75%

Komentáře a recenze 71

harry456
harry456
2 437 bodů
8
O páté zfilmování románu Francise Scotta Fitzgeralda se postaral známý režisér Baz Luhrmann, který má na kontě filmy jako Romeo a Julie, Austrálie nebo Moulin Rouge (jeden z jeho nejlepších filmů). Luhrmann je známý svou klidnou povahou, pečlivostí, nikam nepospíchá, natáčení si vychutnává. Své filmy plánuje točit klidně čtyři roky (Moulin Rouge) a vždy z nich vyjde opravdu chuťovka pro všechny (ne)filmové fanoušky. Novou verzi Velkého Gatsbyho můžete zhlédnout i ve 3D, já byl na 2D, ale myslím, že 3D je asi lepší volbou. Film sleduje příběh Nicka Carrawaye (Tobey Maguire), který ho i odvypráví. Nezkušený autor začne psát knihu o tom, co prožil v Gatsbyho blízkosti, o svých pocitech, o poznání. Tobey Maguire je vedle Leonarda DiCapria skvělou volbou do obsazení. Konečně se osvobodil z náruče Spider-Mana. Využil se jeho potenciál, i když v některých scnénách působí rozhozeně, ale v jiných doslova září. Děj se odehrává ve 20.století, kde byl alkohol levný, burzy vystoupaly nahoru a lidé protančili celou noc na večírcích, u který tekl alkohol proudem a ženy se lepily na každého muže, bylo jedno jestli zadaného nebo nezadaného. Baz Luhrmann vykreslil život ve 20.století přímo brilantně, nechybí tu ani stará auta a manželské nevěry. Je to přímo pohádkový příběh o zamilovaném páru, který je od sebe oddělený. Už od samotného začátku se všichni ptají na tajemného miliardáře jménem Jay Gatsby (Leonardo DiCaprio), který pořádá velké večírky na svém panství. Je to skvělé sledovat tak temnou postavu, která si ve filmu libuje. Nikdo neví kdo to je, nikdo neví proč to dělá, ale všichni se baví. Ale jeho minulost je nejvíce překvapující po všech těch lžích, které se mezi lidi dostaly, a které řekl Gatsby. Nick Carraway je soused Jaye Gatsbyho, který postupně rozplétá pravdu, co je Gatsby zač. Každý tvrdí něco, neví se, co je pravda a co je lež, nikdo ho nikdy nespatřil. Carraway je jediný, kdo dostane pozvánku od Gatsbyho na jeho večírek a to je víc než divné. Postupně se z nich stanou přátelé. Daisy je sestřenice Nicka Carrawaye a dávná láska Jaye Gatsbyho. Později se dovtípíte, proč bydlí Gatsby naproti ní a každý večer sleduje zelené světlo nebo proč pořádá tak divoké večírky. Daisy žije s bohatým, i když nesympatickým chlapem, kterého si zahrál Joel Edgerton. Leonardo DiCaprio je pro roli Gatsby správná volba, jeho smutek, vášeň, odhodlání, zžíravost a zapálenost se ve filmu krásně rýsují. Roli bere vážně a věříte mu to po celou dobu, co ho vidíte na place. Totéž se nedá tvrdit o Carey Mulligan, jenž nemá ve filmu velký prostor podat svůj skvělý výkon, jako ve filmu Drive. Spíše je tam jen na okrasu a nějaké dlouhé dialogy se pro ní v tomto filmu nenajdou, škoda. Viděl jsem Velkého Gatsby z roku 1974 v hlavní roli s Robertem Redfordem, když jsem si srovnal tyto dva filmy, volil bych film z roku 2013 , protože je tu lepší obsazení a vládne lepší atmosféra. Ale na svojí dobu to není špatné zfilmování. Film vás bude ze začátku hodně bavit, ale postupně až se s filmem ztotožníte, budete ho brát jen jako normální film a nic víc. Neříkám, že to bude bavit každého milovníka drama, ale milovníka romantiky to dostane. Konec filmu stojí za to, nespravedlnost a smutek, hlavní body konce.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
6
Totální příklad jak forma značně převyšuje obsah....Nic víc , nic míň
Kuca25
2 132 bodů
10
Druhý skvělý film v jednom roce kde hrál Leo. Rok 2013 se mu opravdu povedl . Film má skvělou atmosféru 20. Let minulého století. Vizualizace starého New Yorku je opravdu zajímavá a herecké výkony jsou neskutečně. Leonardo i Tobey jsou ve svých rolích výjimečný. Nejhezčí na celém filmu je příběh. Příběh je tak krásný že jsem nad tím přemýšlel ještě pár dní po shlédnutí a to je přesně to co od filmu chci takže za mě 5 hvězdiček zcela oprávněně.
karlik4801
1 942 bodů
9
Rok 2013 je pro mě rok překvapení, protože jsou filmy, na které jsem se podíval s povinností a totálně mě okouzlili. Tohle je jeden z nich a právoplatný výherce. Gatsby je prostě nádhera. Uchvátil mě jak krásný děj, tak originální provedení provedení. Herci jsou hrozně uvěřitelní, vše funguje na jedničku. Záběry jednotlivých scén jsou naprosto okouzlující. Dále hudba, která zpestřuje zážitek a dodává potěšení. Velký Gatsby dokáže v divákovi projevit dostatečné emoce. Už se nemůžu dočkat až se na to podívám zase a zase.
Siddharta
Siddharta
1 768 bodů
7
Zajímavý blázinec, plný barev a večírků. Svěží a dynamické.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
8
Ze začátku mi to přišlo trochu kýčovité, ale jak se film rozjížděl, začal mi připadat čím dál víc úžasný. DiCaprio znovu ukázal, že je momentálně na vrcholu, podal vynikající výkon, ale neméně se mi líbili výkony Carey Mulligan a Maquiera. Zakomponování moderní hudby mi taky přišlo jako dobrý nápad, a song Young and Beautiful mě doslova učaroval. Pár chybiček se na filmu najde, a proto ode mne film nedostane plné hodnocení, ale 4 hvězdičky si dle mého plně zaslouží :)
Jiřík54
Jiřík54
1 452 bodů
10
Dlouho jsem odolával tomuto filmu, ale po jeho zhlédnutí musím říct, že jde o další skvostné dílo B. Luhrmanna. Pokud jste přistoupili na jeho variaci Romea a Julie a nechali se unášet ve víru Moulin Rouge, pak určitě budete spokojeni i s tímto filmem. Velký Gatsby útočí na všechny vaše smysly, které zatím lze v kině oslovit. Naprosto dokonalá výtvarná stylizace hrající si velmi kontrastně se všemi barvami, opět jako u předchozích filmů skvělá hudba a k tomu ještě naprosto vyrovnané herecké výkony všech představitelů s Leonardem di Capriem a Tobey Maguairem v čele. A pokud k tomu přidáte velké city a vášně a silný milostný příběh, pak je tu namíchaný koktejl, který Vás rozhodně nezklame. Copak na nás vymyslí Baz příště? Už se docela těším.
mattesak
1 205 bodů
6
Tento film prostě nesedl. Dokázal jsem ho dokoukat do konce, ale znovu už ho vidět nechci. Přílišná barevnost mě akorát otravovala a soundtrack, no to mi teda promiňte, ale větší slátaninu jsem neslyšel. Tyhle rapový a disko hity mi opravdu do atmosféry 30. let nezapadli. Chápu, co tím chtěl autor vyjádřit, ale po hudební stránce mě Gatsby zklamal podobně jako Nespoutaný Django - i když u Djanga to bylo jen pár výstřelků v podobě černošskýho rapu, jinak nebylo co vytknout. Postavy mi přišly bez života a bez hloubky a nezachránil to ani charismatický Leonardo. Rozhodoval jsem se mezi dvěma a třema hvězdama, ale přeci jen ve mě film občas dokázal probudit emoce, takže trojka.
Pajmen
1 204 bodů
7
První půlka filmu mi přišla přehnaná v mnoha směrech. Chápu, že Roaring 20´s obnáší party na soukromých obrovských a pozlacených vilách, ale tehdy určitě nezněla hudba s takovými beaty jako v Little party never killed nobody... Tahle diskontinuita mi docela dost vadila, ale jinak povedený film. Nejdříve užaslé ohromení a následně přijde prvotřídní znechucení z lidí samotných.
michaela159
michaela159
1 045 bodů
10
Úžasný film s velkým potenciálem a hereckými výkony. Leonardo DiCaprio byl prostě božský a velice mne překvapil Tobey v opravdu emočním výkonu. DiCapriovi jsem věřila eleganci, Tobeymu závratnou chuť se přizpůsobovat.