Komentáře a recenze 23

10
Skvostný epilaf Fracise Forda Coppoly,který za tohle mistrovské dílo zaslouží potlesk ve stoje. Válečný vrchol !
výfuk
výfuk
2 975 bodů
10
Natož, že se film točil ve spěchu, je to velmi povedený kůšt. Sledování filmu jsem si užil mnohem více než sledování Olověné vesty a Čety dohromady. Martin Sheen na mě dýchal optimismem a odhodlaností. Zalíbil se mi asi hlavně taky protože mně silně připomínal Charlieho. Coppola film točil ve spěchu, ale i tak je to úžasný film, jen konec trochu přitažen za vlasy, ale je to úžasný válečňák, který stojí za to!
kknk2
kknk2
2 955 bodů
5.5
První chybou bylo podívat se na tříhodinovou verzi (stále nevím kterou). Celkově na mě film působil zpomaleně ve všech směrech, možná je to dáno tím, že lidstvo rychleji mluví a zvyklo si na hektičtější dobu. Nápad snímku a zasazení do války o Vietnam bylo působivé, avšak „omáčka“ tvůrcům přetekla přes talíř. PS: Už nikdy ne redux.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
7.5
Jedna velká jízda válečného šílenství, deprese a zmaru. Všichni jsou sjetí, teď nebo za chvíli. Ženeme se do pekla. Pocitově skvělé, ale stejně to mohl Coppola krapátek zkrátit. Konec je o něco víc ujetý než filozofický. A byl by Vietnam taky takovy peklo, kdyby to tam Američané vyhráli? Je tolik o šílenosti války nebo o tom, že někdo nerozdejchal prohru?
Ombak_Penari
2 764 bodů
7.5
Hodně těžký film. Hodně věcí na přemýšlení po jeho shlédnutí. Vytkl bych schématičnost celé cesty po řece, která sestává z izolovaných setkání s lidmi a výjevy války, které spolu ale příběhově nesouvisí a tak je to jen řada zastávek na plavbě k cíli, propojených pouze ideově, působící dojmem seznamu. Skvělý Marlon Brando na závěr, za těch několik minut svého prostoru se neskutečně dostal pod kůži. Nicméně, pro podchycení všech aspektů a detailů snímku není možné film shlédnout jen jednou...
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Ano, toto je třetí nejlepší válečný film dámy a pánové. Coppola se snažil (opět) sdělit divákovi něco, co si on sám musí najít. Tento anti-válečný film od maestra je i přes délku 3 hodin zábavný a ani na chvíli nenudí. Všechny postavy jsou zahrány skvěle. Robert Duvall v roli sympatického velitele, Frederick Forrest v roli "šéfa", kterého zahrál brilantně, Sam Bottoms v roli nafoukaného, surfařského manekýna, Albert Hall v roli klidného, sympatického, lodního velitele, Laurence Fishburne v roli ukvapeného idiota, Dennis Hopper v roli vyšinutého novináře, Francis Ford Coppola v cameu nervozního režiséra (tato scéna mě velmi pobavila) - A především: Martin Sheen v roli nešťastného, zamlklého vojáka a mistrný Brando v roli vyšinutého génia, jemuž nic nestojí v cestě. Opravdu dobrý film, geniální. Scénárista John Milius odvedl fantastickou práci, Carmina Coppola vybrala úžasnou hudbu, o práci Vittoria Storara snad nic ani nemusím psát, a úchvatná, bravůrní, brilantní, geniální, úžasná režie Francise Forda Coppoly. To vše dělá Apocalypse Now jedním z nejlepší válečných snímků, ale i jedním z vůbec nejlepších filmů, v historii. 100% Rotten Tomatoes: 97% | FDb.cz: 83% | kfilmu.net: 92% | IMDb.com: 85% | Kinobox: 78% | průměr: 87%
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
9
Válka ve Vietnamu zdá se byla magnetem na dobrou filmařinu a tohle je nejspíš ten nejlepší kousek ve zbírce, takže bych tady asi dal o chloupek hlas Sheenovi staršímu. Coppola opět zazářil svým nespěchajícím vypravěčským stylem v příběhu kde proplouváme netradičním válečným peklem. A když už, tak bych doporučil speciální 196 minutovou verzi.
Korben
Korben
965 bodů
10
Wow. Vim, že válečný šílenství je peklo, ale tenhle film to dle mýho nejlíp vystihuje. Každej, kdo kdy toužil si hrát na vojáčka a dobrovolně narukovat, ten by si měl napřed dát Apokalypsu. Pak by možná pochopil, že to žádná prdel není.
  • dechberoucí atmosféra
  • herci
  • režie
  • hudba
  • nic
voleman
voleman
927 bodů
9
Velice dobrý a temný film z prostředí války ve Vietnamu. Tenhle film je ovšem dost netypický válečný snímek, skoro se tady neválčí a spíše se řeší smysl války. Scény s vrtulníky jsou opravdu hodně působivé, stejně tak jako dokonalá kamera. Více než tříhodinová Redux verze je sice v druhé polovinně trošičku nudná, ovšem jako celek tenhle film působí skvěle. Výborní herci s výjmečnou Coppolovou režií dělají z tohohle filmu netradiční pohled na válku, který vás po skončení chvíli donutí přemýšlet o tom, o čem tenhle film vlastně byl, a to je určitě dobře. 90%