84%

Komentáře a recenze 114

supermozek
supermozek
193 bodů
9.5
Zakončení trilogie, který se může zdát na první pohled trochu ukecaný, trochu roztáhlý, ale v důsledku velice důstojný. Bruce Wayne řeší své psychický, sociální a potažmo i fyzický problémy, Bane je opravdu tvrdým oříškem a nesmlouvavým záporákem a " ne tak úplně kočíčí žena" zlodějka, kterou ztvárnila Anne Hathaway mi v tomto snímku ne tak úplně sedí, byť herecky ztvárněno s grácií. Tom Hardy a jeho hypnotický hlas mi zní v uších ještě dnes a herecky se vyrovnává Ledgerovo Jokerovi a dává celému snímku správné grády, byť ve vzájemných bitkách se projevuje malinko Nolenova impotence natočit dobrou "rvačku" a proto vidíme nejzajímavější střet Batmana a Banea v polovině filme a ne na konci, jak by jeden očekával. Ve filmu uvidíme pár velice amerických patosů, velice americký konec a velice americký scénář. I přesto všechno je Dark Knight Rises super snímkem, který příjemně ubíhám, obsahuje příběhové zvraty, které překvapí.
jakub.polak
181 bodů
4
Studená sprcha po minulém dílu. Dlouhé popisování ztráty odvahy, síly, deprese. Batman který řeší zapomenuté klíče od bytu mě fakt nebavil. Chtěl jsem odejít a měl jsem to udělat. Ani konec nepřinesl zajímavější akci. Mohlo se to jmenovat Temný rytíř na scestí.
Ancaz
Ancaz
139 bodů
10
Shrňme si to. S tímto filmem se váže neuvěřitelně krásná a sytě fanouškovská věc. Dvojka byla úžasná, to nemá cenu opakovat, ale ještě úžasnější bylo to, co spustila. Čtyři roky plné očekávání. Každý z nás natěšeně vyhlížel veškeré informace, které o tomto projektu vypustilo studio. Pamatujete si to zhrození, když se v médiích objevila zpráva, že trojka nebude? Tu radost, když řekli, že bude? Tu eufórii, když se dostaly ven první oficiální sdělení, že natáčení je zahájeno? Ten pocit ryzí posedlosti, když jste nadávali na youtube a honili jej k rychlejší práci, v momentě, kdy se objevily první uniklé záběry? Ten třas v prstech, když jste rozrušeně odškrtávali v kalendáři data do premiéry? Tu radost, když jste v kapse nesli lístek? Tu natěšenost, když jste večer volili nejkratší cestu do kina? Upřímně, i kdyby ten film byla ryzí hovadina, pořád by mi tohle všechno stálo za to, nebo ne? Jasně, že to blbost nebyla. Tři hodiny okusování nehtů, brejlení na titulky a vzdechů. Tedy, tak jsem to prožívala alespoň já. Pokud se některý čtenář dostal až sem, pak mu musí být jasné, že autorka tohoto komentáře nemůže poskytnout objektivní komentář k tomuto snímku. Řekněme to tedy takto: Bylo to naprosto boží!
mirekvydra
100 bodů
10
Závěrečný díl Batmanovské trilogie předčil veškerá má očekávání. Dokonalý příběh, dokonalé herecké výkony, to vše podloženo dokonalou hudbou Hanse Zimmera. Po velmi dlouhé době trojka, která překonala svou kvalitou předchozí díly. Nezbývá než dát za 100
snek
95 bodů
9
Po naprosto geniální dvojce byla očekávání všech přímo neúměrná. Dle mě především díky tomu má většinu lidí výhrady, ale i tak je film hodnocen skvěle. Podobné je to i u mě. Ani nevím, co jsem vlastně čekal. Film je sám o sobě skvělý, jen už to nebyl ten wow efekt. Na dobré se zkrátka zvyká rychle. Výtky by sice byly, ale pro mě bude třetí Nolanův Batman především velmi důstojné zakončení celé série s výtečnou hudbou, která patřila mezi mé nejposlouchanější soundtracky. Když budu mít někdy čas, velmi rád si celou sérii dám ještě jednou a to nejlépe najednou.
snek3
snek3
82 bodů
9
Komiksové příběhy vlastně reprezentují současné mytologické myšlení: snaží se vymezit archetyp hrdiny a podstrčit mu esenciálního "záporáka". V minulém dílu se to podařilo na výtečnou - Jocker byl reprezentantem nihilistické destruktivity, dobře rozvíjel bulgakovský motiv satana - baviče /zlo nemusí být nezábavné/ a ikonograficky se ztotožnil s obrazem "smutného klauna", který má v umělecké tradici dost předchůdců. Zlo v novém batmanovi je proti tomu trochu regresivní: prosazuje se spíše formou puče a nabírá na síle obsazováním a likvidováním zavedených institucí. To je ale charakteristické spíš pro století 20., které několikrát předvedlo, jak snadno se může státní struktura přeměnit ve strukturu diktátorskou, totalitní. Dnešní strach z veřejného prostoru už nemá tvar fóbie z nových ideologií, opravdu je spíš třeba se bát "osamělých střelců" nebo fundamentalistických komunit, které nechtějí stát převzít, nýbrž rozložit. Mínusem nového Rytíře je taky lopotné úsilí propojit první díl trilogie s tím závěrečným - to po Nolanovi nikdo nechtěl...
Mikita
Mikita
71 bodů
9
Napoprvé rozpaky, trochu zklamání, trochu nadšení. Mix emocí a dojmů. Poprvé jsem spíš vnímala skvělý obraz, zvuk (IMAX) a hltala děj. V duchu jsem popoháněla ukecaný rozjezd a čekala akci s grandiózním závěrem. Kupodivu akce zase tolik nebylo a závěr byl milý a přesně takový, jaký měl být. Nebyl přehnaně grandiózní, byl prostý, lidský. Přesně tak to v komiksech chodí, zahřál na duši a to se cení. Rozhodně se těším na opakování, nebudu již nedočkavá a užiju si každý detail. Tento skvěle vypointovaný příběh si určitě zaslouží chválu. Škoda jen, že už jsme zmlsaní diváci, sebelepší překvapivý okamžik nám přijde očekávaný. To mi ale vůbec nevadí. Věřím, že po opakovaném promítání převládne nadšení .... vždyť už teď mi v hlavě neustále duní úžasná hudba. (Každá postava má svou vlastní stěžejní melodii a je to znát, tleskám.) DROBNÉ SPOILERY: Navíc je hned několik scén, které stále vidím před očima: úvodní havárie letadla .... věta: "I believe in Harvey Dent" z úst komisaře Gordona .... odchod sluhy ... zvrat ve filmu a bezmoc, která z plátna úplně srší ... Catwoman ... snad všechny Gordonovy věty .... zlomení Batmanovy masky ... poškození Baneovy masky ... znovupovstání všech, hlavně kapitána policie .... a v podstatě celých posledních 45minut filmu mě přikovalo k sedačce .... EDIT: Napodruhé je to opravdu exkluzivní podívaná plná emocí, dojemného závěru a povedené akce, která často sází jen na surové pěstní souboje a ..... ticho.
Tommy22
Tommy22
37 bodů
8
DO KINA NORMÁLNĚ VŮBEC NECHODÍM, NICMÉNĚ NOLANOVO EPICKÉ ZAKONČENÍ NEJLEPŠÍ BATMANOVSKÉ TRILOGIE JSEM SI NEMOHL NECHAT UJÍT. NEPROHLOUPIL JSEM. SICE NEBYL TAK DOBRÝ JAKO JEHO PŘEDCHŮDCE, ALE I TAK MNE OHROMIL. HARDY MÁ SVÉ KOUZLO. SKVĚLÝ PŘÍBĚH. SKVĚLÝ CHRISTIAN BALE. SKVĚLA A PRORADNÁ CATWOMAN. SKVĚLÉ VŠECHNO.
anilam
anilam
36 bodů
10
Temný Rytíř Povstal je komplikované, mistrovské dílo, po okraj nasycené postavami, každá s vlastními motivacemi, vlastním vývojem charakteru a samozřejmě unikátními a řádně propletenými dějovými liniemi. Ve filmu je toho tolik, až samotné vyprávění občas "nestíhá", místy musí přibrzdit a dovysvětlit, místy musí přeskočit určitý časový úsek a místy se musí uchýlit k drobnějšímu klišé, aby v konečném důsledku mohlo vše do sebe zapadnout a způsobit mohutný emocionální dopad.
jakub-safranek
26 bodů
7
Není to lepší, než Temný rytíř, sérii to ale skutečně zakončuje více než důstojně. The Dark Knight Rises možná po svém skončení nerezonuje tolik, jako jeho předchůdce, v jednotlivých momentech jsou ale bezmoc, chaos a nejistota tak hmatatelné, jak to jenom jde. Nolan opět jde dost na dřeň a i když by zážitek mohl být ještě o něco sugestivnější, pod kůži se zaryje i tak. Závěrečná montáž a symbolické předání žezla hrnou slzy do očí.