75%

Komentáře a recenze 71

Matli
Matli
8 300 bodů
10
90%..... Chudej kluk se zamiluje do holky, jde do války, vrátí se, po 5 letech je bohatej, holku najde a znova se zamilujou.....úchvatný to děj, ale teď o filmu: fakt nemusím filmy který se odehrávaj ve +/- třicátých letech ale tento pocit mě opustil zhruba po 13 minutách sledování, což mě sakra překvapilo, takže má plánovaná automatická mínusová hvězdička zmizela. Opravdu nádherně zpracované a natočené, práce s kamerou a smysl pro detail je úžasnej. A ten soundtrack si hvězdu navíc prostě zaslouží.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
7.5
Hodně stylově zpracovaný klasický příběh o milostném trojúhelníku. Velkolepé Gatsbyho večírky, kde nechybí artistické kousky, živé koncerty, ani bary s nekonečným pramenem libovolného alkoholu. Zkušeně zvolené obsazení hraje s lehkostí celý film za doprovodu opravdu nevídaně povedeného sountracku. A dejte už konečně Leovi Oscara, zaslouží si ho. Viděno ve 3D.
Schneefee
Schneefee
4 294 bodů
8
Po vizualni u hudebni strance nadherne, herecky dobre zvladnute, jen ta stopaz by mohla byt o par desitek minut kratsi, u nekterych scen jsem se pristihla,ze bych je nejradeji posunula dopredu a nebo vystrihla. Pribeh ma silny zaklad v jiz klasickem literarnim dile, takze je to v podstate sazka na jistotu.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
6.5
F. Scott Fitzgerald by asi radost neměl, nebo měl, kdo ví. Kdo je zvyklý na Baze, pak se nebude divit, že je to zase jeden dlouhý videoklip podkreslený současnou (aranže), nikoliv dobovou hudbou. A právě reklamní, klipové vidění světa podpořené "duc duc" hudbou dělá z filmu show s "omezenými" emocemi. Vše na efekt a kamera kouzlí, jak jen může. Na víc, "jakési" dítě v závěru je skutečné a doslovné naplnění významu deus ex machina. Každopádně je to barevné, klipovité, výpravné a více než dvě hodiny utečou celkem dobře, což je chvála pro daný snímek, zvolený styl a výpravu.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
6
Mírné zklamaní, které je bohužel u většiny dopředu vychvalovaných filmů. Přeci jen při obsazení Leonarda DiCapria jsem zvyklý na trochu vyšší level. Nicméně děj a celkově postup natáčení jsem víceméně už předem předpovídal. Když se natáčí podle nějaké knihy, která je trochu z jiné doby, je těžké z toho udělat trhák a přitom se udržet postupů spisovatele. Tady se to celkem povedlo, ale utrpěl na tom zážitek diváka v kině. Po herecké stránce výborně obsazené a tedy i výborné výkony. Avšak celkově mi to přišlo takové nemasné, neslané. Musím si to pustit vícekrát, abych pochytil vše, co film obnáší. Zatím 60%.
Fanik
Fanik
3 068 bodů
6
Z filmu mám nerozhodné pocity protože asi tak první hodinu je to naprostá ujetina která se postupně ustálí a na konci je emočně velice silná. Takže tak půl na půl ale hodnocení zvedám o dalších 10% kvůli nádhernému vizuálu.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
8.5
Baz je režisér obdarovaný zajímavým talentem si pohrát s každou scénou filmu jako kdyby byla z jiného světa, ale přitom to je naše planeta Země kde se odehrává příběh a navíc i v čase zpět. Ta ztřeštěnost je prostě neodolatelná. Moulin byla praštěnost sama, ale neodolatelná... výjimečná. I zde si Baz našel své místo a našel dobře. Gatsby možná není tak živí příběh, ale Baz to prostě udělal a několika dalším lidem se to líbilo. Tobey opět ve formě v úžasné roli, ve které se nepředvedl již léta. Leonardo odvedl další roli a jako vždy dokonale. Roli lháře, dobrodruha, romantika, ale velmi dobrého muže a přítele. Celý příběh je plný a dojemný a v podstatě jsem se ani jednu minutu nenudil. Baz stále něco nabízel, ať už něco nového nebo něco co bylo starší než sám Gatsby, ale vypadalo to originálně. Jeden z nejúžasnějších zážitků roku 2013, který na filmy byl více než bohatý. YOU KNOW, OLD SPORT. I AM GATSBY.
kknk2
kknk2
2 955 bodů
6
Nemůžu říct, že by se mi Velký Gatsby vyloženě protivil. K pointě filmu mám neutrální postoj (pro mě tragédie srovnatelná se smrtí komára), jenže jisté aspekty nelze jen tak ignorovat: nevkusná „umělá“ ptačí perspektiva, přehnané množství popové hudby a výprava, která má místy daleko od jazzového věku.
Ombak_Penari
2 764 bodů
6
Vizuálně úchvatné, nádherně kýčovité jak obálka červené knihovny, ale celkově to za srdce nijak extra nevzalo a chvílemi to byla vysloveně nuda. Pro DiCapria role nikterak složitá či výjimečná. Carey Mulligan mi tam absolutně neseděla, nedokázala ničím oslnit.
Edward
Edward
2 481 bodů