Tiché místo

77%

Komentáře a recenze 70

9 352 bodů
9
Wow, tohle bylo teda něco! Jakože chápete, že tam půl hodiny nepadla ani hláska! Extrémně originální, parádně pohlcující. John Krasinski? The Office's boy. Ne, je to Pan režisér/herec/scenárista! ;) Vynikající námět, skvělá atmosféra a nejlepší filmové monstrum od dob vetřelce. 95%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Po dlhej dobe konečne špecifický horor, ktorý sa na nič nehrá a podá vám originálny samostačný nápad. Kto nevidel o veľa prichádza. Ak existuje niečo, čo ma vždy poteší tak je to horor, od ktorého nič nečakám nespoliehajúc na jumpscary, ale na atmosféru aj napätie, je to brutálne vyrovnané i racionálne a nielenže je to super horor, ale aj super film ako taký. Ak jednotka prišla so skvelým námetom a hercami (Krasinskemu a Blunt veríte, že sú reálni manželia aj rodičia - veď bodaj by nie, keď sú manželia aj v realite), ktorý nepotrebuje nič viac, aby utiahol seba samého, tak som zvedavý s čím chce prísť Krasinski v dvojke. Tento film nepotrebuje ani slová, ani hudbu, aby vás ohromil. A z toho by sa mali všetky horory poučiť. 81% a Známka: B+ ... Ak začiatok filmu zobrazuje rok 2020 potom sa obávam, čo prinesie rok 2021...
9 035 bodů
7
Asi budu jeden z mála, komu Tiché místo nepřijde tak boží, jak se o něm mluví. A přestože nezapřu nadšení, které ve mně stále přetrvává, neubráním se i mírnému zklamání. Krasinski sice prezentuje velice hutnou atmosféru a to, co předvádí s plejádou herců, je nad míru překvapivé. Jenže co se scénáře týče, tak tam Krasinskiho tým zůstal jaksi pozadu. A ona ani ta charakteristika postav není kdo ví jak světoborná. Za naprosto fatální nedostatek však považuji nejhůře napsanou postavu dcery, která nadělá tolik chyb, že by jí z fleku někdo jednu vlepil. Na druhou stranu, její představitelka je výborná, ale to nemění nic na tom, že tam dělá nehorázné ptákoviny. Ono ostatně i většina zvratů působí spíše komicky a nepravděpodobně, což je u hororu sakra škoda. Celkově filmu nepřidává, že jeho jediný pořádný triumf vidíme ihned vzápětí a nemáme být moc jak šokováni. A poslední věcí jsou mírné, a při dobrém naladění ani nepostřehnutelné, nedostatky v detailech, jako třeba celá situace, použití svíček, když je elektrika, nebo jedna sypká věc :). I přes tyto výtky jsem se nehorázně bavil (i když to tak nemusí vypadat) a v Krasinskiho mám důvěru, není to blbý režisér, jen by to chtělo příště vyladit scénář a možná si odpustit ten finální (pro mě kýčovitý) záběr.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
8
Skvělý žánrový film, pokud mu odpustíte to, že pointu by ve skutečnosti každá příčetná společnost odhalila dávno předtím, než by situace přešla do takového extrému, a akceptujete s nadhledem finální záběr, který víc patří do pokleslé zábavy dob minulých než do současného chytrého hororu. Režijně je to každopádně velká lahůdka. Krasinski má ohromný cit pro budování napětí a i když mu občas logika hapruje, prací s herci a prostorem to prodá. Velká radost a konečně TICHO v kině.
avenis
avenis
8 196 bodů
7
Mimozemská pidlivizace bez očí, ale orientující se jen sluchem (čich taky nic moc). Jak se na naši planetu dostala? Civilizace lidská je v troskách, ale generátory pořád fungují, pitná voda pořád teče. Dá se to shlédnout, ale jednou stačilo. Nemám ráda horory ani když jsou dobré.
mojmir.sedlacek
6 046 bodů
8
Forma poráží obsah, ovšem tak suverénním způsobem, že má smysl tenhle úkaz vidět na velkém plátně. Krasinski překvapuje režijní jistotou a minimálně ve zvukových kategoriích by měl útočit na Oscary. Příběh je docela slabý, v základní premise je spousta slabin a každá další desetiminutovka vyvolá víc udivených otázek než smysluplných odpovědí. Ne, takhle by ten svět opravdu nemohl fungovat. Ale to je nakonec vedlejší, protože tu máme horor, jenž sází na ticho - už proto stojí za pozornost. A napětí plynoucí z naprostého ticha zase jednou ukazuje, že nejděsivější je to, co nevidíme (neslyšíme). Bitky s emzáky sklouzávají do survivalu, ale tou dobou už vás bude mít Tiché místo omotané kolem prstu. Tleskám originalitě a kdyby se společně s ní svezla i zručnější scenáristika. měli bychom tu možná horor dekády. Takhle "jen" velmi nápaditý a povedený kus.
Toren
Toren
5 165 bodů
10
Letos rozhodně nejlepší filmový zážitek v kině. Úžasná práce! Více: https://www.youtube.com/watch?v=Y01-W3_pRrM
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Moc se ve filmu nemluví, což je škoda :D jasně, blbej džouk. Prostě tenhle nápad se mi neskutečně líbil filmová i skutečná manželská dvojice je naprosto úžasná, Emily i John patří v poslední době mezi mé oblíbence a tento film byl zkrátka fantastický a já jsem to sledoval se zatajeným dechem.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
6.5
Po upoutávkách v kinech jsem od toho čekala víc než jen hodinu a půl trvající čekání na lekačky a na nevyhnutelné (až někdo z rodiny udělá nějaký zvuk, protože to se sakra zákonitě muselo stát). Nemohla jsem si pomoci, abych pořád nepochybovala - jakože se doma musí šeptat, aby to příšery neslyšely na mnoho kilometrů, ale když už jsou v baráku, tak ani neslyší to zoufalé bušení srdcí jeho obyvatel a tlumený dech a pořád hledají? A co jsou vlastně zač, to už jsem vůbec nečekala, že se dozvím, mělo to spíš formát béčkového hororu bez větších ambicí cokoli řešit, prostě tu jsou příšery se super sluchem, tak se s tím diváku spokoj. Nejlepší byly vztahy v rodině - neslyšící dcera, nezvedený syn hned na začátku (jo, to je plus filmu, děti a psi na svoji nezvedenost nikdy nedojíždí, ale tady se toho tvůrci nebáli), další dítě na cestě + slušná byla ta propracovanost - cestička do města vysypaná pískem tlumícím kroky, pokec jedině pod vodopádem a kruci ten nápad na zvukotěsnou dětskou postýlku, ten jsem kdysi taky měla:-D
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
9
Jak jsem četl, tak tohle má být nejlepší horor za posledních deset let, ale já si myslím, že je to jen film s opravdu zájímavým nápadem. Film je napínavý a dát se na něj bez problému koukat. Co bylo opravdu skvělé jsou herecké výkony, naprosto vše tam je uvěřitelné a myslím, že hercům to dalo opravdu hodně práce.