64%

Komentáře a recenze 51

blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Čuprmenové holt ještě nevymřeli, a serou se už do Mrdvelovek. A kde se hrabe Čuprmen. Někdo z klece vypustil exempláře ze všech inkubátorů ze spermatem, dali je do zelených převleků, pojmenoval je Eter(a)nals, dal jim do ruk prsteny z Venuše, a poskládal je k sobě aby zastoupila velkého Boha z obláčku, aby si mohli mentorovat celý svět, a ovládat si dějiny, jak se jim zlíbí. Takže, někde v prdeli na poušti v Betlémě se nespawne "ó mocný Džísis", ale směs politicky korektních Avangárů, Iksdebilů a Ligy Nepotřebných, aby spasila pozemšťany od věčnýho hříchu. Hmm, kdyby takhle začínal Starý zákon, určitě bych si Bibli četl častějc. No, už samotná debilita musí každému, kdo netrpí mozkovou dysfunkcí, a necucá si palec u Kapitána Kanady, pochopí, že horší výcuc si už fakt nikdo vymyslet nemohl. Divianti, či jak se jmenovali, ohrožují prostý lid už bezmála 7 tisíc let. Aby nestačilo, že přesně za tuhle dobu bude planetu Zemi zase ohrožovat fenomén náctiletých buzíků - Avengers, tak v dobách velkého Faraona Ramsese, tu na zemi bude pobíhat stádo superhrdinů. Mě to ale spíše přijde jako lov na Pokémony, protože se tu někdo snažil pochytat všechny druhy ras, náboženství a barvů pleti, ale jak nás ve školce učili, to hnědé na ruce je fuj! Tohle překvapivě bylo ještě snesitelný, ale pobavil jsem se nad komentářy dole. Tolik skalnatých fanoušků Marvelu si konečně otevřela bulvy, a nemuseli chodit se džbánem tak daleko, aniž by se ucho nepřetrhlo, aby prozřeli nad velkými kvantity tohoto sluníčkařského hyper-gulty-korporátu Myšáka. Doufám, že jste si to, vy buzny, užili. Já zklamaný nejsem, ba naopak, nejlépe si nic dopředu nezjišťovat. Takové mastné, neslané tři hvězdy, aby jsme vyváželi ty odpady aspoň na správné hladině.
kknk2
kknk2
2 955 bodů
6.5
Eternals by mohl být úplně samostatný film odehrávající se na úplně jiné planetě. Těžko uvěřit, že tohle patří do MCU! Mimořádně upozaděný humor uvolnil prostor rádoby romantice a prázdným záběrům na pohlednou necharismatickou dvojici, což spolu s apokalyptickou vážností mě dokázalo nanejvýš znechutit. Zachraňovaly to jen vedlejší postavy.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
6
Na začátku jsem myslela, jak to všem doporučím, ale nejpozději za tři čtvrtě hodiny mě to přešlo. Mix hrdinů různého původu a orientace je úplně v pohodě, svět je pestrej, ale jinak je to celé naprosto neoriginální. Výlety do dějin lidstva by vůbec nemusely být, to jsou jedny z nejnudnějších pasáží. Vydejchala bych i absenci čistýho zaporáka, ale ty pasáže, které jsou nejlepší, nejsou zase tak super, aby se dalo zapomenout na všechny ty zbytečnosti. Postavy se trochu víc prokreslují v závěru, ale výsledný pocit je jako z naprosto sterilní zábavy. Hold lidstvu se všemi jeho slabostmi a neduhy a odmítnutí zkázy světa to je fajn, ale v tomto podání to srdce netrhá.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
6
Vlastně to spolu všechno tak hezky sedí, všechno je trošku jiné, než co do teď Marvel vypustil. Jenže mi to nepřišlo tak vybroušené. Jak kdyby chtěli přinést něco nového, to vymysleli, ale ta práce s detaily, které osloví běžného diváka chybí. Čtvrtá fáze MCU má zatím stále nejslabší začátek, který čím dál tím víc spoléhá na třetí díl Spider-mana, Thora a Doktora Strange.
2 481 bodů
5
5/10
Martrix
Martrix
2 449 bodů
7
Některá hodnocení Eternals jsou vcelku krutá, protože odráží především nenaplněná očekávání posledními Avengery namlsaných diváků (pro které často žánr komiksu, začal existovat až Iron Manem). A také diváků, kteří neradi opouští již vyjeté koleje, neradi se loučí s postavami a úplně nejraději by MCU přenechali jen pár vyvoleným tvůrcům, u kterých mají jistotu, že nebudou experimentovat. Jenže to jde proti způsobům, které Feige nastavil. Bylo by jistě snadné, kopírovat tu šedivou produkci DCU a sypat tam jednu digiomalovánku za druhou. Ale naštěstí se to neděje. Časem možná i tito diváci ocení odvahu studia angažovat tvůrce, kteří vidí v komiksech větší potenciál, než jen pobavit akcí a postavami s pohádkovými schopnostmi, ze kterých se sype jedna hláška za druhou. Chloé Zhao podle mě neměla téměř žádné předpoklady udělat dobrý komiksový film (Země nomádů mě po obsahové stránce vůbec neoslovila). O to víc jsem byl zvědavý, co z ní vypadne při angažmá na vysokorozpočtovém blockbusteru, kde se s diváky bojuje podle jiných pravidel a který má jinou cílovku. Eternals vnímám ve dvou rovinách. Příjemně mě překvapilo, že koncept, příběh, legenda...není pitomý, je dostatečně epický, ale současně nechává prostor pro osobní dramata většiny postav. Tím pádem nejsou ploché a jejich motivy dávají smysl. V rámci možností. Zajímavých postav je totiž hodně, takže se samozřejmě nebavíme o dramatických obloucích, ale spíše vlnkách. Žádný oceán, spíš tak Jadran. Většinou to ale funguje. Co se týče CGI a výpravy, tak nemůžu říct nic negativního. Přehledná akce, Devianti vypadali fajn, celkově byl look příjemně "nesnyderovský". V čem je tedy problém? Proč ty negativní ohlasy? První část filmu nebyla dostatečně vtahující a působila na mě spíš jako pokračování něčeho, co jsem loni prolásl. V úvodu se divákům sdělí, kdo jsou Eternals a kdo Devianti. A zároveň se oznámí, že všechno není tak, jak by se mohlo zdát. A pak už se jde na rychlou seznamovačku i s první akcí. Jenže pak vás vezme režisérka zpět v čase, pak zase dopředu, chvilku romantika, chvilku akce, chvilku povídání, pak akce... . Já té ambici nestavět jen na obrazu a akci moc fandím. Je super, že tvůrci chtějí vyprávět příběh, ale v takovém formátu je to složité a vyžaduje to zkušenost, kterou Zhao hold nemá. Takže to co se podařilo třeba Avengers Infinity, který má podobně bohatý příběh bez klišé o dobru a zlu, se zopakovat nepovedlo. A je to škoda, protože jak po té vizuální, tak po obsahové stránce, měli Eternals co nabídnout. Samozřejmě by se našlo i nemálo špatných momentů, které nefungovaly, ale daly by se odpustit, pokud by se podařilo celý film udržet po hromadě. I kdyby ne tak profesorsky, jako to udělali bratři Russo, tak aspoň ho rozsvítit podobně, jako to umí třeba Gunn. I když tady je to trochu nefér, protože Eternals není míněn jako komedie, není v něm ani nadsázka a s výjimkou lehce vtipkujícího Kumaila nemá žádnou zábavnou postavu. Přestože se to nepovedlo jak mohlo, nemyslím si, že by si takový film zasloužil tvrdou kritiku. Odvaha jít proti proudu a pokusit se dodat do komiksu existencionální přesah, nemoralizující postavy postavené před velké dilema a posunout zase žánr dopředu...to se cení.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 249 bodů
5.5
Tento komentář začnu pozitivy... Líbilo se mi poodhaleni vzniku marvelovskeho věří,to bylo opravdu moc dobré.sledovat vznik vesmíru bylo osvěžující a nové,i některé herecké výkony byly dobře zahrané. A teď negativa. Takže kde začít...no tak,vůbec mi tam nesedla Angelina Jolie,měla málo času pro sebe,a neshostila se své postavy"nejlepší bojovnice" mi c dobře.Vizual byl místy opravdu směšný,dále ta stopáž 2 a půl hodiny sluší filmům jako je Avengers,páč tam se furt něco děje,ale tady?spousta zbytečných řečí,kdyby se stopáž zkrátila na 90 minut,určitě by to bylo příjemnější.dale akce,jestli jste viděli trailer,tak co se týče akce viděli jsme skoro všechno.Nevim jestli bylo zrovna moudré rozhodnutí svěřil tak to známou a oceňovanou značku,do rukou režisérce která má za sebou 2 filmy,eternals sou její 3 film,jistě dostala Oscara za Zemi Nomádů,ale nalejme si čistého vína,příběh zeme nomádů je na hony vzdalen,tomu co čekáme u Marvelu...pro mě jeden z nejslabších filmu od Marvelu.To nám tedy 4 fáze pěkně startuje,po Black widow a shang chim,je tohle za mě i nejslabší film ze začínající 4 faze. P.S. největší stěr bylo rádoby vysvětlení proč,nepomohli avengers s Thanosem
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
8
Ze všeho nejdřív bych chtěl říct, že nechápu celkové přijetí a hodnocení Eternals jak u nás, tak v zahraničí. Jasně, Marvel to nemá po ukončení 3. fáze s Endgame vůbec jednoduché, jelikož musí nastolit novÿ systém, ve kterém bude figurovat spoustu nových postav a nejdůležitější je první premisa a o to více, když se představuje rovnou celý tým superhrdinů. Fanoušci jsou tedy zhýčkáni minulostí a je těžké každého potěšit na 100%. Ovšem mezi hodnocením často padá titulek, že tohle je jeden z nejhorších MCU filmů vůbec a kritici na Rotten jsou toho názoru, že je vůbec ten nejhorší. Já si dovolím oponovat a to ve velkém stylu, protože pro mě osobně je to jedna z těch nejlepších. Je pravda, že po traileru jsem se hrozně moc těšil a očekával opravdu mnoho. Po prvních recenzích jsem si tak jistý nebyl a bohužel ( nebo bohudík) jsem se k filmu dostal až s mírným odstupem a celý film jsem koukal s úžasem, jak propracovaný ten film je a očekával to oslavované fiasko, kterého jsem se nedočkal a byl jsem spokojený na plné čáře. Ale k věci. Tvůrci zde pracují s 10 postavami a je pochopitelné, že má film tak dlouhou stopáž. Nedokážu ale pochopit, jak to sakra zvládli ukočírovat tak dobře, protože počet mých oblíbených postav je právě 10/10. O hereckých výkonech se nemusíme bavit, to je prostě elita. Ale jakou mají mezi sebou všichni navzájem prokreslenou chemii a jak jsou všichni různorodí. Ta diverzita je naprosto obdivuhodná a je to úplně ten nejzákladnější a nejvzácnější pilíř tohoto filmu. Velký podíl na tom má rozhodně režisérka Chloé Zhao, protože dokázala vměstnat svůj osobitý styl romance, která je v tomhle duchu vyprávění doposud v Marvelu nevídaná. Odpovídá tomu i první erotická scéna, u které jsem si říkal, jestli jsem fakt v MCU prostředí. Film se ale adaptuje do Marvel prostředí rychle, učí se za pochodu, jako Eternals učí lidstvo a LORE nám je krásně vysvětlen už v prvních minutách a odpovídá nám na různé otázky, které bychom si jistě jinak po zhlédnutí pokládali. Příběh je vyobrazený skrz flashbacky a propojuje se s historickými událostmi, které působí velmi zajímavě a klidně bych to probádal ještě více, jelikož tahle tematika mě bere. Ale Eternals jsou omezení tím, že stále patří do světa Marvelu, takže tyto filozofické myšlenky se řeší pouze na povrchu. I když v rámci příběhu se můžeme taky zamyslet nad jakýmsi paradoxem, který tvoří hlavní zápletka, ve které jsou opodstatněné všechny motivace postav. Božské akční scény jsem si užil a nápaditost vizuální rozmanitosti nezná mezí, opravdu to působí fantastickým, kouzelným a vesmírným dojmem. Já tomu filmu fakt nemůžu nic vytknout, zasáhl mě velice hluboko a rád se na něj podívám ještě několikrát. Na závěr přinesl dvě velice zajímavé potitulkové scény and i love it.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
6/10 marvelovská týmovka Supermanů, Flashů a dalších šíleně přesílených postav. Ona přesílenost postav byla nakonec tím nejmenším problémem, ba naopak jsem měl mnohdy o hrdiny strach a to dokonce větší než u jiných lidštějších hrdinů jako třeba Avengers. Chloé Zhao se opravdu snaží přinést „novou“ marvelovku, která nebude jen a pouze šablonovým dílem. To se režisérce v mnoha ohledech daří, jenže mám pocit, že je snímek nakonec až moc ambiciózní a na poli 157 minut nestihne vše dostatečně a smysluplně odvyprávět. Nicméně cením záměr a odvahu režisérky i samotného studia o pokus udělat odlišné dílo. Postavy jsou v rámci možností představeny a každý z nich má vlastní charakterové vlastnosti. Rozmanitost charakterů a ras je mimi jiné aspekt filmu, který jsem naprosto hltal. Herci hrají dobře, ne však Oscarově. I když jsou ve filmu velké herecké hvězdy, tak nikterak nezastiňují méně známé herce a ničím nevyčnívají. Akční scény byly pro mě průměrem, ale podotýkám, že si nelibuji v „supermanovské“ akci, kde se mlátí bůh s mimozemšťanem. Nicméně ve srovnání s jinými podobnými filmy je akce přehledná a velmi dobře natočená. Podobně jako u Shang-Chiho jsem se na závěrečný akt, na velkolepé finále, nebyl schopen naladit a hodnotím poslední třetinu jako nejslabší celek filmu. Ve výsledku se jedná o povedenou komiksovku, díky které možná někdy v budoucnu uvidíme experimentálnější MCU.
lukas
lukas
1 523 bodů
5
Eternals netáhnou jako Avengers v případě Infinity War a Endgame za jeden provaz, kult superhrdinství a sebejistoty je výrazně podrýván, což není na škodu. Že by ale mezi zúčastněnými byl vyloženě někdo, kdo zaujme a divák se mu rozhodne fandit, to nikoliv. Roní se tu hodně slz, dojde na mnoho soubojů s Devianty (Marvel býval kreativnější a originálnější), ale památná scéna žádná. Režisérka Chloé Zhao a marvelovští tvůrci dali výrazný prostor Gemmě Chan (Sersi), ve filmu se objeví Angelina Jolie (bohyně Thena) nebo Salma Hayek (Ajak). Humor bohužel odplul spolu se Strážci Galaxie a Thorem a jede se jak přes kopírák. Komu je tahle marvelovská týmovka určena, vážně netuším.