79%

Komentáře a recenze 56

Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
6.5
Rozmetat divácké očekávání v prvním aktu je vždycky fajn (viz loňský Lov), ale ruku v ruce s tím jde jasně nastavený směr, kdy divák už nemůže věřit nikomu a ničemu. A protože Gunn nechce vyprávět, ale jen podvratně přetvářet, stane se z filmu postupem času trochu nuda (ve smyslu "jakmile tu má někdo proslov, je úplně jasné, co bude za 'překvapivý' moment následovat"), v níž nový Sebevražedný oddíl většinu postav úmyslně nemůže mít rád, když mu slouží jen pro izolované fórky. A to je škoda. Vesměs film ale šlape dobře. Gunn si umí pohlídat tempo a čas od času nabídne opravdu skvělý moment. Jen bych to s tím nadšením extra nepřeháněl. Rozhodně je to lepší než minule v profilaci samotné podstaty skupiny i celkovém tempu, ale příběh tu znovu neexistuje a emocionální momenty jsou často hrozně nezmotivované (viz "dojemné" sdílení citů v autobuse). Kdy to ale pro mě osobně nejvíc spadlo, to je finální třetina. Uznávám, že to není klasický generický digi bordel, ale furt se to vlastně extra nevymyká klasice, navíc s typickým neduhem superhrdinských filmů, kdy se ukáže, že je jedna postava tak silná, až vlastně mohla celou zápletku vyřešit hned v úvodu. Nemluvě o tom, jak je nakonec zbytečný Bloodsport (přičemž mohlo jít rovnou o Deadshota, protože se opravdu přepsalo jen jméno). Paradoxně je tak pro mě druhý Sebevražedný oddíl nakonec pocitově někde na úrovni "jedničky", přičemž tentokrát to na mě působilo jako slepenec cool kraťasů, kam se režisérovi povedlo ukecat partu hvězdných kamarádů, přičemž kvalita jednotlivých fórků je značně proměnlivá (ale možná je to ono pověstné "už jsem starej na tyhle srandy"). King Shark je ale výhra, o tom žádná. Takového kamaráda by chtěl každý.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
8
Tak to vyšlo. James Gunn se utrhl ze řetězu a servíruje brutální eRkové akce a hromadu bizarního humoru. Zatímco v druhých Strážcích Galaxie se zdálo, že se jeho styl možná pomalu vyčerpává, tady se mu podařilo využít mnohem drsnějšího a odvázanějšího materiálu, v němž si mohl dovolit v podstatě cokoli. Krev stříká všude kolem a snad každá z postav se dočká své stylově natočené akční scény. Film dvě a čtvrt hodiny baví, nenudí… a pak skončí. Temnější tóny, o které se (nejspíš) pokoušel Ayer, tu nemají prostor, osudovost je přebita přepáleností a kromě jedné anti-establishmentově laděné sekvenci je snímek oproštěn o jakýkoliv myšlenkový přesah. Pro mě je to nedostatek, ale většina diváků s tím nebude mít problém. Koho z nedávných blockbusterů urazila tupost Rychle a zběsile, rozháranost Black Widow či nevyhrocenost Expedice: Džungle, bude u Sebevražedného oddílu spokojen – kampaň slibovala vtipnou akční jízdu a přesně takový produkt se podařilo dodat.
Toren
Toren
5 165 bodů
8
8,5/10. Warner se chytnul za hlavu a nechal u dalšího Sebevražedného oddílu Gunnovi naprostou kreativní volnost - díky čemuž máme letos po několika failech (zdravím F9) a zklamání (Black Widow, Mortal Kombat či Snake Eyes) konečně v kinech pořádný blockbuster! Nový Oddíl je esence komiksové šílenosti a ultimátní velkofilmové zábavy. Gunn nechává v šílené kadenci gagů, gejzírů krve a nápaditých akčních sekvencí pobíhat tlupu fantasticky napsaných a ještě lépe zahraných antihrdinů, kterým nezapomněl dát i pořádné srdíčko a vlastní mikro příběhy - alespoň většině. Mix několika žánrů je spleten takřka v dokonalé symbióze a já se nestačil divit... jak to všechno perfektně funguje i v postupné gradaci a napříč každou další vizuálně odlišnou kapitolou. Začátek je možná příliš hektický a zbytečně tlačí na sílu - a ano, některé postavy jsou bohužel upozaděny na úkor těch profláknutějších (s čímž je spojeno i nepochopitelné zbavování se postav s příslibem do budoucna)... ale to jsou jen drobečky výtek, které tahle týmovka v nekompromisní a šílené jízdě zanechala. Tohle je fakt lahůdka, kterou nelze odmítat. Jsem náramně spokojen! Jo a Polka Dot-Man a King Shark vládnou! Více ZDE
blazma
blazma
4 928 bodů
4
Tak nějak nerozumím tomu nadšení z tohoto snímku. Sice to je zlepšení oproti původnímu filmu. Až absurdní zabíjení se nejspíš očekávalo, ale za mě teda nuda. Zbytečně dlouhé. Finále natahované. Obsazení, které mohlo být daleko zajímavější se hned po pěti minutách filmu zkrátí na polovinu. Jakože wtf. Sice nemůžu říct že to nestojí za to, ale narovinu jsem si občas zívnul a málem v určitých pasážích i usnul. Pro mě docela zklamání za které může až moc velké očekávání z tohoto filmu.
Floridsky
4 376 bodů
8
Z trailerů jsem měl obavy a dokonce jsem měl 2x noční můru o tom, že se tenhle film nepovedl. Naštěstí se tak nestalo a Gunn nadělil komiksovým fanouškům druhý Vánoce. Tohle je totiž největší komiksovej nářez za posledních pár let a taky řádně ujetej. Díky R ratingu jsme se dočkali krvavého masakru, který tu nebyl od Logana z roku 2017. Postavy jsou výborně napsané, skvěle zahrané a chemie mezi nimi funguje. Nejvíce se mi líbila Ratcatcher se svojí krysou (Remy jsi to ty?) a King Shark. Škoda, že Gunn jich většinu nechá zbytečně odpravit. Akce je úžasná, nápaditá a vizuálně podmanivá. Ačkoliv má film spíše odlehčenou atmosféru, fungují tu i silné dojemné momenty. Humor je také skvělý, ačkoliv při prvním zhlédnutí na mne moc nepůsobil, při dalších jsem se smál celý film. Nakonec pochválím stylově vybraný soundtrack a dodám, že byste si neměli tuhle lahůdku nechat ujít. 9/10
slord
slord
3 832 bodů
10
Tak to malo grády. James Gunn mal voľnú ruku, čo v niektorých prípadoch nie je vždy k úžitku, ale v tomto prípade to bola skvelá voľba, či už je to stránka humoru, akcie dokonca aj silnejšie momenty, tak aj práca s toľkým množstvom postáv mu vyšla na jednotku. Napriek tomu, že väčšina postáv bola úplne neznáma, tak ich vedel hneď predať a niektoré z nich som si dosť obľúbil (Ratcatcher 2, King Shark či Polka Dot Man) a snáď sa na plátne ešte niekedy predvedú. Poctivý blockbuster, ktorý má srdíčko, vtipné momenty a ktorý ukazuje, že aj z jednoduchého príbehu v dobrých rukách môže vzniknúť niečo dobré. 9/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
Takhle, nový oddíl oslizlých debilů je o tisíc procent lepší, než jeho pomalejší bráška, o kterém se zaprášilo už po první projekci, a nikdo nemá o tuhle zdechlinu z kanálu zájem, a zcela oprávněně. James Pistolle, coby, režisér i Strážců TeploGalaxie, kde právě mně to komediální odlehčení, a střídává vážnost úplně srala, protože pokud děláme cílenou komedii, ba až parodii, na tyhle trapné omalovánky pro přerostlé děti, co maximálně čichali kalhotkám svý ségry, tak čistě se vyhnem ohraným klišé, a natočíme doopravdy hovadinu třetího stupně. Oproti jeho dvojníkovi, je tohle opravdu na lepší úrovni. Gunn si dobře dělá prdel z celé té vážnosti, a co má DC, narozdíl od Marvelu, tařka lepšího, jsou někdy věci, co si Mrdvel ani dovolit nemůže, když to všechno zeshora koriguje potkan, s krčovýma boulema na hlavě. Škodí tomu jen délka, a už se několik let řídím pravidlem, radši kratší dobrý film, kde se nacpe vše důležitý, nebo dlouhý zbytečný film, co jen snaží zacpat délku vatou a rýžovými chlebíčky. Fakt kurva, pokud chceš dělat film, a není to sága o Hobitech s prstenem, nebo šáhlá artovka, tak se do toho radši nevrhej. Osmdesátková kýčová absurditost, co dobře balancuje s tempem a akcí. Ale za mě, dal bych mu tři, zhruba po hodině jsem už počítal minuty do konce, a po desátá vybouchnutá hlava na škvarky mně už taky přestala bavit, ale nadzdvihnout to musím jen z důvodu, že někdo má konečně koule, či kulky do Pistolle, a dá těm čuprmenům a irongolemům přes homoplášť.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
8
Dejte Jamesi Gunnovi volnou ruku, obskurní postavy a on vám naservíruje užasný příběh o vyvrhelech společnosti a zločincích. Tak akorát vtipné a tragické pojetí vystřeního uskupení, které je vysláno na sebevražednou misi. Celý je to uvědomělý, šílený, hravý a má to styl. Skvěle prokreslené a napsané postavy, které si zamilujete nebo přinejmenším pochopíte. K tomu užasný vizuál poutavá akce a střízlivý pohled na absurditu superhdinských komiksovek. Víc Gunna a víc bizarních postav z komiksové historie prosím. Více zde!
sQelle
sQelle
2 814 bodů