Tenkrát v Hollywoodu

80%

Komentáře a recenze 106

9 035 bodů
9
Mé obavy se rozplynuly po úvodních titulcích. Tarantino je tímto filmem opět na vrcholu svých sil a servíruje vizuální bombu, která má nejlépe napsané postavy za celou dobru kariéry (Brad Pitt nebyl nikdy víc cool). Pokud máte filmová 70. léta v malíku, čekají na vás velmi hezké odkazy na tehdejší dobu, včetně pár cameo rolí, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Ten zbytek ale i tak dostane velmi dobrý film, kde se prohlubuje vztah hlavních hrdinů a finální katarze je jen třešničkou na dortu. Tarantino prostě umí a ti, co mu nevěřili, byli velmi skeptičtí.
8 634 bodů
8
Tarantino si vždycky točil filmy hlavně pro sebe, což mně imponuje. Nelíbí se mi filmy pro masy. Bývají schématické, nejsou poctivé a divákovi vše předhodí, aby se nemusel moc zamýšlet. Zkrátka jistí lidé tento film neocení, protože z podstaty sebe samých nemůžou. Konzumní divák si bude myslet, že nepochytil pointu, že to nemá příběh a že je to moc dlouhé. Já to ale chápu, protože Once Upon a Time in Hollywoodu není dějově přístupný jako Django, ani se zde nepracuje tak solidně s gradací jako v Osmičce. Je pravda, že to má menší tah na branku a údernost filmu je slabší než v jeho předchozích třech snímcích. Chápu však, že tu to nebylo cílem. QT se nechal slyšet, že chtěl jenom strávit ještě nějaký den v jedné éře Hollywoodu, v jedný době s určitými lidmi a pokud člověk chápe jeho lásku k cinemě (vždyť v celé svojí kinematografii odkazuje na pop kulturu, na kterou je expert) a je schopný ocenit poctivost tohoto filmu, tak neprohloupí. Je to rozmáchlé a má to styl. Prostředí LA je vizuálně mnohem atraktivnější, než třeba prostředí divokého západu. Všichni ti herci tu vypadají libově. Pitt tu má navíc sympatičtější roli než Leo, ale oba předvádí herecký koncert. Cítil jsem, že to je slabší než třeba Pancharti. Méně jsem se nasmál, méně se toho dělo, hodně se referuje, nikam se nespěchalo, ale přesto mi to uteklo jako voda, protože je to prostě solidní a krásnej film. Něco kvalitativně diametrálně odlišného od většiny filmové produkce. Dokonce bych radši viděl ten 4 hodinový sestřih, ale už teď je to na lidi moc dlouhé a chápu, že to na sebe vydělat musí. Přemýšlel jsem ještě o tom závěru. Někdo říká, že je to celé čekání jenom na tu poslední půl hodinku (názor zralý na lopatu), ale pravou je, že konec je nejlepší, ačkoliv si QT jede zase tu svou grotesku na způsob Panchartů. Když nad tím však přemýšlím, tak je vlastně pěkné, co udělal se Sharon Tate. Daroval jí život.
avenis
avenis
8 256 bodů
10
Mistrovské... Tarantino mě opět dostal. A příjemně. O filmu jsem si dopředu raději nic nečetla. Pustila jsem to a nechala se vtáhnout do děje. Od chvíle, kdy jsem si uvědomila, že se Cliff Booth pohybuje mezi členy Mansonovy rodiny, s napětím a obavami jsem očekávala Cielo Driveský masakr... Leonardo dokonalý, jako vždy, Brad neobvykle zdrženlivý (až na chvíle úderů pěstí) Film jako celek je typicky Tarantinovský a to mám ráda. (23.5.2021)
squirrelpool
squirrelpool
7 017 bodů
6.5
Na Pitta s DiCapriem se bezva kouká. To beze sporu. Jsou to vynikající herci. Jinak celkem o ničem. Nejsem fanoušek Tarantina ani adorant Hollywoodu, takže jsem se spíš nudil. Konec pobavil i znechutil.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Bál jsem se z ohlasů, že to bude opravdu žánrovka zaměřená na tu dobu,ve které je natočená, že mi to nic neřekne, ale naopak. Neskutečně mě to bavilo, stopáž zase hrůza, ale nenudil jsem se snad ani minutu. DiCaprio i Pitt výborní, crazy finále nesmí chybět. Já jsem zkrátka stavěnej na Tarantinovky, takže za mě TOP.
mojmir.sedlacek
6 047 bodů
8
Fetiš. Tohle slovo uslyšíte ve spojení s Tarantinovou novinkou ještě hodněkrát. Autorova fascinace šedesátkami tentokrát bohužel převálcovala všechno ostatní, takže doba hippies, sledování televize a žití amerického snu je na ploše dvou a půl hodin vykreslována až příliš precizně. Na úrovni jednotlivých scén i celkového propojení paralelních linek totiž nevyznívá nijak světoborně, a to jak po stránce scénáře, tak ani filmařské grácie. Tarantino je samozřejmě dostatečně zkušený na to, aby diváckou pozornost udržet dokázal, přesto se nelze ubránit dojmu, že od něj prostě chceme víc. Tady se až v závěru dočkáme důkazu, že Tarantino stále dokáže bavit a překvapovat – a o to víc mrzí ta dlouhatánská doba předtím, věnovaná vykreslování hollywoodské mašinérie na způsob rozpačité coenovky Ave, Caesar. A to rozhodně není přirovnání, které bych v souvislosti s mým nejoblíbenějším režisérem chtěl používat...
Toren
Toren
5 175 bodů
8
8/10. Je to klasický Tarantino... ale v té nejryzejší podobě a daleko méně přístupný, než v minulých letech. Pitt s DiCapriem neskuteční, oba hrají lépe, než za několik posledních let a Tarantino z nich vyšťavil faktický maximum (Bruce Lee vs. Pitt, rozhovor s dětskou hvězdou, přetáčení scén atd atd). Je to oslava filmařství a jedné dané éry, která v sobě měla neskutečné kouzlo a energii. Jen nepočítejte s přesnou historickou tečkou - Tarantino si to udělal po svém a já jsem za to vlastně rád, neboť zbortil divácké očekávání. Jo, spousta scén tu je zbytečná a je to vlastně jen nahlédnutí do života několika postav bez širšího významu a jo, je to v podstatě honění režisérova ega... ale dokud je to takhle fantasticky napsaný, zahraný a natočený, nemám s tím problém. Více: https://www.youtube.com/watch?v=NKpbYzO3MOA&t=5s
Floridsky
4 376 bodů
6
Tarantino si zase udělal historii podle sebe a naservíroval nám film o Hollywoodu jako takovém a co pro nás znamená. Nebýt to tak zdlouhavé, hodnotil bych lépe.
Schneefee
Schneefee
4 294 bodů
6
Nejsem uplně Tarantinofil, ale na tenhle snímek jsem se celkem těšila. I přes velmi pozvolný začátek, který krásně vykreslil atmosféru doby, jsem se nenudila. Krásně vygradovaný konec byla už jen třešnička na dortu. A opět se mi líbí soundtrack.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
10
Tarantino je zpražený ďábel. Zpražený úchyl z videopůjčovny si splňil svůj filmový sen. Natočil si svoje vzpomínky, které zažil při svých ranních let při sledování Hollywoodských bijáků, které prakticky odstartovali to, co máme jako my slizský, mastičkový honiči rádi. DickCaprio a Pitt, předvedli snad ty nejlepší role, které mohli ještě v jakýmkoliv filmu zahrát. Klidně zahojím staré rány, které jsem v agónii, dostával od Osmy hrozných. Skoro tříhodinová anální mrdanice, mě tak hodně zklamala a nasrala, že jsem Tarantina málem zanevřel do důchodu a osvědčené tituly jako Pulp Fiction od Hanebný panchartů až k Djangovi, už nic nepřekoná a já spokojeně skapu. No, málem se mu to povedlo! Hodně velká pocta šedesátým filmům. Quentin si tohle musel užívat po celou dobu natáčení. Trochu mě zklamalo, že Tarantino nebyl svůj, a nenechal tu svoji stopu, tak, na konci se trochu víc zadováděl, ale pořád to není ono. Ty hypísácké škvary, bych taky nenechal čistý, a asi taky bych je umlátil zbiječkou a telefonním vedením. Chemie mezi Cliffem a Rickem má všechny v hrsti. Buď Pitt nebo Leo, si fakt ten oskar zaslouží. Postavy jsou tak živé, drzé a sympatické, že bych jim žral všechno i s navyjákem. Scénka z Brucem Leem je tak dokonalá, že bych si ho spletl s opravdovým Brucem, kdybych samozřejmě nevěděl, že jde fakt o skutečného Leeho. Sice film nemá nějaký souvislý děj. Spíš sledujeme jen různé příhody postav. To, ale tak měl snad Tarantino vždycky, ne? Taktéž v Pulp Fiction, jsme sledovali jen směsici různých scének, které se nalepovaly na sebe. Odbočky, kde ještě vidíme Sharon Tate a Romana Polanskiho, mě nějak nevadily, ale nepřišly mi moc extra zajímavé. Tohle nebude tarantinovka, na kterou se budu koukat každý rok, ale jednou nebo na podruhé to bohatě stačí. Sorry Quenty. Objednal si někdo smažený zelí?