Blade Runner

77%

Komentáře a recenze 54

9 364 bodů
6
Jak mě i docela baví ty žánrový odbočky Ridleyho Scotta a i když souhlasím, že je tady pro ty svoje historický velkofilmy, tak zkrátka jeho třetí celovečerní snímek - Blade Runner není nic, na co budu vzpomínat. Vedle role Ricka Deckarda už měl Harrison Ford obrovské jméno v Hollywoodu, když se mohl pyšnit jak Indiana Jonesem, tak hlavně Hanem Solem a minimálně jde o další jeho typickou roli tohohle zachmuřivýho cápka.. Blade Runner začne dosti zmateně natolik, aby mě jako diváka usadil, že mám chuť sledovat futuristický svět plný tzv. replikantů.. Současně úvahu nad samotným lidstvím a do jaké míry je tenhle ne-člověk vlastně naplněn tou lidskou esencí, shledávám jako něco geniálního.. Jenže smutně jde zase ve výsledku jen o další variaci na diferenciaci či diverzitu společnosti s další a další deviací.. Nemám proti tomu tématu nic, ale v téhle době to pořád dokola cpou do každého dalšího scifíčka, že už jsem docela unavený... Současně ale technická a vizuální stránka je skutečně poutavá a připomíná mi vizuál Klonových válek, jak kdyby je Lucas stihl ještě natočit v rámci původní trilogie... Ale jak cením to téma, jeho provedení mě zkrátka nebaví a snímek je nakonec takový utahaný.. I přestože jeho akční sekvence jsou špičkové, tak Blade Runner pro mě není o akci.. Je ale úžasný, jak různě to každý vnímá. Pro někoho nejlepší sci-fíčko s filozofickým přesahem, pro jiného přílišná tuctovka. Kde jsem já, je teď jasné. 60%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
4
Veľké sklamanie. Vizuálne super ale dejovo absolútna nuda a prázdnota. Scott sa asi nikdy neponaučí. Na filmu je hrozé asi všetko -dejové diery ,hluché miesta ,kamera ,dejisko. Jediná vec ,čo sa dá vychváliť je koniec no aj ten bohužiaľ musel Scott dosrať svojími krvavo-hororovými scénami (tento film predsa nieje žiadny horor a ani porno ,Scott!). Som ale zvedavý ako sa predvedie dvojka ,pretože toto bola iba stráta času. 49%
9 035 bodů
10
Jeden z nejlepších Sci-Fi, jaké jsem kdy viděl. (Samozřjme i Star Wars počítám). Vynikajíc Ford, skvělý scénář, výborný Scott, to prostě musíte vidět. Navíc ta jeho pistole se dvěma spouštěmi, tu jsem vždycky chtěl.
8 634 bodů
8
Vzpomínám, že na střední v roce 2017, když jsem Blade Runnera viděl prvně, mě tento film nechal chladným. Přišlo mi, že příběhu je tam příliš málo a ve výsledku nebylo moc nad čím rozjímat. Uznávám však, že jsem toho ve svém povrchním náhledu moc neodhalil a částečně to byla i má chyba. Dnes, o několik let později, jsem schopnější odkrývat jisté skrytosti a věru si užívám výtvarnou stránku a specifičnost celého tématu/žánru/filmu. Zas emě to vede k tomu, že některá díla je třeba vstřebat v tom správném období, jinak nebudou náležitě doceněny. Ridleyho Final cut pak opravdu převyšuje onu původní kino verzi se s hloupými vnitřními dialogy, nižší výtvarnou konzistencí a nemístným happy endem. Osobně považuji sequel za jeden z nejpůsobivějších a nejsilnějších filmů, co jsem kdy viděl a bez jedničky nemá příliš smysl se na dvojku dívat, protože by divák poněkud bezradně tápal a opět - nedocenil.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Blade Runner je opravdu kultovním filmem, který má vše co má špičkové sci-fi mít, ta ponurost postapokaliptického světa je nenapodobitelná. Harrison Ford v roli hrdiny v depresích exceluje a mě přijde, že je dítětem štěstěny hrát v takových skvostech spolu s Hvězdnými válkami. Hloubavé zamyšlení nad vlastní existencí a nad tím co duši má a jestli je vůbec něco co jí postrádá. Jsem rád, že jsem tenhle skvost konečně viděl.
kedl
kedl
6 380 bodů
4.5
Většina lidí upřednostňuje filmovou verzi před knižní. U mě je to, ale naopak. I zde platí, že knižní předloha je prostě originál. Docela jsem se nudil a to jsem teda vůbec neočekával. Vyzdvihnou zde můžu jen ta onu dobu přelomový vizuál a hudební doprovod.
jirka26
6 288 bodů
8.5
Klasika, co více dodat....
Standa.
Standa.
6 180 bodů
6
Sci-fi fandové mě asi teď budou chtít zlynčovat, ale pochopte to, že každému se váš kultovní sci-fi snímek líbit nemusí. Film je na svou dobu určitě mimořádně revoluční, ale to je tak všechno. Určitě to nepovažuji za kultovní klasiku.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
10
I po několikerém shlédnutí film stále považuji za to nejlepší, co se na poli sci-fi natočilo. Pravda, po včerejšku jsem rovněž ovlivněná industriálním prostředím nákladového nádraží Žizkov, kde se v letním kině promítala verze Final cut - ve spojení s Vangelisovou hudbou a tím okolím jsem občas měla pocit, jako bych se ocitla přímo ve filmu v té neutěšené budoucnosti, kde snad replikanti mají více myšlenek, pocitů a pochopení smyslu existence než "obyčejní" lidé. Na příběhu je znát, že má kvalitní předlohu, ačkoli zas na druhou stranu nemá s knihou Sní androidi o elektronických ovečkách společného tolik, aby to diváka celou dobu nutilo k porovnávání a nespokojenému pomlaskávání, co je zase natočeno jinak. Ponurá atmosféra je pečlivě budovaná od prvního záběru a tónu filmu a nemění se ani na jediný světlý okamžik. Všudypřítomný déšť, neónové reklamy a výzvy k životu na jiných světech jsou jakoby určeny někomu úplně jinému než hrdinům příběhu, kteří s nekončící nocí velkoměsta zároveň anonymně splývají a zároveň jako kdyby do ní vůbec nepatřili. Debaty o tom, zda Deckard je nebo není replikant a zda Rachael bude nebo nebude žít, mi vlastně po tom všem ani nepřijdou tak podstatné, protože nakonec stejně, jak říká skvělý Rutger Hauer v roli Roye Battyho: "All those moments will be lost in time like tears in rain"...
2
Aha, tak prej kult. Ne nuda, nuda a zase nuda, jen zasraná nuda.