77%

Komentáře a recenze 54

Bibly_km7
Bibly_km7
489 bodů
8
Vynikajúce sci - fi Ridleyho Scotta, zasadené do atmosferického Los Angeles v roku 2019, ktoré na svoju dobu prináša fantastický vizuál, zaujímavý koncept, príbeh, a výborné herecké výkony (další ikonický snímok Harrisona Forda). Okrem toho svojsky ale zároveň veľmi úderne a emocionálne spracováva myšlienku toho, čo vlastne charakterizuje ľudstvo. Hudba je úderná, výborne zapracovaná k tomu, čo sa aktuálne deje a dokáže správne zintenzívniť atmosféru. Aj keď má snímok pomalšie pasáže, ktoré môžu veľa divákom pripadať nudné, v ktorých sú skôr dialógy alebo len natiahnuté zábery na Harrisona Forda v uličkách LA, tak mne tieto scény prišli zmysluplné a za mňa dobre podporili myšlienku snímku a celkovú ponurú atmosféru. V správnom momente prichádzajú akčné scény, ktoré sú napínavé, nápadité, správne brutálne a vizuálne dokonalé. Ak mám spomenúť nejaké negatíva, extra veľa sa ich vo filme nenájde. Napríklad romantická linka bola za mňa trošku narýchlo a nie tak dobre vybudovaná a postavy mohli byť o niečo lepšie vykreslené, a nie také jednotvárne. Celý snímok vrcholí napínavým finále, ktoré je spracované dokonale, čo sa akčnej aj emočnej stránky týka. Blade Runner je svojské sci - fi, ktoré má svoje chyby. Tie ale nezmenia nič na tom, že aj po dopozeraní okrem množstva otázok zanechá film silné emócie, ktoré aj časom pretrvajú a preto je za mňa Blade Runner kvalitným a nezabudnuteľným snímkom.
  • Atmosféra
  • Hlavná myšlienka filmu
  • Hudba
  • Akčné sekvencie
  • Silné emócie
  • Režisérska vízia
  • Narýchlo vybudovaná romantická linka
  • Postavy občas posobia jednotvárne
Sir.Hovado
Sir.Hovado
452 bodů
6
Tohle je ta brutální klasika? Ford, kterej film odehraje s jedinym výrazem, příběh, že by se dal vykváknout v jedný větě a sem tam nějaká
  • vizuál
  • scéna se sklem
  • finále
  • vykleštěná předloha
  • hezky natočená nuda
mil0
mil0
439 bodů
6
Blade Runner je sci-fi klasika o identitě, lidskosti a budoucnosti. Film je vizuálně působivý, ale také pomalý, těžkopádný a někdy matoucí. Některé postavy a otázky jsou nedostatečně rozvinuté. Film je zajímavý, ale ne dokonalý.
  • Sci-fi klasika
  • Vizuálně působivý
  • Herecké výkony zejména Harrisona Forda
  • Technologický pokrok
  • Některé postavy jsou nedostatečně rozvinuté
  • Film neodpovídá na některé klíčové otázky
  • Film je pomalý a těžkopádný
  • Slabý příběh
  • Romantika je slabá
kijifa
kijifa
335 bodů
5
Tak tohle dohánění restů z minulosti u mě moc úspěch nemělo. Ano, na svou dobu vizuální špička, jenže příběh určitě není tak zajímavý a složitý, aby zabavil na celé dvě hodiny. Místy jsem se nudil a tak pro mě Blade Runner zůstane velkým zklamáním.
mirakom
mirakom
282 bodů
8
Ve filmu Blade Runner se toho ve finále moc neodehraje stejně jako v Ridleyho předchozím filmu Vetřelec. Působí to na mě jako takové klasické policejní drama z 80tých let akorát zasazené do budoucnosti. Nejprve jsem bohužel na HBO Max viděl "The US Theatrical Release" z roku 1982. Po zjištění, že existuje celkem 8 různých verzí, jsem jednotlivé verze prostudoval a nakonec se podíval na vyšperkovaný "The Final Cut" z roku 2007. Musím tedy své hodnocení přehodnotit, protože finální verze již neobsahuje nadbytečné monology hlavní postavy, klišé zakončení během titulků a celkově je vylepšený vizuál a opraveny různé chyby. Výsledek je v mnoha ohledech lepší než Ridleyho předchozí Vetřelec. Poetický závěr filmu nabízí hned několik otázek k zamyšlení. Např. jaké je to být člověkem ve světě, kdy technologie a AI začínájí být více a více cítícími bytostmi. Hlavní "záporák" Roy si ke konci uvědomuje hodnotu života samotného a jeho důvod. Člověk by se měl snažit vytvářet okamžiky a vzpomínky, které budou hodnotné pro naše potomky atd. "I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain." || Režie: 9/10 | Scénář: 8/10 | Hudba: 9/10 | Kamera&Střih: 9/10 | Art: 9/10 | VFX: 9/10 | Masky&Kostýmy&Kulisy: 10/10 | Obsazení: 9/10 | Akce: 7/10 | Napětí: 8/10 | Romance: 5/10 | Humor: -/10 || Celkem: 83,64 % ~ 8/10 || Apple TV | The Final Cut: 117 min | 2Dtit | 4K (Ultra HD) | DolbyVision | 5.1 || ČSFD: mirakom
  • Vizuál
  • Soundtrack
AryaCZE
AryaCZE
253 bodů
8
Kultovní snímek sci-fi žánru. Shlédnuto opakovaně. BTW souhlasím s komentářem Muzz. Pro mě je a bude většina knih lepší, než samotné snímky.. Ať již proto, že film by byl nestvůrně dlouhý, spoustu scén ani nelze natočit a navíc ve filmu mi nemusí sednout představa hrdinů, zatím při čtení knihy si může má fantazie létat bez hranic. Minimálně z těchto důvodů si, ale myslím, že jde o nesrovnatelné nosiče. Takže ačkoli kniha může být svělá, porovnávat ji s filmem nelze.
zdenda-subrt
214 bodů
9.5
Kultovní sci-fi, které jsem si musel párkrát pustit, abych to pochopil a ve finále se mi ten film líbil o mnoho více.
frepso
151 bodů
10
Tohle ani komentovat nemusim...
Suny
Suny
40 bodů
7.5
Blade Runner je skvěle natočený, ale táhlý. Vážně jsem se u něj místy nudila. Herecké provedení je skoro tak vynikající, jako vizuální zpracování. Mrzí mě však příběh. Problematika je zde skvělá, ale brána pouze povrchově. Kdyby byl příběh víc brán do hloubky, určitě by si snímek zasloužil 90%. Takhle jen 75%.