecký výkon Elizabeth Olsen a vizuál.