Avengers: Endgame

87%

Komentáře a recenze 156

10
Mokrý sen všech fanoušků komiksů. Avengers: Endgame je kulervoucí popcornová záležitost, která v kině dlouhou dobu neměla obdoby. Už jen to množství postav, které museli bratři Russoové do filmu nacpat a jak si s nimi poradili zaslouží hluboké uznání. Scénář nechá vyniknout každého z nich a při tom je zde spousta prostoru pro akci, která je opět zábavně a hlavně přehledně natočená. Má-li tohle být završením jedné velké etapy, tak jsem s tím naprosto v pohodě. Endgame je =přesně ten typ koktejlu který mám velmi rád. Nechybí akce, humor a emoce.
30 208 bodů
8
Velmi dobrá podívaná. Kdo ale neviděl drtivou většinu marvelovek, bude velmi zmaten, já určitě neviděl všechny, kterých se děj týká, takže jsem se občas ztrácel v ději. Velmi dobrý scénář, přemíra superhrdinů na konci ale působila až zmatečně. Film postupně každou minutou graduje jakoby z ničeho až po skvělý konec. 80%
22 296 bodů
8
Cítím k tomu podobný respekt jako k fotografii černé díry - stačí si jen představit tu obrovskou snahu a preciznost, co do toho šly. Když se Avengers před bitkou srotí, naprosto jsem chápal, že pro diváka s emocionální účastí v téhle sérii musí jít o jeden z životních zážitků. Kdo chce, aby mu tento film něco dal, tak mu to pravděpodobně dá - a jsem vlastně udivený, že jakkoliv emocionální účast sám necítím, nenudil jsem se s výjimkou poslední třetiny ani okamžik a obecně to uteklo hodně rychle.
10
Určitě ne lepší než IW, ale rozhodně epičtější. Pár výhrad by se našlo, ale ten zážitek z filmu je i po pár dnech prostě pořád na pětihvězdičkové úrovni._ První školní den viděno podruhé a pořád hodně ok. Akorát to fakt vyžaduje nějaké to povědomí i o starších filmech z MCU.
9
Kdo váháte, zbavte se předsudků a utíkejte do kina. Avengers: Endgame je skutečnou filmovou událostí, která se neopakuje každý rok. Drží pohromadě ještě lépe než více povrchně zábavné Infinity War a dobře si uvědomuje, že zakončuje populární období řady ikonických postav, s nimiž tak zachází s dosud nevídaným citem a emocemi. Robert Downey, Chris Evans, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Mark Ruffalo, Jeremy Renner a mnozí další stavějí svým herectvím vlastním hrdinům ten nejdůstojnější možný pomník, který si budou pamatovat celé budoucí generace. Stejně jako tohle dokonale vystavěné finále, které zkrátka nemá obdoby.
10
Infinity sága vrcholí a jako závěrečný 22. film přichází Avengers: Endgame! Opět se k němu vrací bratři Russové, kteří už natočili jiné parádní marvelovky- Winter Soldier, Civil War a Infinity War. Už jenom překonat tyhle snímky není jen tak, navíc je Endgame opravdu záběr 22. filmů dlouhé ságy, který po 11 letech uzavře první éru Marvel Cinematic Universe. Russové dávno slibovali, že bude mít Endgame výrazně jiný tón než Infinity War, bude dost možná nejdelším Marvel filmem (což se se 180 minutami potvrdilo) a především půjde o opravdu výraznou tečku celé Infinity ságy po které se další éra MCU vydá opět trochu jiným směrem. Především se ale u Endgame plánovalo, že by kampaň měla ukázat z trailerů především jenom prvních 30 minut a nechat si do kina mnoho překvápek. Stal celý ten hype za to a dorazila neskutečná pecka? Zajdu tak daleko a označím Endgame za skutečný masterpiece, nejlepší marvelovku, jeden z nejlepších filmů posledních let, v kině dost možná jeden z nejlepších zážitků v dějinách a především perfektně čistá ukázková blockbusterová práce. Endgame je skutečně výrazně žánrově jiný typ filmu než Infinity War - Endgame je skvělým příběhem o přátelství, rodině a o tom být superhrdinou. Důraz se klade především na původní šestici a každý z nich (Iron Man, Captain America, Thor, Hulk, Black Widow, Hawkeye) dostane výrazně dějově zajímavou linku a dovolil bych si říct, že ani Iron Man ani Captain America ale především Hawkeye si krade celý film pro sebe. Každý hrdina ale funguje- Ať už jde o Iron Mana, Capa nebo Thora tak každý je v ději perfektní a dost možná perlí nejvíce z celého období MCU. Endgame především šlape díky návratu bratrů Russových- právě oni dokáží pracovat s mnoha postavami a dokáží natočit týmovku, která dokáže fungovat sama o sobě aniž by výrazně odkazovala na zbytek filmů. Každý hrdina dostává adekvátní prostor a jednoduše není zbytečnou postavu v ději.Postav se ve filmu objeví mnoho, reálně by jste ale z celého filmu nechtěli vystřihnout biť jedinou postavu...a akce jinak i když ji není mnoho perfektně šlape a choreografie akčních scén je přehledná.... Endgame ale především funguje po stránce emoční a dává to smysl - polovina vesmíru naposledy zemřela a každému tak někdo chybí. Ať už truchlí samotní hlavní hrdinové nebo se třeba Captain snaží pomáhat civilním lidem s tím, že je prostě najednou vše výrazně jiné, je to dojemné.... A to je jenom začátek filmu po kterém se spustí emoční masírka, která normálního člověka dojme minimálně třikrát do začátku závěrečných titulků (které jsou vyjímečně bez potitulkových scén)... Především oceňuji fakt, že trailery opravdu odhalili jen prvních 30 minut- dorazí několik překvapení, které reálně mají šanci překvapit i ty nejvíc připravené - Endgame je co se týče tohohle jasný spoiler free a proto jen můžu říct, že se to musí vidět jelikož to do sebe skvěle perfektně zapadá a šlape to neskutečně. A Marvel má především od druhé třetiny koule na mnoho věcí, které jsem od něj nečekal.... Endgame je jistým vrcholem celého MCU- Nejlepší a především nejdospělejší film z celého univerza, který sice naznačí, že je Návrat do budoucnosti totální nesmysl, na druhou stranu se ale vykoupí dojemnou rozlučkou s jednou érou která pobaví i rozbrečí a především ukazuje, že to těch 11 let opravdu spělo do jasného bodu. Endgame je prostě událost, která se zapíše do historie. A díky svému přesahu má šanci zaujmout i lidi, kteří komiksům neholdují. Infinity War a Endgame dohromady tvoří perfektní epický kousek, který už se asi jen tak nepřekoná i kdyby se Black Panther 2, Strážci Galaxie 3 nebo Eternalové snažili a především zakončuje celou Infinity ságu jak nejlépe to šlo...Endgame has me! PS 1: Thanos je stále nejvíc cool záporák posledních pár let i když se dočká menšího prostoru než v Infinity War a tentokrát děj není vyprávěn čistě z jeho úhlu pohledu PS 2: Grafické titulky jsou také v rámci historie MCU nejlepší! Viděno v kině: 5x
9 382 bodů
10
Pakliže jste u toho tenkrát nebyli, nejsem si jistý, zda to můžete chápat.. Pakliže jste nevěnovali MCU téměř polovinu života, nejste tam, kde jsem já... Pakliže ano, tenhle můj názor má smysl. Avengers: Endgame je a vždycky bude tím největším, co kdy Marvel vymyslel a vymyslí. I když by se mi podobný výrok mohl někdy vymstít, tak já o tom jsem přesto silně přesvědčený.. Avengers: Endgame je pro mě bez diskuse tím nejlepším filmem od MCU a to především proto, že jde o závěrečnou kapitolu jedné knihy, která tu se mnou byla po značnou část života.. Když to všechno v roce 2008 začalo, neměl jsem o existenci nějakého Marvelu ani páru, komiksový žánr byl jen něco tak bokem a nejblíže nějakému sdílenému světu měli X-meni, když tu se 02. května roku 2008 navždy změnily dějiny filmu, když si premiéru odbyl první Iron Man a započal tak několikaletou pouť, která z komiksáren udělala pojem.. Rok co rok nás pak Marvel zásoboval dalšími příběhy o superhrdinech, kdy já jsem toho prvního spatřil v roce 2011, kdy jsem v naprosté nevědomosti oč jde šel do kina na Kapitána Ameriku a i proto má pro mě ten snímek a Steve navždy zvláštní místečko.. Tvůrci a především producent Kevin Faige spustili do běhu události, které tu se mnou byli po několik dalších let, přivedli minimálně celou jednu generaci k filmu a dali nám svět, jaký má jen pár značek.. Všechno, co MCU vytvořilo byl jeden střípeček do jedné mohutné mozaiky, jaká utváří obraz tohohle snímku. Každý krok, který zde tvůrci udělali má smysl, každý vtípek dokáže vykouzlit úsměv.. Až nakonec dokázali stvořit film, kterému není rovno nic. Endgame je jako finále mistrovství světa, kdyby se konalo jen jednou za celou existenci sportu. Kdy v jednom 182 minutovém zápase sehrají týmy našich hrdinů tu nejlepší hru v dějinách.. Zlomený svět a poražení hrdinové, kteří poznají, že pomsta je nikam neposune, že konečné záporákovo řešení je k ničemu.. Právě pro tohle jsou oni ti "nejmocnější hrdinové světa". Dokáží sebrat potřebnou odvahu a veškeré know-how, vsadit svoje životy do hry, v níž neznají pravidla, v níž můžou každou sebemenší chybou přijít o všechno.. Avengers: Endgame není jen druhou částí epického finále, on je odpovědí na veškeré otázky, s nimiž přichází ta nejneprůstřelnější argumentace... Jeden ze dvou nejemocionálnějších filmů, jaké jsem kdy viděl (vedle jiného grandiózního finále - Relikvie smrti - část druhá). Nepamatuji si nikdy, že bych v kině tolik slzel dojetím a radostí, jak bravurní tečka to jest. Nejlepší možné vyvrcholení tolika linek tolika postav, které ztotožňují celé MCU.. Nejepičtější závěr střídá jedna emocionálnější scéna za druhou.. Tohle nejsou slzy smutku, nýbrž radosti. Jedna éra končí, Avengers odcházejí.. Po tomhle už Marvel nikdy nebude stejný.. Nevím, jestli nám to tady nemělo skončit, já bych se nezlobil.. Aby podruhé znějící věta (I am Iron Man..) měla takový význam a takovou sílu, to si prostě nemůžete nikdy vysnít.. Za Stevena Rogerse, za Tonyho Starka! Můžu říct, že jsem byl tehdy u toho! Dokonalé.. /viděno v kině/ 100%!
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Po extrémne dlhej pauze som si povedal ,že tento účet potrebuje zhodnotiť nejakú poriadnu nerdovinu (no a taktiež už skoro mesiac nebola poriadna recenzia). Tak som zhabal všetky moje prachy a išiel na Endgame.....a na moje prekvapenie som našiel aj miesto!! Ale už normálne. Každý kto ma pozná vie ,že ma Infinity War moc nezaujal a prišiel mi iba ako nadhodnotená Marvelovka. Takže je jasné ,že som od Endgame nečakal moc ,ALE.....TOTO SOM TEDA NEČAKAL! (Ohľadne spoilerov budem ticho ,pretože by som najradšej zabil Spoiler-Manov ,no i tak mi to zážitok nezničilo ,ale fakt vy debili!? Deň po predpremiére!? To už nie je normálne) Dnes môžem povedať len jedno - TENTO FILM SA ZAPÍŠE DO DEJÍN! (Pokiaľ sa už náhodou nezapísal )
9 035 bodů
7.5
Budu se snažit co nejmíň mluvit k příběhu, poněvadž nikomu nechci kazit zážitek. Ale bohužel pár dobrých nápadů zabijí nelogičnosti a krom toho, ani to není tak velkolepé, jak jsem čekal. Infinity War pro mě bylo možná trochu přístupnější a celkově mnohem rychlejší dějově, takže jsem nemusel (a ani nemohl) příliš přemýšlet. Je to ten nevděk druhých dílů a nastavení vysoké laťky, kterou mělo IW větší. A opravdu ne, finále to nezachrání, i když přiznávám, že je splněným snem všech fanoušků a kdyby mi bylo 12, tak tohle by byl film roku. Mně 12 ale není, takže za mě jen tolik.
8 634 bodů
2
Závěr ságy nepříliš dobrých filmů se zlý vlivem na průmysl i diváky. Ten specifický mix prvků (barvičky, rychlé tempo, infantilních vtípků, banálního příběh...), který má film dělat co nejsnesitelnější a nejzábavnější pro co možná nejširší masu lidí, se promítá i za hranice marvelu. Emocionálně mě to minulo. K takovým plytkým postavám si nelze vytvořit hlubší vztah. To tvrdím jako člověk, který viděl všechno a prakticky s tím vyrůstal. Trapnostem tentokrát vévodí Thor hrající Fortnite. Tři hodiny utekly, ale uznávám, že jsem byl poněkud zvědavý a tím se mi podívaná obzvláštnila. Podruhé bych ti však vidět nechtěl. Po většinu času spolu jen mluví postavy, na nichž mi nezáleží a až na konci je na co koukat. Přesto opět dochází k nekonzistenci uvnitř fikčního světa. Thanos je zde bez rukavice silnější než v Infinity War s rukavicí. Velmi mě však pobavilo, že nějaký borec sestříhal tento film do verze názvu: "Avengers Endgame De-Feminized Fanedit aka Anti-Cheese-Cut aka Straight White Male Edition" Google it.